Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) ruitje schreef:Het grappige vind ik altijd, dat mensen het blijkbaar prima vinden om bij niet officiële stallen zonder KVK te staan, en dat zelfs gebruiken als reden om dan zonder opzeg weg te kunnen. Dan denk ik: je hebt er ook mooi van geprofiteerd dat hij alles zwart deed. Want wij moeten als wel officiële stal een stuk meer stalhuur rekenen om bepaalde kosten door te berekenen.
)
Doeiiiii Anne_mieke88 schreef:het is geen officiele stal, meneer steekt het geld zwart in zn zak... dan gelden er ook geen regels... en wat wil hij dan doen? incasso? aangifte politie? tuurlijk laat maar komen... dan kunnen ze meneer meteen aanspreken van zijn praktijken....
geen contract is geen binding... dus je mag elk moment je biezen inpakken en weg gaan en betalen voor wanneer je er daadwerkelijk staat...
Het doorbetalen tot eind november is wel netjes om te doen, maar zeker niet verplicht.
Betalen tot eind december zou ik zeker weten niet doen...
Ik zou gewoon betalen tot eind november en danDoeiiiii
ohjajoh6 schreef:Sorry maar zelfs al heb je keurig een contract , maar de stalhouder/dienstverlener houd zichzelf dus al niet aan de afspraken, inzake die te verlenen dienst, hoef je als eigenaar toch zeker ook niet te betalen voor niet of ondeugdelijk verleende dienst? Je kan mij een hoop vertellen, maar ook in een huurwoning, waar ik ineens niet meer verblijven kan omdat het materiaal dusdanig ondegelijk is dat ik er niet meer wonen kan, betaal ik toch echt ook geen cent meer totdat het weer bewoonbaar is?
En ik kan mij eigenlijk heel goed voorstellen dat je niet zomaar de volgende dag al weer een nieuwe stalling hebt gevonden, want laten we nou eerlijk zijn, overal waar veel plek vrij is, is het over het algemeen ook goed mis, misschien is TS wel al de hele tijd naar iets anders aan het zoeken geweest...
zo een hoofd zou ik hebben, even langs de strohandel met m'n trailer en klaar. Beb_bokt schreef:Ik vind dat je je hoort te houden aan de opzegtermijn van 1 kalendermaand. Wat je vervolgens doet, is aan jou. Je kunt gewoon eerder vertrekken, je betaalt dan wel dubbel over die periode omdat je ook op je nieuwe stal over de maand december moet betalen.
Ik vind het vreemd dat mensen het nu ineens hebben over de KvK. Dat heeft niemand ervan weerhouden om daar met het paard naar toe te verhuizen. Er bestaat nog zoiets als "afspraak is afspraak". Waarom dit nu gebruiken om onder je afspraken uit te komen. Los daarvan is de kwaliteit van het stro inderdaad belabberd en begrijp ik dat je je daar tegen verzet. Maar ik zou dit echt even los van elkaar zien omdat je (vind ik) altijd moet proberen netjes weg te gaan. Weggaan met een hoop drama is niet zo moeilijk maar het is altijd fijn als je elkaar nog tegen kunt komen. In een gesprek met hem zou ik er wel op staan om vanaf je vertrek, niet te betalen voor het stro en hooi omdat de kwaliteit zo achteruit is gegaan.
maaikemuis schreef:Ben ik nu de enige die het gevoel heeft van 'eigen schuld'? Kom op, je weet dat de opzegtermijn een maand is (mondeling is net zo goed bindend) en je vind al tijden dat het stro slecht is. Hoe onnozel ben je dan door het contract 3 dagen na ingang van de maand op te zeggen en vervolgens te bedenken dat je het niet eens bent met de opzegtermijn?!?!?! Dan had je dan toch ook wel 4 dagen eerder kunnen bedenken, het is immers niet dat op 1 november de kwaliteit spontaan dramatisch was.
Kom op, je wist de regels die gesteld waren en bent zelf te laks geweest om daar adequaat op te reageren. Ik kan de stalhouder dan ook goed begrijpen.
Je profiteert er verdorie toch zelf ook van? Het scheelt je een mooi bedrag per maand, wel of geen kvk. 
_black_rose_ schreef:Ik vraag me inderdaad ook beetje af waarom je niet die 3 dagen eerder naar de eigenaar gegaan bent om op te zeggen? Mja om nou om die 3 dagen te zeggen "jammer joh betaal die hele maand maar" vind ik echt heel kinderachtig.
Natuur of niet, hij hoort een deugdelijk product af te leveren, wanneer hij dat niet doet en hij zich daarmee niet aan zijn kant van de afspraak houd, maakt hij het wel heel aantrekkelijk voor TS om zich ook niet aan de afspraak te houden.
In deze situatie zou ik zeggen:
Wanneer jij mij tot eind december een deugdelijk product levert= balen met niet meer dan 2 twijfelachtige plakken, betaal ik netjes mijn stallingsgeld tot eind december.
Lever je me dezelfde slechte kwaliteit als de eerdere balen, dan ben ik aan het einde van de maand gewoon weg en betaal ik ook niet door.
Ik zou heel duidelijk en helder communiceren over mijn overwegingen. Ik zou erbij zeggen dat ik me graag aan de regels wil houden, maar ik vind dat de stalling zich dan ook aan de regels moet houden. Waarom verwacht je van mij dat ik netjes doe wat er van mij gevraagd wordt, wanneer jullie dat ook niet doen?
Bij ons op stal betaalden we een kale stal-prijs en konden we hooi en stro naar behoefte kopen van de stallinghouder. Als jou stalling ook zo werkt zou je kunnen zeggen: ik betaal door tot eind december maar daarvoor hoef ik geen rommelstro en rommelhooi meer van jou af te nemen. Dat haal ik dan zelf ergens.