Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:21

Nikki schreef:
Ik had er alles in gezet omdat ik daarmee dacht, alles al gelijk eerlijk verteld te hebben.
Ik wil geen verhalen achteraf van dat heb je niet gezegt ofzo....

Maar het is aangepast, en ik heb goede hoop nu.

Balen Corinax! :(
Maar veel plezier met je nieuwe ruin!

Het is niet alsof mensen na het lezen van een advertentie naar je toe komen rijden met trailer en al om haar op te halen en dat je geen kans meer hebt om eerlijk alles te vertellen. ;)

Als ze langs komen om te kijken en zelf te rijden komt het allemaal veel genuanceerder over, want ze zien ook gelijk het paard waar jij het over hebt en hoe ze reageert op dingen.

Anoniem

Re: Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:25

Foto's word aan gewerkt! NewYork (Emmie) is de beste!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:28

Nikki schreef:
Die is aangepast naar:

Naam: Tazz Mania (Tessa)
Leeftijd : 14
Geslacht : Merrie
Stokmaat: +- 1,68m
Niveau : Onderling L1
Afstammeling: Vader Elmero B (Vadersvader G. Ramiro Z.) Moeder Karin (Moedersvader Walser) http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1637522

Ik heb Tazz gekocht in 2004, en helaas zal ik haar nu moeten verkopen. hoeft er voor mij niet in te staan
Tazz is een lief, sensibel paard, dat vertrouwen en duidelijkheid nodig heeft.paard is niet geschikt voor beginners, omdat ze zeer werklustig en leergierig is.
Ze spiegelt erg goed(kun je wat mij betreft ook weglaten), en is erg werklustig en leergierig.
Ik zoek voor haar een ervaren persoon die het leuk zou vinden om met haar aan het werk te gaan. Heb je dan al in de eerste zin gezegd
Tevens is ze zeer geschikt om een buitenrit mee te rijden en een sprongetje te doen, en zij houdt van grondwerk. Mag blijven staan
Helaas weeft ze wel in haar stal, maar hier is goed mee om te gaan door haar voldoende af te lijden.Paard heeft een beperking (weven), dit is prima op te lossen door voldoende afleiding

Graag wil ik de volgende eigenaar vragen mij eens in de zoveel tijd op de hoogte te houden, en misschien een bezoekje te mogen maken.Mag je weg laten. Kun je in het gesprek zelf zeggen met een koper

Voor verdere informatie graag contact opnemen met mij via een privebericht/e-mail.

Ik zou het nog korter doen. Gewoon beknopt. Zie het schuin geschreven gedeelte
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 02-04-15 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:29

Probeer je advertentie zakelijker te maken, het is nog steeds teveel een verhaaltje. Mooi dat goede foto's onderweg zijn. Zet haar geboortedatum erbij ipv leeftijd, voor de meeste mensen is een paard uit het jaar 2000 gewoon 15.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:35

Hoe lang staat ze te koop? Dat was het eerste wat ik me afvroeg; je hebt ze tegenwoordig (helaas) niet meer binnen 24 uur verkocht.

Ik snap je angst al te goed hoor; zelf ook m'n rug gebroken en paard daarna ook de verkoop in gedaan. Dat stond daar inderdaad ook niet in de advertentie en paard is echt niet slecht terecht gekomen; sterker nog, ik had geen mooiere plek voor die merrie kunnen bedenken dan bij hun en ze heeft volgens mij nooit een stap verkeerd gezet daar, dit was bij mij ook de eerste misstap maar dat maakt jouw angst absoluut niet minder, dat begrijp ik al te goed. Ik zou dus wel proberen om de advertentie zo zakelijk mogelijk te houden, hoe moeilijk dat ook is. Rijfoto's, standfoto's, foto's in vrije beweging (paddock oid) is meer dan genoeg. Korte karakteromschrijving, waar ze nu staat en dat is (in mijn ogen) meer dan genoeg. Wanneer er dan iemand op af komt, kun je altijd uitleggen over het hoe en wat, maar hoe meer 'blanco' iemand op zo'n paard kan stappen, hoe minder "last" diegene zal ondervinden met het rijden over het algemeen. Op mijn merrie reden toen meisjes van 13 of 14 geloof ik er zo 'even' mee weg terwijl ik thuis aan het herstellen was; niks mis mee maar simpelweg omdat ze niet van de hele 'geschiedenis' afweten gaan mensen er zonder angst op. Maar houd er rekening mee dat het wel even kan duren voor je paard daadwerkelijk verkocht is; er staan zó veel paarden te koop dat het soms lastig is om net degene te vinden die in 1 klap verliefd wordt op jouw paard.

