Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Brainless schreef:Jij kan wel aantonen dat het niet jouw handtekening is, maar de winkel heeft wel bewijs dat het die dag is afgeleverd (wat dus niet gebeurd is, maar daar kan de winkel niets aan doen).
Zeker een klacht indienen bij PostNL
Zoe_97 schreef:Nu een reactie van deze ruitershop terug dat ik zou insinueren dat er overal maar fouten gebeurd zijn en het voor hun ophoudt. Dit vind ik erg klantonvriendelijk. Door hun verzendbedrijf is er een grove fout gebeurd en zij leggen dit gewoon zo bij hun klanten neer. ik raad iedereen af bij deze ruitershop te bestellen. Ook worden hun mails naar mijn inziens steeds onvriendelijker.
Storm schreef:Wil ook wel even zeggen dat het bijzonder kinderachtig is van de webshop om over die paar dagen te 'vechten'. Neem gewoon dat hoofstel terug en stort het geld terug. Kom op zeg, hoe vaak gebeuren dit soort uitzonderlijke gevallen nou?
KimD schreef:Nouja, als jij zo mailt als dat je hier in het topic spreekt en doet bleef ik ook niet uitermate vriendelijk. Hun staan in hun goed recht, hebben alles volgens afspraak gedaan, dat PostNL vervolgens iets op eigen houtje besluit te doen kunnen hun niks aan veranderen.
Ze proberen schappelijk te zijn door een tegoedbon uit te schrijven terwijl het buiten het termijn is. Die weiger jij.
Hun hoeven geen onderzoek te starten bij PostNL, hun hebben niks fout gedaan. Dit is puur door een fout van het postorderbedrijf.
Jij kunt wel beweren dat je het pakketje te laat hebt ontvangen, voor hetzelfde geldt banketstaaf je de boel bij elkaar.
Jij hebt een pakketje besteld, vreselijk slecht getimed en nu maak je trammelant.
Jij kunt het vinden dat de klant koning is, maar dan moet die zich ook koninklijk gedragen.
ingvdh schreef:Tja, 1 dag te laat en dan al stoppen met coulance?
Ik vind dat geen service, maar dat ben ik kennelijk, ik zou klaar met dat bedrijf zijn en ik begrijp echt de TS wel, die is haar geld kwijt en met een waardebon kan ze niets.
Jammergenoeg beseft niet iedereen hier dat PostNL alleen klachten in behandeling neemt van de versturende klant en niet van de ontvangende.
Alleen het het bedrijf kan navraag laten doen, niet de ontvanger! Als ontvanger sta je machteloos.
De webwinkel kan in ieder geval de klant serieus nemen en een klacht indienen bij PostNL en het zo proberen op te lossen voor hun klant.
Ik heb genoeg meegemaakt bij bezorgdiensten dat dit geval echt geen uitzondering is, van afleveren bij buren 500 meter verderop zonder briefje in de brievenbus tot tekenen voor ontvangst en vervolgens nooit afleveren omdat het zoekraakt in het busje en ze dat op deze wijze willen maskeren.
Varekaj schreef:Kan je niet aangeven dat je hen zeker begrijpt, maar dat alleen zij een klacht kunnen indienen bij PostNL en dat jij als ontvanger machteloos staat?
Ik zou PostNL zeker een bericht proberen sturen dat je een oplossing eist of anders stappen onderneemt in het kader van schriftvervalsing met bijgevolg financiële schade door hun toedoen. Of je dat echt gaat uitvoeren zou ik nog even in het midden laten (ook omdat het om een laag bedrag gaat) maar ik zou ze hier in ieder geval niet mee laten wegkomen.
Hier op bokt zitten een aantal mensen die zich bezig houden met juridische zaken en daarin ook actief zijn als vaste baan. Douraque is vooral thuis in arbeidsrecht denk ik, FloortjeM in hippisch recht. Wie weet zit er nog ergens een bokker verscholen die je wel even wil helpen met het opstellen van een officiële brief naar PostNL?
Kriel schreef:Zoe_97 schreef:Nu een reactie van deze ruitershop terug dat ik zou insinueren dat er overal maar fouten gebeurd zijn en het voor hun ophoudt. Dit vind ik erg klantonvriendelijk. Door hun verzendbedrijf is er een grove fout gebeurd en zij leggen dit gewoon zo bij hun klanten neer. ik raad iedereen af bij deze ruitershop te bestellen. Ook worden hun mails naar mijn inziens steeds onvriendelijker.
Ik vind het niet helemaal correct wat je hier schrijft....
De ruitersportzaak kan er niets aan doen dat er een niet correcte bezorger is...... daarnaast zijn de voorwaarden niet voor niets opgesteld en hanteren ze deze netjes.
Ik vind het al zeer coulant dat ze je een waardebon aanbieden.
KimD schreef:Nouja, als jij zo mailt als dat je hier in het topic spreekt en doet bleef ik ook niet uitermate vriendelijk. Hun staan in hun goed recht, hebben alles volgens afspraak gedaan, dat PostNL vervolgens iets op eigen houtje besluit te doen kunnen hun niks aan veranderen.
Ze proberen schappelijk te zijn door een tegoedbon uit te schrijven terwijl het buiten het termijn is. Die weiger jij.
Hun hoeven geen onderzoek te starten bij PostNL, hun hebben niks fout gedaan. Dit is puur door een fout van het postorderbedrijf.
Jij kunt wel beweren dat je het pakketje te laat hebt ontvangen, voor hetzelfde geldt banketstaaf je de boel bij elkaar.
Jij hebt een pakketje besteld, vreselijk slecht getimed en nu maak je trammelant.
Jij kunt het vinden dat de klant koning is, maar dan moet die zich ook koninklijk gedragen.
Echwel schreef:Heb je de algemene voorwaarden gelezen waar staat dat bij retourneren je een waardebon krijgt.
Daar ben je mee akkoord gegaan
KimD schreef:ingvdh schreef:Tja, 1 dag te laat en dan al stoppen met coulance?
Ik vind dat geen service, maar dat ben ik kennelijk, ik zou klaar met dat bedrijf zijn en ik begrijp echt de TS wel, die is haar geld kwijt en met een waardebon kan ze niets.
Jammergenoeg beseft niet iedereen hier dat PostNL alleen klachten in behandeling neemt van de versturende klant en niet van de ontvangende.
Alleen het het bedrijf kan navraag laten doen, niet de ontvanger! Als ontvanger sta je machteloos.
De webwinkel kan in ieder geval de klant serieus nemen en een klacht indienen bij PostNL en het zo proberen op te lossen voor hun klant.
Ik heb genoeg meegemaakt bij bezorgdiensten dat dit geval echt geen uitzondering is, van afleveren bij buren 500 meter verderop zonder briefje in de brievenbus tot tekenen voor ontvangst en vervolgens nooit afleveren omdat het zoekraakt in het busje en ze dat op deze wijze willen maskeren.
Te laat is te laat, of dit nou één dag of veertien dagen is. Dan moet je maar beter de voorwaarden lezen. Als je ergens begint met uitzonderingen maken is het einde zoek.
Geef klanten één vinger en ze nemen een hele hand. Ik begrijp de ruitershop dus wel degelijk.
Dan had TS 't pakketje maar beter moeten plannen.
kiki1976 schreef:Kijk heel eerlijk? Te laat is te laat.
En uitzondering maken? Waar trek je de grens?
Weet je hoeveel smoezen er soms verzonnen worden waarom juist hun de uitzondering op de regel zijn.
Ik snap dat het zuur is voor jouw.