Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wenckep schreef:In Zeeland ben ik geweest voor mij vorige PRE. (in Goes, is dat dezelfde als jij bedoeld Jamiejoyce?)
Ik zoek een PRE liefst Hengst (anders ruin), 3 tot max 6/7 jaar. Niveau minimaal zadelmak. Schofthoogte minimaal 160cm en het liefst een Schimmel.
)
wenckep schreef:Ja dat een dierenarts foto's verwisseld of iets anders mee doet lijkt me niet heel erg voor de hand liggend. Dierenartsen hebben ook een eed afgelegd dus lijkt me niet dat ze zoiets snel doen.. Maarja je weet het nooit natuurlijk..
smileydees schreef:Mijn eigen ervaring met keuren door da andere partij is helaas ook negatief uitgevallen, goed gekeurd terwijl ze hoefkanker had. Niet doen dus hoor! Je haalt je een hoop onzekerheid op de hals en je begint al met twijfel. Lekker rustig verder zoeken er komt vast een kanjer op je pad!
anneliesdj schreef:smileydees schreef:Mijn eigen ervaring met keuren door da andere partij is helaas ook negatief uitgevallen, goed gekeurd terwijl ze hoefkanker had. Niet doen dus hoor! Je haalt je een hoop onzekerheid op de hals en je begint al met twijfel. Lekker rustig verder zoeken er komt vast een kanjer op je pad!
Is dat omdat de dierenarts niet eerlijk was of omdat een dierenarts gewoon niet helderziend is en dus iets over het hoofd kan zien?
Ik heb ook eens een paard verkocht, is gekeurd door de da van de koper (gerenommeerd paardenarts) en bleek achteraf toch een gebrek te hebben wat haar blijvend ongeschikt maakte voor de (zwaardere) sport.
Sommige dingen kun je gewoon niets aan doen.

Wanneer een verkoper dit weigert hoeft het echt geen rotzak te zijn
Niekje51 schreef:anneliesdj schreef:
Is dat omdat de dierenarts niet eerlijk was of omdat een dierenarts gewoon niet helderziend is en dus iets over het hoofd kan zien?
Ik heb ook eens een paard verkocht, is gekeurd door de da van de koper (gerenommeerd paardenarts) en bleek achteraf toch een gebrek te hebben wat haar blijvend ongeschikt maakte voor de (zwaardere) sport.
Sorry even off topic maar moet het even vertellen. Dierenartsen... Tja, het is heel iets anders maar ik stond laatst ergens tralalalala mijn paard te borstelen staat er op gehoor afstand een dierenarts met een boertje te praten of hij nog een paspoortje over heeft van een donkere kleine hengst of ruin, want hij had een mooi hengstje die veel medicatie nodig had en dat wilde hij eigenlijk niet in dat paspoort zetten. Heeeeeel betrouwbaar zo'n dierenarts..!
smileydees schreef:Mijn eigen ervaring met keuren door da andere partij is helaas ook negatief uitgevallen, goed gekeurd terwijl ze hoefkanker had. Niet doen dus hoor! Je haalt je een hoop onzekerheid op de hals en je begint al met twijfel. Lekker rustig verder zoeken er komt vast een kanjer op je pad!
anneliesdj schreef:Nounounou, dat jij toevallig iets hebt opgevangen wil niet zeggen dat het verhaal zo is als jij denkt.
Daarbij als het zo is, wil dat ook niet zeggen dat de dierenarts ermee accoord is gegaan.
anneliesdj schreef:smileydees schreef:Mijn eigen ervaring met keuren door da andere partij is helaas ook negatief uitgevallen, goed gekeurd terwijl ze hoefkanker had. Niet doen dus hoor! Je haalt je een hoop onzekerheid op de hals en je begint al met twijfel. Lekker rustig verder zoeken er komt vast een kanjer op je pad!
Niekje51 schreef:anneliesdj schreef:Nounounou, dat jij toevallig iets hebt opgevangen wil niet zeggen dat het verhaal zo is als jij denkt.
Daarbij als het zo is, wil dat ook niet zeggen dat de dierenarts ermee accoord is gegaan.
Het was de dierenarts die er om vroeg![]()
Maar wie weet bedoelde hij idd heel iets anders, daar klonk het helaas niet naar.
Rocamor schreef:anneliesdj schreef:
Ik dacht ook een goede en gerenomeerde paardenarts als keuringsarts te hebben. Bleek achteraf ook de arts van de verkopende partij te zijn. Paard staat gruwelijk frans. Op keuringspapier staat meerder malen toontredend. Paard is met kleine opmerking (op 1 been) volledig goedgekeurd, er staat letterlijk dat het rontgenologisch een goed paard is. Net na een halfjaar is paard kreupel, volledig laten onderzoeken op dat been. Stond ik dan met mijn dure keuringspapier dat geen stuiver waard was. Ik zal nog eens kiezen voor een goed bekend staande gerenommeerde arts. Hij had dit moeten zien en zijn bevindingen kloppen niet met het advies. In principe stond ik daar uiteindelijk met een "slachtpaard". En ja, dat had deze arts moeten en kunnen zien. Ik voel(-de) me in ieder geval knap genaaid.
Super TS, dat je je gevoel volgt.