Dure facturen bij dierenkliniek, bijna 1000 euro aan scannen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Dure facturen bij dierenkliniek, bijna 1000 euro aan scannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:06

Ik vind ook dat de kliniek rekening moet houden met wat de behandelingen kosten en wat het opbrengt.
Zoveel kosten terwijl het veulen dit nooit kan opbrengen is natuurlijk iets wat ze moeten overleggen.

Ik wil tegenwoordig ook alles weten voor ze iets doen en wat het nut daarvan is, want voor je het weet is heel je paard onderzocht en was het zoals je zelf had verwacht dat er haken op de tanden zaten.... om maar een voorbeeldje te geven. (Om het nog maar niet te hebben over de consultkosten en voorrijkosten die gescheiden zijn en dan elk onderdeel van mijn paard die ze aanraken ook een aparte rekening is)
Mijn goedgelovigheid is iig ookal weg!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 09:02

Mijn eigen dierenarts gesproken en die vond het ook wel erg duur plus nog een andere rekening die ik van weer een andere partij had gekregen waarvan ik dacht dat dat niet zo zou zijn, maar dat staat hier los van. Ze had het idee dat de artsen natuurlijk al wisten dat het niet helemaal goed zat toen de baarmoedermond niet goed open stond en daarom vaker gescand zou kunnen zijn, maar dat ze mij dat voorhouden dat allemaal helemaal super verloopt vond ook zij niet kunnen.

Door vakantie en nog geen antwoord van de mensen daar die de facturen naast elkaar zouden leggen omdat zij ook 800 euro kwijt was voor een schrammetje. Zit ik nog af te wachten.

Arts had van de schrammetje schoonmaken een aderlijke bloeding gemaakt, ook niet express natuurlijk. Maar achteraf had ze beter niet kunnen bellen. Het was ook niet echt nodig maar ze zijn wel voorzichtig met de dieren. Pony moest vier dagen in kliniek terwijl het allang niet meer bloedde. Daar is dagelijks verband vervangen en soms twee keer per dag. En dan ook nog voor verschillende tarieven. Ik mag helaas zeggen dat ik redelijk wond expert ben geworden in de jaren en heb verband dat goed zat nooit dagelijks verwisseld. Ook niet bij wonden die veel ernstiger waren. Meeste wonden zijn heel mooi genezen. Dus ook die mensen daar zijn niet zo tevreden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:39

Al nieuws?

Ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen, omdat ik zelf tot nu toe toch braaf betaald heb - al was ik van mening dat de rekening veelste hoog was en hun handelingen veelal onnodig waren. Ze zijn me wel kwijt als klant iig :-)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:17

Zelf ook al de nodige kosten gehad voor het scannen, maar bij Lara heb ik het meteen met zo'n pakket gedaan voor €100,- excl,. medicijnen.
Toen ze bij de HH stond had ik geen voorrijdkosten, was een afspraak met de HH en DA, dus dat scheelde heel veel geld. Wel schrik ik ook nu weer voor wat ze rekenen voor het behandelen met hormonen en Buscopan. Ik moest ook €25,- betalen voor 3x spuiten met oxcytoxine, terwijl mijn man die flesjes koopt voor nog geen €6,- En waarom spuit je een merrie Buscopan, om de darmen te ontspannen?

Zoals hiervoor al beschreven ben ik die fouten ook tegengekomen en zou daar ook graag antwoord op willen hebben in jouw geval. Wellicht kun je nog een flink bedrag van die rekening afkrijgen.

Dit zijn toch bedragen die in zijn geheel niet meer tot verhouding van het eventuele veulen staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:19

Ik vind het best raar dat jij moet opdraaien voor een letsel wat door de dierenarts is toe gebracht. Vind dat ze daar op ze minst rekening mee kunnen houden in de kosten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:30

In geval van mijn merrie is daarom idd buscopan gespoten suffie.
Maar in haar geval was dit nodig omdat ze drachtig was van een tweeling en de darm moet ontspannen zijn om één vruchtje goed weg te kunnen knijpen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:32

Orchidee14 schreef:
Ik vind het best raar dat jij moet opdraaien voor een letsel wat door de dierenarts is toe gebracht. Vind dat ze daar op ze minst rekening mee kunnen houden in de kosten.

Lijkt me idd dat de D. A dat zelf betaald. Ik zou het iig niet betalen.
Als ik schade maak aan hun spullen, mag ik dat ook betalen..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:48

Oke, weer wat geleerd. Mijn DA heeft niets gespoten toen hij het vruchtje wegkneep. Wel vind ik de bedragen voor de medicijnen erg hoog!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:26

Bedragen zijn ook hoog, ben ik met je eens.
Maar soms heb ik het idee dat ze ook soms maar wat doen qua berekeningen.

Misschien dat ze bij mijn merrie het expres gedaan hebben omdat ze ook koliek gevoelig is? Of juist te veel aanspande? Geen idee

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:11

Ik vind het vreemd dat ze elke keer buscopan spuiten dat gebruik je normaal voor koliek,
En vind het ook raar dat ze echo maken en opvoelen en dat opvoelen rekenen.
En je moet eigelijk hengstenhouder bellen en vragen wat opsturen van spermacellen normaal kost bij hun inclusief btw.

