BE rijbewijs halen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Re: BE rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:01

Hahaha.
Nou file parkeren is zelfde als bocht achteruit alleen is je bocht veel kleiner :)
Vrachtwagen wil ik ook nog wel eens halen maar dan moet ik m wel ergens voor nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:03

Vicky_88 schreef:
Ik heb mijn E nu dik een jaar en stelde echt niet zo veel voor. Als je een klein beetje feeling met de auto hebt is het een eitje. Vooral niet te veel willen sturen en rustig kijken.

Ik ben zo blij dat ik 'm heb. Ik hoef nagenoeg nooit te gaan rekenen of ik iets wel mag rijden en ben gewoon altijd verzekerd!

Verzekerd ben je sowieso hoor :) zolang je je maar aan de regels houdt. Als je de regels aan je laars lapt ben je niet verzekerd maar dat geld ook als je wel een E hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:03

mijn instructeur bleef maar herhalen dat vrachtwagen veel moeilijker is dan BE (met name de wegproef) en dat de manoeuvres van de BE slechts truks waren maar toch... _O-
Ik rijd nu met een 1.5 paards trailer en toen laatst een vrouw vroeg of ik hun trailer er even uit wilde rijden (moest een hoek van bijna 90° maken om 'm er uit te krijgen ) hadk dat eigenlijk zo gefixt maar toch durf ik niet voor m'n BE te gaan. :o

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:14

Yvank_ schreef:
Vicky_88 schreef:
Ik heb mijn E nu dik een jaar en stelde echt niet zo veel voor. Als je een klein beetje feeling met de auto hebt is het een eitje. Vooral niet te veel willen sturen en rustig kijken.

Ik ben zo blij dat ik 'm heb. Ik hoef nagenoeg nooit te gaan rekenen of ik iets wel mag rijden en ben gewoon altijd verzekerd!

Verzekerd ben je sowieso hoor :) zolang je je maar aan de regels houdt. Als je de regels aan je laars lapt ben je niet verzekerd maar dat geld ook als je wel een E hebt.

Klopt, zolang je binnen de gewichten blijft wel. Ik gebruik het ook in de zin dat ik nagenoeg nooit hoef te rekenen, dus ben altijd verzekerd.

Stelt echt niet veel voor! Anders kun je een keer een intake les doen. Kun je het eens proberen. Kun je daarna altijd nog zien wat je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:21

Nouja rekenen is voor de meeste mensen alsnog verstandig :D hoeveel combi's wel niet rond rijden die zwaarder dan zijn dan de auto trekken mag.... schijnbaar weten veel mensen niet wat hun combi op de brug daadwerkelijk weegt in elk geval een stuk meer dan op papier :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:44

Vicky_88 schreef:
Hahaha.
Nou file parkeren is zelfde als bocht achteruit alleen is je bocht veel kleiner :)
Vrachtwagen wil ik ook nog wel eens halen maar dan moet ik m wel ergens voor nodig hebben.

C-rijbewijs doet het goed op je CV :j Bij elke sollicitatie die ik gevoerd heb nadat ik mijn C-rijbewijs heb gehaald, is een opmerking langs gekomen over dat rijbewijs........

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:12

ikke schreef:
Vicky_88 schreef:
Hahaha.

C-rijbewijs doet het goed op je CV :j Bij elke sollicitatie die ik gevoerd heb nadat ik mijn C-rijbewijs heb gehaald, is een opmerking langs gekomen over dat rijbewijs........

Goed dat ik dat weet! Thanks!
:)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 21:59

ikke schreef:
Dat is een heel klein Jeepje als je binnen de grenzen van je B-rijbewijs zou blijven.
Daarnaast is het gewoon verstandig om je BE te hebben; je leert er best een hoop van ook al moet je veel weer overboord zetten als er een paard aan de haak hangt maar een goede instructeur geeft je die verschillen mee in de lessen.

Het toverwoord is KIJKEN IN JE BUITENSPIEGELS!

Je kunt al heel simpel beginnen met oefenen door alleen op je buitenspiegels te gaan rijden en het jezelf eigen te maken welke beperkingen dat geeft.

loveidefix schreef:
Ik kan wel gewoon naar voren toe inparkeren en achteruit wil ook wel als ik de ruimte er voor heb (en mijn vriend niet panisch naast mij zit te schreeuwen dat ik geen krassen op zijn auto moet maken :') ) maar file parkeren... dat is echt een no go :+ Kun je überhaupt file parkeren met een trailer?

Krijsende kerels moet je gewoon uit de auto trappen! In plaats van dat ie gaat lopen janken, zou ie er beter aan doen om je te helpen en begeleiden dat je beter leert hoe groot de auto is en waar de herkenningspunten zitten die je helpen een auto goed in te parkeren.

Ik wil 'm wel een keer van dat gejank af komen helpen, hoor. Geen probleem }:) }:)

Hahahah wat een lief aanbod! Ik rij ook liever zonder mijn vriend of als hij ligt te slapen vind ik het ook wel prima, nooit een krasje gemaakt op de auto dus geen reden voor paniek!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:05

Ik weet zelf voor achteruit inparkeren de regels niet meer. Iets met als de auto bij het raam is moet je gaan draaien ofzo? :o ik zoek altijd makkelijke parkeer plekjes uit omdat ik dat dus niet meer weet. Iemand zo lief om mij dat te vertellen? :D

Edit: ik twijfel nu echt of ik hem wel moet gaan halen, misschien kan ik beter eerst nog een keer mijn B rijbewijs gaan halen :+

