Problemen met verhuurder wei, verplicht te betalen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Problemen met verhuurder wei, verplicht te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:21

Kalm aan hoor, het is een observatie wat ik uit jou tekst haal. ;)

Overigens is €1000,- hier vrij goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:02

Waar haal jij uit mijn tekst dat we niets doen en het onkruid in zaad stond?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:32

Onkruid is echt erg ook hier maar ik heb een eigen weide maar maai me ook suf.
Vind die boer echt erg heeft het zin als je een andere weide zoekt jij huurt het en hij heeft als verhuurder er niks te zoeken.
En hoe stond het in het contract over dat onkruid bijhouden moesten jullie dat zelf wieden.
Of kwam de loonwerker ervoor.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 06:16

Waarom laat je het land niet een keer rigoreus spuiten tegen onkruid?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 06:35

In je OP heb je het over 'onkruid dat af moet', daar stel ik me toch iets anders bij voor dan de zaden die jij noemt. ;)

Als dus onkruid staat doe je er niks tegen en je zegt zelf dat er 'wel eens wat bij in schiet', als jij een eigen weide hebt kun je doen en laten wat je wilt, maar als je gehuurd staat heb je een grotere verantwoordelijkheid. Paarden houden is 95% verzorging, zeker als ze op een weide staan. :j

En ja ik weet waar ik het over heb, heb zelf drie paarden en sta gehuurd. Heb zelfs nog meer werk, ik huur in totaal 4 hectare.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 06:57

Het valt me weer op dat mensen niet lezen en gewoon wat roepen.
Ts ik zou nog eens om de tafel gaan helpt het niet vertrekken.en een wei pachten is inderdaad aantrekkelijk.maar ik betaal voor het te huren en is maar 2800 ,en dat kost me ook 100 p.mnd. Maar of het duur of goedkoop is daar gaat het niet om. Ts doet wat ze moet doen ze betaald haalt onkruid weg als moet,soms net wat later omdat er ook nog andere dingen in leven zijn.maar hij houd zich niet aan de afspraken.erg irritant voor je ts

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:29

Polly schreef:
Waarom laat je het land niet een keer rigoreus spuiten tegen onkruid?

dan nog komt er altijd wel ergens onkruid, overigens op tijd mest erop houd ook onkruid tegen. maar nogmaals er was een afspraak dat ts binnen 2 dagen ervoor zou zorgen ongeacht hoe hoog het staat. daar ging de boer mee akkoord vervolgens een dag later is het al gedaan. daar kan ts niks aan doen

en overigens de huurprijs ligt wel hoog, hier betaal je rond de 200 euro per jaar :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:35

Ja ik betaal voor die 4 hectare per jaar ook maar €25,- per maand. Maar dat was een aantal jaar geleden wel anders. Betaalde ik ook €100,- pm voor zo'n stuk. Ik was allang blij dat de paarden buiten kwamen.

Overigens lijkt het me sterk dat een boer met maaibalk komt als het enkel zaden zijn.

Ik zeg niet dat de verhuurder niet schuldig of fout is, maar TS is ook niet helemaal correct dan. Ik kan me dus goed vinden in het feit dat de verhuurder het onkruid vervelend vind.

TS wat staat er dan op papier met betrekking tot onkruid en de weide betreden etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:50

KimD: Je weet niet waar je het over hebt en dit is nu al de 4de reactie waarin je totaal verkeerde conclussies trekt en denkt te weten hoe het in elkaar zit. Als je denkt het beter te weten gelieve jou gewoon uit het topic te houden.

Het schiet er deze zomer soms bij in omdat mijn ouders gaan scheiden. Wat wil dat zeggen? Ipv kleine plantjes staan ze soms wat groter, maar zeker NIET in het zaad.

Een boer komt niet om te maaien als het maar kleine plantjes zijn? Hij krijgt er voor betaald, kan het hem wat schelen of dat voor gras van 10 centimeter is of een heel onkruidoerwoud.

In het contract staat dat de verhuurder verantwoordelijk is voor de sloten en bomen. Wij voor de rest van de wei. Nogmaals: Op 3 jaar tijd is het onkruid met 75% terug gedrongen. Sint jacobskruid met 95%. Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik in fout ben en niets doe.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:03

Ah dat van het zaad heb ik dan verkeerd gelezen,dat is dan mijn fout.

Nogmaals ik haal dit uit je eigen woorden. ;)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:06

Eventueel naar het vredegerecht als praten niet lukt? Kost zo goed als niets en dan legt de de rechter afspraken op die nageleefd moeten worden door de verhuurder.
Ik kan mij voorstellen dat het niet evident is om nu voor de verhuurder zo te springen als je ouders aan het scheiden zijn. Wat jammer voor jou! Een nieuwe weide huren is in België ook niet zo evident want veel te huur vind je niet.
Ik hoop dat je een oplossing vindt!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:11

Citaat:
Het schiet er deze zomer soms bij in omdat mijn ouders gaan scheiden. Wat wil dat zeggen? Ipv kleine plantjes staan ze soms wat groter, maar zeker NIET in het zaad

Hij is dus beter gewend, misschien dat hij daarom nu flauw doet?

Ik zou eens met hem om de tafel gaan zitten en uitspreken hoe de situatie is.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:19

Is het altijd dezelfde die dan ingehuurd wordt? Dan zou ik met die persoon eens gaan praten en zeggen dat je het gewoon niet wilt, je doet het zelf wel. Hij mag niet zo op het land komen, zonder jouw toestemming, dat jij gehuurd hebt, dat mag ook niet als het een huis is toch!?!
En zeggen dat je de rekening niet zal betalen kan ook nog wel eens helpen, of het van de huur afhouden.

Ik huur ook land, helaas ook te duur maar achter mijn huis! dus een fijne situatie. De omheining hebben ze zelf gemaakt, schriklint, het sloten gebeurd via de eigenaar. Echter, het land ernaast wordt nog wel eens verhuurd voor schapen en die kwamen bij ons buurten. Daar hebben we iets van gezegd en er is schapengaas geplaatst door die huurder. Er wordt nog wel eens een paaltje geraakt bij het mestrijden of sloten maar dat nemen we op de koop toe, dat is niet dramatisch veel.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:38

Probeer wat assertiever te zijn naar de verhuurder: hij is van gedachten verandert,dat mag maar dan is de rekening ook voor hem. Het lijkt nu uit hetgeen je hier schrijft dat dat niet besproken is. Maak hem duidelijk dat het niet zo kan zijn dat hij naar believen een opdracht bij een boer neer kan leggen met de verwachting dat jullie de rekening betalen. Dat kan en mag echt niet want waar is dan de grens?
Ik hoop voor je dat jullie dit met hem kunnen bespreken( liefst wel met je vader erbij) . Veel succes!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:34

Adolein schreef:
Eventueel naar het vredegerecht als praten niet lukt? Kost zo goed als niets en dan legt de de rechter afspraken op die nageleefd moeten worden door de verhuurder.
Ik kan mij voorstellen dat het niet evident is om nu voor de verhuurder zo te springen als je ouders aan het scheiden zijn. Wat jammer voor jou! Een nieuwe weide huren is in België ook niet zo evident want veel te huur vind je niet.
Ik hoop dat je een oplossing vindt!

Denk ook dat je dit het beste kunt doen. Dan komen er duidelijke afspraken op papier die nageleefd moeten worden en is het voor iedereen duidelijk.

Hij mag absoluut niet ongevraagd anderen op het gehuurde land laten komen om te maaien. Dat is zeker tegen de wet.