Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:13

DatBenIkNou schreef:
Maar dat je eigen risico eraf gaat eerste keer declareren en je 25% zelf betaald, was toch altijd al? Niks nieuws.

Ik had bij hippo nooit die 150 euro eigen risico. Dat is nieuw. Enkel de 25% eigen bijdrage per gebeurtenis.

DatBenIkNou

Re: Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:31

Dat is raar, ik wel tenzij je het afkocht? Ik weet niet beter hoor, voor mij niks nieuws.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:50

Ik had die eerste eigen risico van 150 euro ook nooit. Het was altijd 25% per rekening met een minimum van 50 euro.
Het was voor mij dan ook een complete verrassing toen ik februari een rekening inzond en niets terug kreeg, omdat ik eerst eigen 150 euro eigen risico moest betalen.
Evenals dat de voorrijkosten niet meer vergoed worden.

Ja, ik heb een brief gekregen met naamsverandering en voorwaarden.
Maar ik was er (gemakshalve) niet vanuit gegaan dat ze de voorwaarden zo drastisch veranderd hadden.
Ik zit er dan ook hevig over na te denken om na dit jaar mijn verzekeringen (ik heb twee paarden) op te zeggen en gewoon iedere maand een bedrag in een potje te stoppen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:18

er was wel eigen risico, maar dat was per nieuwe zaak 50 euro, nu is dat voor een heel jaar 150 euro

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:20

Silly1972 schreef:
er was wel eigen risico, maar dat was per nieuwe zaak 50 euro, nu is dat voor een heel jaar 150 euro

Je hebt ze nu dus beide.

En die 150 per jaar
En per gebeurtenis 25 % (met dat minimum denk ik)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:23

ja, maar dat was voorheen ook.
Per nieuw geval 50 euro + 25%, nu is er 150 totaal, maar geen minimum meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:40

Silly1972 schreef:
ja, maar dat was voorheen ook.
Per nieuw geval 50 euro + 25%, nu is er 150 totaal, maar geen minimum meer

Zo heb ik het ook begrepen en ervaren met een factuur van de dierenarts, die ik heb ingediend nadat de voorwaarden zijn gewijzigd.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:50

en nog die 25% dan he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:34

Silly1972 schreef:
en nog die 25% dan he

Klopt, maar dat was voorheen ook zo.

Voorheen betaalde je per gebeurtenis, altijd 50,= eigen risico + 25%, nu betaal je bij de eerste gebeurtenis 150,= eigen risico + 25%, daarna betaal je geen eigen risico meer, maar wel 25%.

Ik denk dat ze willen proberen dat men niet zo snel meer "kleinere" facturen instuurt. Daarbij twijfel ik ook al jaren of ik de verzekering op zal zeggen hoor, maar ik heb helaas mijn premie er al meerdere malen uitgehaald met mijn vorige paard..... -O- .

Ik hoop eerlijk gezegd dat ik voor mijn nieuwe paard jaaaaaaren premie mag betalen zonder ook maar ooit iets te hoeven claimen (dan ga ik ook proberen een potje op te bouwen en daarna de verzekering opzeggen).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:57

ik heb inderdaad eerst een potje opgenuwd en toen pas opgezegd

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:24

Ik heb zelfs nog 20% eigen risico meegemaakt!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:37

Sabbientje schreef:
Ik had die eerste eigen risico van 150 euro ook nooit. Het was altijd 25% per rekening met een minimum van 50 euro.
Het was voor mij dan ook een complete verrassing toen ik februari een rekening inzond en niets terug kreeg, omdat ik eerst eigen 150 euro eigen risico moest betalen.
Evenals dat de voorrijkosten niet meer vergoed worden.

Ja, ik heb een brief gekregen met naamsverandering en voorwaarden.
Maar ik was er (gemakshalve) niet vanuit gegaan dat ze de voorwaarden zo drastisch veranderd hadden.
Ik zit er dan ook hevig over na te denken om na dit jaar mijn verzekeringen (ik heb twee paarden) op te zeggen en gewoon iedere maand een bedrag in een potje te stoppen.

Waarschijnlijk zit het verschil in dat ik bij een 'zuster' zat, Equinerisk. Dat valt nu allemaal onder Excellent.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:45

Datbeniknou ik heb hele goede ervaringen met Equipe

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:26

Ik heb die voorwaardes ook gehad en helemaal doorgeplozen maar geen dingen gezien als een extra 150 euro eigen risico. Dan heb je bij weinig problemen dure kosten. Ga nu toch maar even nadenken wat wijsheid is. Als je toch zoveel per keer zelf moet betalen. Hebeen rekening liggen maar die zal dan vast niet vergoed worden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:06

Die voorrijkosten baal ik nog het meeste van.

Mijn paard had flinke koorts zonder aanwijsbare reden en de dierenarts is in anderhalve week 6 x geweest.. Tja, dan is het dus voordeliger om hem direct naar de kliniek te verplaatsen, want dat wordt wel vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:23

karuna schreef:
Ik heb die voorwaardes ook gehad en helemaal doorgeplozen maar geen dingen gezien als een extra 150 euro eigen risico. Dan heb je bij weinig problemen dure kosten. Ga nu toch maar even nadenken wat wijsheid is. Als je toch zoveel per keer zelf moet betalen. Hebeen rekening liggen maar die zal dan vast niet vergoed worden.

