borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:39

Wat enorm asociaal als je dat je stalhouder zo tegen je praat!

Ik zocht een andere stal.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:42

Het ligt eraan hoe erg je het los van dit akkefietje naar de zin hebt op deze stal.
Is het verder een heerlijke plek? Wordt je paard naar wens verzorgd?
Mocht dat zo zijn dan zou ik gewoon die borg betalen (eventueel spreiden over 2 maanden). Zie het als vooruit betalen, mocht je weggaan dan betaal je de laatste maand niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:46

Mijn vertrouwen zou weg zijn, zeker als ze zo tegen mij zou praten ( over dingen van fb halen etc)... En de kans is heel groot dat dat in de toekomst weer tot akkefietjes gaat leiden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:48

Ik ga ook met de meeste mee
Had lekker mn paard en spullen gepakt en weg!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:49

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:51

Zolang jij netjes je stalhuur betaald op tijd heeft zij helemaal niets te maken met wat jij privé wel en niet doet. Als ze bij mij dit zou eisen zou het overkomen alsof ze geen vertrouwen in mij heeft en dat zou ik wel heel vervelend vinden. Dat iemand vertrekt zonder opzegtermijn omdat zij dit vergeten is te vermelden is haar probleem, dat wil niet zeggen dat iedereen zo zal zijn.
Persoonlijk is dit voor mij de reden om te vertrekken, zeker als ze geen contract op wil stellen met daarin de opzegtermijn vermeld om zo geen maand borg te hoeven betalen.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:51

Wat onbeschoft zeg.. Had inderdaad ook snel naar iets anders opzoek gegaan! Hopelijk vind je gauw wat.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:52

Ik zou het tegen elkaar afwegen.

Wat de stalhouder heeft gedaan is ronduit belachelijk. Scheve conclusies trekken vanaf jouw facebook en alleen jullie 2 borg laten betalen. Ik zou denken nu komt ze elke maand met iets nieuws.

Echter heb je het zo erg naar je zin en kan je het van je afzetten. Dan zal ik blijven. Overleggen of je het in termijnen kan betalen. Gaat ze hier ook niet in mee zal ik toch echt wat anders zoeken.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:55

Dit heb ik al vaker gehoord en van dichtbij meegemaakt met vriendinnen en of andere stalgenootjes. Ik ga nergens staan (nog geen dag) zonder contract met duidelijke regels en wetten waar 2 handtekeningen onder staan. Praatjes geloof ik al lang niet Meer in, dit soort belachelijke siuaties komen er uit voort. Jou stalhoudster is niet echt klantvriendelijk of laat ik zeggen absoluut niet klantvriendelijk bezig. Betalen of opstappen? +:)+ Prima, dan je rustig houden tot je een andere stal hebt (met contract en duidelijke regels) en dan zo van de een op de andere dag paard in de Trailer en wegrijden. :evaw: En heb je het stalgeld voor de gehele maand al betaald? nee, ook niet doen, want waar is het contract waar in Staat dat je moet betalen, nergens..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:50

KellyOrazio_ schreef:
: En heb je het stalgeld voor de gehele maand al betaald? nee, ook niet doen, want waar is het contract waar in Staat dat je moet betalen, nergens..

Als je paard gewoon gevoerd e.d. Is de helemaal maand ( kortom gewoon verzorgd als afgesproken toen ts daar op stal kwam) dan kun je niet zomaar besluiten om het stalgeld niet te betalen ook al heb je geen contract!

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:07

Ik betaal het stalgeld altijd een maand vooruit dus dat is zowiezo niet van toepassing. Zijn er ook stallen waar je na de maand betaald dan?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:45

Dimple schreef:
Knuffeldier, borg waarvoor? Hoe werkt dat precies? Met contract?

Een met R12343, je mag zonder opzegtermijn vertrekken. Contract is gewijzigd dus geen opzegtermijn........... }>

Borg is om te voorkomen dat je niet aan je opzeg termijn houdt of dat je vertrekt en een enorme bende achter laat of schade.

