Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nina1999

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 14:18

Babootje, maar wat dan als ze het weigert? Moet ik dan alsnog de rembourskosten betalen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:29

Ts, kun je iets met het hoofdstel?? Zo ja, hard spelen en zeggen dat je haar bvb 17,50 over wil maken, kun je er niets mee dan idd hard spelen, verkoper kan gewoon dom bezig zijn geweest maar kan ook redelijk doortrapt bezig zijn door het pakket te verzenden en nu betaling te eisen.
Laat je niet intimideren, ze heeft geen poot om op te staan.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:31

Ts, je hebt haar 2 goede voorstellen gedaan. Of het komen ophalen, of verzendkosten betalen en het dan naar haar terugsturen.
Ik zou hier bij blijven, zij heeft namelijk gelogen / verkeerde informatie over de staat van het hoofdstel gegeven.
Verder de mailtjes van haar goed bewaren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:33

Als de verkoper het pakket niet aanneemt krijg jij geen geld en bij jij de voorgeschoten verzend- en rembourskosten kwijt.
Het pakket wordt dan wel weer bij jou terug bezorgd en dan heb jij het hoofdstel (wat je niet wil) weer.

Ik zou het in een grote envelop doen en ongefrankeerd in de bus van PostNL doen. Dan krijgt de verkoper er een kaartje bij (of de postbode aan de deur) dat ze de verzendkosten moet betalen om de envelop te krijgen.

Miss_Karen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:43

tiwi1969 schreef:
Als de verkoper het pakket niet aanneemt krijg jij geen geld en bij jij de voorgeschoten verzend- en rembourskosten kwijt.
Het pakket wordt dan wel weer bij jou terug bezorgd en dan heb jij het hoofdstel (wat je niet wil) weer.

Ik zou het in een grote envelop doen en ongefrankeerd in de bus van PostNL doen. Dan krijgt de verkoper er een kaartje bij (of de postbode aan de deur) dat ze de verzendkosten moet betalen om de envelop te krijgen.

Dat laatste zou ik niet doen, dan kan je nooit bewijzen dat je het hoofdstel verzonden hebt :P

TS; je staat volkomen in je recht, ofwel het hoofdstel kan opgehaald worden, of zij kan de verzendkosten overmaken. Doet ze geen van beide ? Dan heeft ze pech.

Als je het email verkeer bewaart, kan je aantonen dat je deze twee opties geboden hebt, en je kan tevens aantonen dat er bevestigd is dat het hoofdstel compleet was :)

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:58

Wammes1988 schreef:
Heb je de doos/enveloppe nog waar het in aangekomen is? Zo ja dan gewoon terug stoppen en retour afzender.

Dit kan alleen als je het pakket DIRECT weigert aan de deur (dus als de pakketbezorger het komt brengen).

TS, past het hoofdstel door de brievenbus? Zo ja, koop dan online via post NL een pakketzegel welke je thuis kan uitprinten. Dit is nog voordeliger dan via het postkantoor. :) Namelijk €3.50 voor een brievenbus pakketje (traceerbaar en 0-2kg).

Uiteraard eerst deze kosten gewoon op de verkoper proberen te verhalen. :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:39

Nina1999 schreef:
Babootje, maar wat dan als ze het weigert? Moet ik dan alsnog de rembourskosten betalen?

Dan heb jij wel de verzenkosten betaald, maar een hoofdstel ervoor terug.
Ze heeft het pakket immers geweigerd. En jij kunt aantonen dat je van goede wil was en het hebt terug gestuurd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:13

Yvank_ schreef:
Hoezo? Briefpost kan tegenwoordig ook met track en trace hoor net als pakketje. voor 3,95 wordt het opgestuurd als briefpakketje en krijg je gewoon een code om te volgen.

Dat kan, maar het wordt verder niet als pakket behandeld, gaat dus gewoon met de normale brievenbuspost mee en qua traceren kunnen ze er ook niks mee als het wel verdwijnt.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 17:34

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Ik ga er nog 1 mailtje aan spenderen en anders heeft ze gewoon pech.
Ik laat weten hoe het afloopt!

Is het slim om een link van dit topic in de mail te zetten of zouden jullie dat niet doen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:42

Nee Zou ik niet doen.