En net als de voorgangers vraag ik me af of je dat zinnetje over het contact houden/op zoeken erin moet houden. Zoiets kun je altijd bespreken wanneer er iemand komt kijken, maar ik denk dat dit op het moment ook afschrikt...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:35

Voor verdere informatie graag contact opnemen met mij via een e-mail.
Als ik de mogelijkheid heb op op te nemen kunt u bellen naar, u mag ook altijd smsen/whatsapp sturen naar:

Ik zou dit doen:
Voor verdere informatie kunt u mij mailen/appen/smsen/bellen.

Het is logisch dat je niet 24 uur per dag kan opnemen.
Je bedoelt het wel allemaal heel lief hoor ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:39

Nicje87 schreef:
Voor verdere informatie graag contact opnemen met mij via een e-mail.
Als ik de mogelijkheid heb op op te nemen kunt u bellen naar, u mag ook altijd smsen/whatsapp sturen naar:

Ik zou dit doen:
Voor verdere informatie kunt u mij mailen/appen/smsen/bellen.

Het is logisch dat je niet 24 uur per dag kan opnemen.
Je bedoelt het wel allemaal heel lief hoor ;)

Beter gewoon bellen. Kan veel misverstanden voorkomen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:42

Waar ik ook naar zou kijken is dit. Op je profiel staat:

Tazz Mania (Staat op paspoort als: Tessa)

Ras: KWPN
Geboorte datum: 20-04-2000
Datum in bezit van mij: 18-04-2004
Vader: Elmero B.
Vader's vader: G. Ramiro Z.
Moeder: Karin
Moeder's vader: Walser
Fokker: J. Groot-Kormelink
+/- 1.76 m hoog
Geslacht: Merrie

Bij je advertentie staat:

Afstammeling: Vader Elmero B (Vadersvader G. Ramiro Z.) Moeder Karin (Moedersvader Walser)

Is op zich geen groot probleem, maar als mensen kijken naar je profiel na de advertentie denken ze misschien van huh? bijna 10 cm verschil...

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:45

Ik zou ook +- weglaten bij de stokmaat, een meetstok is toch zo geregeld? en dat weet je precies haar hoogte. Ik heb met paarden bekijken ook meerdere aangetroffen die absoluut een andere stokmaat hadden dan in de advertentie ik vind dat enorm slordig het is toch een kleine moeite?
Tussen 1,68 en 1,76 zit een flink verschil :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:50

Daarom zou ik dat aanpassen ;). Ik zou ALS ik een paardje zoek maximaal voor 1.70 gaan bijvoorbeeld, als ik dan lees bij de advertentie 1.68 en profiel 1.76 haak ik wel af want erboven word me te groot. (moet met me 1.60 er ook nog op komen haha) Zou inderdaad even meetstok lenen/halen en even opmeten, dan de plus minus weghalen en zetten van "stokmaat 1.70m" bijvoorbeeld.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:51

Ik heb Tazz gekocht in 2004, en helaas zal ik haar nu moeten verkopen. Deze zin eindigt in het luchtledige wat mij betreft. Waarom moet je haar verkopen en waarom is dat helaas? Zeg dan: Helaas moet ik haar wegens tijdsgebrek verkopen.
Tazz is een lief, sensibel paard, dat vertrouwen en duidelijkheid nodig heeft. Vertrouwen en duidelijkheid: dat geldt voor alle paarden. Ik krijg daar een beetje 'jeuk' van. Vind het Pennypraat. Houdt het zakelijk. Tazz is een lieve, sensibele, werklustige merrie.
Ze spiegelt erg goed, en is erg werklustig en leergierig. Idem. Ik snap wat je bedoelt, maar het is niet zakelijk, die opmerking hierboven.
Ik zoek voor haar een ervaren persoon die het leuk zou vinden om met haar aan het werk te gaan.Een berijdbaar paard koop je om er mee aan het werk te gaan. Dit is non-informatie. Ik zou zeggen: Tazz is geschikt voor ervaren ruiters.
Tevens is ze zeer geschikt om een buitenrit mee te rijden en een sprongetje te doen, en zij houdt van grondwerk. Heeft Tazz jou verteld dat ze van grondwerk houdt? Deleten die informatie. Gewoon vermelden dat jij recreatief met haar reed (dressuur, springen, buitenritten) en dat je grondwerk deed.
Helaas weeft ze wel in haar stal, maar hier is goed mee om te gaan door haar voldoende af te leiden. Klein stalgebrek. Nu heb ik het idee dat jij de hele dag voor de stal staat om haar te entertainen :D

Graag wil ik de volgende eigenaar vragen mij eens in de zoveel tijd op de hoogte te houden, en misschien een bezoekje te mogen maken. Weg met die zin. Dat kun je altijd vragen als het zover is.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:51

Om heel eerlijk te zijn, ik zou ook doorklikken als zoekende als ik lees dat iemand haar rug heeft gebroken na een val van dat betreffende paard. En al helemaal met de combinatie dat ze er weleens van tussen gaat. Je probeert haar eerlijk te verkopen en dat siert je maar hiermee geef je het paard wel een stempel mee en dat is zonde.
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 02-04-15 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:54

Buiten dat het een lastige tijd is om je paard snel verkocht te krijgen, is er een eis van dat je op de hoogte gehouden wilt worden van hoe het met het dier gaat en dat je m opzoekt.

