2 paards vrachtwagen B-rijbewijs

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:56

ja wel, veel op de mercedes gebouwde paardenboxen maken de mercedes te zwaar voor B en E rijbewijs dus die zijn voor C rijbewijs geschikt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:09

EmmaGonja schreef:
Ik heb zelf m'n c rijbewijs gehaald met code 95. Voor alleen c zijn 2 theorie examens en praktijk uit mijn hoofd. C1 is een grote auto om het heel simpel te zeggen.
Ik had binnen anderhalve week mijn praktijk gehaald, vond het zelf niet zo heel moeilijk. Voor meer vragen stel ze gerust

Maar er zijn geen 2 paardsvrachtwagens met c1 rijbewijs toch alleen b of c?

C1 gaat tot 7500kg TMM; ideale maat voor paardenvrachtautootjes :j
Dat tussenmaatje is inderdaad wat lastig vinden, maar ze zijn er wel. Tegenwoordig ook nieuw leverbaar. Vorig jaar op de Equitana stonden er tientallen van die dingen van 4500 - 5500kg TMM.

Rossfechten

Re: 2 paards vrachtwagen B-rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:47

In mijn geval was c halen en een kleine vrachtauto kopen goedkoper dan een zware auto en trailer kopen met maandelijkse lasten.
Mijn C

Duijfje

Re: 2 paards vrachtwagen B-rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:34

Toen ik Anemone opbelde (maanden geleden) en voor de zekerheid vroeg naar zijn die B vrachtwagens nou echt voor 2 paarden zei hij nee. Die wegen te veel samen.

Ik heb nu een mercedes.. mijn paard weegt rond de 425kg. Voor 1 paard doet hij het echt prima. Als ik zelf weer wat beter ben wil ik eigenlijk mijn BE en mijn C halen.