hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

Re: hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 12:18

zo vandaag na een uur bellen bij de directeur uitgekomen van hippozorg. hij vond de zaak zeer slordig hoe ik behandeld werd. hik gaat de zaak onder hande nemen en zeker bekijken of het mogelijk is de benen uit te sluiten en de verdere verzekering door te zetten. we worden maandag gebeld hoe dit verder gaat.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:35

IVAANAA__ schreef:
zo vandaag na een uur bellen bij de directeur uitgekomen van hippozorg. hij vond de zaak zeer slordig hoe ik behandeld werd. hik gaat de zaak onder hande nemen en zeker bekijken of het mogelijk is de benen uit te sluiten en de verdere verzekering door te zetten. we worden maandag gebeld hoe dit verder gaat.

Maar je hebt toch bijna niet aan de verzekering meer als de benen eruit gegooid worden..want daar zit het euvel toch?

Hier trouwens nog nooit 1 dier, pony/paard/hond oid verzekerd gehad in pak hem beet 15 jaar.

Ik ben rijk geworden aan wat ik uit heb gespaard aan premie :Y) :D echt een aanrader mijn verzekerings maatschappij *\o/* ..duidelijke voorwaarden etc the complete package

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:40

Voor een verzekeraar is er een ding duidelijk, kosten mogen niet hoger zijn dan de baten.
En inderdaad benen uitsluiten is hetzelfde als bij een rechtsbijstand het werkgevers gedeelte eruit laten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:56

Bah wat een nare verhalen hier over de Hippo zorg.
Dat is ook de reden waarom ik niet verzeker, kost alleen maar geld en ergernissen/gedoe.

Gewoon een spaarpotje en vooral kijken naar het dier zelf en zelf bepalen wat je wilt gaan doen of niet.

Want met bijvoorbeeld een 20 jarige paard ga ik geen hele zware koliekoperatie meer aandoen en of een gebroken been weer stabiel maken voor enkel weidegang............Dat wordt dan inslapen.

Ik doe het een paard niet aan om maandenlang pijn te gaan laten lijden en of een maandenlange opsluiting op stal.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:36

Goh mijn dossier ligt ook bij de directeur. Wacht al bijna 5 weken op een antwoord.

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:58

Op mijn vorige stal moest ik mijn paard verplicht verzekeren bij Hippozorg. Sinds ik weg ben bij die stal heb ik het paard uit de verzekering gehaald bij hippo. Als ik het zo lees is dat een goede keus geweest. Zomaar zonder pardon je paard uit hun verzekering halen, wat belachelijk.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:11

moos1984 schreef:
In het jaar dat het paard 20 wordt, wordt de verzekering omgezet in een basisverzekering die alleen nog dood door een ongeval dekt met een max. verzekerde waarde van €1400.
.

Daarom heb ik die van mij ook uit de verzekering gehaald toen ze 20 werd. De meneer aan de telefoon zei nog 'maar stel nou dat ze haar benen over de staldeur gooit en dat ze dan ingeslapen moet worden of dat ze door de bliksem getroffen wordt' Ja, sorry hoor maar daarvoor hou ik een paard niet in de verzekering (ze staat niet eens in een stal maar dat terzijde) Kans is groter dat ze koliek oid krijgt dan dat ze door de bliksem getroffen wordt. Binnenkort wordt ze 24 en nog steeds geen extreem hoge kosten gehad #afkloppen.

TS, ik hoop dat je nu op een goede oplossing uitkomt. Vind de benen eruit halen ook een beetje een rare oplossing eigenlijk, maar het gaat erom dat jij tevreden bent.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:16

Blue_moon schreef:
Op mijn vorige stal moest ik mijn paard verplicht verzekeren bij Hippozorg. Sinds ik weg ben bij die stal heb ik het paard uit de verzekering gehaald bij hippo. Als ik het zo lees is dat een goede keus geweest. Zomaar zonder pardon je paard uit hun verzekering halen, wat belachelijk.

Had die stal aandelen ofzo? Vind het bijzonder raar dat een stal dat verplicht stelt. Dus als je ergens anders al verzekerd was moet je alles omgooien?