Bij mij staat dat allemaal netjes in mijn contact, het bedrag dat ik als borg betaal staat specifiek vermeld.

ik zou overigens nooit borg betalen als je dat niet in een contract of op een andere manier zwart op wit hebt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:08

Lastig.
Ik zou ook een goed gesprek overwegen, maar dan moet je daarvoor wel alle twee nog de zin hebben.
Anderzijds zou ik me ook dood ongelukkig voelen, tenslotte wil je niet dat deze dame haar ongerief afreageert op jou paard.
Zonder dat een en ander zwart op wit staat in de vorm van een contract kan ze je waarschijnlijk niks maken.
Je zou eens langs kunnen bij in een wetswinkel??
Maar dan nog rijst de vraag.....wil jij daar nog staan met je paard.
Heel veel wijsheid en succes gewenst!!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:14

Rowie_lover schreef:
Ja dat heb ik haar verteld maar zij ziet dit als smoes en gebruikt argumenten als dat ze ook op mijn facebook heeft gezien dat ik heb gegourmet met kerst en er kadootjes onder de boom lagen. En dat ik ook een andere brommer heb kunnen kopen (lees scooter was kapot, hebben we verkocht en van dat geld een brommer gekocht en is werkvervoer, maar dat doet er opeens niet toe!) dus dan kan ik haar ook wel borg betalen. Ik heb haar ook laten weten dat ik net als alle andere mensen het niet heel erg lang blijf doen als ik geen eten meer kan kopen en dat er dan ook geen inkomsten meer voor haar zijn maar echt ik kan niet tot haar doordringen. Het is vrij hopeloos.

Ja doeiiii :evaw: die is goed!!!!ik vind niet dat ze het je nog mag vragen. Borg betaal je als je ergens net komt staan (als het al gevraagd wordt dan)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:19

Borg slaat nergens op.........krijg ik dan geld toe als mijn paard niet goed behandeld wordt? Of als de staleigenaar niet doet wat ze beloven?

Kom op, dat moet dan 2 zijdig zijn hoor. Moet je maar eens opletten hoe vaak mensen direct hun boeltje pakken als ze hebben opgezegd. Waarom? Omdat er na het opzeggen 9 van de 10x niet meer normaal met elkaar kan worden omgegaan. Mensen zijn op hun p_ik getrapt, trekken het zich persoonlijk aan etc.

We hebben het gewoon over een gebruiksovereenkomst en als iedereen daar nou eens wat zakelijk in zou zitten hadden we dit ge-emmer ook niet steeds.

Als jij een brood haalt bij de bakker wat niet te vreten is of er staat schimmel op ga je toch ook terug?

Succes TS, ben benieuwd wat je gaat doen!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:35

Erg kort Door de bocht Dimple. En je kan dit niet vergelijken met het kopen van een brood. Bij een huurhuis heb je ook gewoon een opzeg termijn, logisch want als het leeg staat loop je als ondernemer geld mis.
Ik weet dat er helaas stallen zijn waar ze je paard minder goed behandelen zodra je aangeeft weg te gaan. Mocht je dan per direct weg willen ben je inderdaad je geld kwijt. Maar op een fatsoenlijke stal gebeurt dat niet. En als stalhouder ben je ondernemer en zou je goed dom zijn om geen borg te vragen.

Het geval van twijfel daar en tegen vind ik anders. Borg vraag je in het begin, daar kan je niet achteraf mee aankomen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:46

Mocht je nou toch besluiten om die borg te gaan betalen zorg dan dat je een getekende kwitantie van dr krijgt. Mocht het toch fout lopen heb je bewijs van betaling.
Zeker omdat er maar een paar borg betalen en ze misschien niet goed bijhoudt wie er betaald heeft.

Persoonlijk zou ik ook een andere stal zoeken als ik me er niet meer thuis zou voelen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:59

Bij ons is op een gegeven moment ook ingesteld dat je een borg moet betalen. Maar dan wel voor alle stalgenoten, niet alleen voor degenen die er het laatst bij gekomen zijn. Het is gebruikt destijds om de bodem van de binnenbak te vervangen, maar het is ingegeven doordat er ex-stalgenoten in het donker op een rustige avond stiekem met hun paard zijn vertrokken zonder de opzegtermijn in acht te nemen. Nu kan je dus opzeggen en vertrekken, dan krijg je de borg niet terug, of je zegt op, blijft een extra kalendermaand en betaalt die niet, geen borg terug, of je betaalt wel en je krijgt je borg terug.

Ik snap het wel dat er een borg ingesteld wordt, maar dan zou het wel voor alle pensionklanten moeten zijn. Als jij het niet in één keer kan betalen en er verder wel graag wil blijven staan, zou ik proberen of je het in gedeelten kan betalen, bijvoorbeeld met € 25,00 per maand als je dat wel kan missen, totdat je de borg hebt betaald. Dan laat je jouw goede wil zien en hebben zij misschien het idee dat ze je wel kunnen vertrouwen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:04

KellyOrazio_ schreef:
Dit heb ik al vaker gehoord en van dichtbij meegemaakt met vriendinnen en of andere stalgenootjes. Ik ga nergens staan (nog geen dag) zonder contract met duidelijke regels en wetten waar 2 handtekeningen onder staan. Praatjes geloof ik al lang niet Meer in, dit soort belachelijke siuaties komen er uit voort. Jou stalhoudster is niet echt klantvriendelijk of laat ik zeggen absoluut niet klantvriendelijk bezig. Betalen of opstappen? +:)+ Prima, dan je rustig houden tot je een andere stal hebt (met contract en duidelijke regels) en dan zo van de een op de andere dag paard in de Trailer en wegrijden. :evaw: En heb je het stalgeld voor de gehele maand al betaald? nee, ook niet doen, want waar is het contract waar in Staat dat je moet betalen, nergens..

