Sizzle: Ik zeg nergens dat iemand beweerd dat een auto compleet nutteloos is. Ik zeg dat mensen die beweren zich prima zonder te kunnen redden wel er bij vermelden "dat ze toch wel een auto kunnen lenen."
Hier een paar voorbeelden;
Dimphyl schreef:Ik heb geen rijbewijs, en pony staat een halfuur fietsen verderop.
Soms zou het wel eens makkelijk zijn, heb bijv al een keer het probleem gehad dat de DA op stal op me stond te wachten.
Ik zou niet weten waarom je een auto nodig hebt voor een paard. Mocht er iets zijn, dan zijn er altijd wel stalgenoten of kennissen met een auto/trailer.
Cinnepin schreef:Ik zie niet in waarom je perse een auto nodig hebt. Als je zeker weet dat er in noodgevallen iemand zou kunnen rijden en dit eventueel met trailer. Hooi hoeft niet altijd gehaald te worden, dit kan je ook laten brengen. Toen ik eigen stal in beheer had liet ik alles brengen. Ik woonde er vlakbij en later zelfs bij de stalling.
Ik heb hooibalen gehad van 120 kilo per stuk, die haal je niet met een auto. Dan heb je ookal een aanhanger nodig. Dat werd dus gebracht en netjes op de hooizolder gelegd met een machine. Dit kostte mij niets extra's
De veevoeder zat om de hoek dus ook dat was geen probleem

Later stond mijn paard in volpension!
EngeltjeS schreef:Ik heb geen auto, wel een prima fiets en daar red ik me prima mee.

4 jaar geleden heb ik bewust die keuze gemaakt, om een paard te kopen i.p.v. een auto.
Gelukkig kan ik iedere dag de auto lenen van mijn moeder, die hier dichtbij woont.
Dus helemaal auto-loos ben ik niet.
"daar red ik me prima mee" maar toch wel erbij dat ze de auto kan lenen.
Marcella schreef:Tja waar een wil is het echt wel te doen. Heb een periode wegens financieel autoloos geweest en woonde in Alblasserdam en paard stond in Hooge Zwaluwe heb deze afstand op de scooter gedaan en alleen met heel slecht weer ov gedaan (2 uur heen en weer 2 uur terug wegens geweldige aansluiting). Of heel soms de auto kunnen lenen van ouders.