Leasepaard overkopen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:59

bruintje123 schreef:
Buiten ook niet mak las ik.
Maar als je dat als uitdaging ziet geen probleem natuurlijk. :)
Maar daarmee is dit bedrag voor een gezond 10+ pony die geen Z heeft gelopen de normale marktprijs. Geen vrienden prijs.

Dit.
Symbolisch en vriendenprijs zou dan eerder 700 zijn max..
Wat krijg je voor zo'n pony; gemiddeld zo'n 1500 en misschien 2000. Ligt er aan in hoeverre zijn leeftijd al is maar mocht het paard 16+ zijn dan vind ik 1200 al aan de prijs!

bruintje123

Re: Leasepaard overkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:01

Als je daar 1500 voor krijgt heb je er zeer nette prijs. Dikke kans dat hij dat nooit opbrengt.
1250 is eerder reëel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:13

1200 is redelijke marktprijs van nu, maar zoals gezegd als TS er blij mee is, dan is 1200 mooi toch? Vriendenprijs ja.. dan denk ik aan echt vrienden prijs als in minder maar goed als TS er blij mee is, waarom zou t dan probleem zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:15

Mioux schreef:
1200 is redelijke marktprijs van nu, maar zoals gezegd als TS er blij mee is, dan is 1200 mooi toch? Vriendenprijs ja.. dan denk ik aan echt vrienden prijs als in minder maar goed als TS er blij mee is, waarom zou t dan probleem zijn ?

Zeker geen probleem hoor, zoals al eerder gezegd werd wordt prijs alleen maar bepaald door slachtprijs + emotie, het is echt wat de gek ervoor wilt geven. Maar 1200 euro voor een recreatiepony zou voor mij toch wel een rede zijn om absoluut te laten keuren, want voor de marktprijs wil je wel 100% zeker een gezonde pony kopen. Als het nou om 100 euro ging was het waarschijnlijk al een stuk minder heftig geweest als beestje over een jaartje of twee een permanente grasmaaier wordt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:17

Als het voor ts haar droompaard is dan is het prima. Als ze er alleen maar geen spijt van krijgt omdat ze achteraf toch veel hogere doelen had. Dan kan je beter meteen wat meer investeren in een groter, getalenteerder beestje.

Want als je hem eenmaal in bezit hebt is het toch lastig om hem weer te verkopen.je bent immers de eigenaar en hebt de verantwoording dat jij goed terechtkomt enzo.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:20

Klopt is net wat een gek zoals ze zeggen er voor over hebben. (niet persoonlijk haha).

Daarom zou ik vanwege de "normale marktprijs" wel laten keuren... anders ben je naast die 1200 euro, ook extra mogelijke kosten kwijt die je had willen besparen en kan je goed nadenken als er wat uit komt...

Want als TS 4000 gespaard heeft voor leuk "droom' paardje, en dan nu 1200 erin steekt en erna wat is, is die 4000 ook zo op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:21

Het is natuurlijk wel doemscenario, dat hij ook daadwerkelijk wordt afgekeurd. Maar het is wel zo dat je vaak niet ziet wat er mis is met een diertje, en dat proberen ze toch wel een beetje naar boven te halen bij zo'n keuring. Ik zou uberhaupt nooit een paard kopen zonder eerst een uitgebreide keuring te laten doen, ook niet als er sentiment bij komt kijken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:25

Ja maar het is altijd 50/50 tot je het nagekeken hebt. Hoe goed je het beestje ook kent of lijkt dat er niks is, zekerheid is er in principe niet... maar is net hoe groot je t risico vind en wat je ermee doet.

Vind je het niet erg als er iets mankeert en je na jaar bv niet maar erop mag rijden, zou ik t riskeren, al vind ik dan 1200 wel grote gok. En als die afgekeurd word kan TS misschien met oude eigenaar kwa prijs onderhandelen, en eerst goed nadenken of ze het nog ziet zitten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:57

Mioux schreef:

Geen probleem.

