Help!!! Spoed!! Paard gekocht nu raar mailtje van MP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ubimone

Re: Help!!! Spoed!! Paard gekocht nu raar mailtje van MP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:39

Mag ik vragen bij wie je t paardje gaat halen?
Woon in de buurt van Breda. Misschien ken ik de persoon wel.
Mag via PB hoor!
Misschien dat ik je gerust kan stellen.....

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:55

Ik heb het zelf eens gehad dat mijn account en dus advertenties waren verwijderd. Ik ook mp gemailt bleek mijn wachtwoord gehackt te zijn zeiden ze iig.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:13

http://www.telefoonklantenservice.nl/ma ... tenservice
;)

Wat betreft de verwijderde account: ik heb zelf ook eens een melding van MP gehad mbt mijn account, dat er iets als verdacht over was gekomen, bleek toen inderdaad een (moeilijk te verwijderen, vreselijk irritant) virus op mijn pc te zijn, opgelicht heb ik nog nooit iemand :D
Lijkt me stug dat iemand die haar adres al gegeven heeft, rare dingen in de zin heeft... ;)
Gewoon een afspraak maken en een vriend meenemen? Voor je eigen gemoedsrust..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:16

Heb ts via pb een aantal tips gegeven, als ze zich daar aan houd kan er weinig verkeerd gaan. Mijn ervaring met verwijderde accounts op mp dat er meestal accounts verwijderd worden omdat er tips binnenkomen over malafide verkopers, zo makkelijk zijn die accounts niet te hacken en ze hacken echt geen account omdat je één paard te koop aanbied, voorzichtig zijn is nooit verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:58

bigone schreef:
Heb ts via pb een aantal tips gegeven, als ze zich daar aan houd kan er weinig verkeerd gaan. Mijn ervaring met verwijderde accounts op mp dat er meestal accounts verwijderd worden omdat er tips binnenkomen over malafide verkopers, zo makkelijk zijn die accounts niet te hacken en ze hacken echt geen account omdat je één paard te koop aanbied, voorzichtig zijn is nooit verkeerd.

Daar ben ik toch niet zo zeker van. Ik krijg bijna dagelijks mailtjes, zogenaamd van mp, als reactie op mijn advertentie. Ik heb alleen al maanden geen advertentie meer op mp staan. Ze komen al in mijn spambox binnen en ik verwijder ze ongeopend, maar ik weet zeker dat als ik er een open, de kans groof is dat mijn account gehacked gaat worden. En ik had ook alleen maar een zadel te koop staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:02

Orchidee14 schreef:
bigone schreef:

Daar ben ik toch niet zo zeker van. Ik krijg bijna dagelijks mailtjes, zogenaamd van mp, als reactie op mijn advertentie. Ik heb alleen al maanden geen advertentie meer op mp staan. Ze komen al in mijn spambox binnen en ik verwijder ze ongeopend, maar ik weet zeker dat als ik er een open, de kans groof is dat mijn account gehacked gaat worden. En ik had ook alleen maar een zadel te koop staan.

Dan zijn dat geen mailtjes van mp, toch even eentje doorsturen naar mp, ik krijg ook dagelijks mail van allerlei banken enz, worden hier direct geblokkeerd dus stopt wel een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:05

Als je op het adres googled?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:06

Nee dat ze niet van mp komen had ik ook al door maar even doorsturen is wel een goed idee. Bedankt.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:07

Vaag dit, meestal al diegene z'n account wordt verwijderd is het heen oplichter of diegene heeft veel klachten gehad, ik had het persoonlijk niet gedaan ik had verder gezocht.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:15

ariannexrich schreef:
Vaag dit, meestal al diegene z'n account wordt verwijderd is het heen oplichter of diegene heeft veel klachten gehad, ik had het persoonlijk niet gedaan ik had verder gezocht.

Nee hoor.
Als je bv (vaak) dubbele advertenties plaatst, of een betaalde advertentie in een gratis rubriek plaatst of reclame maakt enz (dus als je niet aan de regels van MP houdt) kunnen ze je account blokkeren.
Je kan dan een formulier invullen en dan kunnen ze de blokkade weer ongedaan maken (maar dat kan enige tijd duren).
http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.do ... =000005048

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:27

Wie zegt dat de foto's van dit paard zijn. TS een klinische keuring lijkt me hier heel verstandig. Probleer zwart op wit te krijgen dat bij afkeuren de kosten voor de verkoper zijn. Wat voor stal is het? Ik heb in die omgeving wel eens bijna een pony gekocht. Dier bleek op het laatste deel vd keuring niet in orde. Heel triest, met een lege trailer terug naar huis. Maar minder triest dan een kapot paard kopen. Pas alsjeblieft op!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:41

het hoeft niet direct iets te betekenen hoor, als je account verwijderd word door MP.
Ik zelf heb het ook eens gehad.... geen idee waardoor en waarom, maar opeens was mijn account geblokkeerd ,dus kon niks meer.

Nou...ik heb nog nooit iemand belazerd of voorgelogen of iets anders dergelijks...dus dat was de reden niet.

Misschien ben je inmiddels al bij het paardje geweest, maar ik zou er niet teveel achter zoeken.
(heb je bij "alle advertenties" gekeken? vaak zie je dan ook al gauw, of iets een beetje betrouwbaar is of niet)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:56

Weet je inmiddels al meer ts?

