mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:25

maxxlover schreef:
tierry schreef:
ze is wel superbetrouwbaar en bomproof.
mijn dochter heeft haar al veel geleerd met de juiste begeleiding en geduld....
inmiddels zou ze een best leuk B-proefje kunnen lopen.
en ze is zoooooo lief !!

Super brave ponies zijn onbetaalbaar.
En de veiligheid van je kind ook. Soms betaal je misschien
iets te veel voor een pony. Maar is hij dat toch dubbel en dwars waard.
Dus volg gewoon je hart

Hier ben ik het helemaal mee eens.Als je in plaats van deze een jonge pony gaat kopen, dan gaat het je veel meer kosten en kun je zelfs spijt krijgen omdat je kind eraf valt en bang wordt! :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:45

Natalie36 schreef:
Pony kan alleen niet meer naar de slager als er ook daadwerkelijk in het paspoort is aangetekend dat ze prascend krijgt. En omdat dat gegeven word door iemand anders dan de eigenaar heb ik daar wat twijfels bij maar dat is info die ts wel heeft. Slachtprijs blijft dus wel degelijk een overweging als dit niet is gebeurd.
dus jij zou terwijl je weet dat een paard niet meer geslacht mag worden vanwege medicijnen tóch het paard naar de slacht doen omdat het niet in het paspoort staat?? Dan breng je dus bewust de voedselveiligheid in gevaar! Mijn paard heeft ooit 2x bute gehad maar staat niks in paspoort. Maar IK weet het en laat dus paard niet slachten om die reden.
Er is ook nog zoiets als je verantwoording nemen.

JudithGigi

Re: mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:48

Meer dan 500 zou ik hier toch echt niet voor geven, en dan heeft de eigenaar nog geluk!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:51

Is het anders geen optie om te opperen om de gemaakte kosten van de vraagprijs af te trekken als ze moeilijk doen en niet willen zakken? Jij hebt hen immers ook geholpen door de verzorging op je te nemen. Dan is het vanuit de verkopers niet echt netjes om de hoofdprijs voor een ziek dier te vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:56

Natalie36 schreef:
Pony kan alleen niet meer naar de slager als er ook daadwerkelijk in het paspoort is aangetekend dat ze prascend krijgt. En omdat dat gegeven word door iemand anders dan de eigenaar heb ik daar wat twijfels bij maar dat is info die ts wel heeft. Slachtprijs blijft dus wel degelijk een overweging als dit niet is gebeurd.
Wat betreft hoe lang de pony nog mee kan: jaaaaaaren.
Dit is uiteraard wel afhankelijk hoe ver de cushing gevorderd is, wat haar eerste waardes waren en wat de waardes nu zijn. Over de prascend is niets bekend bij gebruik op lange termijn omdat het medicijn pas 3 jaar op de markt is maar van de pergolide is die info er wel. En behalve de naam en de prijs zit er niet veel verschil tussen die 2.
Dus als de waarde om te beginnen al niet boven de laten we zeggen 150 zat en nu met prascend in de sr terug is naar minder dan 60 en het paardje geen zware klinische verschijnselen als hb heeft zie ik niet in waarom je er niet nog 10 jaar plezier van kan hebben. Alle andere rampscenario's daar gelaten natuurlijk

Dit is dus niet waar. De hoogte van de acth waarde zegt helemaal niets over het verloop van de ziekte of hoe ver dat de PPID gevorderd is. Ook is het een vaststaand feit dat die waarde en/of de symptomen, met het verlopen van tijd altijd zullen verergeren en er valt geen peil op te trekken of dat snel of langzaam gebeuren gaat.