Maar ze mag ook wel weten dat die vriendenprijs vanuit de eigenaar niet zo erg loyaal is. :)

Verder hoop ik natuurlijk dat ze er enorm blij en gelukkig mee wordt.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 19:23

Bedankt voor de reacties. Het is mij duidelijk dat niet iedereen het eens is over de prijs. Als eigenaar hem niet aan mij verkocht zou hebben had ze aan zijn oude eigenaar 2000 gevraagd. Of als hij uiteindelijk (stel ik kocht hem niet) op marktplaats zou komen ook vanaf 2000.

Hij is buiten mak maar heeft inderdaad een issue op de terugreis dat hij moeilijk te houden is. Hier wil ik energie in steken om dat opgelost te krijen. Heb er vertrouwen in.

1200 euro, door jullie ga ik anders naar het bedrag kijken. Ik vind hem meer dan 800 waard, maar misschien was 1000 beter geweest. Het probleem is dat ik in oktober 2015 akkoord ging met de prijs incl toebehoren geloof ik. Dat was nooit besproken. Nu heb ik echter mijn eigen zadel.. Dit zijn nog wel dingetjes die ik wil bespreken. Want als zij nu zegt 1200 kaal dan is dat wat anders dan in oktober. Hij wordt in mei trouwens 15.

Het is niet ideaal, hij heeft niet hoog gelopen maar hij doet het prima. Hij had ver kunnen komen..

Probleem is dus ik ben al akkoord gegaan toen, en begon er vandaag wel over dat een kennis 1200 teveel vond (is ook zo) toen zei ze dat over marktplaats en de oude eigenaar. Daar maak ik uit op dat ze niet van plan is om te zakken. Of ze schat haar eigen paard te hoog in..

Hoe kaart ik dat aan? Ik wil na 3 jaar redelijke relatie opgebouwd te hebben (geen vriendinnen maar we kunnen leuk praten) niet een bitter eind breien aan het verhaal. Helemaal als het verschil 200 euro is bijvoorbeeld.

Ik zie genoeg e-pony of recreatie paarden die voor veel meer worden verkocht. Niet hoog in de sport en enkel verschil is dat ze iets jonger zijn.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:45

Toch aankaarten...
En daarnaast zou ik hem dan incl alle toebehoren overnemen mocht ze niet Zakken, als dat dan wat waard is verkoop je dat weer door...
Het blijft je eigen keuze natuurlijk

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:52

Ik zou het zeker aankaarten. Oktober 2015 en nu is ook weer half jaar verschil he zo ongeveer. Plus het is vind ik de huidige marktprijs van een paard, niks byzonders kwa prijs dus als in vriendendeal.

Anders doe je voorstel hem te laten keuren kosten verkoper? Als die goedgekeurd is kan je altijd overwegen om die 1200 te betalen, maar dan weet je ook meer wat je in de kuip hebt kwa gezondheid van t paard door de keuringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:55

Lastig! Het moeilijke van een vriendenprijs is dat het met vrienden moeilijk onderhandelen is over de prijs. Helemaal als de ander bijvoorbeeld wél van plan is om het onderste uit de kan te halen en dus wel kan vallen over die laatste 200 euro.

Je zou eens een balletje op kunnen werpen door te beginnen over een eventuele aankoopkeuring, en voor wie die kosten zouden (50/50, voor jou of voor de verkoper) zijn aangezien jij sinds de vorige prijsbepaling ook al het zadel hebt gekocht, dat die prijs al wel weer een tijdje geleden is bepaald en dat het 'kaal' kopen dus ook al niet meer geldt. Dan hoef je niet eens te menen dat je een aankoopkeuring wilt, maar zeggen dat je daaraan denkt kan wel een manier zijn om andere kosten aan te kaarten en zo daarover te beginnen zonder direct te beginnen met 'ik vind ik jouw pony minder waard.'
In feite weet je sowieso pas na de keuring hoeveel een paard écht waard is, in de zin van hoelang hij volgens de dierenarts inzetbaar is en wat de kosten zijn van de aanpak van problemen die er nu misschien al zijn. Dat kun je ook aangeven, want daarmee zeg je dat je de prijs niet per definitie als iets ziet wat vastligt, maar dat je wel ruimte voor onderhandeling ziet zonder dat op een aanvallende manier over te laten komen.

