ruitershop wil geld niet teruggeven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 15:28

Nu een reactie van deze ruitershop terug dat ik zou insinueren dat er overal maar fouten gebeurd zijn en het voor hun ophoudt. Dit vind ik erg klantonvriendelijk. Door hun verzendbedrijf is er een grove fout gebeurd en zij leggen dit gewoon zo bij hun klanten neer. ik raad iedereen af bij deze ruitershop te bestellen. Ook worden hun mails naar mijn inziens steeds onvriendelijker.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-01-16 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam van de ruitershop verwijderd

kwii

Re: ruitershop wil geld niet teruggeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:37

Probleem hier in is, jullie staan allebei in je 'recht'. Beetje vreemd van postNL, dáár zou ik eens even wat mensen achter de vodden gaan zitten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 15:39

ik ben echt boos op het moment, ik kan hier volgens mij ook niets meer mee. wij hebben geen rechtsbijstand helaas

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:40

Brainless schreef:
Jij kan wel aantonen dat het niet jouw handtekening is, maar de winkel heeft wel bewijs dat het die dag is afgeleverd (wat dus niet gebeurd is, maar daar kan de winkel niets aan doen).
Zeker een klacht indienen bij PostNL

Daarnaast heb je het hoofdstel wel daadwerkelijk ontvangen, ook al is het niet jouw handtekening.
Je zult dus bij het begin moeten beginnen en de discussie met de vervoerder aan moeten gaan.
Maar of het dat allemaal waard is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:40

Kan je niet aangeven dat je hen zeker begrijpt, maar dat alleen zij een klacht kunnen indienen bij PostNL en dat jij als ontvanger machteloos staat?

Ik zou PostNL zeker een bericht proberen sturen dat je een oplossing eist of anders stappen onderneemt in het kader van schriftvervalsing met bijgevolg financiële schade door hun toedoen. Of je dat echt gaat uitvoeren zou ik nog even in het midden laten (ook omdat het om een laag bedrag gaat) maar ik zou ze hier in ieder geval niet mee laten wegkomen.

Hier op bokt zitten een aantal mensen die zich bezig houden met juridische zaken en daarin ook actief zijn als vaste baan. Douraque is vooral thuis in arbeidsrecht denk ik, FloortjeM in hippisch recht. Wie weet zit er nog ergens een bokker verscholen die je wel even wil helpen met het opstellen van een officiële brief naar PostNL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:41

Ik kan me voorstellen dat het heel erg balen is.
Mail even naar de ruitershop in een nette mail dat je er zelf bij postnl achteraan gaat omdat daar een fout zit.

En dan natuurlijk ook echt het postzorgbedrijf even achter de hielen aanzitten!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:43

Zoe_97 schreef:
Nu een reactie van deze ruitershop terug dat ik zou insinueren dat er overal maar fouten gebeurd zijn en het voor hun ophoudt. Dit vind ik erg klantonvriendelijk. Door hun verzendbedrijf is er een grove fout gebeurd en zij leggen dit gewoon zo bij hun klanten neer. ik raad iedereen af bij deze ruitershop te bestellen. Ook worden hun mails naar mijn inziens steeds onvriendelijker.

Ik vind het niet helemaal correct wat je hier schrijft....
De ruitersportzaak kan er niets aan doen dat er een niet correcte bezorger is...... daarnaast zijn de voorwaarden niet voor niets opgesteld en hanteren ze deze netjes.
Ik vind het al zeer coulant dat ze je een waardebon aanbieden.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-01-16 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link uit quote gehaald met naam van de ruitershop.

ruitershopon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:54

Storm schreef:
Wil ook wel even zeggen dat het bijzonder kinderachtig is van de webshop om over die paar dagen te 'vechten'. Neem gewoon dat hoofstel terug en stort het geld terug. Kom op zeg, hoe vaak gebeuren dit soort uitzonderlijke gevallen nou?

Dat wil je niet weten.hoe vaak zulke "uitzonderlijke" gevallen voor komen...
Betalingen lopen tegenwoordig vaak via tussen wegen bij webshops en als een factuur na die 14 dagen worden gecrediteerd door de webwinkel kan er een boete op zitten. Waarschijnlijk wil daardoor deze webwinkel wel een tegoedbon geven maar geen geld crediteren.
Maar het is wel de overweging waard voor zo'n webshop om deze voor lief te nemen en zo een tevreden klant over te houden.

