welke auto's mogen 3500kg trekken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:57

IndyPascalle schreef:
Hier een mitsubishi pajero. Mag 3500 kg trekken. Is een oudje, maar wel een fijne auto om te rijden. Heeft totaal geen moeite met 'zijn werk' (trekauto).

Hier ook een. Hij is niet meer zo mooi maar trekt super. Heb de camper van mijn ouders al wel eens heuveltje op uit de modder moeten trekken. Geen probleem. De gemiddelde aanhanger voel je amper hangen :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:17

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:44

Dat durf ik niet te zeggen, vriend, en truck, zijn Canadees..
Het lijkt me wel vreemd aangezien er hier zoveel meer mee getrokken wordt dan in NL maar ik kan me ook wel voorstellen dat het rdw misschien nog het een en ander uit te zoeken/regelen heeft omdat trucks in NL nog lang niet zo bekend/nodig zijn in het dagelijks leven als hier.
Het zou wel vreemd zijn als iets dat gemaakt is om 10x meer te trekken dan een simpele 4x4 niks mag trekken maar daarvoor kan je beter bij het rdw navraag doen denk ik..

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:25

Ons dilemma is momenteel dat we momenteel een Toyota Landcruiser hebben die langzaam aan vervanging toe is. We hebben altijd heerlijk in deze tank gereden en zonder problemen onze zware twee paards trailer getrokken. Onze optie is nu of weer een Landcruiser te kopen of een Tundra. Pap vindt de Tundra helemaal geweldig en heeft altijd een pick up willen hebben. Juist omdat hij zo'n goede ervaringen heeft met Toyota is hij juist van de Tundra gecharmeerd en niet van andere pick ups...............Alleen van de Tundra vinden we helaas erg weinig info voor een goede research te doen. Hij wilt over een week of twee (hij is nu erg druk met werk en de paarden) eens gaan proefrijden met beide auto's

En over de kosten van reparaties..............Tsja dat hebben we onze portie de afgelopen twee jaar ook wel gehad met de Landcruiser, was niet echt goedkoop zeg maar 8)7 En daarbij vaak lange wachttijden voor de onderdelen in de garage zijn :Z We hebben wel altijd super service in de Toyota garage hiero gehad

Riddershow

Re: welke auto's mogen 3500kg trekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:18

De toyota Lancruiser 100 (4.2 l) schijnt echt superbetrouwbaar te zijn. Staat echt bij ons op de wishlist mochten we de staatsloterij winnen...

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:56

Onze Landcruiser heeft bijna 4 ton op de teller en is geloof ik al een jaartje of 15...........Vandaar ook een paar prijzige reparaties (hoort erbij als je zoveel rijdt denk ik dan maar en een nieuwe auto is duurder ;-) ) De Landcruiser bevalt ook zeer,zeer,zeer goed! Vandaar ook de grote twijfel, ik denk dat pap gewoon eens moet gaan proefrijden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:34

Blacky94 schreef:
Dat durf ik niet te zeggen, vriend, en truck, zijn Canadees..
Het lijkt me wel vreemd aangezien er hier zoveel meer mee getrokken wordt dan in NL maar ik kan me ook wel voorstellen dat het rdw misschien nog het een en ander uit te zoeken/regelen heeft omdat trucks in NL nog lang niet zo bekend/nodig zijn in het dagelijks leven als hier.
Het zou wel vreemd zijn als iets dat gemaakt is om 10x meer te trekken dan een simpele 4x4 niks mag trekken maar daarvoor kan je beter bij het rdw navraag doen denk ik..

De wetgevingen in Canada en Nederland zijn vrijwel niet te vergelijken op dit vlak. De hele regelgeving rondom verkeer, vervoer en rijbewijs is totaal anders opgebouwd.

In NL mag je met gewone auto's geen aanhanger trekken van meer dan 3500kg TMM, tenzij je een speciale goedkeuring hebt van de RDW (die ook geldt voor die zware B-E opleggersets). De regelgeving is dusdanig onhandig dat de gemiddele particulier er niet aan begint.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:04

Hier nu een pajero, al wat ouder, maar dan doet het krassen van de Hulst en takken langs je lak niet zo'n pijn meer ;)
Verder werkt hij als een beer.

Voor wat meer luxe heb ik goede ervaring met vw touareg en Mercedes ml die we op stal hadden staan.

Eeffjjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:09

Ford C max volgens mij ook als ik het goed heb!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:05

Eeffjjuuhh schreef:
Ford C max volgens mij ook als ik het goed heb!

Nou, dan denk ik dat je een leesfout begaan hebt......
Ik kom niet veel verder dan 1500kg........

Carolinesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:09

Ik heb een Toyota Landcruiser, die kan dit makkelijk aan.
Heerlijke auto voor het werk, daarnaast ook een zeer comfortabele auto om in te rijden.

Eeffjjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:54

ikke schreef:
Nou, dan denk ik dat je een leesfout begaan hebt......
Ik kom niet veel verder dan 1500kg........

Oh, haha, nouja mijn vader heeft zo'n auto en die trekt er een behoorlijk zware caravan mee :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:20

Ikke, daarom zei ik ook, ga naar het RDW als je er het fijne van wil weten.

Allienda, de hele familie hier is Toyota fan. Vriend heeft een '08 Tundra, zn stiefvader een '04 geloof ik en ondanks dat ze er laatst een hert mee geraakt hebben (truck moet afgeschreven worden als het aankomt op de kosten om het te repareren) rijdt hij nog prima en zn oom heeft vd zomer een '14 gekocht. Ik vind ze zelf heerlijk rijden, de enkele keren dat ik er in mag rijden is echt pleasure :')
Trekken kunnen ze zeker wel, kijk dus alleen wel uit voor je er evt een koopt of je er ook daadwerkelijk mee mag trekken. Blijkbaar doet het rdw moeilijk lol..

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:16

Blacky94 schreef:
Ikke, daarom zei ik ook, ga naar het RDW als je er het fijne van wil weten.

Allienda, de hele familie hier is Toyota fan. Vriend heeft een '08 Tundra, zn stiefvader een '04 geloof ik en ondanks dat ze er laatst een hert mee geraakt hebben (truck moet afgeschreven worden als het aankomt op de kosten om het te repareren) rijdt hij nog prima en zn oom heeft vd zomer een '14 gekocht. Ik vind ze zelf heerlijk rijden, de enkele keren dat ik er in mag rijden is echt pleasure :')
Trekken kunnen ze zeker wel, kijk dus alleen wel uit voor je er evt een koopt of je er ook daadwerkelijk mee mag trekken. Blijkbaar doet het rdw moeilijk lol..

Dat is idd een aandachtpuntje om in de gaten te houden wat ze mogen trekken..........en wat me ook opviel tijdens de advertentie zoektocht dat ze niet allemaal 4x4 zijn -O- .

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:07

Goed kijken of ze dan ook geen differentieel hebben dat je zelf kan verzetten. Is nl bij mijn Pajero zo dat ik 4 standen heb, waarvan 1 2WD (achter, basisrijfen) en 3 4WD voor verschillende gebruiken. ( om te trekken/ een beetje glad, zwaar glad en uhh derde gebruik ik niet :') )