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 14:56

Heb contact gehad met de verkoper blijkt idd een vergissing te zijn en gewoon puur pech voor de verkoper dat haar account verwijderd is.
Bedankt voor alle tips!

Topic kan inprincipe dicht

Sharony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:06

Brainless schreef:
ariannexrich schreef:

Nee hoor.
Als je bv (vaak) dubbele advertenties plaatst, of een betaalde advertentie in een gratis rubriek plaatst of reclame maakt enz (dus als je niet aan de regels van MP houdt) kunnen ze je account blokkeren.
Je kan dan een formulier invullen en dan kunnen ze de blokkade weer ongedaan maken (maar dat kan enige tijd duren).
http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.do ... =000005048

Dit dus. Mijn moeder plaatst ook wel advertenties dubbel en dan krijgt ze een waarschuwing, dus dat zou best het geval kunnen zijn.

Ik zie verder dat het al opgelost is, fijn!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:37

BokitoZ schreef:
Heb contact gehad met de verkoper blijkt idd een vergissing te zijn en gewoon puur pech voor de verkoper dat haar account verwijderd is.
Bedankt voor alle tips!

Topic kan inprincipe dicht

Goh je bent wel goedgelovig zeg. Zou ik ook zeggen als ik de verkoper was. Zou je niet beter met MP contact opnemen?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:44

Ik denk idd niet dat een verkoper zomaar gaat toegeven dat hij/zij een oplichter is. Ik vind het ook een beetje riskant om het paard gewoon mee te nemen zonder het zelf nog eens te laten keuren, er wordt echt nogal wat gesjoemeld met foto's...

Maar ik denk dat je al je keuze hebt gemaakt, dus veel plezier met je paard ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:44

Ik vind het ook een beetje naïef eerlijk gezegd. Niemand zal toch toegeven dat hij iets fout doet of heeft geflikt op marktplaats.. Ik zou het paard zeker laten keuren, helemaal nu de verkopende partij is verwijderd van marktplaats, ik zou er toch voorzichtig mee zijn..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:46

Zo, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten dames.. ;)

De TS is geen klein kind, ik denk dat ze best zelf kan beslissen wat ze wel en niet wil geloven. Als zij genoegen neemt met de uitleg, dan neemt ze er genoegen mee. Om er dan zo op door te blijven gaan is weer compleet nutteloos en paniekzaaien. :)

Just my 2 cents. :)

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:47

Ik zou de verkoper bellen en gewoon zeggen dat ze even geduld moet hebben dat je toch even wil checken wat er aan de hand is bij mp.
Als er niets aan de hand is zal ze dat toch begrijpen! Ik denk niet dat morgen dat paard dan al aan iemand anders verkocht is. En de foto's opvragen van de vorige keuring zodat je eigen da dat kan checken.
En ik zou altijd iemand mee nemen die ook verstand van paarden en van geldzaken heeft! Altijd handig, twee zien meer dan één!
Succes met je beslissing!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:49

Lezen jullie het hele topic wel door. Want ze heeft de foto's al gekregen. En na laten kijken door haar dierenarts. Ook heeft ze een mail naar Marktplaats gestuurd.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:51

FriesWytske schreef:
Lezen jullie het hele topic wel door. Want ze heeft de foto's al gekregen. En na laten kijken door haar dierenarts. Ook heeft ze een mail naar Marktplaats gestuurd.

Ja, dat heb ik allemaal gelezen. Het kunnen alsnog foto's zijn van een ander, gezond paard. Wordt echt wel gedaan hoor (om maar een voorbeeldje te geven, Sontrade...)! En zeker met heel dat gedoe van marktplaats... Ik zou het er niet op wagen en persoonlijk zou ik het paard terug laten keuren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:54

Daar heb je gelijk in. Dat dat kan gebeuren. Maar ga er vanuit dat ts dit goed heeft gecontroleerd.
En zou sowieso een klinische keuring uit laten voeren. Ook al is het paard gekeurd.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:55

Tallie1979 schreef:
Zo, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten dames.. ;)

De TS is geen klein kind, ik denk dat ze best zelf kan beslissen wat ze wel en niet wil geloven. Als zij genoegen neemt met de uitleg, dan neemt ze er genoegen mee. Om er dan zo op door te blijven gaan is weer compleet nutteloos en paniekzaaien. :)

Just my 2 cents. :)

volgens mij weten we allemaal hier wel dat paardenhandel smerige handel is. Daar hoef je zelf niet onbetrouwbaar voor te zijn om dat in te zien. Als je maar genoeg hebt gezien met gerommelde cijfertjes en foto's van de DA dan wordt je wel wijzer.

Ik hoop oprecht voor TS dat dit praatje net zo mooi is als het klinkt. Paniek zaaien? Paniek breekt pas uit als het paard niet op orde blijkt ondanks dat de eerdere keuring dat wel zou beweren.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:57

Idd zou ik ook altijd het paard door een eigen dierenarts laten herkeuren...Foto's kan mee geknoeid zijn, en hoe recent zijn die foto's gemaakt?
Wel vreemd ook dat ze ineens van MP verwijderd is, maar dit hoeft inderdaad niet perse iets te betekenen. Ik hoop dat je met een leuk en gezond paardje thuis komt vanmiddag!