Aanmaning voor dagvaarding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Re: Aanmaning voor dagvaarding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:13

Bedenk wel dat er steeds incassokosten bij komen! Dit kan heel erg hoog oplopen. Je kop in het zand steken kan wel eens heel vervelend uitpakken. Vraag uitstel van betaling en win advies in bij je rechtsbijstand of ga naar een instantie zoals het juridisch loket/ rechtswinkel enz.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:15

is die brief echt van de kliniek? niet van de vorige eigenaren of iemand anders?

maxipaxixxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 13:48

Nou... Dankjewel voor al jullie reacties en pb's. Ik ben nu in Zwitserland.
Heb een mail terug gekregen van juris-dictie. Ik stond vorig jaar ingeschreven bij een rij vereniging en daar sta ik als eigenaar, ja klopt. Maar was pas vanaf juli lid _-:(
Heb weer wat punten uit de reacties geplukt en terug gemaild.
Heb gevraagd om al het bewijs wat naar mij als eigenaar lijdt, toentertijd tenminste. Nu is er bewijs zat haha. Ik wil alle rekeningen zien etc. Ben benieuwd. Ze zijn wel een toontje lager gaan zingen gelukkig.
De vriendin van een kennis van me is paarden advocaat en ook zij zeggen dat ik sterk sta , en absoluut niet moet betalen.
Heb er voor gekozen om ook niet de DA te bellen, wil alles via mail ivm het bewijs.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:04

Daar heb je goed aan gedaan. Kunnen ze zelf ook zien dat er een andere naam op die rekeningen staat. Best kans dat ze jou gemakkelijker konden vinden dan de oude eigenaar en dan proberen ze op die manier hun geld te halen.

Ben er vrij zeker van dat dit een opgekochte incasso is en de dierenarts er verder niets meer mee te maken heeft (behalve dan dat hij de incasso heeft verkocht).

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:11

Wat een belachelijk gedoe. Dat is lekker zeg. Je paard verkopen met nog een openstaande rekening en die dan naar de nieuwe eigenaar laten versturen...
Succes met deze zaak, volgens mij sta je sterk!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:07

Jakkes wat naar dit! Heb je toevallig ook een koopovereenkomst/rekening oid waarop staat wanneer jij de nieuwe eigenaar bent geworden? Heb je toevallig het geld opgenomen van een rekening? Dan zou ik daar ook een printscreen van maken als onderdeel van bewijs.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:48

Goed gedaan, en volhouden. Ik zou nooit iets betalen wat niet nodig is.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 01:21

Helemaal eens met bliver hierboven.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:41

Volgens mij heb ik het al vaker gezegd, maar weet niet of je het gedaan hebt. Vraag alsjeblieft uitstel van betaling aan!! Anders lopen de incassokosten belachelijk hoog op. Mocht je deze zaak nou op de een of andere manier niet 'winnen', dan blijven de kosten beperkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:44

Niets uitstel van betaling aanvragen, dan geeft ze namelijk toe, en dat telt ook mee voor een rechtszaak.

Ik blijf denken dat de dagvaarding pure bluf is. Zo niet, laat ze maar komen. Zorg echter voor bewijs dat het paard sinds pas later van jou is.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:05

Dit is pure bluf je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Degene die opdracht heeft gegeven aan de dierenarts voor de behandeling is degene die moet betalen heel simpel.
Ik durf te wedden dat je hier niets meer over gaat horen de rekening staat niet op jouw naam.
Is dit wel het geval dan is er gefraudeerd.
Het gaat om de eerste rekening welke naam staat er op?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:04

Utixo schreef:
Niets uitstel van betaling aanvragen, dan geeft ze namelijk toe, en dat telt ook mee voor een rechtszaak.

Ik blijf denken dat de dagvaarding pure bluf is. Zo niet, laat ze maar komen. Zorg echter voor bewijs dat het paard sinds pas later van jou is.

