problemen met eigenaar paard voor betaling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:40

Jij bent handelingsonbevoegd voor de wet.
Dit soort overeenkomsten houden helemaal niet stand voor de rechter.

Een incassobureau zou niets kunnen doen behalve heel hard roepen dat je wel moet betalen.
De enige die echt wat zou kunnen doen is een gerechtsdeurwaarder, maar daar zal het nooit op aankomen.

ingvdh

Re: problemen met eigenaar paard voor betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:47

hallo, TS is de laan uitgestuurd door de eigenaar, het is dus niet haar keuze geweest om te stoppen.

Ga je ook huur betalen voor een auto als de verhuurder na 2 weken de auto weer inneemt en hem niet meer aan je wil verhuren? Dan betaal je toch ook alleen voor de periode dat je er gebruik van hebt gemaakt?

De eigenaar heeft zelf besloten niet met haar door te willen gaan, dat is haar goed recht, maar ze kan dan niet verwachten dat TS het volle pond betaald voor iets dat ze niet gekregen heeft.

Waarom zou TS dan voor alles op moeten draaien?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:49

Als ik mijn startpas op zeg in juni heb ik al lang voor het hele jaar betaald.
Net zo als met stalling voor een paard.

Het is maar net waar je het mee wilt vergelijken.

Al ben ik het met je eens dat ik goed overleg € 25,- mij het meest redelijk lijkt ! Maar dit kan alleen door te communiceren met de eigenaresse

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:59

Ok even voor iedereen die roept, niet betalen. .. dus een bijrijder mag zelf beslissen wanneer ze gaat, bedoel wij horen het "ziek zijn" verhaal van 1 kant.. ik heb er ook zo 1 gehad die bij rot weer opeens "ziek" was maar als ik zelf ziek ben zal ik toch naar stal moeten dus iemand die een paard voor een paar dagen "heeft" moet dit in mijn ogen ook mits het in goed overleg gaat en ik zelf wat kan regelen (iets met lusten en lasten ;) ) maar zou dus betekenen dat iemand in de zomer bv denkt goh ik heb wel ff zin om te rijden en na 2 weken gewoon stopt en niet meer betaald? Tis geen manege paard he.. dus gewoon betalen die 50- en klaar...heb t gevoel dat er meer achter steekt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:59

renee16 schreef:

Al ben ik het met je eens dat ik goed overleg € 25,- mij het meest redelijk lijkt ! Maar dit kan alleen door te communiceren met de eigenaresse

Als de KNHS na een half jaar besluit dat je niet meer mag starten moeten ze toch compenseren, geldt ook voor de stalhouder die je halverwege de maand wegstuurt.

Let wel het is niet TS die halverwege de eerste (!) maand gestopt is maar de eigenaar die er mee wilde stoppen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:02

ingvdh schreef:
hallo, TS is de laan uitgestuurd door de eigenaar, het is dus niet haar keuze geweest om te stoppen.

Ga je ook huur betalen voor een auto als de verhuurder na 2 weken de auto weer inneemt en hem niet meer aan je wil verhuren? Dan betaal je toch ook alleen voor de periode dat je er gebruik van hebt gemaakt?

De eigenaar heeft zelf besloten niet met haar door te willen gaan, dat is haar goed recht, maar ze kan dan niet verwachten dat TS het volle pond betaald voor iets dat ze niet gekregen heeft.

Waarom zou TS dan voor alles op moeten draaien?

En waar lees je dat? Volgens mij zegt ts dat ze zelf ik gestopt omdat t niet beviel?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:05

ingvdh schreef:
renee16 schreef:

Als de KNHS na een half jaar besluit dat je niet meer mag starten moeten ze toch compenseren, geldt ook voor de stalhouder die je halverwege de maand wegstuurt.

Let wel het is niet TS die halverwege de eerste (!) maand gestopt is maar de eigenaar die er mee wilde stoppen.

Offtopic: Ik wens je met beide veel succes. Als jij van de KNHS niet meer mag starten is er iets gebeurd en zullen ze niet zomaar compenseren, hetzelfde geldt voor het stalvoorbeeld.

