Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:22

Een 16 jarige die dat werk ooit gekund zou hebben, hoger werk moet gaan doen kun je niet kopen voor €3000,- en laat je hoe dan ook keuren.

Want zijn vorige eigenaresse gedaan heeft is niet netjes, maar jij hebt zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Nu heb je geluk omdat je hem nog in proeftijd hebt. Dus ik hoop echt voor je dat je hem terug kunt gaan brengen of dat jullie tot een andere goede oplossing komen. Maar neem dit mee voor de volgende keer, voor €3000 koop je geen pony die op Internationaal niveau kan lopen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:24

WiancaR schreef:
Een 16 jarige die dat werk ooit gekund zou hebben, hoger werk moet gaan doen kun je niet kopen voor €3000,- en laat je hoe dan ook keuren.

Want zijn vorige eigenaresse gedaan heeft is niet netjes, maar jij hebt zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Nu heb je geluk omdat je hem nog in proeftijd hebt. Dus ik hoop echt voor je dat je hem terug kunt gaan brengen of dat jullie tot een andere goede oplossing komen. Maar neem dit mee voor de volgende keer, voor €3000 koop je geen pony die op Internationaal niveau kan lopen.

Hij kostte ook geen 3000 euro. Hij kostte 3000 euro bovenop de prijs waarvoor de verkoopster hem van de vorige eigenaresse heeft gekocht. Zoals ik zei: ze heeft er 3000 euro bij opgeteld.
En ik heb hem niet gekocht, ik had hem op proef. En hij zou uiteraard gewoon gekeurd worden voordat de koop definitief zou worden

Dorine92

Re: Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:26

Ik heb inmiddels via bokt iemand gevonden die 2 paarden naar haar heeft gebracht "voor een goed tehuis". Zij is dus ook opgelicht door haar

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:29

Ja klopt. Ik vrees ook dat als hij wel terug gaat, hij alsnog weer de verkoop in gaat. Maarja ik ben sinterklaas niet, dit was mijn spaargeld wat ik van mijn 14e tot mijn 18e voor 2,80 per uur met mijn bijbaantje bij elkaar heb gewerkt... en waar ik mijn eerste pony/paard voor wilde kopen.
En hoe sneu het ook voor de pony is, ik ga hem niet voor die paar honderd euro terugverkopen aan de eerste eigenaresse. Want dan ben ik 3000 euro kwijt.
Maar sneu is het zeker.
Maar ik laat het er niet bij zitten hoor! Ik kan niet tegen onrecht dus dan wordt het alsnog advocaat erop. Ik kan het niet verdragen dat dit kan in Nederland, en dus zal ik vechten tot ik mijn geld terug heb
Meld dit bericht

Zie hierboven je eigen woorden, dus wat is nou de waarheid? heb je wel of niet 3000 voor betaald???
Nu heb je hem niet gekocht maar slechts op proef?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:31

Ragdollcat schreef:
Ja klopt. Ik vrees ook dat als hij wel terug gaat, hij alsnog weer de verkoop in gaat. Maarja ik ben sinterklaas niet, dit was mijn spaargeld wat ik van mijn 14e tot mijn 18e voor 2,80 per uur met mijn bijbaantje bij elkaar heb gewerkt... en waar ik mijn eerste pony/paard voor wilde kopen.
En hoe sneu het ook voor de pony is, ik ga hem niet voor die paar honderd euro terugverkopen aan de eerste eigenaresse. Want dan ben ik 3000 euro kwijt.
Maar sneu is het zeker.
Maar ik laat het er niet bij zitten hoor! Ik kan niet tegen onrecht dus dan wordt het alsnog advocaat erop. Ik kan het niet verdragen dat dit kan in Nederland, en dus zal ik vechten tot ik mijn geld terug heb
Meld dit bericht

Zie hierboven je eigen woorden, dus wat is nou de waarheid? heb je wel of niet 3000 voor betaald???

Als je nou gewoon even goed leest, dan begrijp je dat ik het oorspronkelijke bedrag dan van haar krijg. En dan ben ik dus 3000 euro kwijt want de rest krijg ik van haar. En wil je nu alsjeblieft weg uit mijn topic want je voegt niks nuttigs toe en ik stoor me aan je

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:31

Ja dat ben ik!
Deze vrouw heeft mij ontzettend op mijn hart getrapt.
Ik heb vorig jaar door einde relatie en ziektebeeld van mezelf afstand moeten doen van mijn paarden.
Ik heb toen een kwpn ruin met een heupprobleem bij haar herplaatst en een Gelderse ruin met ataxie.

