Paard verkocht na 3 dagen terug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:45

succes!!!

Mareintje

Re: Paard verkocht na 3 dagen terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:51

Succes! Klinkt als een impuls aankoop waar ze spijt van heeft.
Wat mankeert sommige mensen toch?
Aanpakken die handel!!

Jess_AshlinnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:52

Succes zometeen!

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:54

Hmm inderdaad apart ik zou iemand meenemen die goed kan zien of je paardje niks mankeert en anders inderdaad mee terug nemen

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:55

Spannend.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:00

Pfoe rare situatie! ben benieuwd, succes

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:00

Als koper ben je ook als je bij een particulier koopt beschermd. Blijft juridisch lastig denk ik.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 13-04-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:03

Succes ts!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:07

DatBenIkNou schreef:
Als koper ben je ook als je bij een particulier koopt beschermd. Zover ik weet mag je het paard binnen een maand terug brengen, de reden doet er verder niet toe.

Nee hoor!

Gekocht is gekocht! (tenzij er wat anders is afgesproken en dit op papier is vastgelegd (papier ivm bewijslast, modeling is haast niet te bewijzen)). Maar hier is niets afgesproken en al helemaal niet vastgelegd)

Daarbij snap ik wel dat TS het paard terug koopt...iemand die na 3 dagen het al niet meer ziet zitten..dan zou ik liever zelf voor een ander baasje op zoek gaan.

Ben benieuwd hoe het met de onderhandelingen gaat. Alleen al voor de moeite en coulance om terug te komen zou ik ook niet 100% terug geven.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:10

O wat een lastig dilemma!
Ik vind de 75% een erg netjes aanbod, net als dat jij de mogelijkheid tot terugkopen (want dat is wat het is) aanhoudt.

Ik blijf dit even volgen, ik ben wel heel benieuwd wat hier uitkomt en wat uiteindelijk de oplossing is!

In elk geval heel veel succes!

PatriciaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:21

Tip voor de volgende keer, is om een contract te maken met afspraken die jullie samen gemaakt hebben.

Zo heb ik ook het paasweekend mijn paardje verkocht, die mensen kwamen uit belgie eerst 2x kijken, dat vond ik al erg positief. Samen hebben we een proefperiode van 6 weken afgesproken. Binnen die tijd mogen hun hem zonder reden terug brengen en als hij in dezelfde staat verkeerd zoals hij verkocht is krijgen ze het gehele bedrag terug. Is hij anders dan verkocht word een gepast bedrag besproken. Dit staat allemaal in het contract waar we beiden onze handtekening op hebben gezet.

Om dit goed vast te leggen hebben wij geleerd van onze vorige 'miskoop'. We gingen kijken bij een friese merrie met een veulen van een week oud. We zochten een braaf leerpaard voor mijn vriend om te leren rijden. De mensen zochten een goed tehuis voor de paarden en dat konden wij garanderen. En wilde ook hun op te hoogte houden van de gang van zaken. Mondeling hadden we een proefperiode van 2 maanden afgesproken ook omdat we haar op dat moment het niet aan wilden doen om te kijken hoe het ging met rijden.
Een paar weken later hebben we het paard met veulen opgehaald en bij ons thuis een week laten wennen. Na die week heb ik eens een zadel opgelegd om rustig even te kijken hoe ze onder het zadel was. Ons idee was dat hoe eerder we wisten of ze geschikt was voor mijn vriend, hoe eerder we verder konden na denken over hoe en wat.
Tijdens het rijden bleek helaas dat ze niet geschikt was voor mijn vriend, toen druk na gedacht of we dat zelf konden verhelpen met een hoop geduld of haar terug brengen. Maar na een telefoontje met de vorige eigenaar zaten we met een houten bek. Ze wilde het paard niet terug nemen want dan moesten we haar de gehele proefperiode houden, maar eigenlijk kwam het erop neer dat ze haar helemaal niet terug wilde of voor minder geld en anders moesten we haar zelf maar verkopen.. Vreemd terwijl ze graag wilde weten waar ze terecht kwamen...
Daarna besloten haar samen te zetten met mijn ruin omdat we er dan maar werk van moesten maken zodat ze geschikt werd als leerpaard. Helaas ging dit niet met mijn ruin en haar voor eigen welzijn verkocht naar een goed tehuis.

Onze afspraken hadden we helaas niet vastgelegd op papier. Naja contract gemaakt alleen vergeten te laten tekenen... Heel stom anders kon je er juridisch nog wat mee. En heb je gewoon zwart op wit wat er besproken is.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:25

het blijft hoe dan ook een gevoelskwestie. paard kan wel gevallen zijn en over enkele jaren op die plek daardoor artrose gaan ontwikkelen. Is geen dierenarts die dat nu al kan zien. Grote vraag blijft hoe graag heb jij het paard terug.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:30

Ik zou eigenlijk eisen dat ze het paard door de dierenarts klinisch laten keuren, zodat jij er zeker van bent, dat je weer een gezond paard terug neemt. Zelf een beetje nakijken is niet voldoende om bijvoorbeeld een peesbeschadiging te ontdekken (waar ze nog niet kreupel van loopt). In 3 dagen kun je heel wat kapot maken als je onkundig bent.......... Succes vandaag....

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:33

het is en zal altijd een risico blijven. Ik vind je idee wel heel goed Simone. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is. 3 dagen, nou ze zou dat paard met geen haar op mijn hoofd meer meekrijgen.

Jinah&Summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:34

Succes ts.
Ik hoop voor je dat alles goed verloopt!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:35

Pff dat verwacht je ook niet als je je paard verkoopt! Ben benieuwd hoe dit afloopt!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:38

Succes TS, laat je weten hoe het is gelopen? Ik vind dat je het verstandig aanpakt!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:46

Spannend! Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt en wat de reden was van de verkoper om haar weer terug te brengen..

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:52

Spannend ben benieuwd

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:55

Angela schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat ze het paard in de nieuwe omgeving anders vinden als bij jou, en bang zijn dat dat niet meer goed gaat komen.

Dat denk ik ook. Ik hoop voor je dat het allemaal rustig afgehandeld wordt, succes!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:58

Ik zou zeker geen 100 procent Terug betalen . 75 is zat

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:59

succes

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:00

Persoonlijk zou ik de resterende 25% na een aantal weken alsnog overboeken. Zo heb je een overbruggingsperiode waarin je kunt zien of er blessures zijn opgelopen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:01

Wat bizar dat iemand t paard al na 3 dagen komt terug brengen, zal wel impuls aan koop zijn geweest ofzo.
Ben benieuwd hoe t verloopt ts Ik zou ook absoluut niet meer dan 75% terug betalen

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:02

Aparte situatie, ik ben benieuwd of er iets achter zit.