belangrijk!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ga/kan jij me helpen

Zonder twijfel
1 (0%)
Ik doe mee
3 (2%)
Ik denk er even over na
5 (3%)
Ik geloof je niet
20 (14%)
Die mensen verdienen haar
20 (14%)
Jij moet het laten rusten
87 (63%)

Totaal aantal stemmen: 136

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:36

Tazzey schreef:
Of je nu wel of geen paspoort hebt van dit dier staat er even los van. De mensen die het paardje nu hebben hebben het ter goeder trouw gekocht en daarmee is de zaak klaar.

Een paspoort is geen eigendomsbewijs en ook het betalen van 6 maanden verzorging maakt je geen eigenaar.

Die mensen kunnen er misschien niks aan doen, maar je kan niet zomaar een pony doorverkopen zonder straf, dat vind ik echt belachelijk.

TS zou toch wel met iets kunnen aantonen dat de pony van haar is?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:36

Moet zeggen dat ik die kopers ook wel naïef vind, zomaar een paard kopen zonder paspoort :x

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:37

Douraque schreef:
[
Jawel, als degene aan wie het paard wordt doorverkocht geen weet heeft van het paard dat gestolen is. Dan zijn deze mensen te goeder trouw en zijn zij de eigenaars. Wel is de vriendin dan financiële compensatie schuldig aan de oude eigenaar

Oke bedankt voor de uitleg. Vind het alsnog niet kunnen, ook niet vanuit de nieuwe eigenaren.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:37

Maar wat ik me afvraag is hoe de mensen dat paard uberhaupt gekregen hebben zonder paspoort, dan zijn ze zelf toch al in overtreding geweest?
Ze hebben daarbij geen verkoopscontract, geen bewijs van verkoop, TS kan toch zeggen dat het paard gestolen is en dan mogen de nieuwe eigenaren toch fijn eens gaan aantonen hoe ze aan het paard gekomen zijn zonder paspoort/contract, toch?
Ik ben wel een leek, ik vraag me dit echter wel af...

Paard is voor TS getraind dus lijkt me al volwassen, paard moet een paspoort hebben vanaf 7 maanden oud, dus paard is illegaal vervoerd zonder paspoort? Als een paard een nieuw paspoort krijgt terwijl het door TS gechipt is, gaat de DA dan geen vragen stellen? of loopt het nu nog zonder paspoort rond?

Is de vriendin niet al strafbaar? Dat is toch stelen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:39

Jane_ schreef:
Tazzey schreef:
Of je nu wel of geen paspoort hebt van dit dier staat er even los van. De mensen die het paardje nu hebben hebben het ter goeder trouw gekocht en daarmee is de zaak klaar.

Een paspoort is geen eigendomsbewijs en ook het betalen van 6 maanden verzorging maakt je geen eigenaar.

Die mensen kunnen er misschien niks aan doen, maar je kan niet zomaar een pony doorverkopen zonder straf, dat vind ik echt belachelijk.

TS zou toch wel met iets kunnen aantonen dat de pony van haar is?

Je mag het ook niet zomaar doorverkopen maar de kopers zijn ter goeder trouw en die kunnen niet verweten worden. De pony is van hun. De vriendin kan wel aangepakt worden.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:39

Ligt eraan. Wij horen momenteel een eenzijdig verhaal, misschien heeft de wederpartij een heel ander verhaal.

BlondjX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:40

Ja ik vraag me ook af waarom er niks gebeurd met die vriendin. Maar als TS nu 14 is zal haar vriendin ook rond die leeftijd zijn, en 2 jaar geleden, zou betekenen dat die vriendin 12 was. Beetje vreemd verhaal dat een meisje van 12 jaar een paard zomaar doorverkoopt

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:42

Wat ik zeer vreemd vind, aangezien TS zelf 11 was toen de pony verkocht was ongeveer en deze dames van 11 jaar gemiddeld geen vriendinnen van 18 jaar en ouder heeft. Hoe kan die vriendin die pony in godsnaam verkopen/weggeven, zonder dat haar ouders haar daar dan ook maar iets van weten. Als ouders van die vriendin weet je toch dat je een pony van iemand anders hebt staan en dan mag hij in een keer weg zonder reden, zonder overleg met TS ouders???? Sorry vind het een vrij vaag verhaal.

Edit denk het zelfde als BlondjX

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:43

TS ik denk toch dat je het achter je moet laten of een nieuwe pony kopen?

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:43

Douraque schreef:
Ligt eraan. Wij horen momenteel een eenzijdig verhaal, misschien heeft de wederpartij een heel ander verhaal.

Een eenzijdig en nogal vreemd verhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:44

MayDayParade schreef:
Moet zeggen dat ik die kopers ook wel naïef vind, zomaar een paard kopen zonder paspoort :x

Tsja... een shet is meestal een ander verhaal.

Vrees dat TS haar pony kwijt is. Echter heb ik wel het idee dat dit verhaal nog een andere kant heeft.