Ik had merrie pakket en dan betaalde in de voorrijkosten per keer dat die kwam.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:27

Buscopan is niet nodig voor het wegknijpen van een vruchtje hoor. Hier ook altijd het pakket via de HH, aangezien 'onze' kliniek ook erg goed is in rekeningen schrijven. Als in 5 huisvisites ( minder dan 1 km van hun kliniek af en 2 x waren ze al op dat adres voor ander paard) + behandeling koliek is net zo duur als 9 dagen op de kliniek (wolvega) inclusief veel meer behandelingen.

Mijn merrie is dit jaar voor het eerst drachtig en een tikje gespannen daardoor voor alle behandelingen (scannen/opvoelen/insemineren). Uiteindelijk drachtig van een tweeling, maar een buscopan op de rekening hoor. ( Dan zou ik ook ontploffen trouwens, want daar kan ze heel slecht tegen)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 20:16

Nieuwe factuur binnen met briefje dat sit was op verzoek van mensen waar pony staat. Het is niet dat ik het niet wil betalen maar zij zijn juist gaan bellen doordat er twee tarieven voor verband aanleggen. Is gerekend en er ook soms twee keer per dag verband is gewisseld terwijl dat voor de opname en na de opname niet zo was. Heb hem aan het album toegevoegd. Bijna klaar met mijn mail, ik moet daar altijd te tijd voor nemen zodat emotie niet de overhand neemt en was nog in afwachting (nu dus niet meer).

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:03

Waar ik mij nog het meeste aan stoor zijn de kosten voor de visite die steeds compleet gerekend wordt. Zo'n DA kan toch ook inzien dat hij overmorgen weer terug moet komen en dan een herhalingsvisite berekenen? Ook is er 1x duidelijk teveel betaald voor het scannen, want er is geen verschil tussen beide manieren van scannen. Deze kliniek zou er goed aan doen om zijn klanten ook een pakket aan te bieden, want op deze manier zie je de klanten niet snel terug. Ter vergelijking: mijn merrie is nu 4x gescand, behandeld voor een tweeling en bijgespoten met iets om te voorkomen dat haar baarmoeder hierop ging reageren en dat alles voor €115,- Al zou ik nog 20x moeten scannen, de prijs staat vast.
Klopt het dat de verzendkosten voor het sperma nu niet zijn doorberekend?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:41

Jawel dat is die van 50 nogwat. Verzenden kost alleen hooguit 35 euro. Dus hup weer wat extra erop voor de klant

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:46

Heb je over verzendkosten gesproken met hengstenhouder??
Wij wilde dit jaar dekken met een hengst.
Enen station was verzendkosten €65 ex btw en anderen €85
En ging over de zelfde hengst
Alleen 2 verschillende stations

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 20:31

Ja en normaal betaal ik hun maar deze rekening is blijkbaar naar de kliniek gegaan

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:43

Zo die zijn wel gek op rekeningen schrijven! Elke keer buscopan geven lijkt me ook een beetje vreemd, weet niet of ze hier een goede verklaring voor hadden?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:14

Nou de mail gestuurd. Vond het moeilijk. Zag nog de rekening van de mensen daar, er wordt gerekend visite, wond behandeling, twee keer verband aanbrengen incl. Materiaal, medicatie (meer als inkoop uiteraard) en dan ook nog 2x arbeid 5minuten. Samen zo een 200 euro. Door het schoonmaken was de aderlijke bloeding ontstaan en moesten ze terug komen en hebben gehecht. Hiervoor is geen visite gerekend maar wel consult en alles bij elkaar was het nog eens 160 euro.

Verder betaal je bij deze kliniek het aanbrengen van verband en daar aast nog wondbehandeling. Je betaald de sulfatrims en daar bovenop nog het toedienen. De ene keer wel arbeid en de andere keer niet. Heel bijzonder. Ga nu eens opzoeken wat ik toen kast in de avond kwijt was voor een wondje hechten.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:37

Wond hechten weekend avond inclusief tetanus enting, 3 mepitel 20 steriele gaasjes voor latere verbindingen en schoonmaken koste nog geen 280 euro. Betrof ook nog een veulen die erg bang was.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:18

Nog nieuws?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 19:23

Nee geen reactie niets. Van de week maar betalen en kijken hoe ik op andere wijze stappen kan ondernemen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 06:23

Je moet gewoon blijven bellen er over, en anders erlangs gaan om het te bespreken

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:39

Persoonlijk zou ik pas betalen als ik een reactie had gekregen. Als je eenmaal hebt betaald is het veel moeilijker om nog geld terug te krijgen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 08:09

Heb ook geen zin in deurwaarder en dat soort dingen. Termijn is natuurlijk ook allang verstreken. (Was hij al voor ik de laatste binnen kreeg).

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:26

zo hee, is niet echt normaal zeg!