Ja maar die 150,= is niet extra. Het is in plaats van 50,= eigen risico per gebeurtenis. Dus als je 5 x per jaar een rekening instuurt betaal je 5x50,- = 250,= eigen risico per jaar.

Nu betaal je 1x 150,= eigen risico per jaar op bij de eerste gebeurtenis die je claimt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:29

[***] schreef:
karuna schreef:

Ja maar die 150,= is niet extra. Het is in plaats van 50,= eigen risico per gebeurtenis. Dus als je 5 x per jaar een rekening instuurt betaal je 5x50,- = 250,= eigen risico per jaar.

Nu betaal je 1x 150,= eigen risico per jaar op bij de eerste gebeurtenis die je claimt.

Nee dat is niet waar. Je hebt dus 150 euro eigen bijdrage per jaar. Plus 25 % eigen risico per gebeurtenis. Alleen het minimum is er blijkbaar uitgehaald, maar die haalde ik toch altijd al minimaal met die 25%. Dat die minimum van 50 euro eigen risico eruit is gehaald, is inderdaad alleen leuk als je vaak kleine rekeningen indiende.

Stel je dient dit jaar voor het eerst een rekening in van 500 euro. En daarop staan 150 visitekosten. Dan worden dus en die 150 euro visitekosten niet vergoed, er wordt 150 eigen bijdrage (jaarlijks) ingehouden en daarnaast nog eens het 25 % eigen risico.
Dat minimum van 50 euro haalde je toch al wel snel als er iets aan de hand was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:42

Misschien heb ik het niet goed omschreven, maar volgens mij is dat precies wat ik bedoel. Ik heb de 25% niet genoemd (dacht dat dat duidelijk was :o ) Visitekosten heb ik het niet over.

Ik zeg alleen dat de 50,= eigen risico per gebeurtenis is vervangen door 150,= eigen risico bij de eerste gebeurtenis per verzekeringsjaar.

Ik reageerde op karuna die zegt dat "je zoveel per keer zelf moet betalen", je betaald maar 1x 150,= en daarna niet meer. En uiteraard 25% van de rekening betaal je zelf.

Wat jij schrijft over dat je het minimum van 50,= snel haalde als er iets aan de hand was, is waarschijnlijk de reden dat ze het eigen risico hebben aangepast naar 150,= bij de eerste maal claimen. Verzekeraars doen graag veel met geld, behalve uitbetalen vinden ze niet grappig :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:47

Je hebt gelijk, we bedoelen hetzelfde.

Ik werk zelf bij een verzekeraar, dus ik weet hoe het werkt, maar ik vind dit bijzonder klantonvriendelijk. Je wordt beloond als je nu meerdere malen per jaar een relatief lage rekening indient. Dan ben je inderdaad 150 euro kwijt, en niet meer per keer de 50 euro minimaal.

Maar als je, net als ik, jaarlijks misschien eenmaal een flinke rekening indient, ben je dus 150 euro armer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:49

Dat bedoel ik dus, bij weinig problemen een of twee keer per jaar ben je duur uit. Vaak kleinere dingen declareren is dan gunstiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:50

Tulandro schreef:
Je hebt gelijk, we bedoelen hetzelfde.

Ik werk zelf bij een verzekeraar, dus ik weet hoe het werkt, maar ik vind dit bijzonder klantonvriendelijk. Je wordt beloond als je nu meerdere malen per jaar een relatief lage rekening indient. Dan ben je inderdaad 150 euro kwijt, en niet meer per keer de 50 euro minimaal.

Maar als je, net als ik, jaarlijks misschien eenmaal een flinke rekening indient, ben je dus 150 euro armer.

Ben het met je eens dat het zeer klantonvriendelijk is. Ik vraag mij af of het bij andere paarden verzekeringen heel veel anders is? Eerlijk gezegd ben ik te lui om het uit te zoeken.

Ik wil nog wel eens bij EFO gaan informeren, maar vooralsnog denk ik dat ik eerst een potje ga maken en dan de verzekering lekker op ga zeggen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:50

Efo heeft ook 150 euro eigen risico

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:26

ik betaal bij Equipe 25% van de rekening zelf met een minimum van 50 euro. Verder geen eigen risico

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:34

Volgens mij moet je opnieuw een recent keuringsrapport hebben bij overstappen? Met foto's maakt dat je dat ook niet snel doet....want voordat je dat geld er weer 'uit' hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:29

DatBenIkNou schreef:
Volgens mij moet je opnieuw een recent keuringsrapport hebben bij overstappen? Met foto's maakt dat je dat ook niet snel doet....want voordat je dat geld er weer 'uit' hebt?

Ik denk het ook. Ik heb nog een rapport van april 2016.

Tja, ik ben ook niet te spreken over verzekeringen maar het moet niet zo zijn dat je je premie "eruit" moet halen. Je verzekerd iets omdat je het niet zelf zou kunnen betalen indien er iets gebeurt.

Daarom is een spaarpotje handig.