Euforie schreef:En het is ook belangrijk dat je de kogeldruk in de gaten houd... Vaak is het zo, dat je kwa gewichten misschien wel goed zit.. Maar een anderhalf paards trailer heeft meestal 75k en de meeste personen autos komen niet boven de 60/65k uit.. Dit krijg ik ook maar niet uitgelegd aan mensen 'Want het gewicht zegt immers dat het wel mag, dus het kan wel' of 'ja maar mijn caravan mag er ook achter'(die misschien wel een lagere kogeldruk heeft dan een trailer)
Of ik nou op mijn kop ga staan of niet.. Ze snappen niet dat het 2 verschillende dingen zijn, die allebij aan de regels horen te voldoen. Maar als er iets gebeurd ben je gewoon niet verzekerd.
Dus als een trailer 75k heeft, moet de auto ook minimaal 75k hebben?
ikke schreef:Art 8.15.15: mag gewoon. De auto mag meer trekken dan de TMM van de trailer, dus niets aan het handje, gaan met die banaan.
Of JIJ ook mag gaan met die banaan, ligt aan je rijbewijs. Met B-E hoef je nergens naar te kijken, is legaal. Met alleen B-rijbewijs mag de TMM van de trailer niet meer dan 1020kg zijn.
Met de TMM van de trailer, als je B hebt, mag je toch juist wel rijden met een trailer met TMM hoger dan 1020 kg? Ivm met dat de enige regel is TMM auto + TMM trailer = onder de 3500? Is dit dan een oude regel?