BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:40

Klopt, mijn man rijd beter met een trailer als ik, we hebben een boerderij dus hij is aardig wat gewend. Het werd erop gegooid dat hij te ouderwets reed.
Maar goed om te weten, mijn vriendin wil hem ook nog halen en die kan mooi bij ons op het erf bij ons oefenen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:41

Scum schreef:
superpony schreef:
En als vrouw zijnde niet vertellen dat je het wil halen om met de paardentrailer op pad te gaan, dara schijnen ze niet vrolijk van te worden. Is maar een tip.

Daar geloof ik niet in. Ze vragen wel waarvoor je E rijbewijs wilt halen, maar dat is meer om een gesprekje aan te knopen. Je wordt er niet strenger of anders op beoordeeld.
Mijn eerste instructeur had wel de indruk dat mensen die voor het bedrijf E moesten halen soms strenger beoordeeld werden.

Ga ook niet rijden alsof je met de trailer op pad bent, dan rij je veel te voorzichtig. Sommige mensen rijden echt enorm truttig met die paardenkar erachter (en terecht) maar tijdens je examen is je knol niet mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:44

Dat schijnt dus wel te verschillen, tegen mijn vriend is op het examen gezegd door de examinator dat die nóg rustiger moest hij moest rijden alsof ie met een paardenkar op pad zou zijn...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:52

gelukkig zijn examinatoren ook maar mensen en zullen ze vast op elke specifieke situatie anders reageren. Vanuit mijn werk weet ik dat de mensen die de BE voor de trailer willen halen vaak wat te voorzichtig rijden in het begin alsof er een paard achterin staat. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat je als de brandweer in de rondte moet scheuren. Maar daar zijn nou net die lessen voor, je instructeur kan je precies uitleggen wat de bedoeling is. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:57

Tegen mijn man en medekandidaat werd de opmerking wel gemaakt dat het gelukkig geen dames waren die op deze manier dachten even snel E te halen om met het paard op stap te kunnen. Die opmerking zullen ze wel niet maken als je een dame bent die dat wel wil doen.

@Polly. Onze zoon had inderdaad een totaal pakket. Dat is na de eerste les zo afgesproken, want je had 3 pakketten. Hij is wel ervaren in het verkeer, wil heel graag rijden en rijdt ook echt wel heel netjes. Er rijden meer jongeren bij deze autorijschool ( 1 instructeur ) en ze moeten allemaal lessen bijkopen.
Het enige nadeel is geweest dat hij een tijd door toetsen eens in de 2 weken heeft gelest en geen tijd had om theorie te doen en dus ook de tussentijdse toets niet. Tussentijdse toets heeft hij gedaan en was allemaal oke. Examinator was heel relaxed en gaf hem veel complimentjes. Hij had kunnen afrijden nu, maar de instructeur gaat langere tijd op vakantie, dus moet hij daarna weer extra lessen.....
Onze zoon heeft niet ene geweldige klik met de instructeur, maar dat kun je van tevoren niet echt weten. Toch denk ik wel dat enkele ergernissen hem wat extra uren hebben gekost.
Maar goed, 17 en geen haast, nog enkele weekjes en dan is het klaar. Moet hij wel vreselijk wennen aan onze auto's zonder achteruitrijcamera's.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:01

Ik heb niet via vakantieveilingen een aanbieding gekocht, maar een dagcursus gedaan via de plaatselijke rijschool waar ik ook mijn B rijbewijs had gehaald.
Ik heb eerst een proefles gehad met een instructeur wat het totaal niet mee klikte, om een andere instructeur gevraagd en 5 uur les gehad (alleen geen gedeelde les) en ben toen in 1x geslaagd.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:08

ik heb t trouwens via vakantieveilingen ook gedaan bij de rijschool waar ik mijn B ook heb gehaald.
en de instructeur was ik niet over te spreken, maar goed dat ik die maar een paar uur had. heb er daarna ook een klacht over ingediend.
meneer zat 80% van de tijd te appen/bellen en dat waren echt niet alleen zakelijke telefoontjes. gaf me niet echt het gevoel dat ie bezig was met wat ik deed.
daarnaast liep ie vrij grof te klagen dat ik eens moest ophouden zo te zuchten en steunen, dat het daar echt niet anders van werd. (ik heb enorme faalangst en hoe dichter het examen bij kwam, hoe beroerder ik ging rijden, daar baalde ik van).
Maar verder wel blij dak t in 1x heb gehaald :p