Ze zocht maatjes voor bij haar oude pony. Was gescheiden en had een moeilijke tijd. Ja heel wat heen en weer bericht heeft ze de paarden van mij overgenomen. Ze had mooie praatjes. Heb hierna niks meer vernomen en werd compleet genegeerd.
Nog altijd opzoek naar beide paarden maar geloof dat ik geen echte naam had gekregen en geen juist adres. Enkel haar tel nummer.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:38

Tja ook die persoon/ bokker is dus in mevrouw d'r blauwe ogen getrapt, opgelicht vind ik dan wat te ver gaan. Deze persoon/ bokker heeft zelf besloten haar paarden aan deze vrouw(oplichtster) te verkopen.. Wat deze vrouw (oplichtster) dan doet niet netjes maar zij is eigenaar en beslist dan zelf over haar paarden.. Ik snap dat het zuur is voor je en niet fair voor het paard. Maar ik denk als je dan zo lang hebt moeten sparen/ werken om een paard te kopen had ik nog even door gespaard om ook het paard rontgenlogisch te kunnen keuren. Misschien had je eventueel met de verkoopster samen de kosten van de keuring kunnen delen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:44

flitzz schreef:
Tja ook die persoon/ bokker is dus in mevrouw d'r blauwe ogen getrapt, opgelicht vind ik dan wat te ver gaan. Deze persoon/ bokker heeft zelf besloten haar paarden aan deze vrouw(oplichtster) te verkopen.. Wat deze vrouw (oplichtster) dan doet niet netjes maar zij is eigenaar en beslist dan zelf over haar paarden.. Ik snap dat het zuur is voor je en niet fair voor het paard. Maar ik denk als je dan zo lang hebt moeten sparen/ werken om een paard te kopen had ik nog even door gespaard om ook het paard rontgenlogisch te kunnen keuren. Misschien had je eventueel met de verkoopster samen de kosten van de keuring kunnen delen.

Maar daar gaat mijn topic niet over.
Ik zou graag in contact komen met mensen die een paard van haar hebben gekocht. Dit zou mij enorm helpen

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:02

Ik hoop dat je nog genoeg info vind om hier een advocaat op te kunnen zetten.......of een tv programma???

Het zou niet de eerste keer zijn dat dit soort zaken in een tv programma onder de loop worden genomen.
Ik heb nog nooit een eigen paard gekocht, maar ik vind ook dat veel bokkers er wel érg makkelijk mee om gaan, wat betreft het vertrouwen in hun eigen kennis in wat betreft de gezondheid van het paard én hun geloof in hun mensenkennis.
Heel goed dat je een "contract "hebt opgesteld, maar zo zie je ook maar weer eens dat een contract ook niet zo veel voorstelt als het op een vertrouwensbasis is opgesteld.
De inkt is nog niet droog en de afspraken worden al aan de laars gelapt.

TS is haar spaargeld kwijt, een andere dame haar twee paarden.......en wie is de lachende derde???
Om van de ellende van de paarden maar te zwijgen.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:09

Ik vind ook dat er erg raar gereageerd word door sommige.
Dus omdat ik in de blauwe ogen van iemand trap heb ik gewoon pech en zijn mijn oud paarden daar nu de dupe van????

Ik kan alles zwart op wit aantonen dat de paarden iets mankeren en ook dat de kopende partij. In dit geval mevrouw er ook vanaf wist. Mocht ik de nieuwe eigenaren vinden van deze paarden ben ik er bijna zeker van dat ze de paarden als gezond gekocht hebben. Moeten we het hierbij laten zitten en meer slachtoffers laten maken? Kom op zeg

Ik heb alle verantwoording genomen. Wilde beide paarden voor meer geld terug kopen. Het idee dat ze kapot gereden zijn of worden maakt me woest. Bij 1 van de paarden is het mankement zo erg dat rijden bijna niet eens meer mag. Paard is zo'n goedzak dat het zichzelf kapot loopt voor z'n baasje. Zorgen zorgen zorgen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:19

En dat is dus de reden dat ik dit topic heb geopend. Samen sta je sterk. Dus alsjeblieft vraag rond of iemand dit verhaal herkent. Als we ook maar 1 iemand vinden die een paard of pony bij haar heeft gekocht, zou dat zo ontzettend veel helpen. We staan hier nu al met zijn drieën in: Ik, de vorige eigenaresse van de pony die ik op proef had, en Guess_NH
Ik zou nu nog heel graag een gedupeerde koper vinden. Dat zou me enorm helpen!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:28

Ik wens je succes met nog een gedupeerde koper te vinden........

