Bochten wat rustiger etc. En dan komt het wel goed. En heb je een kilometer bumperklevers achter je aan omdat je te voorzichtig bent? So what
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
manzano schreef:Voor je rijbewijs is TTM + TTM geldend.
Uiteraard moet je ook wel letten op het trekkend vermogen van je auto. Mijn auto mag 1200kg trekken. Daar moet ik dus geen 2 paardstrailer met 2 paarden erop achter hangen. Maar dat staat los van de rijbewijs-regels.

)Rex_Rolfo schreef:Chasey schreef:En heb je een kilometer bumperklevers achter je aan omdat je te voorzichtig bent? So what![]()
Zo is dat. Die bumperklever net voor je, die is véél irritanter
en lege trailer zelf met mijn pa ernaast op de maasvlakte noodstop geoefend wat doet een aanhanger als je opeens moet stoppen ect.
cissy schreef:beatje schreef:En een geladen trailer rijd lekkerder als een volle vind ik persoonlijk.
En wat is het verschil dan?
Leprycorn schreef:Dat een aanhangwagen heel snel stuitert als hij leeg is, en met wind is hij veel gevoeliger.
Een hoog en licht voertuig hetzelfde. Je kan er beter altijd een paar honderd kilo inzetten, dat stuurt gewoon prettiger
Trailer of aanhangwagen, dat komt allemaal op hetzelfde neer natuurlijk
Esaqar schreef:Aan de persoon hierboven...
Een geladen trailer in zwaarder en stiller. Een ongeladen trailer schud en trilt veel meer, dat is tot nu toe mijn beleving van het verschil.
Ik ben paardentaxi dus rij zeer regelmatig met een trailer leeg of vol. Lees eens goed wat ze schrijft....
cissy schreef:Kijk eens in mijn onderschrift, denken jullie nou echt dat ik dat niet weet?Ik ben paardentaxi dus rij zeer regelmatig met een trailer leeg of vol. Lees eens goed wat ze schrijft....
een beladen of een volle trailer daar gaat het om, wat is daarin het verschil? Is allebei niet leeg geloof ik
had die vergelijking ff niet verwacht haha 

cissy schreef:![]()
Het is ook mijn eer te na om iemand te vragen om te helpen. Blijf net zo lang bezig tot het lukt anders leer je het nooit.
Draaide ooit eens in 1 keer de trailer achteruit de krappe garage in bij de bandenboer. Stond drie man koffie te drinken en te kijken hoe dat ging. Toen ik uitstapte lieten ze bijna hun koffie vallen: verrek in 1 keer naar binnen en het is nog een vrouw ook!!! Onbetaalbaar die blikken![]()
Die kunnen heel je week weer goed maken. Echt geweldig hè om te zien. Goed gedaan!
Leprycorn schreef:cissy schreef:![]()
Het is ook mijn eer te na om iemand te vragen om te helpen. Blijf net zo lang bezig tot het lukt anders leer je het nooit.
Draaide ooit eens in 1 keer de trailer achteruit de krappe garage in bij de bandenboer. Stond drie man koffie te drinken en te kijken hoe dat ging. Toen ik uitstapte lieten ze bijna hun koffie vallen: verrek in 1 keer naar binnen en het is nog een vrouw ook!!! Onbetaalbaar die blikken![]()
Die kunnen heel je week weer goed maken. Echt geweldig hè om te zien. Goed gedaan!
![]()
@Ianrowan2009: Die kende ik nog niet, die is wel grappig!
Weet wel dat sommige instructeurs het doen bij mensen die voor hun C aan het lessen zijn. Pakken ze een bekertje en zetten ze hem op het dashboard.
Eerste x dat een instructeur dat deed, was hij niet zo slim en had het bekertje vol koffie zitten dat in de eerste de beste bocht door de cabine vloog![]()
dan vind ik mijn emmertje water in de trailer een beter idee, als het water ernaast komt gebeurd dat in de trailer en niet op je schoot
cissy schreef:![]()
*mond valt open*, examinator had even tijd nodig om de volgende actie te vertellen 

), maar de terugweg heb ik alleen gedaan. Wel hulptroepen standby met telefoon, maar het was totaal niet nodig. Getup schreef:Cissy: dat is leuk,als het lukt, ja....maar als je onzeker bent en tig keer moet steken om fatsoenlijk weg te komen ( als het al gaat), dan is soms wat hulp vragen niet zo dom. Beter zo als een botsing oid.
Leprycorn schreef:cissy schreef:![]()
![]()
@Ianrowan2009: Die kende ik nog niet, die is wel grappig!
Weet wel dat sommige instructeurs het doen bij mensen die voor hun C aan het lessen zijn. Pakken ze een bekertje en zetten ze hem op het dashboard.
Eerste x dat een instructeur dat deed, was hij niet zo slim en had het bekertje vol koffie zitten dat in de eerste de beste bocht door de cabine vloog![]()
Ianrowan2009 schreef:Zet eens een emmer met water in de trailer als je gaat oefenen. Als de emmer nog voor minimaal 2/3 vol is... Ben je er klaar voor![]()
Met die emmer water in de trailer ga je automatisch rekening houden met sturen, remmen en bochtenwerk![]()
Zet de emmer wel vast want anders gaat hij glijden.
Succes