Blijf verzekeringen maar raar vinden. Hier hebben we een "paardenrekening" zodat we ons eigen spaarpotje hebben en zelf alles beslissen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:40

Haak ook even aan hier. Heb sinds sept een eigen paardje, en deze verzekerd via Equine Risk (onderdeel van Hippo Zorg). Dit omdat ik nog niet een dermate groot spaarpotje heb dat ik eventuele kosten direct kan opvangen, maar elke maand wordt mijn potje wel groter, en als ik dit zo lees, ben ik blij dat mijn paard tot nu toe nog niks gehad heeft. Wat ik mij wel afvraag voor de mensen zonder verzekering, hoe groot potje hebben jullie dan achter de hand? Bedoel een koliekoperatie gaat volgens mij al snel in de duizenden euro's lopen?

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:45

Ik heb nooit problemen gehad bij Hippozorg. Vorige paard was afgekeurd en na telefonisch overleg mochten we zonder papieren rompslomp (dus ook niet terugkopen) zelf het paard wegbrengen naar de slager. De enige voorwaarde waar wij aan moesten voldoen was dat we hem naar een slachterij moesten brengen waar Hippozorg een contract mee had. +:)+ Binnen de kortste keren hadden ze het uit te betalen bedrag op de rekening gestort. Mijn huidige paard (inmiddels 25 en al 23 jaar bij mij) heeft zijn premie er dik uitgehaald in alle jaren dat hij verzekerd is geweest.
Heb ook nooit problemen gehad met wel of niet uitbetalen van declaraties.

Alleen met het allereerste paard wat we hadden zijn we bedonderd maar dat lag niet aan Hippo Zorg maar aan de tussenpersoon die we toen hadden. Sindsdien voor mij geen tussenpersoon meer.
Ik praat dus over een periode van in totaal 35 jaar

Helena47

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:44

Hallo,
Ik ben nu denk ik zo'n 20 jaar verzekerd bij Hippozorg en merk de laatste tijd dat er steeds moeilijker gedaan wordt over vergoedingen die volgens de polis wel gewoon vergoed zouden moeten worden. Gek makend hoe je van het bekende kastje naar de muur wordt gestuurd met 0 resultaat. Ik kan hier mijn verhaal gaan doen maar dat is niet zo interessant denk ik... Wat wel interessant is: Wat kunnen we gezamenlijk ondernemen om zodat Hippo (of welke verzekering) weet dat dit geen manier van "zaken doen" is.
Als mijn client niet tevreden is zal ik immers ook alles in het werk stellen dit te veranderen...
Graag ideeën hierover???

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:49

Hier ook problemen gehad met Hippozorg, na veel moeilijkheden verzekering be-eindigd (heb nooit iets geclaimed, het ging al fout bij premie afschrijven...). Opnieuw georiënteerd en uitgekomen bij Equipe :)

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:57

Nou zeg wat een nare verhalen. Je verwacht een stukje zekerheid als je per maand best veel geld uitgeeft aan een verzekering, en die blijk je dan niet te krijgen. Ik ben per maand €63 kwijt bij de EFO en ben ook wel eens bang dat ze mn paard eruit willen hebben want hij heeft nog wel eens wat. Maar tot nu toe hebben ze alles nog erg netjes afgehandeld en zijn ze ook nog redelijk in het afhandelen van vragen wb vergoedingen. Hoop dat dit zo blijft. Ik vind het onredelijk dat je er op deze manier wordt uitgegooid en hoop dat ze het nog netjes oplossen voor je.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:03

ik ben sinds 2001 verz bij Equine Risk en heel veel geclaimd
ben juist erg blij met deze verz , ik had nooit alles kunnen laten doen zonder :n

mijn DA kosten zijn de afgelopen jaren duizenden euro`s geweest
met dit paard al heel veel geclaimd in bijna 6jr en ga nu weer het traject in
en ook met Cheyenne veel geclaimd

zonder de verz had ik jaren geleden al gestopt met paard hebben.

voor mensen die nooit wat hebben met hun paard +:)+ maar helaas ben ik een pechvogel met mijn paarden

door een kliniek bijna de verz uitgegooid omdat hun mijn paard de stempel headshaker gaven,en daar wilde ze geen geld instoppen
hij is toen ook aan een chip geopereerd wat vergoed is en de ct-scan heb ik zelf betaald
de rek was toen bijna 2700 euro ,ik ben voor 2000 verz was daarom voor mezelf
en daaruit bleek dat er wel degelijk iets aan de hand was en hij dus geen HS is

ik had toen bijna mijn paard in laten slapen omdat die kliniek zo`n slechte prognose gegeven had, gelukkig een second opinion laten doen waar toen niet moeilijk over gedaan werd.

