stalling veranderd plots bestaande afspraken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: stalling veranderd plots bestaande afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:23

Als ze milieucontrole heeft gehad en die heeft geklaagd over de vlascontainer, kan ik wel inkomen in de termijn van een week. Die krijg je namelijk ook van de controleurs en de boete daarop is niet mals.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:32

Het is gerechtelijk niet zo dat omdat je veel betaalt ook veel kunt verwachten, tiwi1969. (Overigens is er wel iets over redelijkheid te vinden volgens mij, maar een paar honderd voor een stal is nog steeds redelijk.)
Dat zijn meer dingen die gewoon in overleg worden bepaald. De een is daar gevoeliger voor dan de ander, maar bij een halsstarrig iemand kun je niet gewoon zeggen "maar ik betaal zoveel dús moet ik voor elkaar krijgen wat ik wil" . Er is geen wet die je daar in bijstaat.

Gerechtelijk is het andersom wel zo dat je niet zelf minder of niet kunt gaan betalen omdat iets je niet aanstaat.
Dan zul je altijd een uitspraak regen je krijgen.
Wel kun je eventueel later iets terugkrijgen als het om onrechtmatig teveel betalen gaat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:38

Ik zeg ook niet dat dat per wet geregeld is, maar in redelijkheid zijn dit soort dingen vaak wel onderhandelbaar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:51

tiwi1969 schreef:
Ik zeg ook niet dat dat per wet geregeld is, maar in redelijkheid zijn dit soort dingen vaak wel onderhandelbaar.

Já, maar bij iemand die niet wil onderhandelen, heb je dus geen wet om mee te zwaaien, zeg maar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:10

_Annemiek schreef:
Bijrijderskosten??
Daar heb ik nog nooit over gehoord je betaal toch al geld voor je stal?? Ongeacht wie erop zit

Ik heb daar helaas wel van gehoord en mee te maken gehad. Vind het overigens echt belachelijk maar dat terzijde ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:19

Dorine92 schreef:
_Annemiek schreef:
Bijrijderskosten??
Daar heb ik nog nooit over gehoord je betaal toch al geld voor je stal?? Ongeacht wie erop zit

Ik heb daar helaas wel van gehoord en mee te maken gehad. Vind het overigens echt belachelijk maar dat terzijde ;)

Totdat je een keer iemand meemaakt die zijn paard 3 keer op een dag laat lopen en vind dat ji
er niet genoeg voer in duwt :') .

TS, als het komt omdat de vlascontainer lekt, d.w.z. dat dat de reden is, kun je dan niet aanbieden zelf daar iets aan te doen/te zoeken naar een andere afvoer :) ?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:08

Bijrijderskosten is bij stallen in en om Den Haag heel gebruikelijk Achterliggende gedachte is geen manege in een manege te creeren wat bij grotere stallen met bijvoorbeeld veel kinderen en pony's nog wel eens gebeurde. Maar een beetje serieuze paardeneigenaar laat zijn paard niet 3 x op een dag lopen met 3 x een ander op zijn rug. Dus het is een beetje verkapte stalopslag zeg maar. Bijrijderskosten varieren van 40 euro in de maand tot 80 zo ongeveer. Ze gaan er dan vanuit dat je dat bedrag zo ongeveer vangt van je bijrijder.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:15

Nadeel is dat een hoop klanten het juist doen zodat ze financieel wat ruimte krijgen en toch bij
je op stal blijven staan. Wij doen het daarom toch maar niet, anders boeten de goeden voor de slechten i.m.o.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:19

wat een raar verhaal zeg... vind dit niet erg netjes van jou staleigenaar! zou je niet kunnen overleggen of je alleen voor de box kan betalen en zelf je ondergrond regelt, zodat je toch oo vlas kunt blijven staan?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 13:40

Utixo schreef:
Als ze milieucontrole heeft gehad en die heeft geklaagd over de vlascontainer, kan ik wel inkomen in de termijn van een week. Die krijg je namelijk ook van de controleurs en de boete daarop is niet mals.

