Een opknapper van een trailer!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keeyzie

Berichten: 5722
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:12

Ik volg ook, ben erg benieuwd hoe het eindresultaat wordt.
Dit is wel een echte opknapper ja ;)

Persevero

Berichten: 2350
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 02:31

Ik heb er ook 1 opgeknapt. [TAO] trailer opkanppen staan wel foto's in misschien heb je er wat aan. Momenteel staat het project een beetje stil. Ik moet het tussenschot er nog in maken met de stangen, de spatborden er nog opzetten. Zadelkamer erin zetten en de matten op maat snijden. En dan fff remmen na laten kijken

Heb ook nog wel wat webshops die gunstig zijn wat betreft prijzen, die zet ik hier Later wel fff neer. Zal ook ff foto posten zoals hij nu is

Hannanas
Berichten: 13052
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 07:30

Hoe is het nu met de vorderingen?
Interessant projectje!

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:11

Alles gaat ineens in een stroomversnelling!

As vrijdag en zaterdag hebben We een loods kunnen regelen waar We de trailer kunnen opknappen.

Een kennis zit in de aanhangerbouw en komt ons helpen. Het hout voor de trailer Is gisteren besteld.

Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om wandplatem te gebruiken die al wit zijn. Niet omdat meranti niet te schilderen, maar uit gemakzucht en mooier resultaat. De platen hebben daarbijnook nog eens een hardere epoxylaag, wat mooi meegenomen Is.

Er is uiteindelijk ook voor gekozen omeen rubber oploopmat te gebruiken voor de klep en waarschijnlijk ook op de bodem omwille van behoud van de bodem en makkelijker verwijderen van mest en urine.

Ik heb er enorm veel zin in en ik zal in de aankomende dagen foto's maken van het werk wat We verrichten!

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 09:25

De trailer wordt, ask we speak, naar se loods gereden. We beginnen vandaag met strippen van de trailer, kap schuren en repareren. De platen zagen en het frame schoonmaken en controleren.

Als de kap vandaag al af komt, gaat hij vandaag ook al in de primer. We hebben er zin in :D

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:28

Ik ga dit even volgen, ben heel nieuwsgierig naar de foto updates :)

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:57

Voor vandaag zijn We even klaar.

Mn handen zijn koud en mn tenen bevroren.

De trailer Is helemaal gestript van zijn kap en hout. Ik ben begonnen met de kap schoon te maken (wat veel meer werk Is dan gedacht, de mos zit helemaal aangekoekt) en de mannen hebben de trailer ontdaan van zn hout.

Het ijzerwerk ziet er, gezien de leeftijd van de trailer, goed uit. Alleen het scharnierpunt van de klep Is verrot en gaan We er uitslijpen om te vervangen voor nieuw ijzerwerk.

Het hout Is vandaag ook binnen gekomen, het Is echt supermooie kwaliteit. De verf, lampen bedrading ed is ook per post ontvangen vandaag.

Dorine92
Berichten: 5381
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:01

Wat leuk zeg, ik ben zo benieuwd! En ook wat het uiteindelijk kost ben ik benieuwd naar

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 06:00

Het enige wat uiteindelijk een stuk duurder Is uitgevallen dan gedacht Is de verf.
Ik Was gewoon helemaal de primer vergeten, en We bleken thuis toch minder geschikte verfspullen te hebben om bootlak mooi te verwerken. Dus uiteindelijk ook speciale rollers ed erbij besteld.

Verder zetten We het frame in de hamerite om het extra te beschermen. Iets waar ik ook nog niet aan gedacht Had, maar wel vrij prijzig Is.

Santos_05

Berichten: 3103
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 07:47

Succes komend weekend!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 08:59

Wij hebben het ook gedaan, viel behoorlijk tegen maar het is gelukt, denk eraan de gezaagde kanten van het betonplex weer opnieuw in de rode beits te zetten anders trekt er vocht in het hout, succes ben benieuwd naar je foto verslag, ik heb ook nog foto's van onze opknapper.

Dorine92
Berichten: 5381
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:46

CK88 schreef:
Wij hebben het ook gedaan, viel behoorlijk tegen maar het is gelukt, denk eraan de gezaagde kanten van het betonplex weer opnieuw in de rode beits te zetten anders trekt er vocht in het hout, succes ben benieuwd naar je foto verslag, ik heb ook nog foto's van onze opknapper.

