Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:29

Hoi TS, ik snap dat dit ferm vervelend voor jou is.
Ik ben ook verhuurder (en heb ook een topic erover lopen) maar ik vind het niet netjes hoe ze jou op de hoogte hebben gebracht !
Hopelijk vind je nog een veel leuker plekje !

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:30

ik ken het probleem ik had 2 welsh pony's die op een stuk land van een ander liepen, op een gegeven moment zij de 2de eigenaar van het land dat wij er binnen een half jaar af moesten zijn en de reden daarvoor was dat ze op dat stuk land een huis wouden bouwen.. oke dat konden we nog begrijpen en we zijn eraf gegaan we hadden geen weiland meer voor onze pony's maar gelukkig hebben we een stal achterthuis met een stukje land, daarna heeft de eerste eigenaar nog voor een klein stuk land voor ons heeft gezorgt maar we zijn nu ongeveer 8 jaar verder en het huis staat er nog niet en het tweede stukje land hebben we ook niet meer omdat de eerste eigenaar is overleden.. gelukkig hebben we nu voor mijn paard een ander stuk weiland gevonden! maar het is idd erg vervelend en helaas hadden wij toen der tijd ook geen rechten omdat hij de eigenaar was :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 21:09

Ik ben voor morgen uitgenodigd door de plaatselijke krant om mijn verhaal te doen.
Ze lazen mijn verhaal op FB.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:16

Zou ik persoonlijk nog even mee wachten, vraag in elk geval aan je advocaat of dat raadzaam is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 21:17

Nou ik ga verder geen verwijten of wat dan ook vertellen.Ik wil alleen vertellen hoe erg dit is voor mij,de paarden en de omgeving daar.Ik ga geen rare dingen zeggen,ik houd het netjes.
Ze gaan ook om een reactie vragen bij het GGZ.
Wie weet krijg ik iets anders aangeboden door andere mensen/boeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:23

Niet het hele verhaal gelezen, maar denk dat er juridisch best wat mogelijk is. Waar huur je het van, van een particulier?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:24

Zou je het nu wel gelijk al zo hoog spelen? Als het verhaal in de krant komt dan hoef je helemaal geen medewerking van de tegenpartij meer te verwachten.
Maar als jij denkt dat er nu al niks meer aan de situatie te redden is, dan moet je het zeker doen. Ik zou inderdaad wel eerst goed overleggen met de advocaat.

Pas ook op dat je ze in je boosheid niet te slecht afschildert. Als je dingen over ze zegt die later niet helemaal waar blijken te zijn dan gaat dat tegen je werken. Jij moet hier de integere persoon zijn, hoe vuil zij ook doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:26

ik zou toch heel even wachten met de krant, kan je altijd nog doen.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:27

En al blijf je netjes, journalisten kunnen buitengewoon goed zodanig neerzetten dat het vrij scherp overkomt.

Ook als je duidelijk aangeeft dat dat niet de bedoeling is.

En dan krijg je dat echt niet meer ongedaan gemaakt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:27

Verbaast me niks, ze hebben bij die instelling wel vaker van die fratsen. :o
Ga er verder niet over uitweiden, want dan heb ik het straks weer gedaan. ;)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:29

Hè ts. Wat een vervelende situatie! !! Ik benheel benieuwd hoe dit gaat uit pakken en wat de advocaat er van gaat zeggen. Ik wens je Veel succes! En ook echt schandalig Hoe je daar behandeld bent.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:33

Wat een vervelende situatie,in idd pas op met journalisten! Verder nog een aantal zaken die mij zo te binnen schieten: Ze zullen het volgens mij sowieso schriftelijk op moeten zeggen,tenzij de overeenkomst anders vermeld maar dit was al niet zo las ik. Daarnaast maakt het niet uit dat het weiland van eigenaar is gewisseld,koop breekt geen huur. En is er een opzegtermijn van idd 3 maanden. Maar ik las dat je bezig was met een stal bouwen,deze hoort in principe bij de grond.het is niet iets wat je op kunt pakken en mee nemen,dit word natrekking genoemd in juridische termen waardoor het eigendom over gaat naar de eigenaar van de grond. (Pin me hier niet compleet op vast het is twee jaar geleden dat ik een aantal lessen overeenkomstrecht heb gevolgd) dit is wat er ongeveer is blijven hangen, maar natuurlijk kan je advocaat je hier ook mee helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:36

Niet om het een of ander, maar ik mag toch aannemen dat de journalisten best een dagje kunnen wachten, totdat jij je advocaat hebt gezien en hebt kunnen overleggen, wat verstandig is voor jou en niemand anders...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:47