Ik sta ergens zonder contract en ik zou enkel weggaan mocht ik dichterbij dezelfde faciliteiten hebben. Maar eerlijk? Op een goede stal maakt wel of geen contract geen bal uit. Zolang de eigenaren sociale mensen zijn met hart voor de zaak en dieren heb je niets te klagen. En daar kan een stukje papier echt geen meer zekerheid in brengen :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 06:16

ik heb nog nooit een contract getekend voor stalling en heb dan ook altijd knappe stalling gehad bij fatsoenlijke mensen waar mee te praten was over dingen waarover gepraat moest worden.
Ik heb zelf ook een pony van iemand anders op mn land staan en daar is ook niks voor getekend.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 06:26

Rowie_lover schreef:
Ik denk niet dat ik haar hoef te vragen of ze me vertrouwd want dat is voor mij op deze manier wel overduidelijk.
Ik baal er echt zo enorm van want ik had het echt ontzettend naar mijn zin op deze stal tot dit.... Ik sta er mee op en ga ermee naar bed zo ellendig dat ik me voel door deze situatie.

Bekijk het ook eens van haar kant he. Waarschijnlijk zeiden die mensen die laatst zomaar weggingen ook dat ze dat nooit zouden doen etc. Je weet nooit hoe de situatie in de loop van de tijd veranderd.
Een contract met opzegtermijn is in de praktijk heel moeilijk te handhaven, want dan kan zij achter d'r geld aan gaan. Met een borg heeft ze het geld al in bezit mocht iemand eventueel ineens vertrekken.

Ben het wel met je eens dat ze eigenlijk wel 7 maanden te laat is met deze nieuwe regel en dat ze dit eigenlijk niet kan maken. Maar ik zou zelf niet zo'n bigdeal maken van die borg, als je verder heel tevreden bent op deze stal. Wil je echt van stal veranderen om zoiets?
Misschien kan je de borg in termijnen betalen of volgende maand pas bijvoorbeeld.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 06:27

ik kan me er ook wel in vinden hoor, maar de manier waarop vind ik niet zo netjes..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 06:57

Ik zou lekker op zoek gaan naar een andere stal. Wat een amateur zeg die stalhoudster. Wel erg jammer als je het zo naar je zin had.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 07:01

Ts voor een andere stal in je omgeving kun je ook je Hoefsmit of dierenarts even vragen. Die weten vast wel wat voor je. Bij dit soort mensen zou ik niet willen staan. Die zien alleen wat ze willen zien en hun goed uitkomt. Valt niet mee te praten. Nu gaat het over geld. Da's ook belangrijk maar het is maar geld. Straks gaat het over de gezondheid of verzorging van je paard en dan is er ook niet mee te praten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 07:06

Rowie_lover schreef:
Ja dat heb ik haar verteld maar zij ziet dit als smoes en gebruikt argumenten als dat ze ook op mijn facebook heeft gezien dat ik heb gegourmet met kerst en er kadootjes onder de boom lagen. En dat ik ook een andere brommer heb kunnen kopen (lees scooter was kapot, hebben we verkocht en van dat geld een brommer gekocht en is werkvervoer, maar dat doet er opeens niet toe!) dus dan kan ik haar ook wel borg betalen. Ik heb haar ook laten weten dat ik net als alle andere mensen het niet heel erg lang blijf doen als ik geen eten meer kan kopen en dat er dan ook geen inkomsten meer voor haar zijn maar echt ik kan niet tot haar doordringen. Het is vrij hopeloos.

Daar heeft zij dus echt helemaal niks mee te maken waar jij je geld aan uitgeeft.
Zij kan niet voor jouw bepalen waar jij je geld aan uitgeeft.
De manier van denken en redeneren van je stalhoudster zou mij erg storen en ik zou ook kiezen om weg te gaan.
Geen borg betalen en op zoek naar wat anders, dat is wat zij zelf afdwingt.
En dan ook gewoon per direct vertrekken.