bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:06

Toydoll schreef:
Het gaat hier vooral om dat er dus spontaan een andere kijker komt tegelijkertijd met jou, wat mij al irritant en vervelend lijkt,

en voor er onderhandeld kan worden komt die er ineens tussen met ik bied 1000 boven vraagprijs?

Lijkt me een sterk verhaal. Het kan hoor; maar het riekt als oplichting om jou 1000 meer te laten betalen.

Verkoper bepaalt toch wie wanneer komt kijken zeker. Al kwamen ze met vijf tegelijk. Vertrouw je het niet laat je die bok staan. Niemand verplicht je van te kopen.

Die af gesproken prijs kan je niet bewijzen dus daar heb je niks aan.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:07

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:08

Ik ben geen slechte verliezer er is ook nog niks verloren maar vind het zelf hoogst ongebruikelijk dat dit zomaar gebeurt en den k idd ook aan opgezet spel
Als de verkoper zomaar het paard verkocht had dan had de ts daar nog over lopen klagen.

]

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:10

Ayasha schreef:
Toydoll schreef:
Het gaat hier vooral om dat er dus spontaan een andere kijker komt tegelijkertijd met jou, wat mij al irritant en vervelend lijkt,

en voor er onderhandeld kan worden komt die er ineens tussen met ik bied 1000 boven vraagprijs?

Lijkt me een sterk verhaal. Het kan hoor; maar het riekt als oplichting om jou 1000 meer te laten betalen.

Verkoper bepaalt toch wie wanneer komt kijken zeker. Al kwamen ze met vijf tegelijk. Vertrouw je het niet laat je die bok staan. Niemand verplicht je van te kopen.

Die af gesproken prijs kan je niet bewijzen dus daar heb je niks aan.

hoho mondelinge afspraak geldt zeker wel ik was niet alleen ik heb ook getuigen ervan

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:10

jij hebt gezegd dat je eht geen problem vond dat die andere koper ook kwam! dus daar neit over miepen. Het is al netjes dat de verkoper je dit vroeg, dit hoefde hij namelijk niet.
Ik neem aan dat je niet gezegd en afgesproken hebt: ik koop haar oor dat bedrag en de verkoper zij, dat is goed. Want je gaf aan haar nog een 2e keer te willen zien, dus een akkoord was er nog niet. Die andere persoon wilde har waarschijnlijk erg graag en had duidelijk eht geld, dus bracht een hoger bod uit. En op een prijs van 10 000 euro is 1000 erbij toch niet zo gek hoog? i maar 10% erbij.
Of jij bied hoger, of je laat haar staan dat ik jou keuze.

Maar is ze nu al verkocht of niet? je blijft erg vaag in je verhaal hoor!

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:11

paard is ook nog niet weg want vandaag zouden de 1e gegadigden nog komen ben benieuwd of die meer wil gaan betalen.

ben helemaal niet vaag staat precies in OP dat vandaag de mensen zouden komen die als 1e gebeld hebben ik was tweede gegadigde.

Dus in het ergste geval zijn we met 3 serieuze kopers

er was idd nog gen handje klap gedaan maar wel al afgesproken dat we haar dinsda nog een keer zouden rijden bij daglicht ( want ze kon zaterdag niet overdag en het was best donker in de buitenbak) en ze heeft duidelijk gezegd dat ze voor 10000 te koop stond dus dat was haar uitgangspunt.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 15-03-15 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Re: bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:13

Maar jij had dus nog geen concrete afspraak, maar 1 met veel maars van jou kant. dan is het toch normaal dat de verkoper voor zekerheid gaat?

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:16

olafgek schreef:
Maar jij had dus nog geen concrete afspraak, maar 1 met veel maars van jou kant. dan is het toch normaal dat de verkoper voor zekerheid gaat?

Hoezo ik heb geen maars ik had afgeproken nog een keer te tijden omdat ze zelf nie tbij daglicht kon, het is geen half brood kopen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:18

ja, dat is dus een maar. Want het is niet zeker dat jij haar neemt. Dus het is toch logisch als er dan meer geboden wordt en er zekerheid is dat ze dan voor de koper gaat. + hier zeuren lost toch niets op, de verkoper heeft hier niets mis gedaan. Ofwel breng jij ene hoger bod uit, ofwel zoek je een ander paard

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:18

florentine1 schreef:
olafgek schreef:

Hoezo ik heb geen maars ik had afgeproken nog een keer te tijden omdat ze zelf nie tbij daglicht kon, het is geen half brood kopen.

Kan ik me goed voorstellen met zulke bedragen.

Een mondelinge afspraak is zeer zeker ook geldig!

Ik zou lekker afzwaaien, zoals menigeen hier ook al zegt. Voor dat geld is er wel meer goed spul te koop hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:19

olafgek schreef:
ja, dat is dus een maar. Want het is niet zeker dat jij haar neemt. Dus het is toch logisch als er dan meer geboden wordt en er zekerheid is dat ze dan voor de koper gaat. + hier zeuren lost toch niets op, de verkoper heeft hier niets mis gedaan. Ofwel breng jij ene hoger bod uit, ofwel zoek je een ander paard

De verkoper wacht nog een derde persoon af, de eerste geïnteresseerde, als ik me niet vergis.
Dus worden er op dit moment al twee potentiële kopers aan het lijntje gehouden...