En eigenlijk ook voor het bijrijden van een paard. Er is duidelijk iets voorgevallen. Of het terecht is kunnen we zo moeilijk beoordelen met een eenzijdig verhaal.

Communiceren met de eigenaresse is imo de enige oplossing om tot een andere conclusie dan de volledige betaling te komen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:12

Maar we zijn nu een week verder, is er al enige vorm van contact geweest met de eigenaresse o.i.d?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:39

girlyggirl schreef:
Ok even voor iedereen die roept, niet betalen. .. dus een bijrijder mag zelf beslissen wanneer ze gaat, bedoel wij horen het "ziek zijn" verhaal van 1 kant.. ik heb er ook zo 1 gehad die bij rot weer opeens "ziek" was maar als ik zelf ziek ben zal ik toch naar stal moeten dus iemand die een paard voor een paar dagen "heeft" moet dit in mijn ogen ook mits het in goed overleg gaat en ik zelf wat kan regelen (iets met lusten en lasten ;) ) maar zou dus betekenen dat iemand in de zomer bv denkt goh ik heb wel ff zin om te rijden en na 2 weken gewoon stopt en niet meer betaald? Tis geen manege paard he.. dus gewoon betalen die 50- en klaar...heb t gevoel dat er meer achter steekt

Als je TS haar andere topic kijkt, zie je dat ze worstelt met gezondheidsklachten.
En als je ziek bent, mag je toch afzeggen?
Of moet je rijden met een emmer in je andere hand voor als je moet?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:52

lilydj schreef:
ze heeft me weg gestuurd, omdat ik dus 1x heb afgezegd omdat ik kotsend in mijn bed lag

Hier zie ik dus staan dat de eigenaar haar heeft weggestuurd. Daar ga ik vanuit.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:56

Brainless schreef:
Dusja1 schreef:
Incasso :')
Ze wil je alleen maar bang maken maar heeft geen poot om op te staan. Zou haar idd vertellen dat ze 25 kan krijgen en anders niks.

Theoretisch kan de eigenaar gewoon een incassobureau inschakelen, net zoals ieder ander.

Maar dan moet er toch ook een getekende afspraak zijn dat zij indd 50 euro zou betalen. Anders kan iedereen een factuur naar iemand sturen.. Dat gaat zomaar niet

Ik zou het aan je ouders vertellen en aangeven dat je de helft betaald. Laat die dame lekker stikken in dr 50 euro. Zo ken ik er ook nog wel een paar, van dat soort eigenaren.....

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:59

Ik sluit me er toch bij aan dat ze de volle €50 moet betalen. Halverwege opzeggen is geen ontzegging voor betaling. Echter, overleg het gewoon met je ouders en de eigenaresse als dat nog op een normale manier gaat.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:01

Sorry maar als jij mijn bijrijdster was, was ik ook niet blij met jou.
Je zegt zelf al na 2 weken af, doe het mens een lol en betaal gewoon haar geld.
Dankzij jou moet ze nu weeral iemand anders gaan zoeken en bovendien betaal je gewoon per maand :)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:04

Zo hee Tessyke, jij bent nooit ziek geweest zeker? :? :x

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:06

Zij is weggestuurd, vind ik niet dat ze moet betalen, wat een onzin! Voor die 2x 25 euro prima, klaaar

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:11

tessyke schreef:
Sorry maar als jij mijn bijrijdster was, was ik ook niet blij met jou.
Je zegt zelf al na 2 weken af, doe het mens een lol en betaal gewoon haar geld.
Dankzij jou moet ze nu weeral iemand anders gaan zoeken en bovendien betaal je gewoon per maand :)

Misschien eerst het topic is goed lezen voor je zo reageert :(

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:13

girlyggirl schreef:

Ik weet niet hoe de regels zijn van bijrijders, maar in de naam klinkt wel dat je dan ook op het paard rijdt. In twee weken tijd heeft ze er twee keer opgezeten, niet eens gereden en wordt bij de eerste keer dat ze ziek is, waar ze zelf ook niks aan kan doen, direct weggestuurd.
Als je ergens voor betaald ga ik er vanuit dat je er dan ook wat voor krijgt, en van rijden is nog geen sprake geweest. Dus mijn inziens hoeft ze dan niks te betalen, al helemaal niet omdat je meteen wordt weggestuurd omdat je een keertje ziek bent, wat iedereen kan overkomen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:16

lisa_sjouke schreef:
DewiRox schreef:
Tja, ik zou het gewoon betalen denk ik. 50,- valt nog te overzien, ben je ook van dat gezeur af. Opzich snap ik haar ook wel, want je bent met 'een nieuwe maand' begonnen. Je kan een stal ook niet halverwege de maand opzeggen.

