Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MisticRider schreef:Maar hem weer terug nemen, hier weer laten wennen, opnieuw de kudde in, weer rijden, en dan weer verkopen vind ik ook niet erg paard-vriendelijk.
MisticRider schreef:Mijn hart zegt inderdaad ook gewoon terug nemen inderdaad, dat gevoel heb ik zeker.. Nu heb ik echt wel goede hoop dat met een goede instructrice het echt wel goed komt. Hij bokt niet, peert hem niet, steigert niet, doet niet gevaarlijk of dergelijke. Hij mag alleen wat vlotter en wat rechter... dat moet met les toch op te lossen zijn?
MisticRider schreef:Het probleem is dat ik totaal niet weet wat ik terug krijg. Ik ben bang dat ik weken bezig ben om de ellende die hun veroorzaakt hebben weer recht te breien. Dus desnoods verkopen hun hem dan maar... ik baal er zo van, dacht echt een leuk huisje gevonden te hebben.
MisticRider schreef:Het probleem is dat ik totaal niet weet wat ik terug krijg. Ik ben bang dat ik weken bezig ben om de ellende die hun veroorzaakt hebben weer recht te breien. Dus desnoods verkopen hun hem dan maar... ik baal er zo van, dacht echt een leuk huisje gevonden te hebben.
floorpenp schreef:Heb de filmpjes bekeken TS!
Ik vind het niet slim van de kopers de pony niet in de bak uit te testen en dan ook nog eens gelijk de eerste dag aan het werk zetten. Ik kan me voorstellen dat de pony dat niet helemaal aan de verwachtingen voldoet, helemaal als je niet weet wat je precies kan verwachten.
Ik loop hier alleen een beetje op vast:MisticRider schreef:Mijn hart zegt inderdaad ook gewoon terug nemen inderdaad, dat gevoel heb ik zeker.. Nu heb ik echt wel goede hoop dat met een goede instructrice het echt wel goed komt. Hij bokt niet, peert hem niet, steigert niet, doet niet gevaarlijk of dergelijke. Hij mag alleen wat vlotter en wat rechter... dat moet met les toch op te lossen zijn?
Pony is inderdaad fantastisch braaf, kijkt inderdaad nergens van op. Op de filmpjes vind ik de pony echter niet 'wat' scheef, hij loopt echt behoorlijk scheef. Op een van de twee filmpjes geeft de ruiter wel vaak been, maar de pony reageert ook echt 0,0. In één week tijd kan er wel een hoop gebeuren, maar dat hij volledig afgestompt is in die tijd lijkt mij onmogelijk. Hij loopt niet los door het lijf en lijkt echt flink vast te zitten.
Natuurlijk is dit allemaal wel op te lossen, maar ik zou jezelf afvragen: is het wel een geschikte kinderpony? Ik denk momenteel nog niet. Van een echt geschikte kinderpony mag je toch wel verwachten dat hij fijn voorwaarts uit zichzelf loopt, netjes reageert op het been en toch zeker wel in bepaalde mate rechtgericht is. De problemen die ik zie, zitten eigenlijk allemaal in wat ik nog tot de basisopleiding van een pony/paard reken.
Uiteraard kan het zeker een geschikte kinderpony worden, hij is immers mega braaf, maar daarvoor is nog wel wat les en misschien nog wel een fysiobehandeling voor nodig. Ook zijn de rijtechnische problemen lastig door kids op te lossen, daarvoor is eigenlijk al een meer ervaren ruiter voor nodig.
Ben dan ook heel benieuwd hoe jij dit bij de verkoop aangepakt hebt. Heb je gezegd dat de pony geschikt is als kinderpony, maar daarvoor nog wel wat werk aan de winkel is? Een verborgen gebrek zal dit denk ik niet zijn, maar ik vind toch dat het als verkopende partij wel netjes is dit duidelijk te vermelden.
Dit is overigens absoluut niet aanvallend bedoeld TS. Hoop oprecht dat je snel uit deze nare situatie komt!
MisticRider schreef:Mijn hart zegt inderdaad ook gewoon terug nemen inderdaad, dat gevoel heb ik zeker.. Nu heb ik echt wel goede hoop dat met een goede instructrice het echt wel goed komt. Hij bokt niet, peert hem niet, steigert niet, doet niet gevaarlijk of dergelijke. Hij mag alleen wat vlotter en wat rechter... dat moet met les toch op te lossen zijn?
Maar hem weer terug nemen, hier weer laten wennen, opnieuw de kudde in, weer rijden, en dan weer verkopen vind ik ook niet erg paard-vriendelijk.