nee, een potje zo groot had ik nooit kunnen maken :n

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:03

Ailill schreef:
Vivat schreef:
Dit verhaal komt mij zeer bekend voor, zelfde verzekering... Oplichters zijn het. Ik heb besloten wat ik normaal aan premie betaal op een spaarrekening te zetten hierom

Ik ken ook verhalen van mensen die meerdere paarden voor heel wat jaren verzekerd hadden, zodra de paarden een risicoleeftijd behaalden werden ze zonder pardon uit de polis gezet. . . daar betaal je dan jarenlang maandelijks een paar 100 voor.

En dat is hier gebeurd, jaren lang is er door ons 100 en euro's per maand/jaar betaald en vervolgens krijg je niets.
Ik kwam daar achter omdat mijn paard een peesblessure heeft opgelopen nu bijna 2 jaar geleden (ze was toen 21 jaar) en ik me afvroeg of ik de gemaakte kosten kon terug vragen. Helaas, en nu is ze zelfs helemaal niet meer verzekerd en krijgen we helemaal geen geld meer als ze straks komt te overlijden. Dus al die 13 jaar voor niets laten verzekeren.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:16

Ik heb tot op heden ook nooit geen problemen gehad met Hippo zorg. Mijn vorige paard had ik daar uitgebreid verzekerd (dacht voor iets van €2500) maar kreeg na ongeveer 2 maanden een ongeluk in de stal. Hele achterbeen tot aan het bot toe lag open! Natuurlijk direct naar de dierenarts gegaan en paar dagen later de verzekering hierover gebeld. Was geen probleem,als we ze maar op de hoogte zouden houden en wouden graag weten bij welke dierenarts hij stond zodat ze daar contact mee konden leggen wat betreft de prognose. In eerste instantie zou het paard 3 maanden op de kliniek verblijven,maar dit zijn er uiteindelijk ruim 7 geworden(kwamen behoorlijk wat complicaties bij ed.)Had regelmatig contact met ze hierover en zijn ook zelf af en toe langs gekomen om te kijken hoe het ging. Na 7 maanden kwam het paard weer terug op de (pension) stal,maar de revalidatie/herstel ging helaas niet zoals verwacht. Paard bleef een onwijs dik been eraan overhouden die maar niet goed dicht wou gaan en leed pijn. Paard gaf het zelf ook al op!! Uiteindelijk samen met de DA besloten dat het zo niet verder kon en dit kenbaar gemaakt aan de verzekering. Ze begrepen het volkomen en er is toen weer iemand langs geweest. Paard uiteindelijk zelf weggebracht naar de slacht.
De kosten van dit alles was echt toren hoog!!!!!! (Denk aan ruim €15000,- in ruim 11 maanden tijd)maar alles netjes vergoed en ook het verzekerde bedrag van het paard.... Zonder hun had ik dit nooit gekund. Had ik het nooit kunnen proberen. Mijn verzekering is ook zelf later omgezet op het andere paard (paard moest natuurlijk wel gekeurd worden bij de DA).

Nu dus ook weer mijn nieuwe paard daar verzekerd(ook weer met ziekte kosten) en ook regelmatig wat ingediend ..
Nooit geen problemen mee gehad,altijd netjes uitbetaald gehad.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:23

Dat is de reden waarom er paardenverzekeringen zijn die de paarden uit de verzekering willen hebben, er worden tegenwoordig erg veel geld geclaimd, waardoor ze er niets meer op verdienen en enkel alleen maar aan het inleveren zijn, dat had ik ooit vernomen van iemand die ooit bij de paardenverzekeringen had gewerkt.

