Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Cinderella schreef:In Nederland lease je eigenlijk altijd een paard, omdat je wel geld hebt voor de stalling etc. Maar niet voor (onverwachte) medische kosten o.a.
Anders zou je toch net zo goed een eigen paard kunnen aanschaffen..
elenaMM77 schreef:Cinderella schreef:In Nederland lease je eigenlijk altijd een paard, omdat je wel geld hebt voor de stalling etc. Maar niet voor (onverwachte) medische kosten o.a.
Anders zou je toch net zo goed een eigen paard kunnen aanschaffen..
Niet altijd denk ik..
- Sommigen zullen geen behoefte hebben aan een fulltime paard, dus leasen voor enkele dagen in de week.
- Sommigen willen een specifiek paard wellicht eerst een tijdje uitproberen om later over te gaan op de aanschaf ervan.
- Anderen hebben meerdere hobbies, waardoor ze geen geld over hebben om fulltime een paard in eigendom te hebben (dat is wat anders als geen geld hebben).
- sommigen leasen zelfs via een manage omdat het goedkoper is om een paard voor 3 uur per week te leasen waarbij je bij wijze van spreken in de les mag meelopen zonder bijkomende kosten, omdat het goedkoper is dan 3x per week bij de manege te betalen voor een les of huur van een paard (of omdat ze op hetzelfde paard willen rijden standaard)..
- of mensen willen niet de volledige verantwoording hebben die erbij komt kijken als eigenaar.
- of mensen hebben nog niet de ervaring om alle keuzes zelf te maken en willen eerst leren door middel van lease.
zijn vele mogelijkheden waarom mensen leasen, geldgebrek zal een van de minst voorkomende zijn.. anders ga je niet leasen maar zoek je een verzorgpaard waarvoor een lage vergoeding wordt gevraagd.

maaike1994 schreef:Wat ik precies van jullie bokkers wil (sorry dat het niet duidelijk was in de OP, snap dat het beetje onoverzichtelijk is) is raad wat ik met deze situatie moet doen. En wat jullie denken wat mijn merrie zou kunnen hebben (ook al weet ik dat bokt geen DA is, maar velen van jullie hebben toch al een hoop ervaringen en kan er misschien uit leren).
Zij willen er inderdaad van af. Liefst haal ik haar dan ook meteen op, maar dit gaat nu gewoon niet. Stel dat ze nu iets heeft waarvoor ze dagelijk gelongeerd moet worden of dagelijks mee moet stappen, dan kan ik haar dat niet bieden. Daar ben ik nog te ziek voor. Ik heb af en toe eens een goede dag, maar vandaag bv heb ik kwartiertje VD met mijn 4jarige gedaan en daarna weer in mijn bed moeten kruipen. Ik heb heel vaak dagen dat ik mijn bed niet uit kan, hele tijd bewusteloos val, verlammingen heb,...
Als ze nu gewoon zuiver liep zoals toen ze hier vertrok en zo weer de weide op kon was het idd geen probleem, dan zocht ik wel een halve stal of verzorgster voor haar.
Ik vind het grof dat ze ze nu plots niet meer willen, omdat ze mankt. Ik weet niet wat er daar gebeurd is, maar er moet toch een reden zijn dat ze nu plots mankt? Of het hun schuld is of niet laat ik in het midden, maar het is daar gebeurd dus vind ik dat zij moeten uitzoeken wat ze heeft.