Probleem op vorige stal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Probleem op vorige stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:30

tuurlijk is het wel diefstal :') zij heeft ze op stal gelegd, toch helemaal niet bij dat kind op het hoofd...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:31

Billy schreef:
winkeltje beginnen knollentuin :D

Ja! Heb al eens geroepen de leren laarzen op marktplaats te zetten, waten er dus serieus mensen die vonden dat ik dat niet kan maken...
Nee wel 6 maanden tot 2 jaar je zooi bij een ander laten laten staan en dan denken dat je het in goede staat weer ophalen kan? Weten jullie wat opslag ruimte bij de shure gard kost? :P
Iedereen kletst makkelijk tot je zelf een stal hebt waar mensen spullen achterlaten ... Ik kan er een extra schuur voor zetten op gegeven moment. Ik snap oude stal houdster volledig!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:31

Maar ts wou der spullen terug , je kan niet verwachten dat de stal eigenaar zich maar aanpast aan ts met ophalen , als ik het gesprek zo lees heeft de staleigenaar haar ook opties gegeven om het op te halen ( ts kon niet en dat is niet het probleem van de staleigenaar) ts kan ook naar der nieuwe verzorgpaard maar iets in 5 maanden ophalen is onmogelijk ..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:32

Tja, dat heb je zelf in de hand gewerkt.

Het is haar probleem niet qua tijd maar de jouwe.
Als je tijd hebt voor de nieuwe stal dan heb je ook tijd om jouw spullen er op te gaan halen, daar hoeft geen maanden overheen te gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:32

maar knollentuin, ik neem aan dat jij het niet weggeeft als mensen wel enkele keren vragen een afspraakt te maken of het zelfs gewoon buiten te leggen, maar jij dat niet wilde?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:33

WildWings schreef:
0000 schreef:
Je kunt helemaal geen aangifte doen want de spullen zijn niet gestolen...je hebt ze daar immers zelf neergelegd.

Mijn spullen liggen ook op stal... als de stalhouder dan ineens besluit ze weg te geven, is het dan geen diefstal? :+

Als jij je paard verhuisd, enkele spullen achterlaat en deze spullen daar maanden later nog liggen is het inderdaad geen diefstal als ze dan weggegooid / weggegeven worden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:33

mensen, TS heeft aangegeven dat het zelfs buiten ergens neer gelegd kon worden omdat ze geen moment vonden beiden te kunnen... maar als de staleigenaar dit niet wil is nietdat TS geen oplossingen zoekt..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:35

Op een gegeven moment wel ja, als iemand niet op komt halen na meerdere keren afspreken of gewoon niet meer komt gaat t op de hoop : wie wil het nog?
En daarna gaat t naar de gemeente stort.
Echt waar je wil niet weten hoeveel mensen achter laten. Volledige gevulde poetskisten, zadels echt alles!!!

0000

Zoe_97 schreef:
tuurlijk is het wel diefstal :') zij heeft ze op stal gelegd, toch helemaal niet bij dat kind op het hoofd...

Wie heeft de spullen gestolen dan? Dat kind niet....en de staleigenaresse ook niet aangezien ts ze daar heeft laten liggen...zoek t wetsartikel maar op, je komt in deze situatie echt niet aan de vereisten om van diefstal te spreken.

Free2

Wel of geen echte diefstal, als je die eigenaresse écht kwaad wil maken moet je vooral aangifte tegen haar gaan doen. :n Nee ik vind dat de stalhoudster niet helemaal correct heeft gehandeld maar aangifte doen vind ik wel erg drastisch. Dan krijgen ze denk ik pas echt ruzie. Behalve als het hier om een cap van een paar honderd euro gaat zou ik het gewoon nog eens vriendelijk vragen en als dat niet helpt gwn laten rusten..

Cioccolato

Zoe_97 schreef:
mensen, TS heeft aangegeven dat het zelfs buiten ergens neer gelegd kon worden omdat ze geen moment vonden beiden te kunnen... maar als de staleigenaar dit niet wil is nietdat TS geen oplossingen zoekt..

Het is vrij logisch dat je iemand niet op je terrein wil hebben als er niemand is. Helemaal niet als diegene werk opzegt via de telefoon..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:36

knollentuin schreef:
Op een gegeven moment wel ja, als iemand niet op komt halen na meerdere keren afspreken of gewoon niet meer komt gaat t op de hoop : wie wil het nog?
Echt waar je wil niet weten hoeveel mensen achter laten. Volledige gevulde poetskisten, zadels echt alles!!!

maar ik neem aan dat jij dan niet weigert het buiten ergens te droppen als de eigenaar dit als oplossing bied voor geen tijd om ophalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:37

Zoe_97 schreef:
knollentuin schreef:

maar ik neem aan dat jij dan niet weigert het buiten ergens te droppen als de eigenaar dit als oplossing bied voor geen tijd om ophalen?

Ennee, als het dan door een ander gejat wordt, dan is het zeker nog de schuld van de stalhouder ook? :')

Zoe_97

Cioccolato schreef:
Zoe_97 schreef:

Het is vrij logisch dat je iemand niet op je terrein wil hebben als er niemand is. Helemaal niet als diegene werk opzegt via de telefoon..

maar ik neem aan dat buiten ook buiten de poort is...

knollentuin

Zoe_97 schreef:
knollentuin schreef:

Ennee, als het dan door een ander gejat wordt, dan is het zeker nog de schuld van de stalhouder ook? :')[/quote]

Precies dit!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:41

Zoe_97 schreef:
maar ik neem aan dat buiten ook buiten de poort is...