Ik snap wel dat ik daarom over moet op stro alleen van zijn probleem de mijne maken en per volgende week een verhoging van 30% is niet redelijk imo. Ik ben niet degene die een lekkende container jaren laat staan en nu ineens binnen een week weg wil hebben. Ik wil best als tussen oplossing op stro op basis van doe het zelf. Nogmaals ik snap dat we over moeten maar je kan niet ineens een week van te voren 100 Euro extra per maand gaan vragen. Is wel 1200 per jaar extra waar we het hier over hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:02

Daar kun je je druk om maken, maar toch kan hij gewoon prijzen verhogen. Dat het heel rot is voor jou is een andere zaak, maar er valt volgens mij weinig te bevechten via gerechtelijke wegen.
Je zult er echt ussen vier ogen uit moeten komen, maar dan is het zaak om niet een standpunt in gaan nemen van ik "ik vind het niet redelijk" of welk om het even "ik vind" of "ik wil", omdat je hem dan met de kont tegen de krib jaagt, zeg maar en hij uit verdediging moet gaan werken, en dat loopt meestal niet in je voordeel af, maar eerder " hoe kan ik toch goedkoop blijven staan bij u?" en hem oplossingen aan laten dragen. Dat is dan geen aanval en hij kan er invloed op uitoefenen. Dat maakt ze meestal welwillender.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:05

Ik kan me niet voorstellen dat hij een verhoging van 30% mag doen. Zou het zelfde zijn als bij mij op stal de eigenaar ineens komt en zegt zo,vanaf volgende week gaan we er even 100,- opgooien. Ik vind 25 al teveel in 1x.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:12

NatalieLot schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat hij een verhoging van 30% mag doen. Zou het zelfde zijn als bij mij op stal de eigenaar ineens komt en zegt zo,vanaf volgende week gaan we er even 100,- opgooien. Ik vind 25 al teveel in 1x.

Dat mag wel. Het is nl strikt genomen geen verhoging van huur.
De verhoging komt als gevolg van een verandering van product. Vlas>stro

De vraag is dan meer of hij iemand kan verplichten op stro over te gaan en omdat hij de mest moet verwerken, denk ik van wel. Alleen op het moment dat je ook verantwoordelijk bent voor de vuile stalbodembedekking, zit een en ander anders in elkaar, maar dat is hier niet het geval.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:35

Dat vind ik ook apart. Bij ons op stal mag je zelf beslissen. Stro zit in de prijs inbegrepen,wil je wat anders moet je het zelf betalen. Hetzelfde met de brokken.

Dit zou dus betekenen als je paard een stro allergie heeft hij daar weg moet omdat hij alles op stro wil hebben?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:42

NatalieLot schreef:
Dat vind ik ook apart. Bij ons op stal mag je zelf beslissen. Stro zit in de prijs inbegrepen,wil je wat anders moet je het zelf betalen. Hetzelfde met de brokken.

Dit zou dus betekenen als je paard een stro allergie heeft hij daar weg moet omdat hij alles op stro wil hebben?

Niet elke stal hanteert dezelfde regels en prijzen.
Je kunt een stal kiezen... Je hoeft niet ergens te gaan staan of blijven waar dingen niet zijn zoals je het hebben wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:48

Wij hebben dit met een groepje ook aan de hand gehad. Helaas bleef het niet bij 1 x en zijn wij na een x-aantal voorvallen met zijn allen binnen een week vertrokken.

Nu ging het wel om iets andere regels (stalgeld 3 dagen voor nieuwe maand verdubbelen, ons een wei af laten zetten voor onze paarden en zelf haar eigen pony erin zetten, half pension wat geen half pension bleek te zijn, terwijl wij op vakantie waren haar afspraken niet nakomen en dus iemand anders in moeten schakelen) maar voor mij was het vertrouwen helemaal weg. En zou het me nog een keer gebeuren ben ik na de 1e keer al weg.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:11

Vlg mij, als ik het goed lees, gaat het om een verhoging vanwege de overgang op stro EN het all inclusive, dus ook uitmesten. Sec gezegd een service waar je niet om hebt gevraagd en een basis waarop je niet stond. Ik denk dat die verhoging daar vooral mee te maken heeft.
Ik zou graag willen weten wat haar tegenhoudt om jou zelf uit te laten mesten en welke oplossing ze zelf dan heeft. Ellende is dat je gelijk kunt hebben maar het niet altijd krijgt.

Het lijkt me van groot belang om in gesprek te blijven want zoals je aangeeft, whats next? En laat dan de gemaakte afspraken meteen op papier zetten, al is het maar via een mailtje zodat je ook een poot hebt om op te staan.
Ook andere afspraken zou ik vast leggen samen, zoals de afspraak omtrent het luik enz.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 23:25

Ga ik ook zeker doen idd Pauline