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:42

Vandaag mijn BE gehaald *\o/* via vakantieveilingen gehaald samen met mijn stalgenoot. Zij is voor het zelfde bedrag meegegaan voor wat ik had geboden. Vanmorgen om 7 uur begonnen samen met de duo opleiding en de eerste reed om 13.00 uur en de tweede om 14.00 uur. Alles was netjes geregeld en in orde.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:34

Wil dat ook gaan doen, of nouja.....al vaak voor weesten kijken....Maar is het niet een te mooi om waar te zijn verhaaltje?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:36

mijn vader heeft het gedaan. geen problemen hoor :)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:54

Zoals ik al zei, bij mij niet. Ander stal genootje gaat volgende week. Ook via vakantieveilingen, zelfde rijschool.

Ik heb ook gevraagd waarom hij het vie vakantieveilingen aanbiedt. Antwoord: makkelijke manier van reclame en hij vind het zelf ook leuk als hij iets via vakantieveilingen kan winnen. Beste man geeft al ongeveer z'n hele leven les en gunt zo zichzelf nu het gemak en de lessers het plezier. Wat wil je nog meer?

Ik had zelf maar 2x thuis geoefend met een trailer. Vandaag duo opleiding en beide geslaagd. Het was wel een beetje dril kamp want je moet wel snel aardig wat informatie opnemen maar het effect, we konden beide alles aan het eind van de dag nog opdreunen en uitvoeren :))

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:56

Ik heb mijn BE rijbewijs ook via vakantieveilingen gehaald, in 1 keer.
Kostte me 280 euro ipv 570 als ik het me goed herinner.
Het was een dagcursus, nou ja eigenlijk een ochtend cursus.
08:00 of 08:30 melden bij het CBR waar ik mijn instructeur ontmoette. Toen hebben we wat gepraat, stuk theorie behandeld (de papieren aflezen e.d.) en toen zijn we gaan rijden, aan- en af koppelen geoefend, bijzondere verrichtingen en vooral veel rechtuit rijden. Hoe ga je met een combinatie van 12 meter door de stad, hoe neem je rotondes, hoe steek je over zonder een fietspad te blokkeren e.d.
Tussendoor af en toe eventjes (rook)pauze want dat mag natuurlijk niet in de auto ;) en om 13:00 aansluitend gelijk examen rijden. Ik heb in totaal 3 uur les gehad.

Wat in mijn geval veel scheelde denk ik was dat mijn vriend met aanhangers rijdt en we de 2-paards trailer van mijn vriendin mocht lenen om 2 x per week te oefenen. Trailer haalden we op stal op, dan moest ik hem aanpikken en reed mijn vriend er mee de polder in, waar ik dan de hele tijd op B-weggetjes bochtjes achteruit ging oefenen, en recht achteruit. En op open stukken achteruit tegen een denkbeeldige garage parkeren enz enz.
Ook reed ik dan stukjes door de polder waarbij ik dan af en toe wel eens een auto tegenkwam of nog erger, een trekker. Nou dan heb je dat ook gelijk gehad. Dit deden we een week of 4 van te voren zo'n 2 x per week. Daarvoor reed ik tijdens de opleiding Paardenhouderij ook al met de trekker met kiepkar over de openbare weg als we de stal hadden uitgemest en de mest moest dan gelijk naar een boer gebracht worden. Dat werd dan iedere week door 2 verschillende leerlingen gedaan, dus met een kar rijden was niet helemaal vreemd voor me.

Het was een beetje een aparte instructeur maar wel eentje die een gewone legitieme rijschool had en ook autorijlessen, scooterrijlessen en motorrijlessen gaf. Ik heb ook van te voren gebeld naar de rijschool om zeker te weten dat ze echt bestonden e.d.

