Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KellyR schreef:Wat is er precies in de mail bevestigd? Want het contract is besproken in de mail. Is er gezegd dat na het tekenen van contract een overeenkomst was of iets in die trant? Als dat zou is is de afspraak dat de overeenkomst pas rechtsgeldig is nadat je getekend hebt.
Ik vraag me af welke periode er verstreken was voordat de reactie kwam. Het kan natuurlijk zijn dat zij dit zelf al had uitgedokterd en heeft gewacht tot de wettelijke termijn van ontbinding over was.
Heb je misschien al geprobeerd te bellen met een anoniem nummer? Ik zou namelijk toch wel graag duidelijkheid willen, dat liever dan binnenkort een brief op de deurmat waar je gedaagd wordt.
bridgetF schreef:maar wat gebeurd er je wel zou tekenen, maar in gebreken blijft van betaling? Wat staat daar over in het contract? Wordt het veulen dan weer eigendom van de verkoper? Of krijg je dan een boete?
p.s Het lijkt mij dat als je samen een overeenkomst aangaat en je het vast laat leggen in een contract, pas de overeenkomst in gaat als het is ondertekend.
Tobbes schreef:Zolang jij contract nog niet getekend hebt is geen overeenkomst.
Kennelijk ben jij tijdens het lezen van contract ergens over gevallen waardoor je uiteindelijk hebt besloten om niet te teken.
Die recht heb jij!
Maartje1990 schreef:Wat heb je exact gezegt? Want een "ik wil het paard" (ik wil zoveel paarden!) is wat anders dan "ik zal het paard kopen" of maakt dat qua rechtsgeldigheid niet uit?
Anoeska schreef:Wat is er nou daadwerkelijk mondeling gegaan, want zoals ik de berichten van de ts lees is alles via email gegaan. En is de ts ook op de email akkoord gegaan met het voorstel van de verkoopster (en dus niet mondeling).
noorbeek1234 schreef:Anoeska schreef:Wat is er nou daadwerkelijk mondeling gegaan, want zoals ik de berichten van de ts lees is alles via email gegaan. En is de ts ook op de email akkoord gegaan met het voorstel van de verkoopster (en dus niet mondeling).
Jep alles is via mail/sms gegaan. Zij heeft een voorstel gemaakt voor de maandelijkse bedragen, die vond ik te veel per maand, en toen heeft zij ze aangepast en toen heeft ze een contract opgesteld. Maar het gekke is dat in dat contract nog de ongewijzigde maandelijkse bedragen staan. En ik zou nu eigenlijk al half oktober een X bedrag hebben moeten betalen maar dit heb ik niet gedaan. Toen mailde ze mij gisteravond om te vragen of ik het contract alsnog wilde opsturen. Ik heb toen gezegd dat ik dit niet ging doen en ook uitgelegd. Toen zei ze vandaag dat ze er van uit ging dat ik het eerste te betalen bedrag voor 1 november a.s. over zou maken.
Kletskousz schreef:Niet alles gelezen mijn excuus.
Maar een paard word in de wet gezien als product. En had je niet bij elk product 14 dagen bedenk tijd? Dus hierbij ook.
Gewoon mailen dat je niet akkoord gaat met de voorwaarde, dat je vanaf ziet van de koop. Dat je haar niet te pakken krijgt en tot zover van beide kanten in gebreke blijven, dat je het contract ng niet getekend had, en het pas zal ingaan als je contract tekende want dat wilde de verkoper zo graag.