DatBenIkNou schreef:Maar dat je eigen risico eraf gaat eerste keer declareren en je 25% zelf betaald, was toch altijd al? Niks nieuws.
Ik had bij hippo nooit die 150 euro eigen risico. Dat is nieuw. Enkel de 25% eigen bijdrage per gebeurtenis.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silly1972 schreef:en nog die 25% dan he
Sabbientje schreef:Ik had die eerste eigen risico van 150 euro ook nooit. Het was altijd 25% per rekening met een minimum van 50 euro.
Het was voor mij dan ook een complete verrassing toen ik februari een rekening inzond en niets terug kreeg, omdat ik eerst eigen 150 euro eigen risico moest betalen.
Evenals dat de voorrijkosten niet meer vergoed worden.
Ja, ik heb een brief gekregen met naamsverandering en voorwaarden.
Maar ik was er (gemakshalve) niet vanuit gegaan dat ze de voorwaarden zo drastisch veranderd hadden.
Ik zit er dan ook hevig over na te denken om na dit jaar mijn verzekeringen (ik heb twee paarden) op te zeggen en gewoon iedere maand een bedrag in een potje te stoppen.
karuna schreef:Ik heb die voorwaardes ook gehad en helemaal doorgeplozen maar geen dingen gezien als een extra 150 euro eigen risico. Dan heb je bij weinig problemen dure kosten. Ga nu toch maar even nadenken wat wijsheid is. Als je toch zoveel per keer zelf moet betalen. Hebeen rekening liggen maar die zal dan vast niet vergoed worden.
[***] schreef:karuna schreef:Ik heb die voorwaardes ook gehad en helemaal doorgeplozen maar geen dingen gezien als een extra 150 euro eigen risico. Dan heb je bij weinig problemen dure kosten. Ga nu toch maar even nadenken wat wijsheid is. Als je toch zoveel per keer zelf moet betalen. Hebeen rekening liggen maar die zal dan vast niet vergoed worden.
Ja maar die 150,= is niet extra. Het is in plaats van 50,= eigen risico per gebeurtenis. Dus als je 5 x per jaar een rekening instuurt betaal je 5x50,- = 250,= eigen risico per jaar.
Nu betaal je 1x 150,= eigen risico per jaar op bij de eerste gebeurtenis die je claimt.
Tulandro schreef:Je hebt gelijk, we bedoelen hetzelfde.
Ik werk zelf bij een verzekeraar, dus ik weet hoe het werkt, maar ik vind dit bijzonder klantonvriendelijk. Je wordt beloond als je nu meerdere malen per jaar een relatief lage rekening indient. Dan ben je inderdaad 150 euro kwijt, en niet meer per keer de 50 euro minimaal.
Maar als je, net als ik, jaarlijks misschien eenmaal een flinke rekening indient, ben je dus 150 euro armer.
DatBenIkNou schreef:Volgens mij moet je opnieuw een recent keuringsrapport hebben bij overstappen? Met foto's maakt dat je dat ook niet snel doet....want voordat je dat geld er weer 'uit' hebt?