Ik heb zelf een jonkie met PPID en ik vind het heel knap dat je je dit op je hals haalt TS, maar houd er serieus rekening mee dat het zomaar ineens afgelopen kan zijn, of dat paardlief binnen het jaar al met pensioen moet. Het is een hoop zorgen, ontzettend veel geld wat het gaat kosten en een hoop verdriet uiteindelijk...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:19

Als je een jong gezond paard koopt, dan kan hij ook binnen de kortste keren geblesseerd en onrijdbaar worden. Bij geen enkel paard heb je garantie.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:08

Als dit ponietje werkelijk in jullie hart zit ( en naar ik lees, is dat zo :) )...kopen dan. De emotionele waarde die dit diertje voor jullie heeft, is veel te belangrijk.
Wat ze waard is wat betreft aankoopbedrag ( vraag in OP ) ...volgens mij nix :+ Maar gevoelsmatig hoogstwaarschijnlijk a million dollar voor jullie.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:20

Pandora2 schreef:
Als dit ponietje werkelijk in jullie hart zit ( en naar ik lees, is dat zo :) )...kopen dan. De emotionele waarde die dit diertje voor jullie heeft, is veel te belangrijk.
Wat ze waard is wat betreft aankoopbedrag ( vraag in OP ) ...volgens mij nix :+ Maar gevoelsmatig hoogstwaarschijnlijk a million dollar voor jullie.

Dat dus. Het aankoopbedrag ben je zó weer vergeten, en het plezier wat je elke dag (hopelijk nog heel erg lang) met haar hebt is onbetaalbaar.

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 17:26

waardes waren dubbel zo hoog en ze zit nu op een halve tablet prascend per dag, wat al echt verschil maakt, volgende week staat opnieuw een afspraak voor een bloedtest om de waardes opnieuw te bepalen.
paspoort is hier wel en staat er netjes in, maar ben het wel eens met het gedeelte over verantwoording, cissy !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:13

anjali schreef:
Als je een jong gezond paard koopt, dan kan hij ook binnen de kortste keren geblesseerd en onrijdbaar worden. Bij geen enkel paard heb je garantie.

bij cushing heb je zeker de garantie dat het niet beter word.
Ik zou het je zeker niet afraden TS,maar hou er rekening mee dat de cushing ondanks medicatie zijn tol kan gaan eisen en je misschien minder lang plezier(in de zin van rijden)dan je hoopt te hebben.
Cushing is een rotziekte,en zelfs met medicatie zijn de paarden vaak moe en hebben dagen ertussen dat ze gewoon niet lekker zijn.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:21

Mijn paard gaat per definitie niet naar de slacht met of zonder medicijnen, maar dat is mijn keus. De reden waarom ik dat noem is omdat de opmerking kwam dat slachtprijs niet van toepassing zou zijn ivm medicijngebruik. Ik weet niet hoe naïef jullie zijn maar kijk eens een journaal of lees het bokt nieuws van vandaag waarin staat dat er de afgelopen jaren 50000 paarden zijn verdwenen. Ook zonder kloppende papieren krijg je in Nederland een paard echt nog wel geslacht en met een eigenaar die niet eens bereid is het paard de juiste medicijnen te geven vind ik dit geen irreëel scenario.

Dubbele acth waarde in deze tijd van het jaar is niet heel slecht. Wacht de controletest af en als er een duidelijk dalende lijn in zit kan je het ook nog met de da overleggen. Pech hebben kan altijd maar in de regel ontwikkeld cushing zich langzaam en je bent er vroeg bij

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:09

Ik heb wel te doen met dit soort paarden:iedereen wil ze gebruiken,maar niemand wil ze kopen. :(

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 10:22

mijn paardjes gaan ook NIET naar de slacht, daar ben ik het geheel met je eens Natalie36 !!

En anjali : ik wil haar juist heel graag kopen !! maar vraag een reëel aankoopbedrag, ik neem alle zorg met bijbehorende kosten op me met alle liefde, maar heb ook geen geldboompje en word niet graag beetgenomen om dan ook nog eens een hoofdprijs te gaan betalen....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:30

tierry schreef:
mijn paardjes gaan ook NIET naar de slacht, daar ben ik het geheel met je eens Natalie36 !!

En anjali : ik wil haar juist heel graag kopen !! maar vraag een reëel aankoopbedrag, ik neem alle zorg met bijbehorende kosten op me met alle liefde, maar heb ook geen geldboompje en word niet graag beetgenomen om dan ook nog eens een hoofdprijs te gaan betalen....

