Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tango1979 schreef:Klinkt misschien heel hard wat ik nu ga zeggen... een auto van € 1000,- laat je toch ook niet repareren voor € 1.500,- ? En ja, je pony leeft nog, hopelijk met een uitstekende kwaliteit van leven. Ik zie in mijn omgeving momenteel echter paarden die imo geen uitstekende kwaliteit van leven hebben, waar toch duizenden euro's aan besteed worden. Dit zou niet mijn keuze zijn.
Ik begrijp niet hoe je er zo in kan staan eerlijk gezegd. Het maakt voor mij echt geen zak uit of mijn paard € 1.000 kostte bij de aanschaf of € 10.000 voor mijn beoordeling of ik een bepaalde (dure) behandeling wel of niet laat verrichten.
mylittlejoy schreef:Ik begrijp niet hoe je er zo in kan staan eerlijk gezegd. Het maakt voor mij echt geen zak uit of mijn paard € 1.000 kostte bij de aanschaf of € 10.000 voor mijn beoordeling of ik een bepaalde (dure) behandeling wel of niet laat verrichten.
mylittlejoy schreef:Tango1979 schreef:Klinkt misschien heel hard wat ik nu ga zeggen... een auto van € 1000,- laat je toch ook niet repareren voor € 1.500,- ? En ja, je pony leeft nog, hopelijk met een uitstekende kwaliteit van leven. Ik zie in mijn omgeving momenteel echter paarden die imo geen uitstekende kwaliteit van leven hebben, waar toch duizenden euro's aan besteed worden. Dit zou niet mijn keuze zijn.
Ik begrijp niet hoe je er zo in kan staan eerlijk gezegd. Het maakt voor mij echt geen zak uit of mijn paard € 1.000 kostte bij de aanschaf of € 10.000 voor mijn beoordeling of ik een bepaalde (dure) behandeling wel of niet laat verrichten.

), misschien een kwestie van mazzel met het paard hebben, voor hetzelfde geld had ik een probleempaard gehad.
Romy1234 schreef:En dan maakt het mij niet uit of het €100 of €2000 zou kosten als ze maar garantie heeft om te herstellen en pijnloos door het leven kan blijven gaan, mijn paard is bijna geen geld meer waard op de markt maar dat heeft voor mij geen invloed, emotioneel is ze heel erg veel waard

Citaat:Maar vergeet niet dat je allerlei uitsluitingen hebt. Ze doen vaak heel moeilijk over uitkeren en als ze al uitkeren krijg je nooit 100% van de waarde maar 75% en daarbij is de uiteindelijke keuring waarin het paard afgekeurd wordt ook niet verzekerd, dus die trekken ze er ook nog vanaf. (is vaak ook over de duizend euro)
persoonlijk als je paard geen "risicogeval" is, zou k het niet doen maar die keuze is aan iedereen vrijblijvend natuurlijk
Kortom, ik heb echt de goede keuze gemaakt, had al die grote bedragen niet in 1 keer op kunnen vangen, en zeker niet vlak achter elkaar een paar keer. MightyMike schreef:Op die manier hebben wij ook wel eens gedacht M_Vainqueur, het is idd altijd afwachten wat je in huis haalt he.
Nens77, echt waar? Ik heb dat nog niet eerder gehoord dat je moet wachten met zulke beslissingen, spoed is spoed en idd ga je niet wachten, maar dat lijkt me ook niet nodig, de dierenarts beslist toch uiteindelijk over de ernst van de zaak en of handelen nodig is of niet. De vraag of het gedekt is of niet is iets anders.