Onrechtmatig paard vasthouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:03

In dat geval denk ik dat jouw advocaat heus wel de juiste weg zal bewandelen en dit voor je gaat oplossen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:04

Ofwel zsm politie en juridische bijstand of Hoe je het ook noemt inschakelen en als de bliksem je pony op gaan halen Hoe dan ook.
Er zal vast iemand zijn die je wil helpen.
Wat een vreselijke situatie trouwens, zeker omdat het familie is ( nou ja ... Op papier noem je het dan familie )

xxxxxx2000

Re: Onrechtmatig paard vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:19

Tsjee TS wat een ellende! Heel veel sterkte. Wat naar allemaal laat je advocaat en verzekering dit maar oplossen. Moeilijk dat het je moeder betreft. sterkte

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:28

Bedankt voor je toelichting, Ts.
Dien klacht in voor diefstal van je paard.
Ivm de situatie met je moeder zou ik ook wel juridische stappen ondernemen.
Veel succes!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:32

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar en wou dat ik de macht en kracht had om dit op te lossen , ik kan nauwlijks helder meer nadenken en krijg geen tijd om tot rust te komen en te herstellen van twee spoedingrepen die ik deze week achter de rug heb , ik heb het nooit erg gevonden dat ik alleen ben en mijn eigen boontjes moet dopoen maar nu voelt het wel heel eenzaam , leeg en koud

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:33

Jeetje mina wat een puinhoop.
Volkomen begrijpelijk verhaal.
Ik mag het misschien niet zeggen, maar misschien kun je je moeder beter onder curatele laten stellen. := Als ze zoiets voor elkaar krijgt, zal dit vast niet het laatste zijn dat je te wachten staat...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:37

Hoe kun je nu toch in hemelsnaam zeggen dat TS haar moeder maar onder curatele moet stellen op basis van een eenzijdig verhaal? Bijzonder advies!

TS, ik denk dat niemand hier iets zinnigs kan zeggen, dat dit meer een probleem in de familiesfeer is en dat daar wellicht een oplossing ligt. Veel sterkte in ieder geval.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:45

Dit is met recht een rotsituatie .Kan het zijn dat je bij de staleigenaar ook ( net zoals in de start van dit topic) nogal onsamenhangend hebt verteld hoe de zaak in elkaar zit ?
Misschien is het handig om hem netjes te mailen en nog 1 keer uit te leggen hoe de zaak in elkaar zit , bewijs van de overschrijving erbij en de vraag wanneer je je paard op kunt halen . Je kunt dat rustig overdenken hoe je het verwoord en nog eens nalezen om in te schatten hoe het over komt. Krijg je van hem antwoord dat dat niet de bedoeling is dan heb je ook meteen op papier staan dat hij je paard niet terug wil geven en kun je dat gebruiken . Ik vind het nu al enorm geëscaleerd en het heeft nog niets opgeleverd.Een advocaat is ook niet alles kost een boel geld en gelijk hebben wil nog niet zeggen dat je het ook krijgt. Het is belangrijk dat het niet jouw woord tegen zijn woord wordt en dat er niet allerlei mensen in betrokken worden .Het lijkt me ook niet wijs om iemand mee te vragen die je helemaal niet kent om dezelfde reden als het escaleert wordt die persoon ook in het geheel meegezogen . Heb je helemaal geen vriend(in) die je vertrouwd en die mee zou kunnen gaan ? Lijkt met toch echt het wijste.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:46

Mijn moeder hoeft niet onder curatele, het is aan mij om zodra mijn beest thuis is verder te gaan met mijn biezen te pakken en een ander heenkomen te zoeken waar ik wel prettig kan wonen en werken,

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:48

Ik heb de stalhouder niets verteld , we hebben alleen sms contact en dan vooral van zijn kant dat hij geen geld heeft ontvangen , ik loop niet met dit probleem te koop , schaam mij al heel lang dat ik hier niet tegenop kan en heb tot op heden gezwegen

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:53

Jeetje TS, Ik kan je niet helpen maar ik wil je wel heel veel succes wensen. Wat een rotsituatie.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:53