Wel gek trouwens dat ze haar pony voor 2000 euro terug kan geven aan de vorige eigenaar. Ik ken weinig mensen die permanent € 2000 klaar hebben liggen om een oude pony terug te kopen, mocht die ooit weer in de verkoop gaan. Betekent dat zij € 2000 vraagt ook dat die oude eigenaren dat ook klakkeloos zullen betalen, of is dit een onderhandelingsstrategie van haar richting jou?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 20:11

xyzutu2 schreef:
Lastig! Het moeilijke van een vriendenprijs is dat het met vrienden moeilijk onderhandelen is over de prijs. Helemaal als de ander bijvoorbeeld wél van plan is om het onderste uit de kan te halen en dus wel kan vallen over die laatste 200 euro.

Je zou eens een balletje op kunnen werpen door te beginnen over een eventuele aankoopkeuring, en voor wie die kosten zouden (50/50, voor jou of voor de verkoper) zijn aangezien jij sinds de vorige prijsbepaling ook al het zadel hebt gekocht, dat die prijs al wel weer een tijdje geleden is bepaald en dat het 'kaal' kopen dus ook al niet meer geldt. Dan hoef je niet eens te menen dat je een aankoopkeuring wilt, maar zeggen dat je daaraan denkt kan wel een manier zijn om andere kosten aan te kaarten en zo daarover te beginnen zonder direct te beginnen met 'ik vind ik jouw pony minder waard.'
In feite weet je sowieso pas na de keuring hoeveel een paard écht waard is, in de zin van hoelang hij volgens de dierenarts inzetbaar is en wat de kosten zijn van de aanpak van problemen die er nu misschien al zijn. Dat kun je ook aangeven, want daarmee zeg je dat je de prijs niet per definitie als iets ziet wat vastligt, maar dat je wel ruimte voor onderhandeling ziet zonder dat op een aanvallende manier over te laten komen.

Wel gek trouwens dat ze haar pony voor 2000 euro terug kan geven aan de vorige eigenaar. Ik ken weinig mensen die permanent € 2000 klaar hebben liggen om een oude pony terug te kopen, mocht die ooit weer in de verkoop gaan. Betekent dat zij € 2000 vraagt ook dat die oude eigenaren dat ook klakkeloos zullen betalen, of is dit een onderhandelingsstrategie van haar richting jou?

Bedankt voor je tip! Nee ik bedoel ermee dat als ik hem niet verkoop en zij toch besluit om hem dan aan een ander te verkopen ze de oude eigenaar vraagt aangezien zij een jaar geleden erom vroegen. Zij zou hem aan hen voor 2000 verkopen.

Maar gezien het zadel er nu niet in zit wil ik tch kijken naar hoe het nu zit. Ik baal dat het me toen niet duidelijk was of die 1200 inclusief waren of niet. En desnoods neem ik dat zadel erbij en verkoop ik het zelf.. Maar heb dan liever wat van de prijs af.

Ik bedoel dit alles behalve ondankbaar naar jullie maar door alle berichten voel ik me nu toch weer een beetje poedersuiker. Het is mijn eerste paard en zoals je ziet heb ik er gewoon geen ervaring mee daar ben ik super eerlijk in.

Ik vond 1200 euro voor een e pony niet veel. Zo zag ik dat bedrag als persoon. Alleen nu komen er plots een hoop dingen bij kijken..

Ik wacht sowieso eerst tot ze eindelijk de knoop doorhakt. Dan pas begin ik erover weer..

Het klinkt heel penny achtig maar ik wil hem gewoon niet kwijt. Ik heb 2 behoorlijke poedersuiker achter de rug ivm thuissituatie en als ik op stal ben denk ik helemaal nervens aan. Daarnaast is hij zo knuffelig geworden naar mij toe dat ik nog meer een zwak gekregen heb. En qua dressuur gaan we zo lekker en hij laat nooit een hindernis staan. Ik wil ooit wel onderling wat rijden maar ik heb geen wedstrijd ambitie.

Ik heb heel vaak rondgekeken voor een ander, zelfs advertenties geplaats en 2x wezen kijken. Dan zit ik er stiknerveus op en gaat het super kloten en denk ik ja mijn lieve paardje doet gewoon wat ik vraag.