Waarschijnlijk wil de staleigenaresse haar niet alleen in de buurt van haar stal hebben. Groot gelijk! Je vertrouwen gaat weg als iemand zijn werk zo opzegt.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:44

Dit hele gedoe gaat over een cap en handschoenen? Serieus?
Je hebt de afgelopen 5 maanden schijnbaar ook zonder gekund...

Ik snap dat het vervelend is dat ze zijn weggegeven..
Maar komop, 5 maanden? Heb je geprobeerd te bellen, iets uit te praten?
Want als je daar voorheen zoveel heen kon, kan je dat nu niet meer? Geen 1 uur?

Het klinkt alsof beide partijen er weinig moeite in hebben gestoken, en nu kan ik dat van van de staleigenaar niet kwalijk nemen..

Blauwtje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:45

Kun je aan tonen dat je alles er aan hebt gedaan om de spullen terug te krijgen? zoja kun je na de politie gaan en het verhaal uitleggen. Misschien dat je zo een stap verder kunt komen
Laatst bijgewerkt door Blauwtje12 op 14-05-15 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:45

maar dan kan je niet zeggen dat het TS haar schuld volledig is...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:52

Het spijt me, bij mij was het waarschijnlijk ook de container ingegaan. Ligt er maar net aan in welke bui ik zou zijn. Ben bang dat je hierbij je 'verlies' moet nemen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:54

Polly schreef:
Ik vind weggeven niet netjes maar ik kan me ook wel in de stalhouder vinden eigenlijk, als dit al loopt vanaf december...

Nou ik niet eerlijk gezegd. Stalhouder stond er zelf op dat cap alleen kon worden opgehaald als er iemand thuis was. TS heeft aangegeven het druk te hebben EN heeft gevraagd of ze hem dan niet buiten op konden hangen zodat ze hem mee kon nemen als er toch niemand thuis bleek.
Als je als stalhouder zo tegenwerkt, moet je ook niet raar opkijken dat spullen een tijdje liggen. Ze hadden zich ook wat flexibeler op kunnen stellen.
En tuurlijk kun je dat ook van ts zelf zeggen; die had bv vrij kunnen vragen zodat ze de cap wel op een geschikt tijdstip kon ophalen. Maar dan nog....TS heeft in ieder geval nog in oplossingen willen denken door voor te stellen het ding buiten op te hangen. Maar dat was uit den boze.

En in hoeverre kan een cap nu echt in de weg liggen om heel eerlijk te zijn? Die kan je toch ook zolang aan een ongebruikt haakje/spijker hangen. Had die ook niet in de weg gelegen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:59

Persoonlijk vind ik het ook meer dan normaal dat spullen die niet meegenomen worden bij vertrek op de algemene hoop gaan.

Hier ook wel eens meegemaakt dat iemand na een jaar terug kwam voor een halster en boos was dat er een klipje stuk was. }:

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:00

Waar je je al druk om kunt maken....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:03

Zoe_97 schreef:
maar knollentuin, ik neem aan dat jij het niet weggeeft als mensen wel enkele keren vragen een afspraakt te maken of het zelfs gewoon buiten te leggen, maar jij dat niet wilde?

Enkele keren in 5 maanden tijd. Ze had gewoon er meer achter aan moeten zitten en netjes afscheid moeten nemen.

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:22

Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet zeggen, maar ik ben mij super bewust van wat ik fout gedaan heb. Het gaat mij inderdaad vooral om het principe, in die 5 maanden heb ik wel steeds contact gezocht om het te komen ophalen. Dus ze moet geweten hebben dat ik het weer graag wilde ophalen. En het met die gedachte gewoon weggeven, vind ik net zo onredelijk als hoe ik afscheid heb genomen.

Verder vind ik vervelend dat mij word verweten dat ik er geen tijd voor wilde maken of dat omdat ik m'n best er niet voor deed het ook niet zo belangrijk voor me zou zijn. 1 jullie kennen mij niet, 2 jullie kennen alleen maar dit stukje van de situatie.

En nee er was helaas niemand die het voor mij kon gaan ophalen. Ik heb mijn ouders nog gevraagd, die wonen meer in de buurt maar die wilde het al niet doen. Dus ik voel me best bezwaard om iemand anders op pas te sturen voor mijn spullen.

Het gaat voor mij om het principe, iets weggeven wat van iemand anders is. Wij zijn beide even fout geweest in deze situatie. Dus alleen mij afbranden om mijn telefoontjes vind ik dan ook niet helemaal terecht. Nogmaals ook die situatie kennen jullie totaal niet.

In mijn topic heb ik gezegd dat ik jullie mening niet wilde hebben, het doet me dan ook helemaal niks. Je mening geven over iets waar je maar voor 10% iets vanaf weet is niet netjes. Ook de manier waarop niet. Ik weet waar ik fout ben geweest en ik weet ook wat ik vervelend vind. Ik was alleen benieuwd of ik nog enig recht op mijn spullen zou hebben.

Tot slot, ik vind het wel mooi dat iedereen zo volop verder discussieert. Ik was ook totaal niet van plan om het aan te geven of om bij dat meisje binnen te stappen en die cap en handschoenen terug te halen.

Ik moet nog bedenken wat ik ermee ga doen. Ik heb verder meerdere malen mijn excuses aangeboden aan de staleigenaresse.

Volgens mij was dat het wel weer