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:07

Zojuist een veiling op vakantieveilingen voor dagcursus + examen van m'n BE rijbewijs gewonnen! Ik blijf hier even meelezen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:09

loveidefix schreef:
Ik weet zelf voor achteruit inparkeren de regels niet meer. Iets met als de auto bij het raam is moet je gaan draaien ofzo? :o ik zoek altijd makkelijke parkeer plekjes uit omdat ik dat dus niet meer weet. Iemand zo lief om mij dat te vertellen? :D

Edit: ik twijfel nu echt of ik hem wel moet gaan halen, misschien kan ik beter eerst nog een keer mijn B rijbewijs gaan halen :+

Voor alleen met de auto: Die raamspijlen (hoe dat ook heet) moeten bij de voorkant van de auto waar je naast staat zijn. Dan volledig insturen, en als je met je spiegel bij de voorkant bent terugsturen... En dan nog de feeling krijgen hoe hard je achter uit moet, in vergelijking met wat je stuurt :7

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:18

kwii schreef:
loveidefix schreef:

Voor alleen met de auto: Die raamspijlen (hoe dat ook heet) moeten bij de voorkant van de auto waar je naast staat zijn. Dan volledig insturen, en als je met je spiegel bij de voorkant bent terugsturen... En dan nog de feeling krijgen hoe hard je achter uit moet, in vergelijking met wat je stuurt :7

Ik heb ook alweer filmpjes gekeken op youtube, maar het grootste gedeelte wat ik verkeerd deed komt doordat ik te dicht bij het parkeer vak sta met de auto haha. Ik ga het nog even oefenen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:28

Oh jij bedoelt achteruit in een vak, en ik heb het over file parkeren... haha zo word het wel heel lastig _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:04

kwii schreef:
loveidefix schreef:

Dat mag je mij dan eens komen demonstreren..... Ik heb daar een hele passende auto voor }:) }:)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:36

auto zonder ruiten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:44

kwii schreef:
auto zonder ruiten?

Alleen een voorruit :D Cabrio........

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 13:39

Mag je überhaupt een trailer achter een cabrio knuppen? :+

Ik heb gisteren weer in de auto van mijn vriend gereden. Ging natuurlijk weer helemaal goed... Totdat ik voorstelde dat ik wel even achteruit de oprit in wilde draaien. Pas op voor de bosjes ahhh je gaat scheef!!! :(:) Ik kon de bosjes nog niet aanraken als ik het raam open zou doen er eruit zou gaan hangen en ik ging ook helemaal niet scheef. Toen ik uitstapte stond de auto 1 steen dichterbij de rand aan de voorkant dan aan de achterkant, dat is ongeveer 10 cm :roll: Toen ook wel even duidelijk gezegd dat ik liever heb dat hij zegt wat er goed gaat dan als een klein meisje aan het gillen is in de auto.

Ik heb even geïnformeerd en als ik hier in het dorp mijn E ga halen ben ik 535 euro kwijt. Vond ik best netjes! Ik krijg dan 6.5 uur les en het examen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:41

Als die cabrio de kogeldruk en het gewicht mag hebben, waarom dan niet?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:30

Nou ikke.... Daar wil ik best even in rijden!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:29

Ayasha schreef:
Als die cabrio de kogeldruk en het gewicht mag hebben, waarom dan niet?

Precies, en deze cabrio mag het ook hebben.........

@Loveidefix: En? Is de boodschap aangekomen?

@Kwii: dan zul je vlug moeten zijn want de auto gaat binnenkort de garage in voor wat serieuze aandacht.

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:44

Het is een kwestie van veel doen.troost je 95% is vooruit. Gewoon rustig blijven dan komt t vanzelf goed.
Tandemassers zijn makkelihket dan enkek assers, omdat ze groter zijn zie je ze beter in je spiegels en ze staan er minder snel haaks onder .
ken je niemand die een paar keer met je wil oefenen op bijv een industrieterrein?

Kort om maak je niet druk, t zijn niet voor niks 1 dagscursussen, dus is t goed te doen anders zou je wek meer moeten lessen maar echt leren doe je pas in de praktijk

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:00

T kan ook goed zijn dat de tarieven na de jaarwisseling omhoig gaan als je t wilt moet je t gewoon doen en niet twijfelen

Als je slaagt voor CE dan krijg je automatisch ook BE dus als je ook nog C wilt dan kan je dat beter doen dan bespaar je t geld voor BE

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:07

Besparen is een groot woord. Dan moet je eerst je C gaan halen en dan je CE en da's (iig in België) een stuk duurder.
En als je al bang bent om met een trailer te rijden met een auto dan vrees ik dat met een camion en aanhanger niet grappig gaat zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:22

Ayasha schreef:
Besparen is een groot woord. Dan moet je eerst je C gaan halen en dan je CE en da's (iig in België) een stuk duurder.
En als je al bang bent om met een trailer te rijden met een auto dan vrees ik dat met een camion en aanhanger niet grappig gaat zijn.

Nee, dat zie je verkeerd.
Als je nu al weet dat je C en CE wil halen, ga dan niet voor BE omdat CE automatisch recht op BE geeft. Het scheelt je gewoon een set lessen plus examen.

Enne, om heel eerlijk te zijn: vrachtwagen is simpeler dan auto.
Ik had al enkele jaren niet meer op een vrachtwagen gereden toen ik door omstandigheden opeens met een vrachtwagen moest gaan rijden. Nou, de eerste bocht de uitrit uit was even opletten (hoe reageert dit ding) en daarna reed ik er gewoon mee weg, stelde geen ruk voor.
Vrachtwagens zijn vele malen beter te overzien dan willekeurig welke personenauto.........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:25

Die ervaring heb ik dus niet. :=
Vond vrachtwagen stukken moeilijker.