Zien!! Voor en na ;)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:43

Dorine92 schreef:
CK88 schreef:
Wij hebben het ook gedaan, viel behoorlijk tegen maar het is gelukt, denk eraan de gezaagde kanten van het betonplex weer opnieuw in de rode beits te zetten anders trekt er vocht in het hout, succes ben benieuwd naar je foto verslag, ik heb ook nog foto's van onze opknapper.

Zien!! Voor en na ;)


Ga ze even zoeken!

ikke

Berichten: 37700
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:21

Peelie schreef:
Het enige wat uiteindelijk een stuk duurder Is uitgevallen dan gedacht Is de verf.
Ik Was gewoon helemaal de primer vergeten, en We bleken thuis toch minder geschikte verfspullen te hebben om bootlak mooi te verwerken. Dus uiteindelijk ook speciale rollers ed erbij besteld.

Verder zetten We het frame in de hamerite om het extra te beschermen. Iets waar ik ook nog niet aan gedacht Had, maar wel vrij prijzig Is.

Zinloze actie. Die hammerite komt er binnen een jaar weer vanaf, tenzij je er speciale primer voor non-ferro onder gezet hebt.

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 16:05

CK88 schreef:
Wij hebben het ook gedaan, viel behoorlijk tegen maar het is gelukt, denk eraan de gezaagde kanten van het betonplex weer opnieuw in de rode beits te zetten anders trekt er vocht in het hout, succes ben benieuwd naar je foto verslag, ik heb ook nog foto's van onze opknapper.

Uiteraard bewerken we de zaagsnedes, anders heeft het geen zin en Is binnen no time het hout weer rot.

FleurSylvano
Berichten: 94
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:00

Ik volg even, leuk project ! :)

ikke

Berichten: 37700
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:30

Peelie schreef:
CK88 schreef:
Wij hebben het ook gedaan, viel behoorlijk tegen maar het is gelukt, denk eraan de gezaagde kanten van het betonplex weer opnieuw in de rode beits te zetten anders trekt er vocht in het hout, succes ben benieuwd naar je foto verslag, ik heb ook nog foto's van onze opknapper.

Uiteraard bewerken we de zaagsnedes, anders heeft het geen zin en Is binnen no time het hout weer rot.

Ik mag hopen dat die loods degelijk verwarmd is...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:00

Leuk topic, ik volg :)

Afgelopen week een Ifor Williams uit 1983 gekocht die komend voorjaar ook compleet gestript gaat worden.

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 11:19

Ikke. Wat fijn dat je je zo bekommert om mijn trailer en hoe ik (wij) deze opknappen. Echter begin ik een beetje "moe" te worden van de opmerkingen die gemaakt worden. Het Is net of jij alles beter weet en jou informatie moet delen en dat ik het op jou manier moet doen.

Ik heb vakkundige mensen om mij heen (oa een timmerman, bootbouwer en een aanhangerbouwer) die helpen deze trailer op te knappen. Ik laveer daar een beetje tussendoor en bekommer mij om het proces.

Nogmaals Ikke, heel fijn dat jij je ook zo betrokken voeld mbt mijn trailer, maar het kan ook wat minder. ;)

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:03

wat een leuk project, ben ook benieuwd naar eindresultaat. Veel plezier met het oroject *D

NH_ELF

Berichten: 88
Geregistreerd: 01-12-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:06

Wat leuk ! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat !

Santos_05

Berichten: 3103
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:08

Zijn jullie afgelopen weekend goed opgeschoten??

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 18:19

Mn vriend heeft foto's gemaakt. Ik zal hem eens vragen deze naar mij te sturen, dan kan ik ze weer hier op bokt plaatsen.

De complete trailer ligt uit elkaar. Al het houtwerk Is er af, de kap Is voor 90% schoon (wat echt een enorme klus blijkt, het nieuwe hout Is al binnen, evenals verf, verlichting nieuwe ogen en sluitingen ed.

Het frame is helemaal schoon en ontdaan van roest, daar waar dat zat (wat erg weinig Was). Alleen het scharnierpunt voor de klep Is rot door alle pies en stront die er in 30 jaar langs gelopen heeft. Hier Is een nieuw scharnierpunt voor ontworpen en wordt van de week gemaakt en gemonteerd.

Daarna gaan We het frame verder afwerken, de kap repareren, schuren en verven. Daarna het hout zagen en bewerken. Maargoed, eerst de andere dingen nog doen :)

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:45

Wow, benieuwd naar de foto's

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:41

Hoe ziet de trailer eruit? Ben toch wel benieuwd!