Met uitstel van betaling aanvragen zeg je helemaal niks toe. Je kunt aangeven dat je de vordering betwist en uitstel van betaling aan wil vragen om verder bewijs te verzamelen. Geloof me, ik heb al veel mensen op hun bek zien gaan op deze manier. Incassokosten kunnen belachelijk hoog oplopen. Als jij het uiteindelijk niet 'wint' door bijvoorbeeld te weinig bewijsstukken, zul je toch echt moeten betalen. Betaal je niet, dan kan er evt beslag ed gelegd worden. Wanneer de incassokosten hoog opgelopen zijn zal dit een leuk bedragje worden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:15

Ik ben erg benieuwd hoe dit zaakje af gaat lopen

maxipaxixxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 10:20

Wacht nu nog steeds op een mail terug.
Ik ga geen uitstel van betaling vragen, sterker nog, ik ga helemaal niks vragen.
Behalve bewijs dat het mijn rekeningen zijn. Ben op zoek naar bewijs dat ze daarna van mij is geworden.
Helaas kunnen heel veel mensen zich het niet eens meer herinneren en correspondentie tussen mij en de oude eigenaar heb ik ook niet meer.
Maar ik zoek door :j
Neemt niet weg dat degene die opdracht geeft, verantwoordelijk is voor de rekeningen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:24

Goed geprobeerd van de da. Ik vind het wel behoorlijk onbeschoft zeg, ook van de oude eigenaar om jou zo weg te zetten.

Ik zou me niet druk maken, je hebt het verhaal netjes toegelicht en verder ben je niets verplicht. Ze hebben geen poot om op te staan en gaan je echt niet dagvaarden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:30

maxipaxixxx schreef:
Ik ga geen uitstel van betaling vragen, sterker nog, ik ga helemaal niks vragen.
Behalve bewijs dat het mijn rekeningen zijn. Ben op zoek naar bewijs dat ze daarna van mij is geworden.
Helaas kunnen heel veel mensen zich het niet eens meer herinneren en correspondentie tussen mij en de oude eigenaar heb ik ook niet meer.
Neemt niet weg dat degene die opdracht geeft, verantwoordelijk is voor de rekeningen.

Vanaf wanneer been jij de gene die de stalling van het paard betaald aan de staleigenaar?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:35

Er moet wel eerst een ingebrekestelling verstuurd worden, voordat de incassokosten gerekend mogen worden en de incassokosten liggen vast. ;) De rente kan wel oplopen. Ook kan er geen beslag gelegd worden zonder uitspraak van de rechter

Er zit nog een verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. De 1e stuurt aanmaningen, ingebrekestelling en eventueel de dagvaarding (in samenwerking met een deurwaarder). Een incassobureau kan geen beslag laten leggen, een deurwaarder wel. Máár daar is wel een vonnis voor nodig.

Ik zou gewoon aangeven dat jij geen enkele aanmaning ontvangen hebt en geen ingebrekestelling. Wij stuurden altijd 3 aanmaningen, een ingebrekestelling en dan nog een aankondiging dagvaarding voordat de dagvaarding de deur uit ging. Het is een aantal keer voorgekomen dat iemand zei niks ontvangen te hebben, dus dan kregen ze de aanmaningen opnieuw toegestuurd. De ingebrekestelling werd aangetekend verstuurd, dus die konden we controleren.

Ik zou contact opnemen met de DA en daar vragen op wiens naam die rekening dan staat. En dan per mail aangeven dat de opdracht en de rekening niet voor jou zijn en je de vordering dus betwist.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:36

maxipaxixxx schreef:

Kon het zo niet terug vinden of je al had gereageerd op mijn vraag, maar heb je haar gekocht of gekregen? Als je haar gekocht hebt en dit hebt overgemaakt naar zijn rekening geldt dat volgens mij ook als bewijs.

maxipaxixxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 10:38

Die staleigenaar is helaas overleden en kort daarna ben ik gaan betalen. Zijn zoon en vriendin hebben het overgenomen.
Die weten helaas dus ook niet precies hoe het in elkaar zat.
Daar hadden we geen contracten of overschrijvingen.
Was een kleinschalige stalling en ging in goed vertrouwen elke maand handje contantje.
Ging bij alle stallingen zo waar ik ooit heb gestaan. Sta nu sinds 3 maanden eindelijk op een stal met contract etc. Meteen internetbankieren aangevraagd :+
Maak nu sinds 1 maand dus elke keer netjes het stalgeld over.
Het was sowieso bij ons, als er een paard wordt gekocht of werd verkocht, dat ook allemaal handje contantje.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:39

