Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kaatjemuts schreef:hoezo onverdraagbaar? en aanvechten is al helemaal geen oplossing. gewoon een oplossing zoeken met zijn allen is veel verstandiger...
als je vantevoren een gesprek aangaat, dan kun je heel veel ellende voorkomen. Er hoeft helemaal niets te gebeuren, maar als er wel wat gebeurd, (al valt er alleen maar iemand van zijn paard en is lichtgewond), dan kun je jezelf wel voor de kop slaan.
Tigra_ schreef:Weetje misschien gaat het TS ook niet alleen om het geluid. Ik weet niet hoe druk bezocht die rally is maar hier komt die ook al jaren een voorbij. En nu is het een stuk rustiger en dus minder overlast. Maar de toeschouwers laten een rotzooi achter dat wil je niet weten. Ze trappen alles kapot of het nu kwekerij of mais is of een weiland. Omheiningen worden ook gewoon plat gestampt als het nodig is. Blikjes, plastic alles word maar gewoon in je weide gepleurd. Ook al is het maar 1x per jaar daar zit je niet op te wachten dan mensen de boel vervuilen en afbreken. Ik zie de Rally hier ook liever gaan dan komen.
elenaMM77 schreef:Tigra_ schreef:Weetje misschien gaat het TS ook niet alleen om het geluid. Ik weet niet hoe druk bezocht die rally is maar hier komt die ook al jaren een voorbij. En nu is het een stuk rustiger en dus minder overlast. Maar de toeschouwers laten een rotzooi achter dat wil je niet weten. Ze trappen alles kapot of het nu kwekerij of mais is of een weiland. Omheiningen worden ook gewoon plat gestampt als het nodig is. Blikjes, plastic alles word maar gewoon in je weide gepleurd. Ook al is het maar 1x per jaar daar zit je niet op te wachten dan mensen de boel vervuilen en afbreken. Ik zie de Rally hier ook liever gaan dan komen.
dan heeft TS helaas geen enkele poot om op te staan.. want hoe ze de route ook leggen, hij zal altijd bij iemand langs gaan. en bij schade kun je achteraf gewoon claimen lijkt mij. kwa rotzooi, ja dan zul je even een strook van 10 meter na moeten lopen van de wei om te kijken wat er in verzeild is geraakt.
Tigra_ schreef:Alleen niet maar als de hele buurt er niet van gediend is kan je daar best wat mee doen alleen niet voor deze Rally misschien die van volgend jaar.
yvetjes schreef:Het is geen eigen weg.
De vergunning is er "al door" voor het evenement. Ik ben geen rally fan, maar ieder zijn hobby. De rally gaat dus sowieso door.
Nu stond er bij de evenementenvergunning geen straatnamen, die zijn nu pas afgelopen week bekend gemaakt en in de krant gezet. Ik heb dus wel bezwaar dat we alle dieren een groot deel van de dag (12-18u) binnen moeten houden en we krijgen honden en paarden die bang zijn. Muziekje aan, ja, maar 300pk onder de motorkap en alle knallen tijdens t schakelen, ik baal er van. Als ze een blokje verder rijden prima.
elenaMM77 schreef:Tigra_ schreef:Alleen niet maar als de hele buurt er niet van gediend is kan je daar best wat mee doen alleen niet voor deze Rally misschien die van volgend jaar.
in een buitengebied hebben er natuurlijk weer minder last van dan in een drukker gedeelte.
ik weet niet waarom de route nu verlegd is, maar wellicht was de andere route drukker bewoond en is men juist daarom uitgeweken.
denk dat er niet zo'n grote 'buurt' is bij weilanden
meggiemeg schreef:De genoemde rally mag in Kootwijkerbroek op bepaalde punten ook niet meer langs, op bepaalde plekken mag er ook geen publiek meer staan (jongelui hebben dat verpest door te gaan gooien met bierflessen). De organisatie is de beroerdste niet en als je aangeeft erg veel afval te hebben op je terrein door bezoekers van de rally zorgen ze er ook voor dat het weer netjes is
amy_luna schreef:Als het een openbare weg is, is het enige wat je kunt doen bezwaar indienen.
Ook is bij ons elk jaar een rally, wij staan dan altijd bij kennissen te kijken die ook paarden aan huis hebben en precies langs de route wonen. Hun brengen hun paarden een stuk verder op onder op een weiland waar het rustig is. Ook hun hond trekt zich niks aan van de rally, die vind alles best.
Ook bij ons word aangegeven waar je mag staan in welke weilanden etc. Word gewoon met de land eigenaren overlegt.
En schade kunnen ze inderdaad claimen, krijg je gewoon vergoed van de organisatie als ik het goed heb.
Der komt wel veel geluid uit de auto's maar zo hard gaan ze niet, boven de 130/150 km zullen waarschijnlijk niet komen.
Ik zie het probleem niet om de paarden een dagje binnen te houden. De paarden zullen veel minder stress hebben.
Adrienne93 schreef:amy_luna schreef:Als het een openbare weg is, is het enige wat je kunt doen bezwaar indienen.
Ook is bij ons elk jaar een rally, wij staan dan altijd bij kennissen te kijken die ook paarden aan huis hebben en precies langs de route wonen. Hun brengen hun paarden een stuk verder op onder op een weiland waar het rustig is. Ook hun hond trekt zich niks aan van de rally, die vind alles best.
Ook bij ons word aangegeven waar je mag staan in welke weilanden etc. Word gewoon met de land eigenaren overlegt.
En schade kunnen ze inderdaad claimen, krijg je gewoon vergoed van de organisatie als ik het goed heb.
Der komt wel veel geluid uit de auto's maar zo hard gaan ze niet, boven de 130/150 km zullen waarschijnlijk niet komen.
Ik zie het probleem niet om de paarden een dagje binnen te houden. De paarden zullen veel minder stress hebben.
Haha mn broer rijd rally, niet bovenin mee, maar op de landweggetjes en zo halen ze regelmatig de 180/190 hoor haha...
Bizzybijtje schreef:Adrienne93 schreef:
Haha mn broer rijd rally, niet bovenin mee, maar op de landweggetjes en zo halen ze regelmatig de 180/190 hoor haha...
Hier nog een. Die auto's zijn daar op gemaakt.
Desondanks vind ik dat de TS er niet zo'n probleem van moet maken. Rallyvolk is het vervelendste niet