TS welk hoofdstel had jij daar besteld? Zie dat hun veel al dezelfde leveranciers hebben..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:06

Idd Storm, je wil soms niet weten met wat voor zaken klanten aankomen en het is bijzonder moeilijk oordelen vanachter de pc, vandaar dat de 'starheid van de algemene voorwaarden de webshop best wel beschermt.

Beste TS, ik begrijp de beslissing van de webshop wel, want zij gaan voort op de info van de post, aangezien jij deze gevraagd hebt om de bestelling te leveren.
Ik heb wel eens een klant gehad die haar doos niet kreeg met be post. Ik heb haar toen alle documentatie overgemaakt en in een duidelijk schrijven haar volmacht gegeven om de klacht af te handelen, en toen heeft ze uiteindelijk (na 3 maanden) compensatie gehad. In eerste instantie wou de post ook niks doen omdat zij niet de opdrachtgever was, maar zo hebben we dat omzeild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:16

Kijk foxy, dat is dan wel oplossend denken vanuit jouw bedrijfje. Dat zou de webshop van TS ook kunnen doen. Dat zij hun termijnen aanhouden begrijp ik zeker, anders kan je aan de gang blijven met "uitzonderingen op de regel". Ik vind echter wel dat ze coulanter mogen zijn omdat het hier gaat om een valse handtekening, en bijgevolg is zij als klant de dupe.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:22

Als webshop is het niet te beoordelen vanachter de pc wie hier gelijk heeft: klant of post nl
Ik zou dus aandringen bij de webshop op overmaken van alle bewijzen inzake verzending en een schrijven dat ze TS volmacht geven klacht in te dienen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:24

Nouja, als jij zo mailt als dat je hier in het topic spreekt en doet bleef ik ook niet uitermate vriendelijk. Hun staan in hun goed recht, hebben alles volgens afspraak gedaan, dat PostNL vervolgens iets op eigen houtje besluit te doen kunnen hun niks aan veranderen.

Ze proberen schappelijk te zijn door een tegoedbon uit te schrijven terwijl het buiten het termijn is. Die weiger jij.

Hun hoeven geen onderzoek te starten bij PostNL, hun hebben niks fout gedaan. Dit is puur door een fout van het postorderbedrijf.

Jij kunt wel beweren dat je het pakketje te laat hebt ontvangen, voor hetzelfde geldt banketstaaf je de boel bij elkaar.

Jij hebt een pakketje besteld, vreselijk slecht getimed en nu maak je trammelant.

Jij kunt het vinden dat de klant koning is, maar dan moet die zich ook koninklijk gedragen. ;)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:39

KimD schreef:
Nouja, als jij zo mailt als dat je hier in het topic spreekt en doet bleef ik ook niet uitermate vriendelijk. Hun staan in hun goed recht, hebben alles volgens afspraak gedaan, dat PostNL vervolgens iets op eigen houtje besluit te doen kunnen hun niks aan veranderen.

Ze proberen schappelijk te zijn door een tegoedbon uit te schrijven terwijl het buiten het termijn is. Die weiger jij.

Hun hoeven geen onderzoek te starten bij PostNL, hun hebben niks fout gedaan. Dit is puur door een fout van het postorderbedrijf.

Jij kunt wel beweren dat je het pakketje te laat hebt ontvangen, voor hetzelfde geldt banketstaaf je de boel bij elkaar.

Jij hebt een pakketje besteld, vreselijk slecht getimed en nu maak je trammelant.

Jij kunt het vinden dat de klant koning is, maar dan moet die zich ook koninklijk gedragen. ;)

hier kan ik me ook in vinden , ik vind de webshop nog vriendelijk door je een bon aan te bieden

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:40

Tja, 1 dag te laat en dan al stoppen met coulance?
Ik vind dat geen service, maar dat ben ik kennelijk, ik zou klaar met dat bedrijf zijn en ik begrijp echt de TS wel, die is haar geld kwijt en met een waardebon kan ze niets.

Jammergenoeg beseft niet iedereen hier dat PostNL alleen klachten in behandeling neemt van de versturende klant en niet van de ontvangende.
Alleen het het bedrijf kan navraag laten doen, niet de ontvanger! Als ontvanger sta je machteloos.

