2-paards-trailer voor één paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: 2-paards-trailer voor één paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 16:08

Dank voor jullie tips! Ben ik wat wijzer van geworden. Denk dat het een kwestie van een 2-paards-trailer uitproberen wordt en zien hoe het bevalt. Lees genoeg mogelijke voordelen voor mijn paard, maar ook wel kanttekeningen. Ben benieuwd.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:22

Tinkertje89 schreef:
Het gewicht etc is bij elke trailer weer anders, maar een twee paards is sowieso zwaarder dan een 1,5. Dat ligt er helemaal aan wat voor type twee paards trailer je zou nemen

Wij hebben een aluminium 2 paards trailer en die is lichter dan een 1,5 paards dus dat gaat niet altijd op.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:31

Per paard bekijken is altijd slim. Wat handig kan zijn om eens te filmen in de trailer wat hij doet. Of iemand erachter laten rijden. Sommige staan graag schuin. Zo'n paard had ik ook. Die stond altijd met de kont rechts achter tegen de stang en de wand geleund. De pony van mijn dochter staat links en wel recht maar redelijk wijd met de benen. Mijn huidige paard is met van alles bezig maar Let niet op en kan zo ineens omvallen in een bochtje waar je met 20 km per uur door kruipt. Stom peerd... stond uit het raam te koekeloeren volgens degene die erachter reed. Het heeft wel geholpen want hij is niet weer van de sokken gegaan al blijft het opletten na een lang recht stuk snelweg als er een scherpe bocht volgt. Sloapert is het... :D

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:11

Dit is interessant, want ik ervaar momenteel nl precies het omgekeerde: mijn merrie stond altijd rustig op de 1,5 paards en is nu duidelijk niet happy op de 2-paards. Ze beweegt veel meer als ik de bocht doorga, balanskwestie lijkt mij dus. Ze leunt heel erg tegen de achterste stang, want als ik geen staartbescherming gebruik is haar staart een complete chaos en zelfs een keer een gedeelte helemaal weggeschuurd. Plekken op haar billen van de achterstang ook. En dat terwijl ik juist vanwege haar lange lijf de stang aan de voorkant aan haar kant iets naar voren heb laten zetten zodat ze meer ruimte had (ze stond er anders nl strak tussen).
Ik heb geen schot ertussen maar een plastic scherm dus ze kan best haar benen wat uit elkaar zetten denk ik. Als onze pony ernaast staat is de hele trailer wel meer in balans en heb ik het gevoel dat het iets minder erg is (bewegen van de merrie), maar ik merk dus heel duidelijk aan haar dat ze het minder prettig vind op de 2-paards. Ze stapt er ook sneller uit, in de 1,5 paards kwam ze echt keurig recht en langzaam achteruit. Gelukkig stapt ze er na enig aandringen nog steeds op, maar waar eindigt dit vraag ik me dan af?

Zou dit nog beter worden denk ik dan? Heb de trailer nog niet zo lang dus misschien moet ze het echt gewoon 'leren'?