Ik zeg altijd: verkocht is verkocht en dan is er totaal geen verplichtingen meer naar de ex-eigenaar toe.

1 x komen opzoeken, prima!
Maar steeds op de hoogte houden............waarom eigenlijk? je wilt er vanaf en eenmaal verkocht is ie niet meer van jou en heb je niks meer te eisen en of te willen. Dat is aan de nieuwe eigenaar zelf, het moet geen verplichting zijn, en in dit advertentie komt het wel zo over.

Tenzij het jouw fokproduct is, is het wel leuk/ begrijpelijk om af en toe contact te hebben van hoe het met het dier gaat.........

En verder is het een slechte advertentie, want het komt negatief over, tips zijn hier al gegeven.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:55

Ik heb de oude advertentie gelezen, en de nieuwe en ik vind het al een wereld van verschil.
Je hebt het paard aantrekkelijker gemaakt, en onnodige informatie er af gehaald.
Wat ik met advertenties veel verkeerd zie, zijn de foto's.
Je hebt volgens mij een prachtig paard ( wat ik dan op de 1e foto kan zien), maar daarna worden de foto's alsmaar minder.
Ik zou al geen interesse meer hebben gehad, alleen om de foto's niet. Er staan er 1000 op marktplaats met zulke foto's.

- Stand foto met 4 correcte benen en zorg dat de staart niet tussen de benen door waait, dat staat niet mooi.
- Een hoofd foto, ga met wat schapenwol langs het hoofd, of het hele lichaam zodat het wat mooi glimt en zorg voor een mooi halster of hoofdstel.

En ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, want ik kan begrijpen dat je er liever zelf niet meer op stapt maar dat iemand anders het paard even rijd voor de foto's. De kenners hier kunnen precies de spanning van de foto's aflezen als het vertrouwen er eigenlijk niet meer is.
En dan gewoon de foto's nemen van stap, draf, galop en eventueel een sprongetje waarbij het paard gewoon nagevelijk gereden word.

Longeerfoto's maakt niemand iets uit, en vooral die longeerfoto die erop staat vind ik niet zo prettig om naar te kijken.

Als je dit voor elkaar hebt, haar op sporthorses.nl zet kan ik niet in denken dat ze niet verkocht word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:00

Mioux schreef:
Waar ik ook naar zou kijken is dit. Op je profiel staat:

Tazz Mania (Staat op paspoort als: Tessa)

Ras: KWPN
Geboorte datum: 20-04-2000
Datum in bezit van mij: 18-04-2004
Vader: Elmero B.
Vader's vader: G. Ramiro Z.
Moeder: Karin
Moeder's vader: Walser
Fokker: J. Groot-Kormelink
+/- 1.76 m hoog
Geslacht: Merrie

Bij je advertentie staat:

Afstammeling: Vader Elmero B (Vadersvader G. Ramiro Z.) Moeder Karin (Moedersvader Walser)

Is op zich geen groot probleem, maar als mensen kijken naar je profiel na de advertentie denken ze misschien van huh? bijna 10 cm verschil...

Hahahhaha en ik weet nog hoe dat komt ook!
We hadden een scheve stok waardoor ze best groot was! Wat ik al niet kon geloven.
Ga dit gelijk in mijn profiel aanpassen!!!! Bedankt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:03

Bedankt voor alle tips... ik ga er mee aan de slag. En de fotos zijn gepland.
Al pak ik nu even wat oude foto's die ik er zo nog even bij zal voegen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:13

Ik weet niet hoe belangrijk het geld voor je is en of je flexibel bent in je prijs, anders zou ik niet te veel vasthouden aan je prijs en er misschien iets onder zetten van dat er nog te praten valt over de prijs. Ik vind het zelf een prima prijs, daar niet van, maar er staan zoveel paarden te koop.. Heb zelf mijn dpony uiteindelijk voor 700 verkocht na 9 maanden, niet omdat hij niet meer waard is, maar omdat hij voor 700 naar een goed plekje kan. Daarnaast heb je uiteindelijk meer wanneer ze snel verkocht is en je geen stallingsgeld hoeft te betalen (weet niet of dat bij jou het geval is) dan wanneer ze nog maanden te koop staat.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:18

