Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Stef_Diva schreef:Jouw argument betreft "niet mee gereden door omstandigheden" kan de wagenbouwer ook niks mee. Goed afspuiten, in de lakbeschermer, paar nieuwe bandjes en een wagen zonder al te veel lakschade kan door als ongebruikt.
RedLady schreef:Als stille meelezer op dit forum wil ik nu toch wel eventjes mijn verhaal kwijt.
Drie maanden geleden heb ik mijn ponywagen verkocht,in goede staat.
Gisteren ontving ik een mail van de dame,die me gecontacteerd had over de wagen.Haar man en een vriend,zelf wedstrijdmenner,zijn de wagen komen bekijken,hebben alles gecontroleerd en hebben hem gekocht.
In de mail uitte ze haar ongenoegen omdat de banden,zowel binnen-als buitenband volledig stuk waren.
Ze vond het jammer dat er bij aankoop zo'n verduurde banden op lagen.Ik deed niet aan eerlijke handel en het sierde me niet dat ik zo met andere mensen omging.Ze was ontzettend ontgoocheld in mij als verkoopster.
Ik heb haar meegedeeld dat ik me toch vragen stelde over haar verhaal.De wagen werd grondig bekeken en er zijn geen opmerkingen gemaakt over de banden.
Mij beschuldigen van oplichting gaat toch te ver.Als de banden reeds verduurd waren bij aankoop,waarom stuur je dan pas na drie maanden een mail?
Ik heb haar doorverwezen naar de dealer van de wagen.
Op mijn vraag waarom ze me na 3 maanden deze mail stuurde,kreeg ik als reactie;Als u een paard zou kopen en het is na een kleine periode na aankoop plots mank, ga jij ook vloeken.
Wat een vergelijking.Dus dit is ook altijd de schuld van de verkoper dan.
Ze ging contact opnemen met de dealer.
Jylha schreef:Redlady. Misschien goed om nog alles even na te vragen bij Vicky. Ze is namelijk al geweest bij de wagenbouwer en heeft aangeboden gekregen dat alles gemaakt werd. Heeft niets dus met dit topic te maken. Lees de berichten maar na. Inderdaad hoef je niet onder de wagen te gaan liggen maar als je dan komt omdat er iets niet klopt, laat je dan wel helpen. Het lijkt erop dat Vicky gewoon geld terug wil. Wie zegt trouwens dat er niet al aan gesleuteld is door TS? Lastig verhaal dus! Maar Vicky wanneer ga je weer naar de wagenbouwer? De wagen via een forum bespreken helpt niet je probleem op te lossen!
Jylha schreef:Hahaik lach me slap om de mensen die denken dat ze met de maffia te doen hebben. Hoe wantrouwend. Zegt wel wat over de samenleving hoor. Nog een keer: wagenbouwer heeft direct aangeboden om de mankementen te maken ook al was dat na bijna een jaar. tS wilde blijkbaar niet geholpen worden als ik het zo lees. Aankoopbewijs heeft Vicky mail over gehad. Zat ook vakantie tussen? Maar dat geeft ts niet aan in dit onderwerp. Vicky, wat is je doel eigenlijk van dit geplaatste onderwerp. Wat wil jij graag bereiken? Geen hulp in ieder geval?
Jylha schreef:Redlady. Misschien goed om nog alles even na te vragen bij Vicky. Ze is namelijk al geweest bij de wagenbouwer en heeft aangeboden gekregen dat alles gemaakt werd. Heeft niets dus met dit topic te maken. Lees de berichten maar na. Inderdaad hoef je niet onder de wagen te gaan liggen maar als je dan komt omdat er iets niet klopt, laat je dan wel helpen. Het lijkt erop dat Vicky gewoon geld terug wil. Wie zegt trouwens dat er niet al aan gesleuteld is door TS? Lastig verhaal dus! Maar Vicky wanneer ga je weer naar de wagenbouwer? De wagen via een forum bespreken helpt niet je probleem op te lossen!
