Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Citaat:bedankt voor je vraag. Dit moest ik even voor je navragen. Wijziging van de naam van de eigenaar op het paardenpaspoort moet inderdaad via de instantie die het paspoort heeft uitgegeven. In jouw geval is dat het NRPS. Dit is overigens niet verplicht, omdat het paspoort geen eigendomsbewijs is. Groeten, .... namens de KNHS
Brainless schreef:Nikass schreef:Mijn paard heeft in 2007 haar eerste paspoort gekregen van de handelaar. Dit is uitgegeven door de NFJPS. Ze was toen 11 jaar oud. Er staan geen gegevens over haar afkomst in het paspoort. Ze is overduidelijk NRPS (veel Arabier in zich).
Ik heb geen interesse in welk lidmaatschap dan ook, maar als ik haar nu op mijn naam wil laten registreren, hoe moet ik dat dan aanpakken?
(Er staat nu alleen de naam van de handelaar in het paspoort)
Ik heb haar al een tijdje, maar heb me hier nooit mee bezig gehouden eigenlijk.
Als je haar op naam wilt hebben moet je dat regelen bij de NFJPS.
Daar is het paspoort van.
Hoe het paard eruit ziet en/of welk ras het mss zou zijn, maakt niet uit.
Ik heb een Fjord met KWPN paspoort, en daar moet ik dan ook zijn voor overschrijven.
Brainless schreef:Tinky12 schreef:Op naam zetten is alleen van belang bij deelname (belangrijke)wedstrijden en/of fokkerij.
Voor wedstrijden hoeft je paard niet op je eigen naam te staan hoor.
Ook om te fokken niet.
cherell0 schreef:ik vind het apart dat ik er verder niet over kan vinden dat dit per 1 april verplicht zou worden.
heeft iemand hier een officiële site hiervoor ?
of is dit gewoon "bang makerij" zodat iedereen gaat investeren ...
juval schreef:cherell0 schreef:ik vind het apart dat ik er verder niet over kan vinden dat dit per 1 april verplicht zou worden.
heeft iemand hier een officiële site hiervoor ?
of is dit gewoon "bang makerij" zodat iedereen gaat investeren ...
ik had het van de site van nrps http://www.nrps.nl
randalinpony schreef:Als je aan keuringen wilt deelnemen wel. En het NMPRS (minipaardenstamboek|) heeft sinds dit jaar de eis dat zowel vader als moederdier op je naam staan als je een veulen wilt laten registreren middels de dekbon.
djinnie schreef:randalinpony schreef:Als je aan keuringen wilt deelnemen wel. En het NMPRS (minipaardenstamboek|) heeft sinds dit jaar de eis dat zowel vader als moederdier op je naam staan als je een veulen wilt laten registreren middels de dekbon.
Een tikje offtopic, maar hoe gaat dat dan als je met een goedgekeurde dekhengst van "buiten de deur" dekt? Die staat toch nooit op jouw naam?
Tinky12 schreef:Ik zeg ook niet dat het verplicht is,alleen maar dat het dan van belang kan zijn![]()
Als je een paard hebt wat internationaal op hoog niveau meedoet is eigenaarschap een belangrijker item dan wanneer je ammateur bent en zo is dat ook met de fokkerij.
randalinpony schreef:Als je aan keuringen wilt deelnemen wel. En het NMPRS (minipaardenstamboek|) heeft sinds dit jaar de eis dat zowel vader als moederdier op je naam staan als je een veulen wilt laten registreren middels de dekbon.
cherell0 schreef:djinnie schreef:
Een tikje offtopic, maar hoe gaat dat dan als je met een goedgekeurde dekhengst van "buiten de deur" dekt? Die staat toch nooit op jouw naam?
Je krijgt dan een dekbon van de eigenaar van de hengst als ik het me goed herinner.