Gewoon een kort en bondig mailtje.
Of ophalen. Of geld voor verzendkosten storten. En als ze daar niet mee akkoord gaat het voor jou afgesloten is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:43

Nee, zou ik niet doen. Gewoon een email sturen met de twee standpunten die je aanhoud. En daarmee klaar.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 17:58

Mail verstuurd, ben benieuwd :Y)

Ik heb reactie:

Ik kan niet bewijzen dat de steentjes misten toen ik het open maakte. Ze gaat niet akkoord. Of ik betaal 24€, of ik stuur het terug op mijn kosten, of ik breng het (naar gelderland vanuit zeeland :+ ) of ik doe niks en dat gaat zij aangifte doen.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:17

Ik zou er gewoon niet meer op reageren. Wat een doos.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:22

Dat is dus met voorbedachte rade en hopen dat je er in trapt. Stuur maar een mail terug dat je morgen naar je rechtsbijstand stapt aangezien je het idee krijgt dat ze dit met voorbedachte rade heeft opgestuurd en gaat dreigen met aangifte. Vertel er verder maar bij dat zij in het eerste contact heeft gelogen, dat je ouders erbij waren toen je het pakketje opende. En de steentjes niet aanwezig waren.
Dus of ze gaat akkoord met jouw oplossing of jij maakt er werk van, hoeft zij het niet te doen. Klaar

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:23

Stuur het via kiala voor 4 euro, ben je er vanaf. Of je betaalt minder als je tot een compromis kan komen en dan bestel je voor dat rest bedrag gewoon een nieuwe frontriem (geen rossner maarja, wie ziet dat).

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:24

Ik heb het onlangs gehad met een studieboek, ik had duidelijk om een bepaald isdn nummer gevraagd, toen is mij ook het verkeerde boek toe gezonden. Ik heb er toen bij de verkoper melding can gemaakt, met daarbij de email waarin stond om welk boek ik had gevraagd.
Zij deed niet moeilijk, ze zei: stuur maar terug, zodra ik het boek terug heb maak ik het geld aan je over inclusief extra verzendkosten.
Dit is ook gebeurt, vond het erg netjes van verkoper, maar zo hoord het ook, fout lag bij haar.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:29

Niet terug sturen. Zij heeft iets opgestuurd wat niet aan jouw verwachtingen voldoet en waar garantie op gegeven is dat het in goede staat gestuurd zou worden.
En wat zij zegt, klopt ook. Je hebt geen bewijs dat het kapot geleverd is, maar zo is dat nu eenmaal als je tweedehands (en ook nieuw) wat koopt.
Heel dom van haar om iets op te sturen zonder dat er betaald is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:29

Laat maar fijn aangifte doen. Zou haar er veel succes mee wensen.

Maak even duidelijke foto's met datum van vandaag van het hoofdstel.
En bewaar je mails goed.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:31

Nina1999 schreef:
Ik heb reactie:

Ik kan niet bewijzen dat de steentjes misten toen ik het open maakte. Ze gaat niet akkoord. Of ik betaal 24€, of ik stuur het terug op mijn kosten, of ik breng het (naar gelderland vanuit zeeland :+ ) of ik doe niks en dat gaat zij aangifte doen.

Ik zou her onder rembours terug sturen..

Want je hebt nl wel een betalingsverplichting...zou het allemaal niet afwachten, gewoon terugsturen...

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:32

Waarom heeft TS een betalingsverplichting? Het product voldoet niet aan de eisen, daar is de verkoper verantwoordelijk voor, niet de TS.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:32

Als de steentjes er onderweg uitgegaan waren hadden ze in de doos moeten zitten.

Loze dreigementen. Al doet ze aangifte de politie doet er toch niks aan. Ik heb een tijd terug een babyfoon gekocht op marktplaats en nooit ontvangen. Aangifte gedaan nooit meer wat van gehoord.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:33

Omdat ze het heeft afgenomen, ze kan het terugsturen omdat ze niet tevreden is...maar gewoon houden kan dus niet, dan gaat ze kennelijk akkoord en dan zal ze moeten betalen...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:33

Nina1999 schreef:
Ik kan niet bewijzen dat de steentjes misten toen ik het open maakte.

Uhhh, kan zij aantonen dat alle steentjes er wel in zaten?
Je hebt meteen contact met haar opgenomen toch?

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:35

Maar waarom zou ze moeten betalen voor iets wat niet in zijn geheel aankomt, wat wel beloofd is door de verkoper?
Dan is de verkoper verantwoordelijk voor het retouren en de kosten van het product.
Ze gaat niet akkoord met de staat van het product, ze gaat nergens mee akkoord.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:36

Idd, wat een doos! Want idd, logisch hoor om een hoofdstel te ontvangen om dan zelf de steentjes eruit te gaan halen, uhuuuuu. Wat een ei.

Ik zou er ook niet meer op reageren, hoogstens gewoon jezelf herhalen.