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:20

olafgek schreef:

o ja en de mondelinge afspraak die wij net van te voren gemaakt hebben dan over de prijs en over he tnog een keer rijden

ze stemde dus dan al mee in om het op die manier te doen.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 15-03-15 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:21

maar dit had de verkoper toch op voorrand aangegeven lijdt ik uit de OP af, Dus dat wisten ze voordt ze langs gingen toch al?
edit: maar zo gaat eht er nu eenmaal aan toe in de paardenwereld. wees eens eerlijk tegenover jezelf? 2 mensne komen kijken die een even goed huis kunnen bieden. De 1 is geoon wat sneller om je aan te spreken over wat ze wil geven en jij zegt dit een redelijk bedrag te vinden. Na het bezichtigen zet de 2e persoon wat hij ervoor wil geven wat dus veel hoger is. Voor welke zou jij dan gaan? gewoon omdat 1 je eerder over prijs aansprak zou die maar het moeten krijgen? ookal betaald die maar de helft (theoretisch gezien)
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 15-03-15 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:22

olafgek schreef:
maar dit had de verkoper toch op voorrand aangegeven lijdt ik uit de OP af, Dus dat wisten ze voordt ze langs gingen toch al?

Ja, maar betekent daarom toch niet minder dat er nu twee mensen aan het lijntje worden gehouden??

Lijkt me gewoon een verkoper die niet weet wattie wil. Uiteindelijk met een paard blijft zitten en er nooit die 10K voor gaat krijgen straks...

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:23

olafgek schreef:

ze belde me om te vragen of er een kijker mocht meekijken die toevallig in de buurt was en van ver kwam, ik had gewoon nee moeten zeggen maar wilde ook geen onsympathiek persoon zijn.

zal dus me ook nooit meer gebeuren.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 15-03-15 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:23

Ha, dan was ik al rijk geweest met al die mondelinge afspraken :D
Verkoper geeft alleen aan dat er een tegenbod is geweest.

Als ik wat te koop heb staan dan geef ik ook aan dat er meerdere bieders zijn en dat er hoger is geboden.
Het zijn in dit topic ook geen bedragen van 50 cent ofzo.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:24

minikatje schreef:

Als ik wat te koop heb staan dan geef ik ook aan dat er meerdere bieders zijn en dat er hoger is geboden.

nee we hadden op stal al de prijs afgeproken van 10000 euro daarna kwam die pipo zich ermee bemoeien.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 15-03-15 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:24

ik heb mijn post nog even aangepast. En ja als jij als enige wilde kijken moest je nee zeggen... zo is dat nu eenmaal hoor, cadeautjes worden niet gegeven in de paardenwereld

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:25

minikatje schreef:

Als je er wat mee ging doen wel ja... Het zo dat je sterker staat met een afspraak op papier, maar dat mondeling niet bindend is, is dikke onzin. Dus waarschijnlijk heb jij je daar ook al mee om de tuin laten leiden ;)

Aangeven dat er meerdere bieders zijn vind ik geen probleem, als die er ook daadwerkelijk zijn. Maar nu zijn er dus twee geïnteresseerden. En komt er nog een potentiële derde koper ook bij...

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:26

olafgek schreef:
ik heb mijn post nog even aangepast. En ja als jij als enige wilde kijken moest je nee zeggen... zo is dat nu eenmaal hoor, cadeautjes worden niet gegeven in de paardenwereld

wat een onzin zeg, wat heeft een cadeautje hiermee te maken?

wilde notabene gewoon vraagprijs ervoor betalen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:28

figuurlijk caeautje, je wist dat er het risico was dat de ander meer zou betalen als jij toestemde om de ander te laten komen. En de eigenaar hoefde je nieteens toestemming te vragen he!. Een cadeautje als in die 1000 euro gewoon maar laten schieten omdat jij haar eerer over een prijs aansprak

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:31

Janine1990 schreef:
minikatje schreef:

Als je er wat mee ging doen wel ja... Het zo dat je sterker staat met een afspraak op papier, maar dat mondeling niet bindend is, is dikke onzin. Dus waarschijnlijk heb jij je daar ook al mee om de tuin laten leiden ;)

Aangeven dat er meerdere bieders zijn vind ik geen probleem, als die er ook daadwerkelijk zijn. Maar nu zijn er dus twee geïnteresseerden. En komt er nog een potentiële derde koper ook bij...

Ik weet niet wie die onzin ooit op bokt heeft gezet, maar er zitten behoorlijk wat haken en ogen aan.

Ts, heb je gezegd "Ik koop die knol van je voor dit bedrag en ik kom nog 1 keer rijden en pak hem in." of "Ik wil nog 1 keer rijden en als die dan bevalt dan betaal ik je vraagprijs."?

Je kunt als verkoper ook niet iedereen geloven op hun mooie blauwe ogen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:32

minikatje schreef:
Ik weet niet wie die onzin ooit op bokt heeft gezet, maar er zitten behoorlijk wat haken en ogen aan.

Ts, heb je gezegd "Ik koop die knol van je voor dit bedrag en ik kom nog 1 keer rijden en pak hem in." of "Ik wil nog 1 keer rijden en als die dan bevalt dan betaal ik je vraagprijs."?

Je kunt als verkoper ook niet iedereen geloven op hun mooie blauwe ogen :)

Ik zeg niet dat er geen haken en ogen aan zitten. Ik zeg alleen dat een mondelinge afspraak ook bindend is. Sla de rechtboeken er maar op na ;) Je mag ze van me lenen hoor :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:33

Neuj, i'm good. Gebruik ze nu als boekensteun.
Maar er zitten haken en ogen aan.
Lees maar eens wat ik in mijn post heb geschreven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:33

ja maar dan hangt het er echt wel aan vast hoe eht gezegd in. Aangezien TS eerst nog eens wilde rijden voor ze besliste (wat ik begrijp) neem ik aan dat er geen afspraak stond als in dat zij hem zeker zou nemen voor dat bedrage n de verkoper ok zij. Dus een volledige overeenkomst was er niet in dat geval.
(ik neem aan dat dit in nereland en belgië etzelfde geregeld is)