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:32

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om netjes ontopic te reageren. Een aantal reacties verwijderd die te veel op de persoon in plaats van op de bal zijn gericht.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:32

Jeetje wat een ellende..het is te hopen dat deze mevrouw eens goed de wacht aangezegd wordt en snel ook. Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt. En trek je niet teveel aan van alle kritiek en reageer er gewoon niet op, dan houdt het vanzelf op. Kost je alleen maar de nodige energie. Prijzen en niveaus ed doen er niet toe, zoals ik het lees had je het goed geregeld en het is godgeklaagd dat dit soort dingen gebeuren! Net wat je zegt, als zijn oren je niet hadden aangestaan bij wijze van spreken had hij al terug gemogen, want hij is op proef.Op Bokt heerst altijd de ietwat vreemde sfeer dat alles altijd in twijfel getrokken moet worden en zelfs wordt omgedraaid, heel apart. Succes en sterkte.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:34

Dank je!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:43

jiperdepip schreef:
Dorine92 schreef:
Trouwens misschien handig om te vermelden dat de pony alles kan: alle zijgangen, pirouettes, passage, piaffe.. Hij was bevestigd tot prix st georges niveau. Dus als hij goed was geweest, was dit een heel normale prijs

dan was 30000 eerder normaal (mits gezond)

Idd 3000, dan zou ik heel erg twijfelen of het wel klopt bij een pony die grand prix bevestigd is, en die gaan al helemaal niet via het boktcircuit of marktplaats weg

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:45

Guess_NH schreef:
Ik zou heeeel graag willen weten om welke mevrouw dit gaat. Ik heb vorig jaar 2 paarden met een gebrek herplaatst bij een jonge vrouw met kinderen uit België.. echter daarna werd ik ook genegeerd en is ze met de noorderzon vetrokken en heb ik geen idee waar de paarden zijn maar had direct een naar gevoel toen ze niet meer reageerde. Heb enkel een foto van haar met een van haar kinderen en meer weet ik niet van haar.

Is die vrouw hier al niet langer mee bezig? Ik herinner me nog een topic op bokt, ook iets met vrouw en kleine kinderen die pony s kocht en verkocht

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:46

Al zou een ander of ik mijn Z paard verkopen via de Gelderlander of telegraaf. Wat maakt het uit.
Zo offtopic . .

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:48

Cemlys schreef:
Guess_NH schreef:
Ik zou heeeel graag willen weten om welke mevrouw dit gaat. Ik heb vorig jaar 2 paarden met een gebrek herplaatst bij een jonge vrouw met kinderen uit België.. echter daarna werd ik ook genegeerd en is ze met de noorderzon vetrokken en heb ik geen idee waar de paarden zijn maar had direct een naar gevoel toen ze niet meer reageerde. Heb enkel een foto van haar met een van haar kinderen en meer weet ik niet van haar.

Is die vrouw hier al niet langer mee bezig? Ik herinner me nog een topic op bokt, ook iets met vrouw en kleine kinderen die pony s kocht en verkocht

Ik ken dat topic niet. Maar zou je die eens willen terugzoeken? Ik ben wel heel benieuwd en miss staan er in dat topic aanknopingspunten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:49

Het is in ieder geval al een aantal jaar geleden, geen idee meer wie die gepost heeft, mss via zoekmachine??

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:59

Ik vind het eigenlijk helemaal niet gek dat een paard wat je op proef hebt nog niet gekeurd is. Wij hebben laatst een paard op proef genomen, wat dus ook om welke reden dan ook terug zou mogen, en toen was afgesproken dat we het paard indien we voornemens waren haar te houden zouden keuren op de laatste dag van de proefperiode. Uiteindelijk paste ze niet bij ons en hebben we toch een paar honderd euro bespaard door niet een paard te keuren wat we niet wilde hebben :$
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 08-02-15 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:59

Cemlys schreef:
Het is in ieder geval al een aantal jaar geleden, geen idee meer wie die gepost heeft, mss via zoekmachine??

Maar waar moet ik dan op zoeken? Weet je nog de titel misschien? Ik weet niet wat erin stond

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:00

Ik heb ook ooit een paard op proef gegeven en deze is toen 6 weken op proef gegaan na 6 weken is ze pas gekeurd toen de partij besloot haar te kopen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:01

liedje89 schreef:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet gek dat een paard wat je op proef hebt nog niet gekeurd is. Wij hebben laatst een paard op proef genomen, wat dus ook om welke reden dan ook terug zou mogen, en toen was afgesproken dat we het paard indien we voornemens waren haar te houden zouden keuren op de laatste dag van de proefperiode. Uiteindelijk paste ze niet bij ons en hebben we toch een paar honderd euro bespaard door een paard te keuren wat we niet wilde hebben :$

Nee ik dus ook niet. Maar er stond ook duidelijk in het contract dat hij gekeurd zou worden voor het einde van de proefperiode als ik hem wilde houden. Maar ik kwam er dus al heel gauw achter dat ik belazerd werd. Inmiddels zit ik al een paar weken met de pony opgescheept

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:05

of de prijs nu reel is voor wat ts zoekt of niet (wat het imo ook niet is) dat doet er verder eigenlijk niet toe. ze koopt een paard op proef, met een contract en dan moet je het kunnen teruggeven als jij je aan de voorwaarden in dat contract houd.
als de verkoper het dan niet terug neemt is die fout, ongeacht hoe 'dom' je als koper dan misschien ook was.

als ze hem nu echt al gekocht had was een ander verhaal, maar het gaat hier om koop op proef en daar houd de verkoper zich nu niet aan.

TS succes ermee!