Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:16

Vooraf informeren naar de kosten van de behandeling was sowieso handig geweest.
Je kunt nu een specificatie vragen. En kijken of elders dezelfde diensten of produkten worden aangeboden tegen een veel lagere prijs en dan in discussie gaan.

Maar rechten om niks te betalen heb je niet. Jij heb van zijn diensten gebruik gemaakt en moet daarvoor betalen.
Dat het spul niet werkte doet daar niets aan af, tenzij je een schriftelijke resultaatverbintenis bent aangegaan. Dus dat hij zich vastlegt op een positief eindresultaat. Maar da's niet erg waarschijn bij een DA behandeling ...

Jij had ook zelf eerder dan 10 maanden later eens tussentijds naar een rekening kunnen informeren. Het is ook wel heel raar dat je er vanuit gaat dat je al die maanden niet hoefe te betalen.

Helaas, maar jammer voor je.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:17

Hij heeft jou een dienst geleverd. Of het werkt of niet, maar hij heeft zijn tijd en energie in jou geïnvesteerd. Daar zul je dus voor.moeten betalen. Vervelend dat je van tevoren niet wist wat je kwijt zou zijn, omdat je nu voor.een verrassing staat.

Bernoe

Re: Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:26

Ik snap werkelijk waar niet waarom je vooraf niet om een prijsindicatie hebt gevraagd....
Je hoort gewoon te betalen , je hebt diensten en producten afgenomen van deze man.
Met een prijsindicatie had je voor jezelf af kunnen wegen of de kosten je deze behandeling en producten waard zijn. Helemaal als je gevoel er al niet zo goed bij was.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:31

Is die man niet gewoon per ongeluk een komma vergeten.. En moet het €47,0 zijn..?
470 is wel heel veel, voor haarlezen, consult en een middel.

Succes TS, iig is het wel reëel om iemand die jou een consult geeft hiervoor te betalen, ongeacht de uitkomst..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:50

Niet echt een wijze beslissing om slapende honden wakker te maken. Had je niet gebeld om je kwaad te maken, dan was die man vast vergeten aan te rekenen. Man in kwestie heeft je paard toch niet ziek(er) gemaakt dan ie al was? En je kan echt niet alles zien in bloedonderzoek, osteo en shiatsu stellen hier ook diagnoses die dierenartsen niet zien, en als we er dan op gaan behandelen, slaat het wel aan, is een andere manier van geneeskunde, maar voor reguliere artsen niet wetenschappelijk genoeg.

Naar ik begrepen heb, konden de gewone dierenartsen ook niet helpen. Heb je je op hen kwaad gemaakt en geweigerd te betalen?

Dus ik denk dat je gewoon zal moeten betalen, of anders es opbellen om je te verontschuldigen en vragen of ie een deel kan crediteren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:57

deb_tink schreef:
Is die man niet gewoon per ongeluk een komma vergeten.. En moet het €47,0 zijn..?

Succes TS, iig is het wel reëel om iemand die jou een consult geeft hiervoor te betalen, ongeacht de uitkomst..

Zou ik ook vinden, maar weet van iemand die 75E vroeg/vraagt voor het "lezen" van een foto...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:00

Maar wat ik me nou afvraag in het hele verhaal zijn 2 dingen

1. waarom vraag je vooraf niet wat het ongeveer zal gaan kosten ?

en

2. wacht je echt 10 maanden voordat je denkt 'goh, hij blijft toch wel erg mager' ?

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:22

Brainless schreef:
deb_tink schreef:

Zou ik ook vinden, maar weet van iemand die 75E vroeg/vraagt voor het "lezen" van een foto...

Wat een geld! Snap niet dat er mensen zijn die bereid zijn dat te betalen :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:33

Waarom ging je nu pas achter de dingen aan? Heeft die man je gezegd Dat het zolang duurde? ik had al na een paar maanden gebeld met de vraag. Verder heb je een dienst afgenomen dus ben je verplicht te betalen

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:17

Hi iedereen,

Ik was aan het werk. Dus vandaar dat ik niet gereageerd had nog. Om een paar dingen op een rijtje te zetten:

1. Ik kom uit Nederland, deze man ook.
2. Hij zegt dat hij een eigen bedrijf heeft, nagevraagd bij de KVK, daar staat hij niet ingeschreven.
3. Op internet kan ik dus NIKS over hem vinden.
4. Hij had o.a een nieraandoening gevonden. Ik heb een echte dierenartspraktijk gevraagd, en hun zeggen dat dat echt NIET mogelijk is. Want dan moet het in het bloed zijn aangetroffen, en de bloedwaardes waren allemaal bij de echte dierenartspraktijk in orde.
5. Ik heb nu met een ander meisje, die ook een belachelijk hoge factuur heeft, afgesproken dat wij samen gaan spannen.
6. Ik heb nog een overig restant van het medicijn opgestuurd naar het lab. Ik hoop dat ik de uitslag snel krijg.
7. Ik kon het niet laten om toch eventjes zelf te proeven, zag eruit als water. Rook als water... En ja hoor, smaakte ook naar water.
8. De rekening is niet gedetailleerd, staat alleen bedrag.
9. Hij heeft GEGARANDEERD dat het aan zou slaan, en dat mijn paard er binnen enkele weken boven op zou zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:19

Waarom geloof je je dierenarts niet. Bloedbeeld blijft hetzelfde of je nou bij je dierenarts laat afnemen of bij een homeopaat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:19