De webwinkel kan in ieder geval de klant serieus nemen en een klacht indienen bij PostNL en het zo proberen op te lossen voor hun klant.

Ik heb genoeg meegemaakt bij bezorgdiensten dat dit geval echt geen uitzondering is, van afleveren bij buren 500 meter verderop zonder briefje in de brievenbus tot tekenen voor ontvangst en vervolgens nooit afleveren omdat het zoekraakt in het busje en ze dat op deze wijze willen maskeren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:46

Heb je de algemene voorwaarden gelezen waar staat dat bij retourneren je een waardebon krijgt.
Daar ben je mee akkoord gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:46

Ik heb ook al gehad dat de bezorger een duur relatiegeschenk bij de buren aan de voordeur afzet, in vol zicht en bereikbaar voor eender wie en dan zelf aftekent dat het ontvangen is. Gelukkig hebben de buren het eerlijk bij ons gebracht toen ze zagen dat we thuisgekomen waren. Of dat de bezorger lukraak op de eerste de beste deurbel van ons woningcomplex duwt zonder naar de naam van de bewoner te kijken (die overduidelijk op onze bel hangt) en dan aangeeft "ontvanger niet thuis" en de boel gaat terug naar afzender waardoor ik 2x verzendkosten mocht betalen.

Met beide klachten is nooit wat gedaan door de verzenddiensten trouwens.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:09

ingvdh schreef:
Ik vind dat geen service, maar dat ben ik kennelijk, ik zou klaar met dat bedrijf zijn en ik begrijp echt de TS wel, die is haar geld kwijt en met een waardebon kan ze niets.

Jammergenoeg beseft niet iedereen hier dat PostNL alleen klachten in behandeling neemt van de versturende klant en niet van de ontvangende.
Alleen het het bedrijf kan navraag laten doen, niet de ontvanger! Als ontvanger sta je machteloos.

De webwinkel kan in ieder geval de klant serieus nemen en een klacht indienen bij PostNL en het zo proberen op te lossen voor hun klant.

Ik heb genoeg meegemaakt bij bezorgdiensten dat dit geval echt geen uitzondering is, van afleveren bij buren 500 meter verderop zonder briefje in de brievenbus tot tekenen voor ontvangst en vervolgens nooit afleveren omdat het zoekraakt in het busje en ze dat op deze wijze willen maskeren.

Te laat is te laat, of dit nou één dag of veertien dagen is. Dan moet je maar beter de voorwaarden lezen. Als je ergens begint met uitzonderingen maken is het einde zoek.

Geef klanten één vinger en ze nemen een hele hand. Ik begrijp de ruitershop dus wel degelijk.

Dan had TS 't pakketje maar beter moeten plannen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:12

Varekaj schreef:
Kan je niet aangeven dat je hen zeker begrijpt, maar dat alleen zij een klacht kunnen indienen bij PostNL en dat jij als ontvanger machteloos staat?

Ik zou PostNL zeker een bericht proberen sturen dat je een oplossing eist of anders stappen onderneemt in het kader van schriftvervalsing met bijgevolg financiële schade door hun toedoen. Of je dat echt gaat uitvoeren zou ik nog even in het midden laten (ook omdat het om een laag bedrag gaat) maar ik zou ze hier in ieder geval niet mee laten wegkomen.

Hier op bokt zitten een aantal mensen die zich bezig houden met juridische zaken en daarin ook actief zijn als vaste baan. Douraque is vooral thuis in arbeidsrecht denk ik, FloortjeM in hippisch recht. Wie weet zit er nog ergens een bokker verscholen die je wel even wil helpen met het opstellen van een officiële brief naar PostNL?

ik ga morgen proberen te bellen. In hun laatste mail hebben ze gewoon mij van leugens beschuldigd tusen de regels door en hebben aangegeven niet meer op mijn mails te reageren. Die bokkers zijn in Nederland actief en dit speelt zich af tussen ene belgisch bedrijf en mij als belg, dus ik vrees dat zij mij niet kunnen helpen.

Kriel schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik vind het niet helemaal correct wat je hier schrijft....
De ruitersportzaak kan er niets aan doen dat er een niet correcte bezorger is...... daarnaast zijn de voorwaarden niet voor niets opgesteld en hanteren ze deze netjes.
Ik vind het al zeer coulant dat ze je een waardebon aanbieden.

