Ragdollcat schreef:Pallatin schreef:ik snap dat heel goed....de kneep zit m erin om iemand te vinden die te vertrouwen is en het ook waar kan maken...maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat je tussen alle paardenmensen net zoveel kans maakt met een 'verzorgster' als een leaser, staleigenaar, ruiter of wat dan ook., niemand kan je garanderen dat het drie jaar goed gaat, de ts zelf ook niet, wat als haar iets overkomt of iets wezenlijks in de financiën verandert, want ook dat kan iedereen gebeuren....mooie praatjes kun je overal wel vinden in de paardenwereld en bij alle opties zijn de paarden uit je zicht, want de eigenaar zelf zit in Curaçao...
Echt hoor ik vind het een duivels dilemma en zou niet met ts willen ruilen
Het is heel lastig om de juiste persoon tegen te komen die het doet en 100 eerlijk/ betrouwbaar zijn, 3 jaar lang. Daar moet je niet te licht/ makkelijk over gaan denken.
En waar maak je nu uit op dat ik er licht/makkelijk over denk?
.
Naar/van de USA is rond de €5000 enkeltje. Hoe kom je aan zo'n hoog bedrag? 
). Ik zou dan wel vroeg beginnen met zoeken en voordat je gaat verhuizen diverse keren langsgaan om te kijken hoe de (eigen) paarden erbij staan en verzorgd worden en of het klikt met de oppas. En verder heel duidelijke afspraken maken over bijvoorbeeld gebruik van het paard (wedstrijden, buiten rijden enz), kosten, verzorging en medische beslissingen. Zet vooral ook voor jezelf op een rij wat je zoekt bij een eventuele oppas. Hoe wil je dat je paard gehuisvest wordt, wat moet er mee gedaan worden en hoe intensief, enz.