Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Anoniem schreef:Tja het is vervelend dat het op zo'n manier dan gebeurd maar dat is het risico van particulier kopen.. Ik had ook geen zadel meer teruggenomen wat ineens een gebroken boom had nadat het opgehaald was, als daar van tevoren niks over is afgesproken... Dat hoeft niet te betekenen dat de verkoper in kwestie direct een gigantische oplichter is..
bigone schreef:Ts, de verkoopster hoeft het niet geweten te hebben aangezien zij het zadel voor een vriendin verkocht, ik zou er nog wel even achteraan bellen hoe die vriendin heet onder het mom van dat de aankoopbon er misschien nog is of een bewijs van aankoop. Daarmee kun je inderdaad misschien bij de leverancier iets regelen.
dieseltje09 schreef:Ik heb ook eens een zadel gekocht met achteraf een gebroken boom. Ook van een particulier en had helaas geen poot om op te staan verder.... wel contact gehad met de fabrikant en die kwam met een zeer schappelijke oplossing. Ik mocht voor 150 euro het zadel aan hun toezenden waarna hun er een nieuwe boom in zouden zetten voor me. De garantie was toen op het zadel al lang verlopen maar de betreffende fabrikant gaf aan dat dit niet mocht gebeuren en me voor zeer geringen kosten toch tegemoed wou komen. Uiteraard dit aanbod aangepakt en het zadel door hun laten herstellen.
Alles wat buitenshuis gebeurt met je spullen valt niet onder de inboedelverzekering. bridgetF schreef:als de verkoper het niet wist, wat doet ze dan moeilijk?
Gewoon zadel terug nemen en naar haar verzekering.
Valt volgens mij gewoon onder de inboedel verzekering.
Zolang het per abuis is ontstaan en niet met kwade opzet.
amies100 schreef:bridgetF schreef:als de verkoper het niet wist, wat doet ze dan moeilijk?
Gewoon zadel terug nemen en naar haar verzekering.
Valt volgens mij gewoon onder de inboedel verzekering.
Zolang het per abuis is ontstaan en niet met kwade opzet.
Inderdaad wat Maras zegt, zadel valt bij de meeste verzekeraars niet onder de inboedel.
maralyn schreef:Heb dr vriendelijk bedankt, "sorry, maar misschien is het verstandig dat er even een andere zadelmaker naar kijkt. Want deze kopijzer (van hout) zijn niet meer heel. Succes met de verkoop. Ik laat m liggen."
)