Paard verkopen leidt tot dreigement

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:07

Ik denk dat ik wel weet over welke manege dit gaat. Ik heb dezelfde ervaring gehad toen ik mijn pony te koop zette.
Ik heb toen de afspraak afgezegd, en kreeg daarop een aantal vage mailtjes. En die zelfde avond twee telefoontjes van een andere man, die op hetzelfde tijdstip langs wou komen ?? was heel raar.

Maar later niks meer van gehoord.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:10

Lekker volk zeg. Ik begrijp best dat als er ver gereden moet worden, dat je het dier gelijk mee wil nemen....mits er natuurlijk een match is.
Maar op deze manier? :n Nee, dan had ik ook de bezichtiging afgezegd met deze mensen.
Bovendien; zelfs al zouden ze het dier wel leuk vinden, jij bent niet verplicht de pony ook daadwerkelijk aan hun te verkopen. Bezichtigingsafspraak verplicht jou niet tot verkoop, ook niet als de match onderling er wel is.
Dus laat jij en je ouders niet intimideren door zulk volk.
Nou ja, hopelijk is het gewoon bluf en komen ze gewoon niet; afspraak is tenslotte afgezegd.

Heel veel succes met het vinden van een passende nieuwe eigenaar.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:18

Wat een vervelende situatie. Aan zulk soort mensen zou ik ook mijn pony niet verkopen.
En inderdaad voortaan niet meer het adres van het weiland geven.

Ik begrijp het trouwens heel goed dat je liever niet hebt dat ze de pony gelijk meenemen.
Zelf zou ik ook liever hebben dat de kopers minstens 2x komen kijken, en niet gelijk bij de eerste keer de pony meenemen.
Dan maar langer erover doen om een geschikte eigenaar te vinden. Voor het juiste adres heb ik het ervoor over.

Ik ben benieuwd of ze vandaag toch op komen dagen.
Succes met de andere klant.

xxCYNNxx

Re: Paard verkopen leid tot dreigement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:25

hoe is het gegaan ts? Zijn die mensen idd nog geweest?

En hoe bevielen de andere kijkers?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:58

Hier ook benieuwd hoe het is afgelopen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:11

Ik zie het topic ook pas, ben ook wel benieuwd. Ik zou het paardje ook niet meegeven hoor. Je wilt toch dat het goed terecht komt lijkt mij. Als je door de telefoon al geen "klik" hebt, hoe moet het dan zijn als ze bij je paardje komen kijken.

Hoop dat ze niet zijn geweest en dat de andere persoon ene klik had met het paardje.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:11

Hoe is het afgelopen?

vimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:25

ik ben ook benieuwd naar de afloop

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:05

hopelijk geen gekke dingen gebeurd, ts?

Icecrystal

Re: Paard verkopen leidt tot dreigement

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:27

Toevallig ben ik net gebeld met precies hetzelfde verzoek. Ook wilden ze nog flink wat van de prijs af. Toen ik zei dat dat niet ging gebeuren, zei ze heel bijdehand dat de pony nu toch alleen maar meer kost hoe langer hij te koop staat.
Ik heb gezegd dat ze aan huis staan en ik daar geen last van heb.

Ze vertelde dat ze nog met een andere pony bezig waren en dat ze de mijne maandag op konden halen. Als ik me bedacht mocht ik nog bellen >;) >;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:40

Ik hoop toch niet dat er wat gebeurd is,het blijft zo lang stil.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:51

Hoi,
Nog een laatste tip, spreek nooit af, daar waar je pony staat, maar BV bij je huis of bij de dichtstbijzijnde macD of iets dergelijks en leidt ze er dan zelf naar toe....

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:53

Monmaster schreef:
Hoi,
Nog een laatste tip, spreek nooit af, daar waar je pony staat, maar BV bij je huis of bij de dichtstbijzijnde macD of iets dergelijks en leidt ze er dan zelf naar toe....

Hier ben ik het mee eens, toen wij kopers voor onze pony afbelde hebben ze namelijk de stal eigenaar gebeld dat ze de pony kwamen ophalen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:11

En had jij je stal eigenaar ingelicht neem ik aan?

Ben benieuwd hoe het is afgelopen. Aankoop door ik zelf niet zo moeilijk over maar heb altijd groene dieren gekocht. Bij een bereden paard zou ik ook wel een paar keer willen proef rijden.

Bij verkoop doe ik ze ook niet meteen weg. Beide toch even laten bezinken. En ja ik heb ook kijkers van ver weg gehad (Groningen - Zeeland / Noord Holland).

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:15

Wij hebben 3 uur gereden om naar een paard te gaan kijken,toen even laten bezinken of ik ze echt wilde.Dan gebeld en ze 14 dagen later gehaald ze onder tussen ook laten keuren.
Dan kan je idd beide de boel laten zakken.
De verkopers wisten dat wij ze dan niet in een impulsieve opwelling namen,ze wilde voor hun paard een echt goed huis en wij konden nadenken of dit paard het wel was.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:13

Hoe is het uiteindelijk afgelopen TS?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:28

beatje schreef:
Wij hebben 3 uur gereden om naar een paard te gaan kijken,toen even laten bezinken of ik ze echt wilde.Dan gebeld en ze 14 dagen later gehaald ze onder tussen ook laten keuren.
De verkopers wisten dat wij ze dan niet in een impulsieve opwelling namen,ze wilde voor hun paard een echt goed huis en wij konden nadenken of dit paard het wel was.

Zo zou het moeten gaan, en was vroeger ook gebruikelijk, maar in dit internettijdperk moet je meteen beslissen anders zijn ze weg. Behalve paarden die heel erg overprijsd zijn of waar iets mee is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:32

anjali schreef:
beatje schreef:

Zo zou het moeten gaan, en was vroeger ook gebruikelijk, maar in dit internettijdperk moet je meteen beslissen anders zijn ze weg. Behalve paarden die heel erg overprijsd zijn o waar iets mee is.

Dit hebben wij ook gedaan hoor. Meerdere malen zelfs!1ste keer kijken en kennis maken
Daarna nog 2x

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:42

Ja ik heb ook 3x 2,5u in de auto gezeten om een paard uit te proberen. vind het voor dat bedrag waar ik een paard voor zocht ook niet verstandig om meteen een beslissing te maken.

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:44

En hoe is het gegaan TS?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:55

Hoe ging het!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 22:35

Oh jee... Sorry dat ik niks meer heb laten horen! :o schaamschaam..

Mensen zijn niet gekomen! *\o/* En pony is inmiddels succesvol verkocht aan super baasje hier vlak in de buurt. Ben er helemaal tevreden mee, en heb geleerd dat sommige mensen een nogal rare manier van handelen hebben. :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:36

Gelukkig maar!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:01

Nou, inderdaad gelukkig! Wel een schrikbeeld, als je pony door zulke aso'tjes gekocht zou worden...heel rare mensen vaak, die paardenhandelaren.
Gelukkig voor je dat het goed is afgelopen!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:06

Fijn dat het allemaal goedgekomen is!