Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
CM_ schreef:Nou door het paardenvlees schandaal is de kans op controle juist heel erg groot....
Ik vond wat iemand zei een mooie, je vertrouwt de pensionhouder je paard toe, dus waarom niet het paspoort??
Ja het is verplicht en nee ze gaan niet 20 minuten wachten tot jij het paspoort brengt.

Mendy1984 schreef:Dispar_Vulgo schreef:Dus jij komt altijd direct aangescheurd met je paspoort als de staleigenaar belt door een onverwachte controle?
ikke wel ja....
ik heb net gelezen dat je binnen 3 uur je paspoort moet laten zien
Citaat:tijdelijk lopend worden verplaatst:
i) naar een plek in de nabijheid van het bedrijf binnen een lidstaat zodanig dat het identificatiedocument binnen drie uur kan worden getoond,
_xManadisx_ schreef:Mijn paard staat ergens in een weiland met 9 andere paarden, is geen stalling bij. Ik heb dus ook het paspoort thuis liggen. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen!
Citaat:2. In afwijking van lid 1 hoeven de in dat lid bedoelde
paardachtigen niet vergezeld te gaan van hun identificatiedocument
ingeval zij:
a) zich in een stal of in de wei bevinden, en de houder onverwijld het identificatiedocument kan laten zien;
kwita schreef:niet doen, het is en blijft een eigendomsbewijs!
Als er iets gebeurt ben jij je paard kwijt want je hebt het papier niet of het heeft intussen al een naamswijziging ondergaan (heb ik zelf meegemaakt) en je zit niet te wachten op een cevile rechtzaak wat je handen vol geld kost en vervelende gevolgen kan hebben!
Als er iets gebeurt ben jij je paard kwijt want je hebt het papier niet of het heeft intussen al een naamswijziging ondergaan (heb ik zelf meegemaakt) en je zit niet te wachten op een cevile rechtzaak wat je handen vol geld kost en vervelende gevolgen kan hebben!

Punz schreef:Het is eigenlijk nog strikter: paspoort moet ten alle tijden bij het paard zijn. Dus als jij met je trailer op pad gaat naar de les, hoor je strikt genomen het paspoort bij je te hebben. Doet niemand natuurlijk, maar in principe móet het wel.

Yontheke schreef:Punz schreef:Het is eigenlijk nog strikter: paspoort moet ten alle tijden bij het paard zijn. Dus als jij met je trailer op pad gaat naar de les, hoor je strikt genomen het paspoort bij je te hebben. Doet niemand natuurlijk, maar in principe móet het wel.
Het grappige is dat ik dit juist wel doe. Altijd paspoort mee in de auto als we met de trailer op weg zijn.
Maar de paspoorten liggen wel thuis.
Yontheke schreef:Is dit een regel enkel in Nederland of ook in België?
Wendy schreef:CM_ schreef:Nou door het paardenvlees schandaal is de kans op controle juist heel erg groot....
Ik vond wat iemand zei een mooie, je vertrouwt de pensionhouder je paard toe, dus waarom niet het paspoort??
Ja het is verplicht en nee ze gaan niet 20 minuten wachten tot jij het paspoort brengt.
Helemaal mee eens. Ik heb mijn paarden nu thuis staan, maar toen ze nog in pension stonden lagen de paspoorten gewoon bij de pensioneigenaar.
Als ik die al niet met het paspoort vertrouw, waarom dan wel met mijn paard?
Eikenbos schreef:Even een vraagje voor de mensen die het paspoort 'lekker veilig thuis' hebben en wachten op een telefoontje bij de controle: Zijn jullie dan ook 24/7 thuis?
Daarbij: De controle komt veelal zonder aankondiging en paspoorten moeten voor ieder paard aanwezig zijn op de stal. De boetes zijn voor de eigenaar van de stal omdat die de verplichting heeft de paspoorten van de eigenaren over te nemen.
Paspoort is overigens geen eigendomsbewijs. Een koopovereenkomst bijvoorbeeld is dat wel.
Maar afijn, het is inderdaad het zoveelste topic over dit onderwerp. Kan volgens mij wel weer een slotje op.
word ook door de stal geregeld en vergat hem steeds mee te nemen.