Paarden mogelijk gebarreerd, waar melden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:02

Jessix schreef:
Ik heb drie filmpjes gekeken en heb drie paarden gezien met dezelfde techniek en vermogen.

Joolien, heb je het die stal al zelf gevraagd? Misschien kun je ze bellen of mailen om ze eens voorzichtig aan de tand te voelen?

Wat denk je dat het antwoord is als ze al antwoord willen geven?!
Het hoord niet zo maar zoals al meerdere malen vermeld,het gebeurd overal op stallen en óók bij particulieren vergis je niet....

Jennifuur

Re: Paarden mogelijk gebarreerd, waar melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:07

Persoonlijk vind ik 'het gebeurt overal' nogal een non-argument. Alsof men denkt 'Ach, het is overal ruk, dus laat maar lekker zo.' Je moet ergens beginnen met het aanpakken ervan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:11

Tja, als je wat wilt bereiken ga je erheen en verstop je je in de bosjes met een camera en ga je bewijs verzamelen. Al het andere is knap zinloos vrees ik.

manubres

Re: Paarden mogelijk gebarreerd, waar melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:17

Zie op de YouTube filmpjes dat er meer duimpjes omlaag staan...allemaal bokkers?
Ze springen inderdaad gruwelijk (te) hoog voor de hoogte van de hindernis...maar ze openen wel gigantisch mooi achter...kan je dat ook aanleren door slechte methodes?

Lastig om er wat van te zeggen zonder bewijzen....je zou een opmerking onder het filmpje kunnen plaatsen, als meerderen het gaan doen voelen ze misschien nattigheid....

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:30

Is het herhaaldelijk fors uithalen van de aandrijver, waarbij aan haar hele lichaamsgebruik te zien is dat er flink kracht achter de slag zit, niet genoeg bewijs dat er iets niet goed zit?
De vreemde techniek kan je vraagtekens en vermoedens bij hebben maar dat meppen is toch wel duidelijk bewijs van rare praktijken lijkt me.
Een keer een tik uitdelen is iets totaal anders dan keer op keer bij elke sprong en elk paard zo de zweep erover te halen...

Edit:...Ben ik nou gek of is daar een dun 'ietsje' gespannen?..
(en ja...ik heb gedacht aan evt interferentie van het licht met de spijlen/film kwaliteit, op andere filmpjes zie ik niet zoiets, maar vind hem hier precies daarover heen gaan en veel lijken wel erg gespannen op de 1e lat te letten)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 14-10-15 12:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:36

vivana schreef:
Jessix schreef:
Ik heb drie filmpjes gekeken en heb drie paarden gezien met dezelfde techniek en vermogen.

Joolien, heb je het die stal al zelf gevraagd? Misschien kun je ze bellen of mailen om ze eens voorzichtig aan de tand te voelen?

Wat denk je dat het antwoord is als ze al antwoord willen geven?!
Het hoord niet zo maar zoals al meerdere malen vermeld,het gebeurd overal op stallen en óók bij particulieren vergis je niet....

Ik denk niet dat je ze die vraag moet stellen, maar je kan ze wel een beetje aan de tand voelen. Nu baseert TS iets enkel op filmpjes. Als TS er wat aan wil doen zou ik als eerste bij de stal zelf aan kloppen.

Als ik iets zie bij iemand wat vragen oproept ga ik eerst naar de bron zelf. Maar goed, zo ben ik..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:39

Ik vind de ruin van Der Senaat x Voltaire anders ook schrikbarend geforceerd springen.

Alle paarden trekken niet naar de sprong. Je ziet ze inhouden en dan vervolgens heel paniekerig springen, niet mooi basculeren maar gewoon noodsprongen.

Ik snap TS wel dat ze er haar twijfels bij heeft. 1 of 2 zijn nog toevallig, maar dit is wel erg opvallend.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:43

MariekeS_ schreef:
Edit:...Ben ik nou gek of is daar een dun 'ietsje' gespannen?.. (en ja...ik heb gedacht aan evt interferentie van het licht met de spijlen/film kwaliteit)

[ [url=m/vJNKDT.png]Afbeelding[/url] ]

Dat denk ik ook te zien ja. Goed dat Joolien er iets aan wíl doen. Proberen kan altijd, dat is beter dan niks doen. Maar ik geloof dat zelfs onrechtmatig verkregen bewijs niet meetelt mocht het voor de rechter komen.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:44

dorientjuh schreef:
MariekeS_ schreef:
Edit:...Ben ik nou gek of is daar een dun 'ietsje' gespannen?.. (en ja...ik heb gedacht aan evt interferentie van het licht met de spijlen/film kwaliteit)

Dat denk ik ook te zien ja. Goed dat Joolien er iets aan wíl doen. Proberen kan altijd, dat is beter dan niks doen. Maar ik geloof dat zelfs onrechtmatig verkregen bewijs niet meetelt mocht het voor de rechter komen.

Als je goed kijkt trekt het na de kont van het paard weer door. dus ik denk dat er aan beide kanten lint is gespannen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:46

MariekeS het lijkt inderdaad wel of er een wit "iets" is gespannen net onder de voorbenen....

