florentine1 schreef:LadyMadonna schreef:Vroeger waren de kosten bij goedkeuring voor de koper en bij afkeuring voor de verkoper. Was zo'n ongeschreven regel...
zo is het toch nog steeds, ik weet niet anders of wij hebben altijd zo gekocht lijktme ook eerlijk
als je als verkoper beaamt dat je paard geen grote gebreken heeft maar tijdens keuring blijkt het tegendeel dan ben jij als verkoper in gebreke en dient te betalen.
Ik vind het een beetje kort door de bocht omdat ik het idee heb dat je met "blijft in gebreke" dus stelt dat dat een fout is van de verkoper of meestal zelfs een opzettelijke leugen, terwijl je als verkopen natuurlijk best een paard kan hebben wat je (nog) niet zoveel of intensief gebruikt hebt zonder enige probleem terwijl zo'n paard misschien op de foto wel bemerkingen heeft. Als ik een paard zou verkopen zou ik de kosten bij afkeuren niet zo snel betalen, is namelijk ook helemaal aan de koper wie hij inhuurt, als hij hier perce de super deluxe kliniek wil hebben ipv de DA ben ik bij afkeuring 3x zoveel kwijt als nodig, dat zou ik echt niet willen betalen
.Imo is het toch logisch dat als jij iets gekeurt wilt hebben jij betaald, dat is toch ook met auto's ed zo (iig wel wanneer je die van een particulier zou kopen)?