Hamilcar schreef:
Hi iedereen,

Ik was aan het werk. Dus vandaar dat ik niet gereageerd had nog. Om een paar dingen op een rijtje te zetten:

1. Ik kom uit Nederland, deze man ook.
2. Hij zegt dat hij een eigen bedrijf heeft, nagevraagd bij de KVK, daar staat hij niet ingeschreven.
3. Op internet kan ik dus NIKS over hem vinden.
4. Hij had o.a een nieraandoening gevonden. Ik heb een echte dierenartspraktijk gevraagd, en hun zeggen dat dat echt NIET mogelijk is. Want dan moet het in het bloed zijn aangetroffen, en de bloedwaardes waren allemaal bij de echte dierenartspraktijk in orde.
5. Ik heb nu met een ander meisje, die ook een belachelijk hoge factuur heeft, afgesproken dat wij samen gaan spannen.
6. Ik heb nog een overig restant van het medicijn opgestuurd naar het lab. Ik hoop dat ik de uitslag snel krijg.
7. Ik kon het niet laten om toch eventjes zelf te proeven, zag eruit als water. Rook als water... En ja hoor, smaakte ook naar water.
8. De rekening is niet gedetailleerd, staat alleen bedrag.
9. Hij heeft GEGARANDEERD dat het aan zou slaan, en dat mijn paard er binnen enkele weken boven op zou zijn.

Dan ben ik nog steeds benieuwd waarom je in die 10 maanden nooit hebt gedacht aan een betaling.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:21

En ik blijf benieuwd waarom je vooraf niet over een prijs hebt gesproken en niet eerder aan de bel hebt getrokken terwijl hij mager bleef......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:23

Nou sorry, maar als ik jou les kom geven en jij hebt achteraf niets aan de les gehad. Kom jij dan ook naar mij om te zeggen: Nou, ik betaal niet?

Je hebt hem gevraagd en zelf niet geïnformeerd naar de kosten. Je hebt de behandeling 7 maand! verder gezet. Gewoon betalen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:25

Staat er kvk nr op factuur? En anders langs politie gaan als je echt denk opgelicht te zijn, dan kun je wellicht nog wat aan het bedrag doen. Anders is het idd prijs voor dienst
Laatst bijgewerkt door Persevero op 14-11-14 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:28

Hij heeft geen KVK zoals je iets terug al kon lezen, tja ik ben bang dat je moet betalen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:35

Persevero schreef:
Staat er kvk nr op factuur?

KvK is niet verplicht...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:37

En als je nu eens een bekende naar m laat bellen, jouw casus voor laat leggen alsof het om zijn paars gaat en dan laat vragen naar de kosten?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:37

Brainless schreef:
Persevero schreef:
Staat er kvk nr op factuur?

KvK is niet verplicht...

Wel als je bedrijfsmatig bezig bent.

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:39

Nee staat geen KVK, daar is hij ook niet bij ingeschreven.

Omdat ik al had aangegeven het bedrag niet te betalen, en hij heeft daarna niks van zich laten horen.
Dus ik dacht dat hij akkoord was gegaan.
Ik heb daarna een andere behandeling voortgezet op echt dierenartsadvies(( @ DeMolenhoek ))

De echte dierenartsen zeggen ook dat het onzin is en dat het dan via het bloed te zien moet zijn, dierenarts daarna nog een keer bloed laten prikken. Alles was ok.

Bij een ander meisje, zei de dierenarts dat het paard tumor vrij was. Dierenarts treft week later mega grote tumor aan op de scan....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:40

Maar je had toch zelf ook wel een beetje kunnen zien aankomen dat zo'n man weinig kan uitrichten?

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:44

Cayenne schreef:
Maar je had toch zelf ook wel een beetje kunnen zien aankomen dat zo'n man weinig kan uitrichten?

Mensen hadden hem aangereden, mensen in wie ik veel vertrouwen heb.
Mijn paard was ziek, en op dat moment neem je alles maar aan. Was ten einde raad...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:46

Dat de druppels enkel water bevatten is zo bij alle homeopatische druppen. Dat is namelijk gestoeld op verdunnen en schudden, waardoor het geheugen van water ingeschakeld wordt en er geen werkzame stof meer aanwezig hoeft te zijn. En laat dat 'geheugen' nou onmeetbaar zijn. Echt nuttig bewijs is je bepaling dus helaas niet. De inhoud van de druppels is conform gevraagde behandelwijze (=homeopathie).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:49

geheugen van water...
Citaat:
Recent onderzoek door de Zwitserse chemicus Louis Rey toont aan dat water dat in aanraking is geweest met een bepaalde stof iets andere natuurkundige eigenschappen heeft dan gewoon water. Zelfs als de vloeistof zo sterk wordt verdund, dat er van de toegevoegde stof geen molecuul meer over kan zijn, is het effect meetbaar. Klik voor meer informatie op www.vpro.nl en/of onderzoek L. Rey.

Hieruit begrijp ik dat het wel meetbaar zou moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-11-14 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:49

Weet je überhaupt wat homeopathische druppels zijn? Dat is 99.99% water met 0.01 toevoeging.

Je gaat toch niet eerst iemand laten komen waarvan je weet dat hij een homeopaat is om daarna te klagen dat het niet werkt? Echt. Ik vind het rot voor je maar wat verwacht je?

Wat voor punt wil je maken door die labtest? Ik vind het veel enger dat je kennelijk geen enkel idee hebt gehad wie je bij je paard gehaf hebt en wat je erin gestopt hebt.