Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Utixo schreef:Niets uitstel van betaling aanvragen, dan geeft ze namelijk toe, en dat telt ook mee voor een rechtszaak.
Ik blijf denken dat de dagvaarding pure bluf is. Zo niet, laat ze maar komen. Zorg echter voor bewijs dat het paard sinds pas later van jou is.
maxipaxixxx schreef:Wacht nu nog steeds op een mail terug.
Ik ga geen uitstel van betaling vragen, sterker nog, ik ga helemaal niks vragen.
Behalve bewijs dat het mijn rekeningen zijn. Ben op zoek naar bewijs dat ze daarna van mij is geworden.
Helaas kunnen heel veel mensen zich het niet eens meer herinneren en correspondentie tussen mij en de oude eigenaar heb ik ook niet meer.
Maar ik zoek door![]()
Neemt niet weg dat degene die opdracht geeft, verantwoordelijk is voor de rekeningen.
De rente kan wel oplopen. Ook kan er geen beslag gelegd worden zonder uitspraak van de rechtermaxipaxixxx schreef:Wacht nu nog steeds op een mail terug.
Ik ga geen uitstel van betaling vragen, sterker nog, ik ga helemaal niks vragen.
Behalve bewijs dat het mijn rekeningen zijn. Ben op zoek naar bewijs dat ze daarna van mij is geworden.
Helaas kunnen heel veel mensen zich het niet eens meer herinneren en correspondentie tussen mij en de oude eigenaar heb ik ook niet meer.
Maar ik zoek door![]()
Neemt niet weg dat degene die opdracht geeft, verantwoordelijk is voor de rekeningen.
MyWishMax schreef:Er moet wel eerst een ingebrekestelling verstuurd worden, voordat de incassokosten gerekend mogen worden en de incassokosten liggen vast.De rente kan wel oplopen. Ook kan er geen beslag gelegd worden zonder uitspraak van de rechter
Er zit nog een verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. De 1e stuurt aanmaningen, ingebrekestelling en eventueel de dagvaarding (in samenwerking met een deurwaarder). Een incassobureau kan geen beslag laten leggen, een deurwaarder wel. Máár daar is wel een vonnis voor nodig.
Ik zou gewoon aangeven dat jij geen enkele aanmaning ontvangen hebt en geen ingebrekestelling. Wij stuurden altijd 3 aanmaningen, een ingebrekestelling en dan nog een aankondiging dagvaarding voordat de dagvaarding de deur uit ging. Het is een aantal keer voorgekomen dat iemand zei niks ontvangen te hebben, dus dan kregen ze de aanmaningen opnieuw toegestuurd. De ingebrekestelling werd aangetekend verstuurd, dus die konden we controleren.
Ik zou contact opnemen met de DA en daar vragen op wiens naam die rekening dan staat. En dan per mail aangeven dat de opdracht en de rekening niet voor jou zijn en je de vordering dus betwist.
M_i_R schreef:Voordat TS zich in allerlei bochten gaat wringen om bewijs te vinden dat het paard na de behandeling van haar is geworden, lijkt het mij toch echt de taak van de DA om aan te tonen dat TS degene is geweest die destijds opdracht heeft gegeven voor de behandeling en aansprakelijk is voor betaling van de nota. Juist het feit dat de vorige eigenaar het overgrote deel van de rekening heeft betaald bevestigt het verhaal van TS.