MyWishMax schreef:
Er moet wel eerst een ingebrekestelling verstuurd worden, voordat de incassokosten gerekend mogen worden en de incassokosten liggen vast. ;) De rente kan wel oplopen. Ook kan er geen beslag gelegd worden zonder uitspraak van de rechter

Er zit nog een verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. De 1e stuurt aanmaningen, ingebrekestelling en eventueel de dagvaarding (in samenwerking met een deurwaarder). Een incassobureau kan geen beslag laten leggen, een deurwaarder wel. Máár daar is wel een vonnis voor nodig.

Ik zou gewoon aangeven dat jij geen enkele aanmaning ontvangen hebt en geen ingebrekestelling. Wij stuurden altijd 3 aanmaningen, een ingebrekestelling en dan nog een aankondiging dagvaarding voordat de dagvaarding de deur uit ging. Het is een aantal keer voorgekomen dat iemand zei niks ontvangen te hebben, dus dan kregen ze de aanmaningen opnieuw toegestuurd. De ingebrekestelling werd aangetekend verstuurd, dus die konden we controleren.

Ik zou contact opnemen met de DA en daar vragen op wiens naam die rekening dan staat. En dan per mail aangeven dat de opdracht en de rekening niet voor jou zijn en je de vordering dus betwist.

Precies. Gezien de acties van de da hebben ze er geen kaas van gegeten en is dit een wanhopige poging om de rekening betaald te krijgen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:39

Voordat TS zich in allerlei bochten gaat wringen om bewijs te vinden dat het paard na de behandeling van haar is geworden, lijkt het mij toch echt de taak van de DA om aan te tonen dat TS degene is geweest die destijds opdracht heeft gegeven voor de behandeling en aansprakelijk is voor betaling van de nota. Juist het feit dat de vorige eigenaar het overgrote deel van de rekening heeft betaald bevestigt het verhaal van TS.

maxipaxixxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 10:47

M_i_R schreef:
Voordat TS zich in allerlei bochten gaat wringen om bewijs te vinden dat het paard na de behandeling van haar is geworden, lijkt het mij toch echt de taak van de DA om aan te tonen dat TS degene is geweest die destijds opdracht heeft gegeven voor de behandeling en aansprakelijk is voor betaling van de nota. Juist het feit dat de vorige eigenaar het overgrote deel van de rekening heeft betaald bevestigt het verhaal van TS.

Precies :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:51

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:09

TS hoeft niets te bewijzen op dit moment, dat is aan de eiser, de DA in dit geval en zij kan het incassobureau om het bewijs vragen (enof de DA, uiteraard allemaal schriftelijk) waaruit blijkt dat zij toestemming heeft gegeven voor de behandeling en waaruit blijkt dat zij toen eigenaar was van het paard.

Aangezien dat beide onmogelijk is volgens TS heeft het incossobureau niets en de DA ook niets.

TS kan wel voor zich zelf gaan kijken of zij toevallig wel bewijzen heeft, ook al is er contant betaald, de kans is groot dat dit toch op enige wijze is opgenomen van haar rekening, ook al zit het bv. verkapt in een grotere opname via de pin (stel je dient 150 euro aan stalling te betalen dat TS 175 euro heeft opgenomen, dit kan je dan wel terug vinden en als dat overeen komt met de contante betalingen klopt het).
De stal kan wel aangeven hoeveel toen het stallings bedrag was.
Net als de betaling voor het paard zelf, ook die kans is groot dat TS dat van haar rekening heeft opgenomen.

Maar nogmaals die hoeft TS alleen voor zich zelf te doen, de andere partij zal toch echt eerst met de bewijzen dienen te komen (schriftelijk om vragen), daar kan TS rustig op wachten.

Geen bewijs geen zaak en indien er wel 'bewijs' zou zijn, dan kan TS met eigen bewijs komen en de rest aangeven (geen rekeningen gehad, geen herinneringen, geen aanmaning, waarom zou de oude eigenaar dan een helft betalen, verkeerde behandeldatum op factuur, incassokosten onterecht e.d.)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:13

Juris-dictie is een incassoburo. Gewoon verticaal klasseren die brieven.