Het is zo dubbel allemaal en daarom zit met een knoop. Ik maak na 16 jaar eindelijk mijn droom waar, op mijn 24e. Waarom kan ik niet gewoon blij zijn? Ben een enorme twijfelkont maar een ding weet ik wel: als ik hem zou kwijtraken zou ik daar echt kapot van zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:16

Zou mooi zijn als je hem ongeacht welke prijs overneemt. Is eigenaar wel van bewust dat zij Erna niks meer te zeggen heeft over het paard. Soms vinden ze dat erg moeilijk en blijven ze zich met dinhen bemoeien alsof het hun paard nog is alleen dan zonder de kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:21

Ik zou me als ik jou was niet zo druk maken over je stress. ;)
Een paard kopen is sowieso hartstikke lastig en spannend en je moet ineens gaan afdingen terwijl je dat nooit doet en dit zijn ook niet de kleinste bedragen om mee te beginnen.. Ik weet van mezelf toen ik mijn paard had gevonden superblij was, maar ook meteen enorm opzag tegen de onderhandelingen. En dat was dan met een handelaar ipv een vriend dus die is echt wel wat gewend, en met een 100% ziek paard dus dat zou je ook al wat extra ruimte moeten geven. Maar toch vond ik het doodeng, was ik bang dat ik te enthousiast had geleken, wat zou ik doen als de onderhandelingen vastliepen? Wilde ik hem dan toch voor een hoger bedrag, en hoe weet je als iemand 'niet lager' zegt of dat bedrag voor die ander eigenlijk vaststaat of dat er nog steeds onderhandelingsruimte is? Vreselijk, en ook al die twijfels aan mezelf of ik het wel goed aangepakt had of niet...

Dus dat je aan jezelf twijfelt hoeft helemaal niet aan jou te liggen, het kan net zo goed nou eenmaal aan de complete stressvolle ervaring van een paard kopen. :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:22

Weet je Harvey, als jij deze pony graag wil dan moet je dat gewoon doen! Die 1200 euro is echt geen vreemde prijs, gewoon marktconform, dus daarvoor moet je het zéker niet laten. Het is alleen geen symbolisch bedrag en waarschijnlijk ook geen vriendenprijs. Maar is dat nodig? Jij hebt een goede band met dit dier, kan er fijn mee overweg en wil hem niet kwijt. Voor mij zou dat méér dan genoeg zijn. Dan is het maar geen vriendenprijs, jullie zijn ook geen hartsvriendinnen toch?

Wel zou ik gewoon aangeven dat je ervanuit gaat dat het inclusief alle toebehoren is, dat jullie dat in oktober ook zo afgesproken hebben, of dat dat in ieder geval is waar jij de 1200 euro voor wil betalen. MAAR, zegt zij nee, de prijs is voor de kale pony dan zou ík het daar niet stuk op laten lopen. Deze pony is die 1200 gewoon waard en zéker voor jou.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:25

Je droom gewoon achterna gaan, want je krijgt vaker spijt van dingen die je nooit hebt gedaan dan dingen die je wél gedaan hebt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:30

Harvey1 schreef:
Hoi! :D

Ik kan voor 99% procent zekerheid mijn lease E-pony overkopen. Een droom die uitkomt! Ik rij hem al drie jaar en kan het heel goed vinden met de eigenaresse die geen tijd meer voor hem heeft, ze wil nog twee weken nadenken en dan de knoop officieel doorhakken.

Ik heb al een eigen zadel, hoofdstel, dekje beenbeschermers en de rest kan ik erbij krijgen. Ik kies voor hem omdat ik er zo'n goede band mee heb en hij de ultieme braverik is die ik zoek en waar ik ook nog een beetje leuk mee kan dressuren. Een paard was misschien mooier geweest maar ik ben zelf ook maar een dwergje van 1.63 dus mijn korte benen steken er bijvoorbeeld niet onderuit.

Mijn allereerste paard, het idee al.. maakt me nerveus! Niet de kosten maar het idee. Misschien juist omdat ik niets liever wil sinds mijn 6e? Ik mag hem overkopen (gezond, afgelopen jaren nooit iets gehad) voor een heel symbolisch bedrag.

