Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lante schreef:@ alle mensen die vinden dat de bijrijder betaald moet krijgen of een percentage bij verkoop: Ik vind, een hobby kost nu eenmaal geld. Ik vind het raar dat je per se een aandeel moet hebben bij verkoop. Je mag ook blij zijn dat je de kans krijgt om zo'n kwaliteitsvol paard te rijden en uit te brengen. Schaf er zelf maar eens 1 aan, is niet niks hoor! Zonder dat paard was ts nooit zover gekomen. Het zou aardig zijn als de eigenaar het aanbiedt, maar ik vind het in dit geval geen must.
Maar ik lees uit de reacties van ts volgens mij af dat ze dezelfde mening heeft
Lante schreef:Onzin, als je hobbyruiter bent en geen eigen paard hebt, dan mag je jezelf in de handjes knijpen als je een kwaliteitsvol paard tot je beschikking kunt krijgen waarmee je tegen geringe kosten je hobby kunt blijven uitvoeren en jezelf kunt blijven ontwikkelen tot hoog niveau zonder dat het paard verkocht wordt. Profs worden betaald, maar daar wordt ook wel even wat anders van verwacht.
Lante schreef:Volgens mij is ze M1 en nog geen Z. En weet je; het mag, het hoeft niet per se. Je kunt ook op een manege blijven rijden, kost meer, wordt je Z? Waarschijnlijk niet. Paarden zijn duur, paardensport is duur. Het is niet reëel om te verwachten dat je zonder financiële investering op niveau kunt gaan rijden.
Ik denk dat TS die afweging ook gemaakt heeft en er heel realistisch in staat.
Suusje92 schreef:Ik heb ook betaald toen der tijd voor mijn bijrijd paard, maar moet er wel op Letten dat het geen misbruik gaat worden. Toen ik stopte met het paard, kreeg ik doodleuk te horen, ah het lukte me de afgelopen zelf ook al wel weer makkelijk, eigenlijk was je niet nodig.. maar ja heeft wel even mooi aan mij verdiend, terwijl ik niet nodig was.
Zou wel echt goede afspraken maken en ook duidelijk communiceren met elkaar.
Suusje92 schreef:Ik heb ook betaald toen der tijd voor mijn bijrijd paard, maar moet er wel op Letten dat het geen misbruik gaat worden. Toen ik stopte met het paard, kreeg ik doodleuk te horen, ah het lukte me de afgelopen zelf ook al wel weer makkelijk, eigenlijk was je niet nodig.. maar ja heeft wel even mooi aan mij verdiend, terwijl ik niet nodig was.
PowerReiner schreef:Overigens zijn er ook zat die de bijrijders laten betalen als ze nodig zijn. Ik wil dolgraag bijrijden, ken er ook genoeg die een bijrijder echt nodig hebben, maar een flinke bijdrage vragen.
Als ik een paard ga bijrijden investeer ik in lessen om zowel mijzelf als het paard te verbeteren. Dat zie ik ook als bijdrage. Als je dat moet betalen plus de maandelijkse bijdrage is het voor sommigen waaronder ik niet op te brengen, en daarnaast kun je dan bijna net zo goed zelf een paard aanschaffen.
Guess_NH schreef:Ik heb wel een paard wat je mag opleiden en het kost je niks hoor hahaha
Nee ik denk dat het niet fair is als jij haar moet betalen aangezien jij haar paard traint en ook in waarde laat stijgen
elenaMM77 schreef:Suusje92 schreef:Ik heb ook betaald toen der tijd voor mijn bijrijd paard, maar moet er wel op Letten dat het geen misbruik gaat worden. Toen ik stopte met het paard, kreeg ik doodleuk te horen, ah het lukte me de afgelopen zelf ook al wel weer makkelijk, eigenlijk was je niet nodig.. maar ja heeft wel even mooi aan mij verdiend, terwijl ik niet nodig was.
huh, maar jij wilde toch een bijrijdpaard, ongeacht of dat nodig is of niet? je ging akkoord om te betalen omdat je dat paard wilde bijrijden.. je betaalde niet omdat zij een bijrijder nodig had..
dat vind ik geen 'misbruik maken'.
misbruik maken vind ik als men waslijsten aan klusjes voor je heeft, je vraagt paarden in en door te rijden, of je allerlei spullen vraagt te gaan kopen en zelf nog te beroerd is om iets aan het harnachement te doen als dat nodig is. dat is misbruik maken van de ander. En er het liefst dan ook geld voor willen hebben.
jij stemde overeen om een bepaald bedrag te betalen per maand.
jij besloot om te gaan stoppen.
en dat kwam de eigenaar ook eigenlijk wel goed uit omdat ze zelf blijkbaar meer tijd had en het zelf wel weer af kon.
daar zie ik geen misbruik in
ik zie ook niet hoe ze aan je 'verdiend' heeft? dat bedrag per maand? dat heeft ze niet aan je 'verdiend,' dat was gewoon wat jullie afspraak was. Dat is niet verdienen.. dat is vergoeding voor bruikleen van het paard?
Rowdine schreef:Wat maakt dat nu weer uit? Jij hebt het paard toch gereden en er plezier van gehad? Het zou toch niet uit moeten maken of de eigenaresse het zelf wel kon maar bijv geen zit had of weet ik veel?
Jij hebt het gebruikersgenot gehad en daarvoor betaald. Het was geen werk, geen moet, en je deed het uit vrije wil.
Suusje92 schreef:Rowdine schreef:Wat maakt dat nu weer uit? Jij hebt het paard toch gereden en er plezier van gehad? Het zou toch niet uit moeten maken of de eigenaresse het zelf wel kon maar bijv geen zit had of weet ik veel?
Jij hebt het gebruikersgenot gehad en daarvoor betaald. Het was geen werk, geen moet, en je deed het uit vrije wil.
Het punt is, dat ze het me wel even had kunnen zeggen dat ze er zelf weer tijd voor had en dat ze dan in overleg zou kunnen gaan. Ik heb inderdaad plezier beleeft aan het paard, maar als ze het zelf afkon, was ik liever gestopt, zodat ik dit geld voor me auto bijvoorbeeld had kunnen gebruiken.