Kijk inderdaad uit met in de krant zetten en keur sowieso zelf het stuk eerst goed voordat het er in komt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:49

Het is een beetje utopisch om te denken dat journalisten jouw verhaal gaan vertellen. Het kan ook tegen je werken. Zij schrijven in de krant, dat kan alle kanten opgaan.
Nogmaals sterkte en wijsheid gewenst met alles.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:50

Met in de krant zetten zou ik nu echt nog niet doen. 1st eens kijken hoe dingen lopen en dan is over een week of wat met de krant in gesprek gaan vroeg genoeg. Je weet nooit of dat nog eens heel erg nadelig voor je uit kan gaan pakken. Want kwaadbloed bij de andere partij zet je hier zekers te weten mee.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:51

Staan jouw paarden ook in Ermelo? Ik woon daar aardig dichtbij en help je graag een handje mee een ander plekje te vinden indien nodig.
Wat een ingewikkelde en lastige situatie is dit zeg. Heel veel succes!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:51

ze doen zowiezo wat ze zelf willen daar, of je nou in je recht staat of niet. :)

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:53

Het klinkt misschien een beetje bot zo is het totaal niet bedoelt want ik weet hoe rot het is maar meestal krijgen de mensen die iemand ergens weg willen hebben het ook voor elkaar al gaat het goeds schiks of kwaadschiks het lukt ze wel, maaar voor jou ik zou me er ook niet zomaar bij neer leggen het gaat hier toch om de paardjes hun weidegang!! Goed dat je zo voor ze probeert te vechten!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 22:11

Uiteraard wil ik eerst het verhaal lezen,maar gelukkig zijn de journalisten van deze week krant niet zoals andere journalisten.Zowat heel Ermelo kent mij en de paardenopvang.
Ze willen me er weg hebben,dat staat vast.Maar ik zal zeker niks negatiefs vertellen,ik vertel gewoon de waarheid,hoe het gesprek is gegaan.Ik heb vaker in deze week krant gestaan en ze hebben er nog nooit een eigen draai aan gegeven w.b.t. het verhaal.
Ik hoop zo gewoon dat iemand anders me een weiland aanbied.Anders staan de paarden straks op straat.

@lor1_1984 ik heb voorheen nooit problemen gehad met de instelling,alleen nu het is over gegaan naar het GGZ Centraal.
Ik vind de manier waarop het gegaan is gewoon heel erg.Ze hebben me op een valse manier naar ze toe laten komen.Zeg dan gewoon eerlijk dat het geen kennismaking is,maar dat het over het huurcontract gaat.Dan ben ik er op voorbereid,want dan gaat er bij mij al wel een lampje branden.

Mijn eigendommen gaan allemaal met mij mee,dat zeiden ze ook zelf,dat dat mee moest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:23

Dat is dus precies wat ik bedoel, voorheen was het best een fijne instelling en ook gericht op de client ipv op hun eigen portemonnee maar de laatste jaren... :n

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:30

jeee wat een situatie :( :( echt rot zo! ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt, hier krijg je toch slapeloze nachten van. En wat raar dat jij het dan niet mag kopen :S vies spel dus.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:36

Pfff ik zou mijn energie er niet meer insteken, laat ze die wei lekker verkopen hopelijk krijgen ze er een draak van een koper voor terug.
Zelf opzoek gaan naar een fijne plek om je paarden neer te zetten

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:46

Ik heb 3 jaar geleden hetzelfde gehad.
Huurde al 14 jaar een hectare land. Heb er met bouwvergunning een bak en stallen op laten zetten.
Advocaten hebben het bekeken en ik had met mijn jaarcontract geen poot om op te staan.
De verhuurder ( gemeente) heeft het weiland aan een vereniging gegeven die het nu zo'n 2x per jaar gebruikt.
Zuur maar het is niet anders.
Ga er maar van uit dat je moet vertrekken.
Trouwens heeft die hele onzekerheid bij mij 5 jaar geduurd en dat wens ik niemand toe. Heeft bij mij geresulteerd in combinatie met andere dingen in een burnout.
Ik heb de haflinger van mijn dochter moeten verkopen en mijn paard op pension moeten zetten.
Ik hoop dat je snel zekerheid krijgt, positief of negatief.
Laatst bijgewerkt door MyWup op 12-10-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:46

gohya schreef:
Mijn jaarcontract loopt van 01-02-2008 tot 01-02 2009 das de eerste periode.Daarna nooit geen nieuwe contracten gehad.

Staat erin dat het stilzwijgend verlengd wordt tot wederopzegging of iets in die trant?