MelanieB schreef:RedLady;
Maar zoiets als dit is jou ook overkomen als ik even snuffel:RedLady schreef:Als stille meelezer op dit forum wil ik nu toch wel eventjes mijn verhaal kwijt.
Drie maanden geleden heb ik mijn ponywagen verkocht,in goede staat.
Gisteren ontving ik een mail van de dame,die me gecontacteerd had over de wagen.Haar man en een vriend,zelf wedstrijdmenner,zijn de wagen komen bekijken,hebben alles gecontroleerd en hebben hem gekocht.
In de mail uitte ze haar ongenoegen omdat de banden,zowel binnen-als buitenband volledig stuk waren.
Ze vond het jammer dat er bij aankoop zo'n verduurde banden op lagen.Ik deed niet aan eerlijke handel en het sierde me niet dat ik zo met andere mensen omging.Ze was ontzettend ontgoocheld in mij als verkoopster.
Ik heb haar meegedeeld dat ik me toch vragen stelde over haar verhaal.De wagen werd grondig bekeken en er zijn geen opmerkingen gemaakt over de banden.
Mij beschuldigen van oplichting gaat toch te ver.Als de banden reeds verduurd waren bij aankoop,waarom stuur je dan pas na drie maanden een mail?
Ik heb haar doorverwezen naar de dealer van de wagen.
Op mijn vraag waarom ze me na 3 maanden deze mail stuurde,kreeg ik als reactie;Als u een paard zou kopen en het is na een kleine periode na aankoop plots mank, ga jij ook vloeken.
Wat een vergelijking.Dus dit is ook altijd de schuld van de verkoper dan.
Ze ging contact opnemen met de dealer.
Toch ironisch, dat zoiets jou overkomt je het niet normaal vind, maar je nu ook vol partijdig aan de kant van TS staat...
Je word een oplichter genoemd, na 3 maanden pas gemeld, en vind dat niet leuk. (uiteraard).
En nu doet TS hetzelfde maar dan is het allemaal prima? Krabbel nog even achter mijn oren..

Jylha schreef:Djinnie: Social media is er niet om je ongenoegen te dumpen. Daar moeten we met z'n allen voor waken. Bokt staat vol met verhalen van een kant. Verkopers kunnen zich niet verdedigen. Mijn paardentandarts is op bokt door een dame zwart gemaakt en heeft daar last van gehad. De man is een kei in zijn vak.
djinnie schreef:Dat is niet wat ik lees. Er staat dat de lakschade bijgewerkt zou worden èn er staat dat er waarschijnlijk niets aan de verkeerde afmetingen zou worden gedaan. Het was niet slim van TS dat er zo lang tussen zit, maar je kunt dat met de beste wil ter wereld geen goede oplossing noemen.
Daarnaast... als de verkoper tegen een derde (MelanieB in dit verhaal) ons 'conflict' gaat bespreken èn leugens (zoals het zelf zagen) gaat verspreiden, mocht ie de wagen stoppen waar de zon nooit schijnt.![]()
Blijft het gegeven dat de zaak stinkt. En of de ksnt van TS nu stinkt, of die van de wagenbouwer, geen idee. Als ik de pro wagenbouwer mensen was had ik me er niet mee bemoeid. Goede reclame juist? Nou, niet echt. Ik zou wel twee keer nadenken over een dergelijk wespennest.
VickyS schreef:Polly schreef:Duidelijk dat hier een paar bekenden van de verkoper in het topic zittem, de echte waarheid ligt vast ergens in het midden gok ik
Ik heb m'n mails en PB's om de waarheid aan te tonen.Ik zou zeggen,kom eens langs en oordeel zelf.
Maar nu genoeg erover.Afwachten wat de uitkomst zal zijn.
Peetstap schreef:Losstaand van de in dit topic gemelde problemen, maak ik bij het zien van de foto's deze opmerking:
Wat een slecht laswerk is er te zien...