Ja,ik begrijp je wel,maar jij weet ook wel dat het aankoopbedrag van een paard in het niet valt bij de kosten die je in vrijwel alle gevallen daarna gaat krijgen.Natuurlijk wil je niet afgezet worden,maar het is veel erger een gezond jong paard te kopen waar je kind een ongeluk mee krijgt of bang van wordt,dat is pas echt te duur betaald.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:35

De pony staat als sinds april bij jullie en nog niet betaald? Dan ging ik ook wel op mijn streven staan om mijn geld te krijgen.
Maar niet netjes van de verkopers om zoveel te vragen voor een pony met cushing. Brave pony of niet, voor hetzelfde geld kan ze alleen nog maar dienen als weidemaatje binnenkort en dan heb je voor 1000 een dure grasmaaier aan de medicijnen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:37

Waarom laat je de situatie niet zoals hij is.De pony staat toch al bij jullie en je verzorgt haar al.Dan hoef je niet te discussieren over een koopbedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:41

PPID is een dure ziekte, ze moet de rest van haar leven elke dag medicatie krijgen, en dat kan flink gaan oplopen. Eenmaal op de medicatie mag ze nooit meer geslacht worden. Ik zou er dus maximaal de slachtprijs voor geven. Pas op dat je geen emotionele waarde betaald!
Er bestaan zat gezonde d-pony's die ook erg lief en braaf zijn voor het zelfde bedrag (of minder)!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:56

was t niet zo dat als je al jaren voor een ponie de levensvoorziening betaald, dat je dan als eigenaar gezien word voor de nederlandse wet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:03

Ik zou me ook niet zo druk maken ts. Lijkt me sterk dat ze de pony ooit willen verkopen; met cushing raak je die toch niet meer kwijt...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:13

Shanna schreef:
PPID is een dure ziekte, ze moet de rest van haar leven elke dag medicatie krijgen, en dat kan flink gaan oplopen. Eenmaal op de medicatie mag ze nooit meer geslacht worden. Ik zou er dus maximaal de slachtprijs voor geven. Pas op dat je geen emotionele waarde betaald!
Er bestaan zat gezonde d-pony's die ook erg lief en braaf zijn voor het zelfde bedrag (of minder)!

Waar dan Shanna? Ik zie op internet heel andere prijzen voorbijkomen.......

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:15

anjali schreef:
Waarom laat je de situatie niet zoals hij is.De pony staat toch al bij jullie en je verzorgt haar al.Dan hoef je niet te discussieren over een koopbedrag.

Had ik eerder ook al gezegd, geen reactie op gehad ;-)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:20

Heb je het paspoort van de pony? Als ik jou was zou ik de vraagprijs gewoon betalen.Want hier kan ruzie van gaan komen,als dit zo doorgaat.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:21

Klopt, de prijzen van D pony's liggen wel echt enorm hoog tegenwoordig. Laat staan van brave..

Ik bedoel hier natuurlijk niet mee dat €1000,- voor deze pony reëel is. Ik zag alleen dat er gesuggereerd werd dat er legio brave D pony's voor €1000 of minder worden aangeboden.

Ik zou ook wel graag weten waar dat is?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:49

Ik zou gewoon betalen wat ze vragen :o

Wat gebeurt er met haar als jij haar niet koopt?
En zou je dan gelukkig zijn met een andere pony of je altijd schuldig blijven voelen tegenover een diertje dat al duidelijk in jullie harten zit?

Geld is maar geld.

Tuurlijk is het te proberen voor die 500 en dat hoop ik ook echt voor jullie, maar ik zou er geen strijd voor aangaan.
Er kan daar maar één verliezer uit voortkomen: de pony.

Lekker doen, gauw dat geld vergeten en verder genieten van en met elkaar <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:52

Shirley schreef:
Ik zou gewoon betalen wat ze vragen :o

Wat gebeurt er met haar als jij haar niet koopt?
En zou je dan gelukkig zijn met een andere pony of je altijd schuldig blijven voelen tegenover een diertje dat al duidelijk in jullie harten zit?

Geld is maar geld.

Tuurlijk is het te proberen voor die 500 en dat hoop ik ook echt voor jullie, maar ik zou er geen strijd voor aangaan.
Er kan daar maar één verliezer uit voortkomen: de pony.

Lekker doen, gauw dat geld vergeten en verder genieten van en met elkaar <3

Inderdaad.Maarja,ieder heeft z'n vrijheid.