Maar goed...........voor mij evengoed geen paardenverzekeringen.
Ik wil er niks mee te maken hebben, ik ben de eigenaar en dus de baas over het dier en niet de verzekeringen en al helemaal geen zin in om constant met ze te moeten overleggen en voor de toestemmingen etc. dan ben je eigenlijk soort van leaser van je eigen paard en is de verzekering de eigenaar van jouw paard.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:34

ken iemand die soortgelijk probleem ondervond bij Hippo zorg..
na een klacht-indiening etc. bleek dat iemand anders rekeningen etc. inleverde bij de verzekering.
Hier was het ook geval van een merrie die gecastreerd zou zijn geworden.
Ze gingen achterna waar (Bij welke DA) en wanneer en zo kwamen ze er al snel achter wie de boel aan het bedriegen was..
Deze had gewoon iemands correspondentie/ paardnummer/verzekeringsnummer gejat en altijd ingediend.
Inderdaad Hippo zorg's fout dat ze nooit goed gecheckt hebben of uit te keren rekeningnummer matcht met degene die de verzekering etc. betaald..

Ik hoop voor jou (en voor Hippo zorg), dat er nog zo'n banketstaaf in het spel zat en dat Hippo zorg snel jou weer gewoon vol verzekerd laat... en dat hippo zorg al haar geld terug kan halen..

Ik hoop daarop, want als Hippo zorg je echt er zomaar uitgooit,
dan ben ik diep teleurgesteld in ze :n
Op dit stom akkefietje na, nooit ontevreden verhalen gehoord.
ook bij al mijn paarden en pony's daar en nooit onmogelijkheden binnen de verzekeringen of problemen gevonden..
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 06-03-15 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:37

Ik ben in 1980 al eens uit de verzekering gegooid omdat ik voor paard nr. 3 geld moest claimen. Was toen de Holland/Amev. Eerste paardje/pony moeten laten afmaken en ben ook altijd blijven twijfelen of ze niet ergens op een wei was gezet en daarna doorverkocht.

Die verhalen kwamen namelijk kort nadat ze vertrokken was in het nieuws.

Paard nr. 2 kreeg een hele zware koliek en heeft moeten vechten voor haar leven maar het gered en de verzekering betaalde uit.

Paard nr. 3 brak een griffelbeen. Ze hebben na heel veel gezeur uiteindelijk de operatie betaald en daarna mocht ik oprotten.

Ik heb nooit meer een paard verzekerd. Als ik nu alles zou verzekeren voor hun waarde dan kan ik de verzekering niet eens betalen vrees ik.

Als ik terugkijk op de afgelopen 35 jaar, dan ben ik zeker goedkoper uit geweest zonder verzekering.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:12

studiemiep schreef:
IVAANAA__ schreef:

Maar je hebt toch bijna niet aan de verzekering meer als de benen eruit gegooid worden..want daar zit het euvel toch?

Hier trouwens nog nooit 1 dier, pony/paard/hond oid verzekerd gehad in pak hem beet 15 jaar.

Ik ben rijk geworden aan wat ik uit heb gespaard aan premie :Y) :D echt een aanrader mijn verzekerings maatschappij *\o/* ..duidelijke voorwaarden etc the complete package

Als ik zie wat sommigen betalen..... Daar kan ik bijna mijn Range Rover van betalen.......

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 19:13

als ik de benen uitsluit ben ik idd geval nog verzekerd als er koliek of andere dingen aan de hand zijn. het is altijd wat met verzekering potje maken of wel verzekeren altijd lastig

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:17

En als je paard last krijgt van z'n rug komt dat volgens de verzekering vast door de benen.
Maar wel mooi de premie in de zak steken :D
Ik liet me echt niet zo makkelijk afschepen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:30

Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar ik stort elke maand 50 euro op een aparte rekening voor medische kosten. Ze heeft in de 6 jaar dat ik haar heb eigenlijk nooit wat gehad. Ik ben blij dat ik nu een mooi potje heb voor onverwachte zaken en het niet in een bodemloze put van een verzekering gooi.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 20:26

moyra. ja ze gooien me vast zowieso eruitt.. dus dacht dan maar alleen de benen eruit. dus twijfel nog heel erg wat ik moet doen.. wacht even het gesprek af maandag. want nu op korte termijn heb ik geen potje om iets mee opte vangen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:05

Hoe groot is de kans op koliek nu............

echt ik zou die premie van je vanaf nu iedere maand apart zetten. Ik ben sowieso anti verzekeringen. Je moet je alleen verzekeren tegen dingen die je niet kunt dragen.

Daarnaast juist doordat mensen hun paard verzekeren worden er ook extra DA kosten gemaakt, terwijl iemand die geen verzekering heeft wellicht iets kritischer kijkt ofdat een DA inschakelen wel noodzakelijk is.