Als de ruitershop nu nog de moeite deed ene onderzoek door postNL te laten instellen (wat ik als ontvanger niet kan), had ik helemaal anders gereageerd, maar in dit geval...

KimD schreef:

ik ben in mij mails uiterst vriendelijk gebleven. Hun moeten wel een onderzoek starten, dat kan ik als ontvanger namelijk niet. Ik heb niets slecht getimed, was het de 7e binnen gekomen had ik het kunnen passen en terugsturen voordat ik naar brussel vertrok, nu het de 11e binnenkwam was ik ng binnen die tijd voor retourneren vanaf de 11e...

Echwel schreef:
Heb je de algemene voorwaarden gelezen waar staat dat bij retourneren je een waardebon krijgt.
Daar ben je mee akkoord gegaan

in die voorwaarden staat gewoon dat je kan retourneren binnen de 14 dagen na ontvangst, maar daar van ik door deze grap van postNL buiten dus willen ze mijn geld niet gewoon teruggeven.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-01-16 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam van de ruitershop uit quote gehaald.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:13

KimD schreef:
ingvdh schreef:

Te laat is te laat, of dit nou één dag of veertien dagen is. Dan moet je maar beter de voorwaarden lezen. Als je ergens begint met uitzonderingen maken is het einde zoek.

Geef klanten één vinger en ze nemen een hele hand. Ik begrijp de ruitershop dus wel degelijk.

Dan had TS 't pakketje maar beter moeten plannen.

nogmaals, ik heb gewoon binnen de 14 dagen na ontvangst hun gecontacteerd, dat postNl al 4 dagen eerder aangeeft geleverd te hebben met een valse handtekening kan ik niets mee en kon ik niet weten. Het is niet slecht getimed en een onderzoek moet de verzender aanvragen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:16

Ik zou mailen naar klacht.nl je bent in je recht.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:17

Kijk heel eerlijk? Te laat is te laat.

En uitzondering maken? Waar trek je de grens?
Weet je hoeveel smoezen er soms verzonnen worden waarom juist hun de uitzondering op de regel zijn.

Ik snap dat het zuur is voor jouw.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:19

kiki1976 schreef:
Kijk heel eerlijk? Te laat is te laat.

En uitzondering maken? Waar trek je de grens?
Weet je hoeveel smoezen er soms verzonnen worden waarom juist hun de uitzondering op de regel zijn.

Ik snap dat het zuur is voor jouw.

het punt is ik ben niet te laat, maar post nl heeft een foute datum van aflevering met een valse handtekening.

klacht.nl geldt zeker enkel voor nederland?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:22

Maar wat doet PostNL tussen een BELGISCHE klant bij een BELGISCH bedrijf :?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:24

Shirley schreef:
Maar wat doet PostNL tussen een BELGISCHE klant bij een BELGISCH bedrijf :?

ik heb werkelijk geen idee waarom het bedrijf niet met bpost heeft verzonden... Daar heb ik veel betere ervaringen mee (ik ken mijn bezorger persoonlijk, dus nooit problemen)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:24

Maar het punt van de webshop is dat jij wel kunt zeggen dat je het pakketje niet had en dat er een valse handtekening staat, maar dat dat net goed ook niet waar kan zijn. Die handtekening kan ook van een huisgenoot zijn, ik teken hier ook voor mijn man. Dan kan hij ook zeggen dat dingen niet aangekomen zijn..
Dus ik snap ergens ook wel dat de ruitershop het ziet als smoes en geen zin heeft om een klacht aan te maken bij PostNL. Blijft het zuur voor jou, maar probleem is gewoon dat er te veel gelogen en bedrogen wordt op de wereld en dat het jouw woord tegen dat van PostNL is in deze zaak.

Ik vind 4 dagen overigens ook krap als je iets bestelt waarvan je weet dat je het moet passen en dat je er daarna geen tijd meer voor hebt. Heb het probleem een keer gehad met schoenen, die de ene dag besteld, de andere dag bezorgd hadden zullen zijn. Wat dus niet gebeurde en die stress van niet op tijd kunnen retourneren als er ook maar ergens wat fout zou lopen doe ik mezelf daarna dus niet meer aan.