Gratis je paard stallen en laten beleren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Gratis je paard stallen en laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:06

Ja hier ook idd
Terwijl zij mij contacteerde heb hun toen gezegd dat ik ze best wou helpen maar dat ik er geen geld in ga steken
Maar dat was niet de bedoeling want hun verleende mij een dienst joh laat me niet lachen
Kan t mailtje of pbtje zo 1.2.3 niet terug vinden

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:13

Serieus? Verlenen zij jullie een dienst?

Welke dienst dan? Een lege portemonnee?

PTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:14

Ess_Ramona schreef:
Serieus? Verlenen zij jullie een dienst?

Welke dienst dan? Een lege portemonnee?

_O-

Het is ook eigenlijk te gek voor woorden.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:16

Heel apart zeg.. Ik snap niet helemaal wat hun constructie inhoud. En blijkbaar ben ik blind want ik zit best vaak op marktplaats en nog nooit iets gezien. Kan de advertentie nu ook niet vinden

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:17

Ja dat vonden ze want dan had ik n paard om te rijden
Laten het niet zo zijn dat ik d'r toen 22 op stal had staan plus dat wij paarden doen africhten/corrigeren
Dan ga ik dat toch niet gratis doen om een of ander (banketstaaf) verhaal want t kwam op mij niet over of t echt was en nog altijd niet

Heb ze toen aangeboden dat de merrie hier wel op de wei mocht voor 50€ per maand tussen t jong spul
Maar dat vonden ze te duur

Baal d'r van dat ik t niet terug kan vinden kan t me wel nog voor de geest halen
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 19-05-16 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:18

pff, denk dat iedereen zou willen dat ze hun paard konden stallen voor 50 euro per maand

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:18

Serieus?
50,- pm is echt niks qua geld, paard staat lekker buiten met (toekomstige) vriendjes en hij heeft onderdak.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:19

Gentlegiant schreef:
Ja dat vonden ze want dan had ik n paard om te rijden
Laten het niet zo zijn dat ik d'r toen 22 op stal had staan plus dat wij paarden doen africhten/corrigeren
Dan ga ik dat toch niet gratis doen om een of ander (banketstaaf) verhaal want t kwam op mij niet over of t echt was en nog altijd niet

Heb ze toen aangeboden dat de merrie hier wel op de wei mocht voor 50€ per maand tussen t jong spul
Maar dat vonden ze te duur

Baal d'r van dat ik t niet terug kan vinden kan t me wel nog voor de geest halen

50 euro per maand :oo
Hoe onderhouden ze dat paardje in vredesnaam als ze 50 euro per maand al veel vinden?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 22-05-16 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel quote verwijderd wat eerder als bericht verwijderd is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:21

Volgens eigenaar zou de tinker nu bij 'chetlanders' staan. De spelling maar even terzijde staat 't dier blijkbaar niet alleen dus geen reden voor 144. Rijspullen zijn alleen niet aanwezig dus of je ook 'ff zelf een zadel/hoofdstel etc aanschaft.. Ach ik hoop oprecht voor die tinker dat ze, als ze van hot naar her gesleept wordt, in ieder geval kan genieten van kundige mensen. Ik betwijfel het alleen wel. In de communicatie geen enkele wedervraag over waar het dier dan terecht zou komen. Heel bijzonder.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:23

Ik vind het heel bijzonder, neem lekker manege lessen als je niet voor een paard kan zorgen.
Ik vind het ook bijzonder dat ze zeggen dat ze van de gemeente geen longeer bak mogen aanmaken. Dus dan geef je het maar op? Dit zijn of hele domme mensen of nep advertenties
(Oeh de plaatser van de advertentie is online)

Brainless

Ook al staat hij wel alleen, dat is geen reden om 144 te bellen.
Het is nl nog steeds niet verboden een paard alleen te hebben staan.

Gentlegiant

50€ is echt spot goedkoop en zou ik normaal ook niet doen maar ergens had ik ook wel medelijden met het dier/kind

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:24

En je dan ook aanmelden op een forum álleen hier voor... :P

PTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:25

Het paard zou maar wat krijgen vraag me af hoe ze dat dan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:28

PTB schreef:

Waarschijnlijk wachten tot het winter is, zodat de winter-huurder het oplost.. :=

Ik hoop oprecht dat zulke advertenties geen stand houden of dat er iig een onwetende mensen op af komen..

PTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:30

Anoniem schreef:
PTB schreef:

Waarschijnlijk wachten tot het winter is, zodat de winter-huurder het oplost.. :=

Ik hoop oprecht dat zulke advertenties geen stand houden of dat er iig een onwetende mensen op af komen..

Ja daar dacht ik ook al aan maar dan nog...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:36

Heb het ook voorbij zien komen. Bij de 3de zin ben ik wel afgehaakt.
Wellicht is hun Nederlands niet zo goed maar het kwam op mij zo naar over hoe ze het er neer gezet hebben van hun kind.

Maar goed verder wie niet waagt wie niet wint. Wellicht is er een "gek" die het er voor over hebt. Heb zulke dingen ook vaker voorbij zien komen. Een keer een 4 jarige die te lease stond. Mocht je wel inrijden maar moest je zelf doen met begeleiding en dat moet je dan ook nog betalen. Krijg daar toch de kriebels bij. Voor hetzelfde geld geef je een hoop uit aan het paard en de training ervan en zegt de eigenaar houdoe en bedankt.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-05-16 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: anoniem gemakt van de post zodat advertentie niet ac hterhaald kan worden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:39

Google "kent" de foto in elk geval niet als je erop zoekt

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:43

Heb de advertentie ook gezien :') Leuke constructie, geen kosten en wel een gratis beleerd paard er voor terug.

Ik weet wel dat er maneges zijn die soms met vergelijkbare constructies werken. Dan staat het paard in de zomermaanden op de manege voor buitenritten en ponykampen en mag jij er in de winter mee doen wat je wil. Maar dan dus ook alle kosten betalen.
Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, het kan een mooie manier zijn voor ouders om te zien of hun kind geschikt is voor een eigen pony. Die pony's zijn wel beleerd en er komt wel tuig bij. Al zou ik er persoonlijk nog steeds niet voor kiezen.

De manier waarop deze mensen hun paard aanbieden vind ik erg vreemd en ik denk niet dat mensen daar snel in zullen trappen.
Laatst bijgewerkt door Sanned op 19-05-16 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:44

Maar als deze advertentie echt is en niet nep, en hij is er ook al best lang. (Las ik het goed ook al een paar jaar?) Dan zijn er dus mensen die echt voor dit paard in de winter hebben gezorgd.
Of hij heeft de winter in een vreselijke weide gestaan met ik vermoed weinig eten. :(

EDIT: het paard van de oude advertentie lijkt wel op het paard van die nieuwe advertentie.
Laatst bijgewerkt door maava op 19-05-16 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:44

@GG
Er mag niet gelinkt worden naar de advertentie...

pien_2010 schreef:
Hierbij het dringende verzoek om enkel op de vraag in te gaan van TS. Het is niet de bedoeling om hier advertenties te bespreken waar deze dan ook geplaatst zijn. Zodra dit wel gebeurt zullen we de posten moeten verwijderen c.q. topic moeten sluiten. Dat is de reden dat een aantal posts zijn aangepast om teveel inhoudelijk bespreking en daardoor herkenbaarheid van de advertentie tegen te gaan daar dit niet toegestaan is op Bokt..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:46

Zal het weg halen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:49

Ik had net getemd.

Ik weet niet waarom het zo moeilijk is om over een bepaalde constructie te praten zonder advertentie en betreffende mensen van 1 advertentie erbij te halen?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 14:49

Waar ik een beetje de kriebels van krijg met advertenties waarin een paard gratis wordt aangeboden om voor te zorgen en zelfs in te rijden plus alle kosten extra, is of de bedoeling wel oprecht is.

Hoeveel onwetende jonge meiden worden hier niet enthousiast over in eerste instantie en blijken dan aangerand te worden door één of andere griezel waar het paard staat?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:50

Jaren geleden is dit zelfde verhaal (zelfde woonplaats) aan ons aangeboden geweest als gereden paard dat bruikbaar zou zijn voor de manege lessen.
Geen gebruik van gemaakt omdat wij ons niet prettig voelen bij dat soort constructies.

Ik dacht er toen niets bijzonders van.
Maar nu...

Heel vreemd.