Olympia96 schreef:
Ik heb Tazz gekocht in 2004, en helaas zal ik haar nu moeten verkopen. Deze zin eindigt in het luchtledige wat mij betreft. Waarom moet je haar verkopen en waarom is dat helaas? Zeg dan: Helaas moet ik haar wegens tijdsgebrek verkopen.
Tazz is een lief, sensibel paard, dat vertrouwen en duidelijkheid nodig heeft. Vertrouwen en duidelijkheid: dat geldt voor alle paarden. Ik krijg daar een beetje 'jeuk' van. Vind het Pennypraat. Houdt het zakelijk. Tazz is een lieve, sensibele, werklustige merrie.
Ze spiegelt erg goed, en is erg werklustig en leergierig. Idem. Ik snap wat je bedoelt, maar het is niet zakelijk, die opmerking hierboven.
Ik zoek voor haar een ervaren persoon die het leuk zou vinden om met haar aan het werk te gaan.Een berijdbaar paard koop je om er mee aan het werk te gaan. Dit is non-informatie. Ik zou zeggen: Tazz is geschikt voor ervaren ruiters.
Tevens is ze zeer geschikt om een buitenrit mee te rijden en een sprongetje te doen, en zij houdt van grondwerk. Heeft Tazz jou verteld dat ze van grondwerk houdt? Deleten die informatie. Gewoon vermelden dat jij recreatief met haar reed (dressuur, springen, buitenritten) en dat je grondwerk deed.
Helaas weeft ze wel in haar stal, maar hier is goed mee om te gaan door haar voldoende af te leiden. Klein stalgebrek. Nu heb ik het idee dat jij de hele dag voor de stal staat om haar te entertainen :D

Graag wil ik de volgende eigenaar vragen mij eens in de zoveel tijd op de hoogte te houden, en misschien een bezoekje te mogen maken. Weg met die zin. Dat kun je altijd vragen als het zover is.

Helemaal mee eens met bovenstaande, TS zou zeker deze tips gebruiken.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:21

Advertentie is al verbeterd!

Laatste zin zou ik ook weghalen. Dit kan je toch altijd nog bespreken met de toekomstige nieuwe eigenaar? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:27

Hallo TS,

ik heb je oude advertentie niet gelezen. De nieuwe vind ik in elk geval erg aantrekkelijk en overzichtelijk :) en de foto's vind ik ook goed genoeg, ben al erger tegen gekomen. Wat een mooi paard is het ook!

Maar vanwaar eigenlijk de lage vraagprijs? Dat is eerder iets waar ik mij dan weer vragen bij stel.
Het klinkt misschien raar maar als ze lichamelijk helemaal gezond is, zou ik haar eerder voor € 1000,00 meer verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:41

Robin_S schreef:
Hallo TS,

ik heb je oude advertentie niet gelezen. De nieuwe vind ik in elk geval erg aantrekkelijk en overzichtelijk :) en de foto's vind ik ook goed genoeg, ben al erger tegen gekomen. Wat een mooi paard is het ook!

Maar vanwaar eigenlijk de lage vraagprijs? Dat is eerder iets waar ik mij dan weer vragen bij stel.
Het klinkt misschien raar maar als ze lichamelijk helemaal gezond is, zou ik haar eerder voor € 1000,00 meer verkopen.

Ik had haar voor 1750 te koop staan... maar omdat dit niet lukt ben ik nu dus gezakt naar 1400...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:53

Ik zou gewoon erbij vermelden, over de prijs kan nog onderhandeld worden. Of iets erbij van "een goed huis is belangrijker dan de prijs" iets in die trend. Dan laat het de prijs beetje open.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:56

Robin_S schreef:

Paard heeft een stalgebrek wat voor medische problemen KAN zorgen. Daarnaast is ze al 15 en heeft niets gepresteerd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:57

Ik vind €1400 dik aan de prijs voor een paard v 15 jr die geen niveau loopt, een stalgebrek heeft en alleen voor ervaren ruiters geschikt is.

Daarnaast begrijp ik de vertrouwenskwestie maar de reden niet want die zul je dan bij elk paard hebben.
Of iedere keer als je iets doet. Ongeluk kan altijd en overal gebeuren, als je daar altijd mee bezig gaat zijn dan heb je geen leven meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:58

gabyfedde schreef:
Robin_S schreef:

Paard heeft een stalgebrek wat voor medische problemen KAN zorgen. Daarnaast is ze al 15 en heeft niets gepresteerd.

Gelukkig staat "kan" groot. Dit heeft ze niet, en zoals het er naar uit ziet volgens de dierenarts gaat dit ook niet gebeuren.
Ze is voorlopig nog een paar weken 14 jaar. Niet dat dat nog wat uit maakt.

Nogmaals, het gaat mij zeker niet om de prijs, maar als ik de prijs nog meer laat zakken, gaat het hele verkeerde mensen aantrekken.