Dravers kopen/verkopen: hoe nu verder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hasufel

Re: Dravers kopen/verkopen: hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:08

Ik vind ook dat je voor de nazorg best wat kan vragen. Daarnaast vind ik €1750,- voor een net gereden draver niet zo veel hoor, met 1500 zit je vind ik best laag. Naarmate je meer naam maakt kun je zeker wat omhoog. En in algemeen betaalde hulp voor mensen met dravers klinkt ook leuk.
Kun je s zomers meer paarden omscholen dan swinters? Ivm weide en lang licht enzo? Dan zou je een nieuw concept iig in de zomer kunnen uitproberen
En een website met info over je werkwijze lijkt me zeker aan te raden. En dan niet alleen voor bokt maar ook voor een andere doelgroep. Mij stoort handelaar ook niet, vooral niet door je werkwijze!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 22:21

Ik ga zeker een website maken en brainstormen over de verschillende groeimogelijkheden die genoemd worden! Bedankt!

penkie382002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:23

Vraagje ruitje kunnen dravers ook springen? Want dan zijn ze voor bv de recreatie ruiter die van alles doet ook aantrekkelijker en kan je wat meer vragen.

Gr. Henk

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:24

In principe kan een draver springen. Tis verder gewoon een paard hoor.
Ene zal er handiger in zijn dan de ander, maar dat is bij alle rassen zo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:30

CarinaR schreef:
In principe kan een draver springen. Tis verder gewoon een paard hoor.
Ene zal er handiger in zijn dan de ander, maar dat is bij alle rassen zo

Maar als Ruitje in staat is om ze een gecoördineerde basis mee te geven, heeft dat voor veel recreatieruiters een meerwaarde.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:35

Klopt, maar ik gaf antwoord op mn voorganger.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:36

Adverteer je je paarden als draver?
Ik zou ze namelijk gewoon adverteren als "basis" paard en dan gewoon het papier erbij laten zien. Dan zet je niet gelijk zo'n stempel en krijg je misschien meer mensen die gewoon op zoek zijn naar een leuk paard zonder vooroordeel.
Ik zou je prijzen in iedergeval wat omhoog doen en zeker niet onder de 1700 gaan zitten. Misschien dat mensen dan eerst afhaken, maar het zal je nog verbazen hoeveel er terug komen omdat ze niets anders weten te vinden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:44

Sizzle schreef:
Adverteer je je paarden als draver?
Ik zou ze namelijk gewoon adverteren als "basis" paard en dan gewoon het papier erbij laten zien. Dan zet je niet gelijk zo'n stempel en krijg je misschien meer mensen die gewoon op zoek zijn naar een leuk paard zonder vooroordeel.

Waarom zou je ze niet als draver adverteren? Natuurlijk zijn er vooroordelen maar er zijn ook mensen die juist specifiek op zoek zijn naar een draver.
Ik vind de uitgebreide advertenties van Ruitje juist een pluspunt. Mensen hebben al een redelijk duidelik beeld voor ze komen kijken.
Overigens heeft ze ook geen probleem kopers te vinden :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:49

Ik vind dat gewoon te veel een stempel.
Ik zou een braaf recreatie springgefokt paard immers ook niet als springpaard adverteren.
Als het papier bij de advertentie hebt zien geinteresseerde toch wel wat ze zien willen.

Dat je niet meer dan 2000 kan vragen vind ik onzin trouwens. Ik vind een braaf, gezond en netjes gereden paard meer waard dan een goed zadel dat rustig 2-3 duizend kost.
Je zit echter in een land met te veel aanbod en een dubbeltje op de eerste rang mentaliteit.
In Zwitserland heb ik een brave, E-maat, gezonde maar pas kort ingereden tuiger voor 3000 verkocht. In Nederland was deze haast onverkoopbaar geweest omdat er te veel vooroordelen zijn. Hier vraagt haast niemand naar het type, maar of hij betrouwbaar en lief is.
Je zou rustig een minimum prijs kunnen zetten hoor. Als je paarden echt uitblinken tov van anderen komen mensen toch terug na enkele weken vergeefs iets vergelijkbaars zoeken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:15

Ik denk dat je met dravers toch wel aan een max. bedrag gaat zitten op een gegeven moment. Een goed recreatiepaard is goud waard, maar dat geld wil niet elke recreant erin steken. En voor die 2000+ kan er ook een ander warmbloed paard gekocht worden waar geen vooroordelen over zijn.
Ik vind ze geweldig, maar een draver die geadverteerd voor 3000 zou ik niet bij gaan kijken. Voor dat geld koop ik liever een ander ras. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ook een dressuurklassering zal niet sneller klanten binnen halen of de prijs omhoog gooien. Ergens werd er gezegd dat niet veel dravers in het Z lopen. Dat ligt miz niet aan de draver, maar aan de ambities van de eigenaren. Die markt is helemaal klein. Zeker als de prijs op loopt, want dan is er weer concurrentie van andere rassen. Zelfde als endurance, dit is een totaal andere vorm van training, dit lijkt me geen meerwaarde geven aan de draver. De juiste dressuurmatige opleiding zodat ze hun lichaam goed gebruiken is juist hetgeen waarin je je onderscheidt.

Dat gezegd hebbende denk ik dat je niet heel veel hoger kan gaan zitten in de prijs. Je onderscheidt je al doordat de paarden echt goed worden omgeschoold en pas weg gaan als je tevreden bent. Die nazorg is waar je waarschijnlijk op kan verdienen. Je trekt mensen door de fijne paarden, en als ze eenmaal voor ze gevallen zijn wil men er vaak wel in investeren.
Ik denk dat er juist ook veel vraag is naar trainers die mensen kunnen helpen die vast lopen met hun draver. Want het is verbazingwekkend hoe weinig trainers er eigenlijk iets mee kunnen en de vooroordelen die ze over het ras hebben schrikt af tot het in training zetten. Juist jullie ervaring spreekt voor zich. Maar dat is wel een andere boeg dan enkel nazorg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:23

Ik ben met je eens dat je ze niet direct voor 3000 euro kan verkopen. Maar wat als je ze al iets eerder aanbiedt en dan daarbij verteld dat je dan voor een bepaald bedrag het paard helemaal voor ze klaar maakt met alle nazorg die je nu geeft?
Dan is het meteen duidelijk dat je niet het paard overprijst maar dat je service biedt.
Hoe dan ook kost het tijd om naam te krijgen. Heb je eenmaal een goede naam dan betalen mensen ook vanzelf wat meer.
Je zou ook al een vorm van reserveringssysteem kunnen doen misschien? Waar mensen al in een vroeger stadium een paardje kiezen en bij de opleiding betrokken worden?
Weet niet of je dat ziet zitten natuurlijk.