Jeetje ik zag net dat je met naam en toenaam alles over de stal en het probleem met je paard op je fb hebt gezet van stal Merodia hebt gezet .Kijk uit dat dit niet enorm gaat escaleren .Ik zou het verwijderen als ik jou was . Je vraagt iemand om met je mee te gaan maar dit is al zo enorm uit de hand gelopen dat ik denk dat het echt verstandig is om even pas op de plaats te maken ook al ben je w.s heel erg boos . Je komt lijnrecht tegenover elkaar te staan en dat geeft zo alleen verliezers. Ik wens je sterkte rust en wijsheid.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:54

Jeetje wat een verhaal TS.
Wat een rotsituatie.
Heel veel sterkte en dat alles maar goed mag komen. :(:)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:04

Ik mag mijn klanten en vrienden best laten weten wat er speelt,
ik heb het bericht verder alleen in prive berichten gedeeld, ik denk dat als morgen blijkt dat het geld gewoon op zijn rekening staat hij wel inbind en geen enkel belang heeft om hem bij zich te houden
dat zegt hij ook steeds dat als het op zijn rekening staat hij hem komt brengen ,

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:06

Ik zie het al, je hebt het niet via internet bankieren gedaan, maar met een daadwerkelijke overboeking, dat geeft inderdaad vertraging. Dan komt het van de week heus wel goed!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:06

Ik ben niet boos dit is het zoveelste incident waar ik mee te maken heb in de afgelopen periode, ik ben moe gestreden, leeg en wil alleen maar janken ,

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:07

FuegoJoy schreef:
wil alleen maar janken ,

Waarom doe je dat niet? Lucht op hoor!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:08

Ik had het geld cash in huis maar het moest van hem perse over de bank , ben het dus gaan storten en meteen laten overmaken

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:11

Dan voel ik mij nog rotter, zonder schouder, aangereikte snotlap en kopje thee of sigaretje

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:17

FuegoJoy schreef:
Ik ben niet boos dit is het zoveelste incident waar ik mee te maken heb in de afgelopen periode, ik ben moe gestreden, leeg en wil alleen maar janken ,

maar als het een familieruzie is houdt dit niet op....sterker nog, ik vrees dat het alleen maar erger zal worden!

Een idee om een bemiddelaar in te schakelen? want zo komen jullie er niet uit denk ik...

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:21

Dat is allemaal al geprobeerd, er hoeft van mij geen oplossing te komen voor het conflict, ik sta 100 % achter mijn keuze om elders zonder enige vorm van contact verder te gaan

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:27

Jeetje TS, wat een absolute rotsituatie!
Helaas kan ik je niet met vervoer helpen maar ik wil je graag een hart onder de riem steken.
Juist nu je je rust zo hard nodig hebt om te herstellen krijg je deze stress er nog eens bij.
Ik hoop dat het geld er van de week toch op blijkt te staan en dat je je schat weer thuis krijgt.
Ook hoop ik (oprecht) dat je snel een ander onderkomen hebt en dat je je passie en werk weer lekker op kunt pakken.
Heel erg veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:50

FuegoJoy schreef:
Dan voel ik mij nog rotter, zonder schouder, aangereikte snotlap en kopje thee of sigaretje

Helaas woon ik (nog) niet bij je in de buurt anders was ik met alle liefde een kopje thee bij je komen drinken. :(:)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 23:03

Dat zou heel gezellig zijn , ik ga zo maar proberen te slapen al denk ik dat het vooral draaien en grienen word en morgen iets regelen om bij de bank te komen zodat deze kwestie opgelost kan worden en ik vervoer kan gaan regelen zodat deze meneer niet bij mij op het erf hoeft te komen want ik denk dat ik mij dan niet kan inhouden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:26

Deze meneer is afgegaan op wat een oude dame hem verteld heeft, jij verteld hem dat er woensdag geld is overgeboekt en normaal gesproken staat dat de volgende dag op de rekening. Echter, jij hebt de problemen met je moeder altijd binnenboord gehouden dus dat kan hij niet weten en je hebt via een contante storting geld overgeboekt wat langer duurt en ja, ik kan me voorstellen dat die man argwanend word. Wel vervelend dat het zo gaat en misschien moet je maar eens stoppen met alles bij jezelf houden en zorgen voor goede professionele hulp, zowel juridisch als geestelijk. Na zoveel ellende ben je er wel aan toe, heel veel sterkte.