les heeft voorrang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:47

Bij ons heeft de les voorrang, al rijdt er zelden iemand bij in.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:03

ik sta op een grote stal met manegelessen. Wekelijks rijd ik privéles van externe instructrice, waar er meerdere achter elkaar les van hebben. Zelf vind ik het wel zo fijn als er iets meer rekening wordt gehouden met de lesser. Zegt niet dat zij op de rechterhand dan ook maar voorrang moeten krijgen, maar een beetje meeluisteren en anticiperen op de oefeningen is wel zo handig.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:08

Amaris schreef:
Bij ons is priveles van iemand anders dan de eigenaresse (en daar wil ik echt geen les van) al een lastige opgave. Er is wel een half niet te lezen whiteboard maar daar mag je zelf niets opschrijven dus les van een instructeur moet allemaal in overleg met de eigenaresse.

En dan nog elke avond en de zaterdagochtend groepslessen... en het gerucht is dat dat alleen maar meer gaat worden.

Nu is dat nog te doen omdat het redelijk weer wordt, dus de buitenbak is te doen, maar straks in de winter is de binnenbak gewoon bijna niet te gebruiken, tenzij je 's avonds laat nog wilt gaan.

Het is dat mn bijrijdpaard er staat, dus ik heb niets te kiezen.

Eigenlijk boffen jullie maar met al die afspreekmogelijkheden!

Precies dit!

Waar mijn bijrijdpaard staat moet je bakhuur betalen als je les hebt.. alsof de les niet al duur genoeg is -.- Moet nu steeds door dicht begroeid bos naar de afgelegen bak. In de winter (blubber+donker) vind ik dat dus zó niet fijn.

Voordeel is natuurlijk dat ik altijd de bak voor mezelf heb. Yay?
Laatst bijgewerkt door Selina op 16-09-14 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

LisaDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:10

Bij ons is het ook zo! Er mag iemand bij in de piste, maar zei moeten de lesnemer voorrang geven!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:12

Ik vind iig dat de bak altijd vrij moet zijn om óók gebruikt te worden door anderen, ook als er les is. Dat gezegd hebbende, let ik er wel op dat ik degene die les heeft niet voor de voeten loop.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:37

Hier hangt op het briefje van de bakregels ook de regel dat degene met les voorrang heeft.
Wel binnen de normale "fatsoensregels" overigens. De overige mensen moeten ook gewoon normaal hun rondje kunnen rijden.

xrobinxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:25

Bij ons op stal ligt er een agenda waar iedereen in moet schrijven wanneer hij of zij les heeft. Dan kan je er rekening mee houden.

Anoeska

Re: les heeft voorrang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:34

Wij hebben een vrij grote bak, waar soms zomaar 2 of 3 mensen les hebben mbv een oortje. Ik ga echt niet iedereen in de gaten houden. Soms weet ik niet eens wie er les heeft. Gewoon aan de normale regels houden, is voor iedereen duidelijk.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:41

Op de meeste stallen waar ik ben geweest heb je als lesser voorrang of is het minstens zo dat de anderen in de baan een beetje om de lesser heen sturen. Als het kan op dezelfde hand rijden enzo.

Verder is het een beetje afhankelijk van de grootte van de baan, in een 20x60 baan is er makkelijker omheen te rijden dan in een kleinere.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:42

Bij ons is het zo dat de meeste mensen een beetje uitkijken voor mensen met privé les.
Zeker als dit een manege ruiter is.
Aangezien je dan er natuurlijk voor betaald.
Natuulijk moet je zelf ook uitkijken!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:53

Bij ons in de verenigingsbak is het zo dat iedereen buiten de lestijden vrij mag rijden. Ieder heeft net zo veel recht om dan te rijden. Dus is er iemand aan het lessen dan kan je er gewoon bij in. Natuurlijk houdt je altijd zo veel mogelijk rekening met elkaar, en anticipeer je op elkaars oefeningen (of er nou gelest wordt of niet). Wil je de bak helemaal voor jezelf tijdens de les, dan zal je deze voor die tijd moeten huren van de vereniging.