Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WiancaR schreef:Een 16 jarige die dat werk ooit gekund zou hebben, hoger werk moet gaan doen kun je niet kopen voor €3000,- en laat je hoe dan ook keuren.
Want zijn vorige eigenaresse gedaan heeft is niet netjes, maar jij hebt zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Nu heb je geluk omdat je hem nog in proeftijd hebt. Dus ik hoop echt voor je dat je hem terug kunt gaan brengen of dat jullie tot een andere goede oplossing komen. Maar neem dit mee voor de volgende keer, voor €3000 koop je geen pony die op Internationaal niveau kan lopen.
Ragdollcat schreef:Ja klopt. Ik vrees ook dat als hij wel terug gaat, hij alsnog weer de verkoop in gaat. Maarja ik ben sinterklaas niet, dit was mijn spaargeld wat ik van mijn 14e tot mijn 18e voor 2,80 per uur met mijn bijbaantje bij elkaar heb gewerkt... en waar ik mijn eerste pony/paard voor wilde kopen.
En hoe sneu het ook voor de pony is, ik ga hem niet voor die paar honderd euro terugverkopen aan de eerste eigenaresse. Want dan ben ik 3000 euro kwijt.
Maar sneu is het zeker.
Maar ik laat het er niet bij zitten hoor! Ik kan niet tegen onrecht dus dan wordt het alsnog advocaat erop. Ik kan het niet verdragen dat dit kan in Nederland, en dus zal ik vechten tot ik mijn geld terug heb
Meld dit bericht
Zie hierboven je eigen woorden, dus wat is nou de waarheid? heb je wel of niet 3000 voor betaald???
flitzz schreef:Tja ook die persoon/ bokker is dus in mevrouw d'r blauwe ogen getrapt, opgelicht vind ik dan wat te ver gaan. Deze persoon/ bokker heeft zelf besloten haar paarden aan deze vrouw(oplichtster) te verkopen.. Wat deze vrouw (oplichtster) dan doet niet netjes maar zij is eigenaar en beslist dan zelf over haar paarden.. Ik snap dat het zuur is voor je en niet fair voor het paard. Maar ik denk als je dan zo lang hebt moeten sparen/ werken om een paard te kopen had ik nog even door gespaard om ook het paard rontgenlogisch te kunnen keuren. Misschien had je eventueel met de verkoopster samen de kosten van de keuring kunnen delen.
jiperdepip schreef:Dorine92 schreef:Trouwens misschien handig om te vermelden dat de pony alles kan: alle zijgangen, pirouettes, passage, piaffe.. Hij was bevestigd tot prix st georges niveau. Dus als hij goed was geweest, was dit een heel normale prijs
dan was 30000 eerder normaal (mits gezond)
Guess_NH schreef:Ik zou heeeel graag willen weten om welke mevrouw dit gaat. Ik heb vorig jaar 2 paarden met een gebrek herplaatst bij een jonge vrouw met kinderen uit België.. echter daarna werd ik ook genegeerd en is ze met de noorderzon vetrokken en heb ik geen idee waar de paarden zijn maar had direct een naar gevoel toen ze niet meer reageerde. Heb enkel een foto van haar met een van haar kinderen en meer weet ik niet van haar.
Cemlys schreef:Guess_NH schreef:Ik zou heeeel graag willen weten om welke mevrouw dit gaat. Ik heb vorig jaar 2 paarden met een gebrek herplaatst bij een jonge vrouw met kinderen uit België.. echter daarna werd ik ook genegeerd en is ze met de noorderzon vetrokken en heb ik geen idee waar de paarden zijn maar had direct een naar gevoel toen ze niet meer reageerde. Heb enkel een foto van haar met een van haar kinderen en meer weet ik niet van haar.
Is die vrouw hier al niet langer mee bezig? Ik herinner me nog een topic op bokt, ook iets met vrouw en kleine kinderen die pony s kocht en verkocht
liedje89 schreef:Ik vind het eigenlijk helemaal niet gek dat een paard wat je op proef hebt nog niet gekeurd is. Wij hebben laatst een paard op proef genomen, wat dus ook om welke reden dan ook terug zou mogen, en toen was afgesproken dat we het paard indien we voornemens waren haar te houden zouden keuren op de laatste dag van de proefperiode. Uiteindelijk paste ze niet bij ons en hebben we toch een paar honderd euro bespaard door een paard te keuren wat we niet wilde hebben