Succes in ieder geval!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:42

vriendinnetjes van mij heeft het ook gehaald via vakantie veilingen helemaal goed gegaan en heeft het papiertje op zak!

zelf heb ik losse lessen en een los examen gekocht en was ook niet meer als 250 kwijt!!! vond zelf een dag rijden en dan examen teveel!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:49

Minimaxi: bij welke rijschool heb je hem gehaald?

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:07

Ik heb ook via vakantieveiling een dagcursus BE gedaan en het was top geregeld en verzorgd.
Half 8 begonnen met rijden (in het donker nog , was februari) en heeeeeeeeeel veel bochtjes achteruit ,recht achteruit, keren en recht achteruit tot object .
Instructeur met humor , echt heel erg op mijn gemak in de auto gezeten .
Ik had het achteruit rijden wel veel geoefend op eigen terrein en kon het dan ook met 2 vingers in mijn neus .
om 14:15 gelijk op examen en met vlag en wimpel in 1 keer geslaagd !!
Kosten alles incl. was 151 euro (gewonnen op kerst avond waar ik volgens mij bijna de enige was met bieden haha).
Wel even goed kijken WAT ze nou aanbieden wat daar zit wel verschil in .
Bij mij zat alles erbij maar sommige zijn zonder eigen verklaring (45euro), of verplicht een introductieles .

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:12

Grooming_Mom schreef:
sommige zijn zonder eigen verklaring (45euro),

:wow: :wow: :wow: dan word je wel een beetje getild hoor, CBR kosten van de EV zijn €26,- ofzo Y;(

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:18

tja geen idee , maar dat staat er bij ..

Extra verplichte kosten
Verplicht

• € 5,- administratiekosten VakantieVeilingen.nl
• Eigen Verklaring voor € 39,50

Extra verplichte kosten
Verplicht
• Eigen Verklaring voor € 45,-

Extra verplichte kosten
Verplicht

• Eigen verklaring voor € 45,- (verplicht af te nemen bij de rijschool)
De biedingen bij deze veiling staan onder toezicht van notaris mr. Th.A. Ritsema van Nysingh advocaten – notarissen N.V. te Zwolle.

Heb er zo maar wat verschillende ingeplakt .

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:19

Bij mij zat alles erbij .
Incl koffie thee en lunch

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:25

Ik moest idd ook nog eigen verklaring los erbij en had zelf broodje en wat te drinken bij me.

Ik zeg niet dat de instructeur mijn type mens was maar hij heeft de boodschap overgebracht ;)

Dit was verkeerschool Tholen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:18

Dus: eigen verklaring is verplicht. Verder lijkt het me het fijnste zonder een introductieles? Waar heb je in principe genoeg aan, als je van tevoren flink kunt oefenen?
Een uur of 4 in de ochtend kunt lessen en dan in de middag kunt afrijden?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:28

wat word er bedoeld met eigen verklaring? Is dat dat blaadje waarin je verklaard dat je geen ziektes hebt, niet blind bent enz

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:41

ja dat is je eigen verklaring, als je wel iets mankeert moet je er zelf een kopen en als je niks hebt koopt de rijschool er een voor je bij het cbr

Ik zou wel een intake les doen, je weet dan een beetje waar je op moet letten, instructeur kan je evt punten aangeven waar je thuis op kan oefenen en je kan samen met de instructeur bepalen of het aantal gekochte lessen naar verwachting voldoende is.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:29

en ze vragen serieus 40 euro voor zon simpel papiertje?? Wat een oplichters zeg pfff

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:15

Als je hem koopt is het dus iets van €26

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:19

45 Euro is wel schandalig. Ik ben door mijn eerste rijschool ook getild. Heb toen 25 Euro betaald. En bij het herexamen kreeg ik hetzelfde A viertje van de eigen verklaring en moest weer 25 betalen.
Bij de tweede rijschool werd me meteen verteld dat ik niet nog eens voor de eigen verklaring hoefde te betalen als ik een herexamen deed (binnen een bepaalde periode).