Rintah

Re: belangrijk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:49

TS, het enige wat je nog zou kunnen proberen is haar over te kopen, maar dan zal je wel met een héél goed bod moeten komen, wat eigenlijk ver boven haar waarde ligt. Voor de rest is er denk ik niet iets wat je kan doen, behalve het te laten rusten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:07

Wat was 3 jaar geleden de afspraak die jullie (jij en je ouders) maakten met diegene waar het paard toen heen is gegaan? Betaalden jullie daar stalling voor, of hebben jullie het dier aan die mensen weggegeven? Bruikleen misschien, of een lease? Hoe zit dat, wat waren de afspraken? Zijn de afspraken van jullie kant ook nagekomen?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:30

Deze discussie past beter op TAO, daarom open ik het topic en verplaats ik het naar het juiste deel van Bokt.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:39

fabdonna schreef:
Ik mag niet langskomen ik mag haar niet zien ik mag niet eens een foto ik heb wel 1 foto en daar ziet ze erg heel slecht uit

Dat is wel vreemd. Misschien woont een bokker daar in de buurt die even kan gaan kijken (als je pony tenminste zichtbaar is vanaf de weg) en je vertellen hoe de pony eruitziet.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:45

Ts, je zegt dat je al twee jaar zoekt naar jouw pony. Heb je, toen je er achter kwam dat je vriendin je pony weg gegeven had, aangifte gedaan bij de politie?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:49

Hevonen schreef:
fabdonna schreef:
Ik mag niet langskomen ik mag haar niet zien ik mag niet eens een foto ik heb wel 1 foto en daar ziet ze erg heel slecht uit

Dat is wel vreemd. Misschien woont een bokker daar in de buurt die even kan gaan kijken (als je pony tenminste zichtbaar is vanaf de weg) en je vertellen hoe de pony eruitziet.

Ik vind dat niet vreemd. Feitelijk gezien hebben die mensen niets met TS te maken. Misschien zijn ze bang dat TS herrie gaat schoppen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:37

Het topic is weer open.

Is er nog nieuws TS?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:44

Voor de mensen die moeite hebben met de (verwarrende) OP:

TS had een shet
TS werd uit huis geplaatst voor een kort tijdje
In de tijd dat TS uit huis was is haar pony even bij een vriendin gestald
TS bleef WEL in bezit van het paspoort
Vriendin heeft in tussentijd de pony als GRATIS OP TE HALEN in een advertentie gezet
Pony is toen weggegeven aan mensen 200 km verderop
Na 2 jaar zoeken heeft de moeder van TS pony teruggevonden
Mensen die pony gratis hebben overgenomen willen deze niet teruggeven

Edit: Verwarde de shet met de haflinger :D
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 12-03-15 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:51

wat ik me afvraag, hoe oud was die vriendin? Onder de 18 is zij nog niet handelsbekwaam en een paard van iemand anders verkopen is best een serieuze zaak. Waar zijn de ouders van haar in dit verhaal?"

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:53

lifaya schreef:
wat ik me afvraag, hoe oud was die vriendin? Onder de 18 is zij nog niet handelsbekwaam en een paard van iemand anders verkopen is best een serieuze zaak. Waar zijn de ouders van haar in dit verhaal?"

Dat dacht ik ook, maar het gaat niet om verkoop, het gaat om weggeven schijnbaar :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:54

Nog steeds is het een overdracht van een zaak. En dan hebben we het niet over een fiets maar een paard! Vind het vrij apart. Stel ik reageer op een advertentie van een gratis op te halen pony, ga erheen, staat er een meisje van 11 die zegt dat ze het paspoort kwijt is maar dat ik de pony zo mag inladen en meenemen :+ is dat niet een klein beetje verdacht? :))

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:57

Hahaha harstikke :D Maar ik kan er best inkomen dat er mensen zijn die zoiets hebben van, maakt het mij wat uit, gratis pony!

Ben benieuwd of er nieuws is omtrent dit alles :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:07

Ik mis vooral de rol van de ouders, moeder heeft wel gezocht en de pony gevonden. Maar hoe heeft die alles gecommuniceerd met die "vriendin".

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:20

Er staat mij vaag iets van bij dat dat 'te goeder trouw' wel wat haken en ogen heeft. Als iemand mij een Ferrari verkoopt voor 100€ kan ik er van uit gaan dat er ergens iets niet klopt en als ik die Ferrari toch koop kan ie weer bij me opgehaald worden. Omdat je dan kunt weten dat het niet klopt is het geen 'te goeder trouw'.
Dacht ik. Maar correct me if I'm wrong :)

In dit geval lastig omdat het om een Shetlander gaat en die wel vaker worden weggegeven. Maar aan de andere kant; een getrainde merrie zonder paspoort gratis ophalen... brave Shetland merries gaan meestal niet gratis weg...

Ts, hoe dan ook zou ik inderdaad juridische hulp inschakelen. Vind het wel echt naar voor je allemaal :(:)