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:47

xEline schreef:
MariekeS_ schreef:

Als je goed kijkt trekt het na de kont van het paard weer door. dus ik denk dat er aan beide kanten lint is gespannen.

Als in lint aan de buitenkant? Dat zie ik inderdaad wel op meerdere filmpjes.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:52

Je ziet ook lint parallel aan de balken die een stuk lager liggen :j

Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:53

Scherp Marieke, daar lijkt het inderdaad of er een lint gespannen is.
Als dit op meer filmpjes geconstateerd kan worden, kan Joolien er misschien iets verder mee komen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:55

Jennifuur schreef:
Je ziet ook lint parallel aan de balken die een stuk lager liggen :j

[ [url=m/PqgZyQ.png]Afbeelding[/url] ]

Ja die bedoelde ik maar ik denk dat het inderdaad zo is dat het lint aan de buitenkant hangt en het lijkt alsof het gespannen is.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:57

Ik zie net je topic en begrijp je speculatie.
Echter, als ik mijn bijrijdpaard laat vrijspringen, springt hij er ook enorm overheen waar hij in de les nog regelmatig tikt. (Beide hindernissen van 1,00 / 1,10m)
Nu weet ik natuurlijk niet hoe de vorige eigenaar hem beleerd heeft, maar weet dat mijn paard boos wordt op zichzelf als hij een balkje tikt en springt daarna weer hoger. Iets met gevoelige hoefjes ofzo :')
Ik heb helaas geen filmpje van hoe hij vrij springt, anders had ik die hier graag willen plaatsen.

@Jennifuur dat lint loopt paralel door naar achter de billen hoor?
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 16-10-15 08:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Filmpje verwijderd ivm bespreken advertentie

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:58

nontie schreef:
@Jennifuur dat lint loopt paralel door naar achter de billen hoor?

Ah, ja, nu zie ik het! Dan kan het niet voor het paard zijn benen gespannen zijn inderdaad..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:59

xCarpediem schreef:
Als dit op meer filmpjes geconstateerd kan worden, kan Joolien er misschien iets verder mee komen.

Ik ben al heel kritisch aan het kijken maar zie het nergens zo terug dus vermoed een eenmalige speling van het licht.
Toch wel opvallend dat sommige twijfelen en echt hoog springen op de 1e lat.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:00

MariekeS_ schreef:
xCarpediem schreef:

Ik ben al heel kritisch aan het kijken maar zie het nergens zo terug dus vermoed een eenmalige speling van het licht.
Toch wel opvallend dat sommige twijfelen en echt hoog springen op de 1e lat.

Ik heb ook nog wat filmpjes bekeken n.a.v. jou post, maar zie het inderdaad ook nergens terug. Die schimmel van Der Senaat x Voltaire springt echt boven de staanders uit. :wow: Daarnaast springt hij erg geforceerd.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:08

Billy schreef:
Puntje bij paaltje heb je geen flinter bewijs behalve paarden met een rare springtechniek. De rest is fantasie...... Daar gaat niemand een onderzoek op starten

Met deze instelling gaat er natuurlijk helemaal nooit iets veranderen aan praktijken als barreren. :+

Joolien, ik heb zeer weinig verstand van de springsport maar ik begrijp je zorgen. Is er geen Britse-bokt waar je een balletje op kan gooien?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:10

Dee_Es schreef:
Billy schreef:
Puntje bij paaltje heb je geen flinter bewijs behalve paarden met een rare springtechniek. De rest is fantasie...... Daar gaat niemand een onderzoek op starten

Met deze instelling gaat er natuurlijk helemaal nooit iets veranderen aan praktijken als barreren. :+

Joolien, ik heb zeer weinig verstand van de springsport maar ik begrijp je zorgen. Is er geen Britse-bokt waar je een balletje op kan gooien?

Slim plan! Ik heb ook weinig verstand maar als je zo met de zweep jaagt en stiekem touwtjes spant vind ik het al raar over komen :o
Heb forums gezocht:
http://www.yourhorse.co.uk/Community-Landing/
http://www.horseandhound.co.uk/forums/
http://www.horseforum.com/

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:12

MariekeS_ schreef:
Als in lint aan de buitenkant? Dat zie ik inderdaad wel op meerdere filmpjes.

ja dat bedoelde ik! niet tussen de hindernis gespannen maar als afzetting.
Ik vind dat de paarden tijden het los lopen in de bak al overhaast lopen.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 16-10-15 08:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Verwijderde quote eruit gehaald

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:13

Ik zie hele jonge paarden (zijn allemaal 3 jaar oud) die misschien voor de 2e of 3e keer vrij springen. Dan moeten ze allemaal nog een beetje achter de broek aan worden gezeten en springen ze allemaal zo idioot hoog, is mijn ervaring.
Verder vind ik dit echt een topic dat aan laster grenst.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:14

Waarom bel je de stal niet gewoon om je vragen te stellen?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:14

Ibbel, laster? :') Er wordt toch overal gesproken over vermoedens, niemand zegt dingen die niet waar zijn en iedereen is transparant. Risico van het vak, voor die stal, lijkt me.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:15

Bij sommige paarden lijkt het alsof ze zeeeer zware beenbescherming om hebben gehad.
Zo veel knie en hak actie bijna 'elektrisch' te noemen, is bijna niet natuurlijk..