Helemaal mee eens
:j

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:47

Ik had er idd over gelezen dat de eigenaresse haar heeft weggestuurd.

Er is hier maar 1 kant van het verhaal en ik kan heel moeilijk geloven dat een betalende bijrijder de laan wordt uitgestuurd omdat ze ziek is.
Ik zou zelf nog steeds zo netjes zijn om het te betalen maar dat moet je zelf weten natuurlijk. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:33

renee16 schreef:
Cinderella schreef:
Mondelinge afspraak met een minderjarige kan wel degelijk rechtsgeldig zijn.

En wat vind je er zo raar aan om niet te betalen? De eigenaresse heeft er zelf ook voor gekozen om het niet netjes af te handelen en een 15 jarig meisje zo erg onder druk te gaan zetten. Nee hoor, die zou van mij geen cent krijgen.

Hoe weet jij dat?
Wij horen een eenzijdig verhaal. Ik weet niet wat de reden is dat het in 2 weken misloopt.

Als dit puur een afmelding is wegens ziekte, vind ik het zwaar overdreven een factuur te sturen. Maar feit is wel dat dit de afspraak was. En de eerste maand (al is het maar voor de helft) wel ingegaan is.

Zo werkt dit toch ook met stalling huren, dan moet je ook gewoon de hele maand betalen als je eerder weg gaat. (al dan niet in overleg minder)

Hoe weet ik wat?
Ja op bokt hoor je altijd eenzijdige verhalen he, als je nooit kan uitgaan van iemands verhaal, kunnen ze beter dit forum opdoeken :+. ik ga uit van het verhaal zoals de TS het vertelt en daar reageer ik dus op.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:40

De helft betalen lijkt met netjes, ben je ook van het gezeur af.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:51

even antwoorden op alle mensen.
de vrouw is professioneel maar daar had dat bijrijden verder niks mee te maken, denk ik.
ze heeft mij weggestuurd, omdat ik doodziek was (ik heb netjes ruim een dag van te voren afgezegt)
ik ben daar 2 weken geweest en heb een paar keer een paar rondjes gestapt.
verder heb ik nog geen contact met haar gehad. ik heeb ook nog geen geld gestort en ik weet ook niet of ik dat ook nog ga doen, aan de ene kant wil ik die 25,- graag storten, maar de manier waarop zij heeft gehandeld, is totaal niet acceptabel.
ze werkt in de paarden wereld, en is vrij bekend en heeft dus tegen meerdere paarden eigenaren die een bijrijdster zochten gezegd dat ze mij niet moeten aannemen als ik contact met ze zou zoeken, hoorde ik van een kennis.
dus ja.. ik weet het niet. ik denk niet dat ik ooit nog een bijrijdpaard ga vinden en dat misschien als ik ooit een eigen paard ga kopen stalling vinden ook moeilijk zou kunnen worden omdat ze zo negatief over me praat, maar ik weet niet hoe stal eigenaren daar op reageren.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:54

Neem nou maar van mij aan dat over iedereen die hier op bokt zit minstens 1 persoon slecht over ze spreekt.
Dat hoeft echt niet gelijk te betekenen dat je kansen verkeken zijn.

Ik had trouwens wel betaald maar dat is omdat ik er nooit van hou om gezeur te hebben om geld.
En daarom graag de eer aan mezelf hou.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:05

Als je bij elk gezeur om geld gewoon maar betaald is ook een beetje gek toch? Het moet wel redelijk blijven. Ik vind 25 euro redelijk, je hebt er immers 2 weken gebruik van gemaakt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:40

Ik bedoel ook maar 2 weken.. heb hey niet zo handig neer gezet :')