Ik mag dit bedrag in termijnen betalen, bijvoorbeeld in 3/4 keer maar het mag ook in een keer bijvoorbeeld. Het maakt voor mij niets uit maar ik vroeg me af wat daar de ervaringen mee zijn. En stel je voor dat ik zou zeggen ik betaal hem in twee keer, vanaf wel punt is het dan officieel mijn paard en moet ik de stallingskosten betalen?

Het is geen probleem voor mij om het paard in een keer te betalen maar aangezien ik haar toch zo goed ken en ik al drie jaar voor haar rij vond ze het ook geen probleem om er langer over te doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Voor een heel sybolische bedrag? van hoeveel? heel vaak zegt men 1 euro als men zegt voor een sybolische prijs en je haalt het woord heel erbij. Dus dan is het heel laag in de prijs.

Dan kun je toch wel gewoon direct alles in 1 x betalen. Ik zou nooit in termijnen gaan doen, komt hoe dan ook gezeik van.

Gewoon in 1 x betalen en dan is het duidelijk van wie en wie er voor de kosten opdraait mocht er wat gebeuren.

En van wat ik hier verder aan prijzen voorbij komt........het is niet echt een heel symbolische prijs, maar eerder de gewone volle mep voor een pony.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:35

Ik zou het paard wel klinisch laten keuren gewoon voor de gemoedsrust en de inhoud van je paarden spaarpot.
Zou mooi knullig zijn als nog geen jaar later het paard helemaal in de lappenmand zit met een DA rekening van hier tot Istanboel.
1200 euro met al de spulletjes erbij, anders is het net wat overpriced. Maar een lief paard waarbij jij je prettig voelt is natuurlijk onbetaalbaar.
Ook het bedrag in 1 keer betalen heeft mijn voorkeur.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:37

Meid, als jij die 1200 euro een goede prijs vindt is het toch prima? Wij kennen het paard niet, jij wel. Laat je niet gek maken door een stel mensen die wat lezen Rn denken dat ze alles weten :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:38

Het lijkt mij dat TS niet weet wat normaal is en wat niet............pas toch op dat je niet in de maling genomen wordt.

Want je noemt een heel symbolisch bedrag en dat is het helemaal niet hoor en jij hebt al jarenlang geld betaald (lease) en eigenlijk heb je m al gekocht min of meer en dan nog eens 1200 erbovenop........en dat voor andermans dier.

Dat is gewoon hoe ik het zie.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 20:43

Ragdollcat schreef:
Het lijkt mij dat TS niet weet wat normaal is en wat niet............pas toch op dat je niet in de maling genomen wordt.

Want je noemt een heel symbolisch bedrag en dat is het helemaal niet hoor en jij hebt al jarenlang geld betaald (lease) en eigenlijk heb je m al gekocht min of meer en dan nog eens 1200 erbovenop........en dat voor andermans dier.

Dat is gewoon hoe ik het zie.

Snap ik, voor dat lease bedrag heb ik het paard wel zo goed als voor mezelf gehad. Het was toen een mooie kans en ze had het paard nooit willen verkopen. Toch kunnen dingen veranderen en woont ze niet meer in de buurt. Zodoende kwam verkopen ter sprake.

Ik ben al een tijd bezig met rondkijken en heb meerdere prijsklasses voorbij zien komen.

Ik zal nu het symbolisch bedrag terugnemen. Dit is wel hoe het op mij overkwam. Zoals ik zei, rij al een hele tijd maar dit is nieuw voor mij. Dus ik ga juist op basis van mensen hun mening af.. Ik denk dat zij dan haar pony te hoog heeft ingeschat.
Laatst bijgewerkt door Yevrah op 25-02-16 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:46

ik vind 1200 euro nog best een redelijke.prijs hoor TS! een symbolische prijs? nee. maar gewoon een normale prijs. ze had er ook 3000 euro of meer voor kunnen vragen. mensen hebben tegenwoordig zoveel meningen en willen die ook allemaal delen. het is uiteindelijk de keuze van TS of ze de pony voor die prijs koopt of niet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:47

Als het paard jouw 1200euro waard is is er toch geen probleem?

Keuren zou ik ook niet doen bij een paard wat je al 3 jaar rijd en goed kent.

Gewoon in 1x afrekenen en genieten van je eerste eigen paardje!